Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door inge67 »

Ja de zonen zijn enthousiast. Ze willen nu vanalles van me weten: hoe zit het me onze studies, ik ben hier net begonnen.....dochter is 8 maar weet nog van niks (die wil niet want haar vriendinnetjes wonen hier en ze spreekt geen Engels).

Vriend wil er niet over praten :shock:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

O o, dat gaat dus nog even moeilijk worden met de knopen die doorgehakt moeten worden...
Wat zijn de argumenten van je vriend?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Maar hij wist toch dat dit ook zou kunnen gebeuren? Bedoel, je zult het er vast wel over gehad hebben toen je jezelf inschreef, toch?

Edit:

Handig, die berichtengeschiedenis:
inge67 schreef:Mijn vriend (een Nederlander) 'gelooft het allemaal wel' en laat zijn gekke vriendin lekker dromen. Volgens hem komt het nooit zover maar Just wait and see!
Persoonlijk vind ik dat je vriend na A ook B moet zeggen! Erg naïef gedacht ook van hem. Natuurlijk is de kans klein, maar zoals je ziet... die kans is er wel!
Naast gefeliciteerd, ook maar succes gewenst met hem te overtuigen! Is hij zelf eigenlijk al eens in Amerika geweest?
Laatst gewijzigd door SpaceAce op 15 jul 2011, 19:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Sten

Bericht door Sten »

Inge, ben je geboren in 1967, net als ik? :wink:
Succes met je vriend, maar geef je droom niet op. Hij is gek als hij niet mee wil, maar dat is natuurlijk mijn insteek, die, zoals bekend, absoluut pro :usa2: is. Zeg maar tegen hem dat ik dat gezegd heb! :)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Gefeliciteerd Inge!
"Keep Georgia On Your Mind"
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Proficiat ! !!!!!!!!!
Fantastisch nieuws :blob4: :blob5: :blob7: :blob2: :hello1:
Groetjes,
Carine
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ja ik ben in 1967 geboren. En hij heeft nooit A gezegd....ik wil dit zo graag en hij heeft me altijd maar laten doen. Nuchtere Nederlander die het allemaal eerst wel eens wil zien.

Dus nu moet hij er wel over praten....al heeft hij 'nu even geen zin'. Dat wordt nog wat....
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wow, super! Hartelijk gefeliciteerd :thumbup:
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

inge67 schreef:En hij heeft nooit A gezegd....ik wil dit zo graag en hij heeft me altijd maar laten doen.
Zoals ik begrijp heeft hij zichzelf toch ook ingeschreven?
inge67 schreef:1. Deelnemer: Inge67
2. Heb je ook een partner die meedoet? Ja
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? Ieder 3e keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? Zelf
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Sten

Bericht door Sten »

inge67 schreef:Ja ik ben in 1967 geboren. En hij heeft nooit A gezegd....ik wil dit zo graag en hij heeft me altijd maar laten doen. Nuchtere Nederlander die het allemaal eerst wel eens wil zien.

Dus nu moet hij er wel over praten....al heeft hij 'nu even geen zin'. Dat wordt nog wat....
'67 shakes hand '67. :) Zeg hem maar dat Amerika hem kansen biedt die hij in België nooit zal krijgen. :thumbup:
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Inge

Gefeliciteerd en gezien je van een goed jaar bent net zoals ik zal alles wel in zijn plooi vallen.

Mijn vrouw was ook minder enthousiast toen we moesten beslissen maar ondertussen heeft zijn onze move naar atlanta nog niet beklaagd. Integendeel zelfs het was mijn vrouw die een huis wilde kopen ipv huren....
Liefde overwint alles.

Success

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik heb hem ingeschreven.....ik weet niet hoe ik moet beginnen hem te overtuigen....zucht.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Laat het in elk geval vandaag even rusten (hoe moeilijk dat ook wel zal zijn). Misschien is hij gewoon te hard geschrokken en als het wat bezonken is, praat het misschien wat makkelijker.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inge, wat zijn zijn argumenten om niet te gaan?
Welke job kan hij of jij in de US doen? (want ik kan begrijpen dat iemand zich zorgen maakt over de financiele gevolgen van een verhuis met 2 studenten waar je makkelijk 30 tot 50,000/schooljaar aan kwijt bent tot ze afgestudeerd zijn, en dan komt er nog een 3de kindje aan).

In het ergste geval kan je nog steeds doorzetten en landen, zodat je 2 zonen een geldige status hebben en ginder kunnen blijven. Jullie kunnen dan nog altijd beslissen wat je doet.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

We hebben er niet eens deftig over gepraat. Dat zal de komende dagen nog wel gebeuren. Hij heeft me dus zijn argumenten nog niet gegeven. Ik vermoed echter dat het gaat om familie.

Hij is software developper en werkt in loondienst naast zijn eigen zaak. Ik werk al 22 jaar bij hetzelfde bedrijf als sales manager en spreek vlot 4 talen. Werk kan dus niet de issue zijn.

Ik weet niet goed hoe ik me moet voelen nu. Eindelijk komt mijn droom uit en ik zou euforisch moeten zijn, maar het feit dat hij eigenlijk niet wil zet wel een domper op de feestvreugde.

Het moet sowieso bezinken, bij mij maar zeker ook bij hem. Ik weet helemaal niet wat de mogelijkheden zijn, hoe lang het duurt voor je überhaupt 'moet' landen. Wat het betekent voor de studies van mijn zonen, of ze eerst een bachelor kunnen halen hier (3 jaar) of niet...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Clint schreef:"Trekking 2, alleen maar mensen uit België"..
:lol: :lol:

Gefeliciteerd! :thumbup:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Inge, je kan de procedure wat rekken en trekken, en reken dan dat je over een jaar je visum hebt. Je zou dan nog een jaartje uitstel kunnen vragen, maar daar moet je naar het schijnt goede redenen voor opgeven. En 'studie van mijn kinderen' weet ik niet of dat aanvaard gaat worden. Immers, je trekt naar een land waar veel van die gasten op hun 18de al op eigen poten staan en dus niet meer wekelijks met was en strijk bij ma en pa aankomen... Om het nog 3 jaar te rekken, dat zal niet lukken, vrees ik.

Wat je zonen betreft; studeren in de States is heel duur, dat weet je. Voordeel van de green card is, dat zij wel direct een job naast hun studie mogen doen. Kan wel handig zijn met tienduizenden dollars schoolgeld per jaar.
Laat hen eens kijken wat ze ginder willen studeren, of ze daar binnen geraken, en in welke mate hun huidige credits eventueel transfereerbaar zijn. Een bachelor aan de universiteit duurt 4 jaar ipv 3, dus het zal dus wat langer duren dan in Belgie.

Je vriend zou dringend contacten moeten beginnen leggen met mensen in zijn vakdomein ginder. Maar er zitten hier nog softwaremensen, dus die kunnen indien gewenst nog wel tips geven. Als dat nodig is, open daarvoor dan gerust een nieuw topic.

En voor nu: laat het vooral even bezinken. Je hebt nog even de tijd. En probeer tot een akkoord te komen dat je in ieder geval de procedure in gang zet (trouwen dus!!!), en dat je op het einde beslist of het doorgaat of niet. Dat geeft je toch nog heel wat meer tijd om definitieve knopen door te hakken.
Elke
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Bedankt Elke, je antwoorden voelen aan als een reddingsboei. Het moet inderdaad wat bezinken. We vertrekken maandag op vakantie, de eerste week zonder dochter die op kamp is met de gidsen. Ideaal om er dan in alle rust over te praten en na te denken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tijd brengt raad, Inge! Niet panikeren. Het belangrijkste is dat je er met z'n tweetjes uit kan komen.
Bekijk de lijst van bloggers hier eens, en zie eens of daar iets tussen staat wat hem aan kan spreken. En forumlid Bart zijn blog kan misschien ook al een hulp zijn: hij was zelf niet meer zo piep toen hij de green card won. Want dat kan hem ook misschien geruststellen, dat je geen 20-er moet zijn om aan de slag te geraken ginder.
Geniet van je vakantie! Luister goed naar zijn argumenten, en bekijk het van daaruit verder.
Elke
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef: En forumlid Bart zijn blog kan misschien ook al een hulp zijn: hij was zelf niet meer zo piep toen hij de green card won.
En bedankt hè, Elke! (Sten, naast Bart, ook van '67) :lol: :wink:

PS is dat een lucky number, '67, voor de loterij? Naast bijvoorbeeld '86?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer