Success!
Je kan ook zelf een stempel maken en die er op zetten. Ze zijn hier altijd dol op stempels.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
kastelke schreef:En zo wordt weer duidelijk dat Amerika echt niet 1 land is, maar wel een verzameling staten met elk zijn eigen wetten, die per staat onzettend verschillend kunnen zijn voor wat betreft het behalen/omzetten van je rijbewijs.
lol zoveel is wel duidelijk.. ik zie die verschillen dagelijks hier in Hawaii... Hawaii is officieel de VS maar men ziet het hier gewoon als een eigen land (tenzij het voor hun zelf beter is om van de VS te spreken natuurlijk hahaha)
Is een echtheidsverklaring van de RDW niet genoeg? Die kan je online aanvragen (maar kan wel paar weken duren voordat je hem hebt). Kost €4,90
Van de site: Wat is een echtheidsverklaring?
Een echtheidsverklaring is een verklaring afgegeven door de RDW in de Engelse taal, waarin staat of u met een rijbewijs geregistreerd staat in het Centraal Rijbewijzenregister. De verklaring bevat gegevens van uw rijbewijs, onder meer persoonsgegevens, rijbewijsnummer, afgiftedatum en categorieën.
Misschien wel (maar wellicht ook niet ), maar een paar weken wachten is te lang. We hebben net een nieuwe auto gekocht en mijn rijbewijs nodog voor de verzekering. Ik heb de vertaler al de opdracht gegeven gisteren. Volgende week is het klaar en dan kan ik gelukkig meteen op voor het examen!
Gefeliciteerd met jullie nieuwe auto! Hoop dat je er gauw van kunt genieten. Waarom trouwens niet voor een learners permit gaan en dezelfde dag nog afrijden? Of zijn er dan extra eisen waar je aan moet voldoen, wat niet nodig is als je al een rijbewijs hebt?
Denk dat de permit een probleem is voor de verzekering.
Vind het echt hele rare regels.
Zeker ook omdat je in Nederland echt wel meer moeite moet doen om je rijbewijs te halen dan in Amerika.
Maarja, dat kun je ze bij de DMV niet wijs maken natuurlijk
Je moet een heel logboek met het aantal rijuren enzo bijhouden om je learners permit om te zetten naar een echt rijbewijs, en dat voor een jaar ofzo.... Dus niet echt een optie!
Ik heb destijds in California mijn rijbewijs gehaald met theorie test en afrijden maar hoefde mijn Nederlandse rijbewijs niet in te leveren. Het enige wat mij NL rijbewijs wel deed was vrijstelling van een learner's permit althans dat zeiden ze toen.
Dat zal kennelijk per staat verschillen.
In Florida heb ik vervolgens mijn CA rijbewijs zo om kunnen zetten naar een FL rijbewijs maar moest wel afstand doen van mijn CA bewijs.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Investeer maar in de $50 voor de vertaling. Dat heb je waarschijnlijk het bedrag al terug verdient met de eerst 6 maanden van de verzekering, omdat je dan als "Safe Driver" word aangemerkt.
Ik zou inderdaad ook die $50 investeren. Het is $50 en duurt dan wat langer voor je je rijbewijs hebt, maar zoals Wiepster aangaf een goede investering.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.