Veel firma's In Nederland/Belgie hebben partners aan de andere kant waarmee ze zaken doen, daar ontkom je soms niet aan. En weet wat je zegt over gereputeerde internationale firma, soms is het beter om 2 bedrijven te hebben die beide de regels aan elke kant van de oceaan goed kennen dan 1 groot bedrijf waar jouw verhuizing er 1 van de velen is en waar ze er een potje van maken. Enige voordeel dat ik vooralsnog zie is dat je slechts met 1 partij te maken hebt maar voor de rest hoeft het niet beter te zijn.hedgehog schreef:In dit topic las ik al over KHZ en Waaijenberg, maar dit zijn Nederlandse firma's. Ik zoek een gereputeerde internationale firma - ik ben prijsbewust maar de werkgever draagt de kost.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
waar op letten bij verhuizing ?
Re: waar op letten bij verhuizing ?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De grote verhuizers maken deel uit van associaties. Zoals Team Allied deel uitmaakt van de Allied groep. Toen wij onze verhuis deden en de container moest verhuisd worden naar Toronto, vroegen zijn een aantal offertes aan bij leden van Allied hier in de regio, en ze kiezen dan diegene uit die de beste prijs geeft. Daarop baseren zij hun offerte.
Je hebt 1 contactpersoon in Belgie die alles regelt, zodra de container hier toekwam werden we gecontacteerd door Taylor Movers (deel van de Allied group). Ze gaven een geweldige service want zonder bij te moeten betalen zijn zij de inklaring bij de douane voor ons gaan doen, terwijl alle andere mensen die ik ken en die naar Canada verhuisd zijn, zelf naar de douane zijn moeten rijden voor de inklaring. Ik moest enkel langsgaan bij hun op het bureau om de volmacht te tekenen, en zij handelden het verder af en bespraken met mij wanneer ze best langs konden komen om al onze spullen af te leveren.
Je hebt 1 contactpersoon in Belgie die alles regelt, zodra de container hier toekwam werden we gecontacteerd door Taylor Movers (deel van de Allied group). Ze gaven een geweldige service want zonder bij te moeten betalen zijn zij de inklaring bij de douane voor ons gaan doen, terwijl alle andere mensen die ik ken en die naar Canada verhuisd zijn, zelf naar de douane zijn moeten rijden voor de inklaring. Ik moest enkel langsgaan bij hun op het bureau om de volmacht te tekenen, en zij handelden het verder af en bespraken met mij wanneer ze best langs konden komen om al onze spullen af te leveren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
- Partner van: millie
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik heb net de eerste offerte binnen - 62 kubieke meter / 6.5 ton sea en 50 kg air: inclusief demonteren, lift, in/uitpakken, hermonteren, 13.000 EUR sea plus 1.300 air voor deur-tot-deur, exclusief storage en verzekering. Ik vind dat prijzig in vergelijk met wat ik hoor en lees.
Ik wacht nu op afspraakbevestiging van 2 andere bedrijven:
- Team Relocations
- UniGroup Relocation / United Van Lines International
Nog andere must-contacts?
Eens ik mijn bevindingen op een rijtje heb zal ik ze hier ook wel posten.
Ik wacht nu op afspraakbevestiging van 2 andere bedrijven:
- Team Relocations
- UniGroup Relocation / United Van Lines International
Nog andere must-contacts?
Eens ik mijn bevindingen op een rijtje heb zal ik ze hier ook wel posten.
Dat vind ik ook veel! Wij hebben destijds vanuit Nederland naar de VS maar een deelcontainer verscheept, dus dat bedrag lag sowieso veel lager. Maar in 2007 van NL naar India en in 2011 van India naar de VS beide met 20 foot container lagen de bedragen ook veel lager (ik meen een 6000 eur?).
Dit bedrag is nog een stukje hoger dan wat wij nu betalen voor VS-Brazilie, voor een 40 foot container/ 10000 lbs (geen air shipment). Al komen daar nog duizenden dollars bij voor de inklaring aan Braziliaanse kant, maar dat ligt aan het bestemmingsland, niet aan de verhuizer. Nu hebben jullie ook inderdaad een hoger geschat gewicht, en een luchtvracht erbij, dat zou het prijsverschil kunnen verklaren, maar ik vond het hier in de VS wel erg duur. Ik dacht eigenlijk dat het vanuit Europa nog wel voordeliger zou kunnen.
Dit bedrag is nog een stukje hoger dan wat wij nu betalen voor VS-Brazilie, voor een 40 foot container/ 10000 lbs (geen air shipment). Al komen daar nog duizenden dollars bij voor de inklaring aan Braziliaanse kant, maar dat ligt aan het bestemmingsland, niet aan de verhuizer. Nu hebben jullie ook inderdaad een hoger geschat gewicht, en een luchtvracht erbij, dat zou het prijsverschil kunnen verklaren, maar ik vond het hier in de VS wel erg duur. Ik dacht eigenlijk dat het vanuit Europa nog wel voordeliger zou kunnen.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Dus een 40 ft container veronderstel ik.hedgehog schreef: 62 kubieke meter
Die prijzen hebben ze me ook gepresenteerd . . .
Succes
Kingair
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is bijna dubbel zoveel als 3 jaar geleden! 

Elke
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Niets wordt goedkoper maar ik was toch wel verrast van de prijzen die we binnenkregen
€ 12K is toch geen small money
Kingair
€ 12K is toch geen small money
Kingair
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7182 Weergaves