Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geëmigreerd naar Boston enorme heimwee
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Geëmigreerd naar Boston enorme heimwee
Bedankt allemaal, qua eten kan je me zeker tips geven. Ik eet nu marokkaans omdat ik hier niet veel lekker vind. Ik wil gewoon een lekker gebakken aardappels eten met een lekker stuk vlees en lekkere jus. Ik eet nu marokkaans omdat ik geen keus heb. Maar heb liever nederlands eten. Marokkaans eten is echt lekker maar teveel werk. Ik hou gewoon van lekkere rijst gerechten, ovenschotels, lekkere pasta's noem maar op.
Dus nogmaals alles is welkom
Dus nogmaals alles is welkom
Mijn ervaring is dat je voor vrijwel alles wel een vervangend product kan vinden, gewoon even op je gemak zoeken op google voor je gaat winkelen. Er isook al veel op het forum hier te vinden, en je kunt hier vragen natuurlijk. Hangt er denk ik wel vanaf waar je woont maar Boston is een grote stad, dat zou moeten lukken. En voor Nederlandse producten kun je prima terecht bij een Nederlandse winkel, misschien bij je in de buurt, anders online (ik vind Van der Veen's fijn). En kijk eens op http://www.thedutchtable.com.
Overigens kan ik curry gewoon kopen bij mijn lokale supermarkt, in het rek met Duitse producten, maarik heb geluk met een supermarkt die eenheelbreed assortiment heeft. Ik gebruik gewoon de heavy cream om te koken. Aardappekschijfjes bestaan hier bij mijn weten niet, helaas, maar dat kun je zelf doen natuurlijk.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Uiteindelijk zal dat je zeker helpen om mensen te leren kennen. Over een tijdje via zwangerschapsgym of een borstvoedingsgroep, na de bevalling via moedergroepen, en weer later via kinderactiviteiten en scholen.
Ik weet ook niet wat er verder in Boston voor Nederlanders is geregeld. Hier in Houston hebben we een 2-wekelijks koffieochtend voor moeders (en zwangeren), kleine kinderen komen mee en oudere kinderen zitten dan opschool. Zoiets is er wellicht ook bij jou, probeer eens rond te vragen bij nederlanders in de omgeving of zoek op internet.
Overigens kan ik curry gewoon kopen bij mijn lokale supermarkt, in het rek met Duitse producten, maarik heb geluk met een supermarkt die eenheelbreed assortiment heeft. Ik gebruik gewoon de heavy cream om te koken. Aardappekschijfjes bestaan hier bij mijn weten niet, helaas, maar dat kun je zelf doen natuurlijk.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Uiteindelijk zal dat je zeker helpen om mensen te leren kennen. Over een tijdje via zwangerschapsgym of een borstvoedingsgroep, na de bevalling via moedergroepen, en weer later via kinderactiviteiten en scholen.
Ik weet ook niet wat er verder in Boston voor Nederlanders is geregeld. Hier in Houston hebben we een 2-wekelijks koffieochtend voor moeders (en zwangeren), kleine kinderen komen mee en oudere kinderen zitten dan opschool. Zoiets is er wellicht ook bij jou, probeer eens rond te vragen bij nederlanders in de omgeving of zoek op internet.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens of je dit boek kan vinden:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan het vast en zeker ergens goedkoper vinden, ik heb het gloednieuw in een van die uitverkoopwinkels (zoals De Sleghte in Nederland) gekocht voor $11 of $14.
LEES het recept, want soms zou je denken dat het iets 'fancy' is (en dus moeilijk), maar het is echt een basisboek met keimakkelijke recepten. Ik heb nog nooit iets van haar gekookt dat mislukt is (en ik heb inmiddels haast 2 boeken van haar uitgeprobeerd).
" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan het vast en zeker ergens goedkoper vinden, ik heb het gloednieuw in een van die uitverkoopwinkels (zoals De Sleghte in Nederland) gekocht voor $11 of $14.
LEES het recept, want soms zou je denken dat het iets 'fancy' is (en dus moeilijk), maar het is echt een basisboek met keimakkelijke recepten. Ik heb nog nooit iets van haar gekookt dat mislukt is (en ik heb inmiddels haast 2 boeken van haar uitgeprobeerd).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Echt super bedankt allemaal, ik ben zo blij dat ik contact heb met jullie, ik ga morgen meteen na de stop en shop voor te kijken of ze curry hebben bij de duitse produkten. Als dat zo is eet ik morgen friet speciaal. Hahhahahahaha
Ik ben ook blij met de online shop van der Veen. Ik ga nu verder kijke wat ik allemaal kan bestellen. Komen de producten ook echt van nederland of worden ze hier gemaakt. Ik vind de kit kat van hier niet eens lekker. Zeker omdat ze andere melk gebruiken voor de chocolade. Ik weet het niet.
Spannend bedankt voor jullie steun allemaal. Helaas geen nederlandse winkel gevonden in Boston
Ik ben ook blij met de online shop van der Veen. Ik ga nu verder kijke wat ik allemaal kan bestellen. Komen de producten ook echt van nederland of worden ze hier gemaakt. Ik vind de kit kat van hier niet eens lekker. Zeker omdat ze andere melk gebruiken voor de chocolade. Ik weet het niet.
Spannend bedankt voor jullie steun allemaal. Helaas geen nederlandse winkel gevonden in Boston
Druk bezig zijn was in mijn geval het beste middel tegen heimwee. Er is hier op het forum ook al eens over gepraat, als je zoekt kun je in die link misschien nog meer tips vinden. Geef jezelf de tijd. Twee maanden is nog erg pril, het duurt voor de meesten wel een jaar eer ze goed ingeburgerd zijn.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-ontdekker
Nogmaals bedankt allemaal, ik heb een par vraagjes en hoop dat iemand mij kan helpen.
Wat is echte boter hier in de usa
En wat is jong belegen kaas hier.
Alvast bedankt!!!
Wat is echte boter hier in de usa
En wat is jong belegen kaas hier.
Alvast bedankt!!!
Amerikaanse kaas is inderdaad net rubber. Brood in de VS is nog erger, we hebben eens een brood 2 maanden laten liggen en het zag er nog net zo uit als op de eerste dag. Het eten in de VS zit vol met conserveermiddelen. Echt heel erg ongezond. Mijn vrouw heeft zich daar grote zorgen over gemaakt en ze is ook blij dat ze weer terug in Nederland is. Alles smaakt ook gewoon niet, brood, vlees, fruit en groenten is allemaal veel slechter dan in Nederland. Ik snap helemaal wat je bedoeld.Fatima1978 schreef:Hallo Allemaal,
Hallo ik ben Fatima en ben voor mijn partner geëmigreerd na Amerika. Ik woon nu 2 maanden in Boston en ik kan maar niet wennen. Het eten vind ik niet lekker en het smakt me allemaal niet. Ik heb gewoon echt last van heimwee. Als het ook niet voor mijn man was, was ik allang terug gegaan na het mooie Limburg. Ik mis gewoon alles. Mijn vrienden mijn familie. Vooral de kaas, heb al een paar keer Gouda kaas gekocht maar heb het idee dat het rubber is. Maar goed zijn er mensen die ook hier zijn komen wonen en er overheen zij geraakt.
Je hebt groot gelijk dat je weer terug naar Limburg wilt. Nederland is werkelijk in elk opzicht een veel beter land. Ik wens je veel succes met je poging om weer terug te keren.
Horen jullie dat? Er is een brombeer op het forum. *brom* *brom* *brom*
Nee joh, het is Mart Smeets! Die heeft ook altijd gelijk en dramt ook altijd zo 

Ik kan goed begrijpen dat je je na twee maanden nog helemaal niet thuis voelt. De VS is gewoon echt een heel ander land, waar veel dingen echt anders gaan dan in Nederland. Het kost tijd om daar in te groeien. Ik woon hier nu een jaar en had de eerste maanden heel veel tijd nodig om in de supermarkt mijn weg te vinden. Ik weet inmiddels waar ik het lekkerste brood kan kopen, waar ze de lekkerste boter hebben, dat ik niet meer naar vanillesuiker hoef te zoeken omdat ze dat niet hebben, en dat de ongezouten cashewnoten niet bij de noten liggen, maar bij de groente-afdeling.
Je voelt je ontheemd, omdat alles wat vroeger gewoon was, nu niet persé meer gewoon is. Dat maakt je onzeker en het is vermoeiend. Maar je zou het ook kunnen zien als een avontuur, om alles opnieuw te gaan uitzoeken. In plaats van te focussen op alles wat niet leuk is, kun je ook proberen te genieten van alle dingen die wél leuk zijn of goed gaan. Alle kleine overwinningen die je boekt tijdens je avontuur, zijn weer kleine stapjes naar gewenning.
Wat betreft de contacten: ik moet zeggen dat ik daar nog wel ontzettend mee worstel. Mensen hebben het hier inderdaad druk en niemand haalt het in zijn hoofd om vrijdagmiddag een paar uur vrij te nemen om gezellig op een terrasje te zitten (whhaaaa, ik mis de terrasjescultuur écht!). Waar ik woon zitten geen Nederlanders en ik werk zelf niet, dus het is echt wel lastig om mensen te vinden waar je een klik mee hebt. Op zich heb ik het druk genoeg met mijn 4 kinderen; ik verveel me totaal niet, maar die contacten zijn voor mij voor het komende jaar beslist een aktiepunt.

Je voelt je ontheemd, omdat alles wat vroeger gewoon was, nu niet persé meer gewoon is. Dat maakt je onzeker en het is vermoeiend. Maar je zou het ook kunnen zien als een avontuur, om alles opnieuw te gaan uitzoeken. In plaats van te focussen op alles wat niet leuk is, kun je ook proberen te genieten van alle dingen die wél leuk zijn of goed gaan. Alle kleine overwinningen die je boekt tijdens je avontuur, zijn weer kleine stapjes naar gewenning.
Wat betreft de contacten: ik moet zeggen dat ik daar nog wel ontzettend mee worstel. Mensen hebben het hier inderdaad druk en niemand haalt het in zijn hoofd om vrijdagmiddag een paar uur vrij te nemen om gezellig op een terrasje te zitten (whhaaaa, ik mis de terrasjescultuur écht!). Waar ik woon zitten geen Nederlanders en ik werk zelf niet, dus het is echt wel lastig om mensen te vinden waar je een klik mee hebt. Op zich heb ik het druk genoeg met mijn 4 kinderen; ik verveel me totaal niet, maar die contacten zijn voor mij voor het komende jaar beslist een aktiepunt.
Nou zeg, wat is dat nou voor een stomme reaktie op iemand die tips vraagt om zich meer thuis te kunnen voelenmvdl schreef:Ik wens je veel succes met je poging om weer terug te keren.

-
- Amerika-ontdekker
Klopt ik heb me ook ziek gezocht na vanille suiker, maar kon die ook niet vinden. Maar heb een bazaar gevonden die heeft vanille suiker van dr. oetker.
Ik heb niet veel broden geprobeerd, meestal haal ik stokbrood vers afgebakken. Altijd lekker. Maar voor de ochtend ben ik geen ontbijter. Heb liever fruit of yohurt. Mijn man die dat brood toch gewend is krijgt dagelijks in de ochtend. Toen hij kwam heb ik hem nooit horen klagen over het eten. Alles vond hij heerlijk. Juist ik kocht amerikaanse dingen vooor hem, waardoor ik commentaar kreeg. Hij was in nederland en wilde nederlandse dingen. Hahhahahhhahah maar alles vond hij super. Vooral de chocolade met praline. En de waffels.
Ik mis de waffels ook wel. Jammer heb een leuke site gekregen van iemand hiet van der Veen. Leuke dingen en ga daar vanalles bestellen. Jammer genoeg geen suikerwafels en borrelnootjes. Maar genoeg keus.
Maar wilde nog heel graag weten hoe echte boter hier heet, en welke kaas is jong belegen kaas.
Bedankt
Ik heb niet veel broden geprobeerd, meestal haal ik stokbrood vers afgebakken. Altijd lekker. Maar voor de ochtend ben ik geen ontbijter. Heb liever fruit of yohurt. Mijn man die dat brood toch gewend is krijgt dagelijks in de ochtend. Toen hij kwam heb ik hem nooit horen klagen over het eten. Alles vond hij heerlijk. Juist ik kocht amerikaanse dingen vooor hem, waardoor ik commentaar kreeg. Hij was in nederland en wilde nederlandse dingen. Hahhahahhhahah maar alles vond hij super. Vooral de chocolade met praline. En de waffels.
Ik mis de waffels ook wel. Jammer heb een leuke site gekregen van iemand hiet van der Veen. Leuke dingen en ga daar vanalles bestellen. Jammer genoeg geen suikerwafels en borrelnootjes. Maar genoeg keus.
Maar wilde nog heel graag weten hoe echte boter hier heet, en welke kaas is jong belegen kaas.
Bedankt
Ik gebruik enkel boter om cakes en zo te bakken en daarvoor heb ik Horizon organic unsalted butter. Er is ook nog een merk waar European style unsalted butter of iets dergelijks op staat. Zolang er unsalted butter opstaat neem ik het mee
Ik vond dat in het begin nooit onmiddellijk, enkel I can't believe it's not butter, salted sweet cream, crisco, margarine, alles wat je wilt.

2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
-
- Amerika-ontdekker
Precies ik heb de echte boter nodig om een cake te maken vandaar. Maar sta voor zoveel keuze dat ik niet weet welke ik moet nemen.
In plaats van vanillesuiker kun je vanille extract gebruiken bij je suiker, maar daar was je misschien al achter.
Ik weet het ook nog, alles opnieuw proberen uit te vinden. Waar een trip naar de supermarkt vroeger een half uur was, ben je opeens meer dan het dubbele kwijt aan uitpuzzelen welke producten te nemen. En zo kom je wel eens met wasverzachter thuis in plaats van zeep.
Ik weet het ook nog, alles opnieuw proberen uit te vinden. Waar een trip naar de supermarkt vroeger een half uur was, ben je opeens meer dan het dubbele kwijt aan uitpuzzelen welke producten te nemen. En zo kom je wel eens met wasverzachter thuis in plaats van zeep.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor die praktische dingen is het dus leuk om eventueel andere Nederlanders, Belgen, Duitsers in je buurt te leren kennen. Dat zijn mensen die zo'n beetje dezelfde dingen 'gewoon' waren om te gebruiken, en die dus terug op zoek zijn gegaan naar die dingen. Als je elkaar dan die eerste keren ontmoet, is het een uitwisseling van 'en weet je waar je x kan vinden? In winkel a verkopen ze y, wist je dat al?'.
Dus: zie je een Duitse winkel, of zelfs een Poolse, spring daar ook eens binnen! (die Polen hebben lekkere worsten!)
Over brood is hier al veeeel geschreven. Ik herinner me dat sommigen brood kopen bij Panera. Of bij Whole Foods. En kijk ook naar kleine zelfstandigen vanuit Europa die hun bakkerszaakje in de US begonnen zijn. Of hier zit ook een leuke Australier met zowat het lekkerste brood dat je in de streek kan kopen. Geen idee of dit nou specifiek zijn recept is, of dat hij traditioneel Australisch bakt en dat dus al die Australiers lekker brood hebben.
Ik vond via Google dit nog:
http://www.facebook.com/zinnekenswaffles
En enkele newcomers clubs kan je hier opzoeken:
http://www.newcomersclub.com/ma.html
Dit lijkt nog een goede startplaats:
http://www.iwcb.org/resources/

Dus: zie je een Duitse winkel, of zelfs een Poolse, spring daar ook eens binnen! (die Polen hebben lekkere worsten!)
Over brood is hier al veeeel geschreven. Ik herinner me dat sommigen brood kopen bij Panera. Of bij Whole Foods. En kijk ook naar kleine zelfstandigen vanuit Europa die hun bakkerszaakje in de US begonnen zijn. Of hier zit ook een leuke Australier met zowat het lekkerste brood dat je in de streek kan kopen. Geen idee of dit nou specifiek zijn recept is, of dat hij traditioneel Australisch bakt en dat dus al die Australiers lekker brood hebben.
Ik vond via Google dit nog:
http://www.facebook.com/zinnekenswaffles
En enkele newcomers clubs kan je hier opzoeken:
http://www.newcomersclub.com/ma.html
Dit lijkt nog een goede startplaats:
http://www.iwcb.org/resources/
Elke
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fatima, MvdL is een grote mislukking geweest in zijn pogingen om te emigreren/integreren in een geweldig land dat amerika heet en is op hangende pootjes teruggekeerd. Dit allemaal volgens het eigen schuld dikke bult idee volgens mij. Sindsdien is elke post niets anders dan afgeven hoe slecht het wel niet is in de USA, hoe vies het eten is in de USA etc etc.Amerikaanse kaas is inderdaad net rubber. Brood in de VS is nog erger, we hebben eens een brood 2 maanden laten liggen en het zag er nog net zo uit als op de eerste dag. Het eten in de VS zit vol met conserveermiddelen. Echt heel erg ongezond. Mijn vrouw heeft zich daar grote zorgen over gemaakt en ze is ook blij dat ze weer terug in Nederland is. Alles smaakt ook gewoon niet, brood, vlees, fruit en groenten is allemaal veel slechter dan in Nederland. Ik snap helemaal wat je bedoeld.
Je hebt groot gelijk dat je weer terug naar Limburg wilt. Nederland is werkelijk in elk opzicht een veel beter land. Ik wens je veel succes met je poging om weer terug te keren.
Alle klachten zijn volledig ongegrond. Je kunt hier lekkere kaas krijgen (ga naar costco of sams club bijvoorbeeld.
Walmart heeft eigen gebakken french bread bijvoorbeels dat best goed te eten is en niet duur. De reden dat je het brood niet lekker vind is omdat amerikanen er vaak suiker in doen en Nederlandse bakkers niet. Koop dan ook brood dat geen suiker bevat of maak je eigen brood met een broodbakmachine. Ik denk dat het dan al een stuk lekkerder is.
Vlees is hier juist lekkerder dan in Nederland en van beter kwaliteit. Aardappelen verkopen ze hier ook dus waarom je geen gebakken aardappels maakt?
Groenten en fruit zijn hier ook heerlijk. Voor goede kwaliteit zoek je de wat betere supermarkt op of je gaat naar een van vele farmers markets.
Alle problemen die je eigenlijk aankaart (que eten ) zijn geen problemen want je kan hier alles kopen. Je moet soms alleen even zoeken
Ik begrijp het wel Fatima. In het begin vond ik het ook moeilijk om alles te vinden. In NL kookte ik ook vaak uit zakjes. Hier heb je dat bijna niet en moet je leren zelf te koken (ik wel tenminste). En dan ook nog ineens alles in cups en pounds. Ik begreep er niet veel meer van, alles ziet er ook anders uit. Je hebt geen idee van welk merk goed is.
Wat mij geholpen heeft is alleen nog Amerikaanse recepten koken. Ik heb een paar van die tijdschriften gekocht, online wat lekkere recepten uitgeprint etc. Voordeel is dat je niet meer hoeft om te rekenen en je in de supermarkt ineens alles kunt vinden. Ik sta er af en toe versteld van hoe je met een paar ingredienten iets lekkers op tafel kan zetten. Vroeger had ik daar weer die mixen voor gebruikt. Ik vond Bobotie altijd erg lekker in NL, van Knorr was dat volgens mij. Ik heb hier een recept gekregen van een Zuid-Afrikaanse voor Bobotie. Niet te vergelijken, echt veel lekkerder en zonder toevoegingen. Echt, je krijgt vanzelf nieuwe favorieten.
Ik zou eens rondkijken naar een kookclub oid. Zo kun je recepten uitwisselen en kun je Amerikanen kennis laten maken met de Marokkaanse keuken.
Wat mij geholpen heeft is alleen nog Amerikaanse recepten koken. Ik heb een paar van die tijdschriften gekocht, online wat lekkere recepten uitgeprint etc. Voordeel is dat je niet meer hoeft om te rekenen en je in de supermarkt ineens alles kunt vinden. Ik sta er af en toe versteld van hoe je met een paar ingredienten iets lekkers op tafel kan zetten. Vroeger had ik daar weer die mixen voor gebruikt. Ik vond Bobotie altijd erg lekker in NL, van Knorr was dat volgens mij. Ik heb hier een recept gekregen van een Zuid-Afrikaanse voor Bobotie. Niet te vergelijken, echt veel lekkerder en zonder toevoegingen. Echt, je krijgt vanzelf nieuwe favorieten.
Ik zou eens rondkijken naar een kookclub oid. Zo kun je recepten uitwisselen en kun je Amerikanen kennis laten maken met de Marokkaanse keuken.
Ik kreeg laatst op mijn werk brood geserveerd bij de lunch en moest na het eten ervan toch even snel naar de keuken om te vragen welk brood dat was. Het was namelijk goed te eten en inderdaad, niet zo zoet. Bleek het tot mijn stomme verbazing de "Whole Grain" versie van Wonderbread te zijn, die turqoise. Die was best goed te doen.
En na een supertip van Dento ben ik ook fan geworden van Tillamook Medium Cheddar kaas. Die smaakt inderdaad niet echt naar Cheddar maar meer naar Nederlandse jong belegen kaas. Ik was altijd een enorme kaas fan in Nederland dus begrijp precies wat je bedoelt maar die kaas is echt wel goed te doen.
Ik hoop dat je je snel beter thuis zult voelen Fatima. Gelukkig woon je in een stad waar genoeg te krijgen is, je moet het alleen even vinden. Maak er iets moois van en wees vooral niet zoals mvdl wiens emigratie compleet mislukt is door zijn eigen negatieve instelling en gezeur. Laat hem een voorbeeld zijn van hoe je niet moet zijn voor jou
En na een supertip van Dento ben ik ook fan geworden van Tillamook Medium Cheddar kaas. Die smaakt inderdaad niet echt naar Cheddar maar meer naar Nederlandse jong belegen kaas. Ik was altijd een enorme kaas fan in Nederland dus begrijp precies wat je bedoelt maar die kaas is echt wel goed te doen.
Ik hoop dat je je snel beter thuis zult voelen Fatima. Gelukkig woon je in een stad waar genoeg te krijgen is, je moet het alleen even vinden. Maak er iets moois van en wees vooral niet zoals mvdl wiens emigratie compleet mislukt is door zijn eigen negatieve instelling en gezeur. Laat hem een voorbeeld zijn van hoe je niet moet zijn voor jou

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik koop hier nu in de Walmart Super Centre de Anco Gouda light lactose free.
Het is een blokje van 200g, en het smaakt helemaal naar de jonge kaas die we in Belgie ook hadden! Het is een lange zoektocht voor me geweest, maar deze is heerlijk!
En ondertussen ben ik grote fan geworden van kazen uit Quebec. Ik weet niet of ze die in de US ook verkopen, maar ze zijn heerlijk voor de kaasschotels, of voor bij een glaasje wijn.
Het is een blokje van 200g, en het smaakt helemaal naar de jonge kaas die we in Belgie ook hadden! Het is een lange zoektocht voor me geweest, maar deze is heerlijk!
En ondertussen ben ik grote fan geworden van kazen uit Quebec. Ik weet niet of ze die in de US ook verkopen, maar ze zijn heerlijk voor de kaasschotels, of voor bij een glaasje wijn.
Elke
Dat idee om met Amerikaanse recepten te koken kan ik alleen maar beamen. Het is vaak gemakkelijker om de juiste ingrediënten te vinden, je twijfelt niet of je wel de juiste dingen gebruikt en er zijn echt enorm veel lekkere dingen. Ken je Pinterest? Daar vind ik zoveel leuke receptjes! Het is zelf zo erg dat ik nu in België op zoek moet gaan naar de juiste Belgische equivalenten
Het is een soort pinboard en je kan via http://pinterest.com/all/?category=food_drink naar de prentjes kijken en als je iets lekkers lijkt kan je het op je eigen board posten. Op den duur krijg je zo je eigen receptenmuur. Dit is bijvoorbeeld de mijne: http://pinterest.com/mynameislola/dazzling-dinner/
Telkens als je iets wilt maken klik je op het plaatje (en dan nog een keer) en dan kom je bij het recept terecht. Het is even oefenen maar het is gratis en je vindt er zoveel terug!

Het is een soort pinboard en je kan via http://pinterest.com/all/?category=food_drink naar de prentjes kijken en als je iets lekkers lijkt kan je het op je eigen board posten. Op den duur krijg je zo je eigen receptenmuur. Dit is bijvoorbeeld de mijne: http://pinterest.com/mynameislola/dazzling-dinner/
Telkens als je iets wilt maken klik je op het plaatje (en dan nog een keer) en dan kom je bij het recept terecht. Het is even oefenen maar het is gratis en je vindt er zoveel terug!
2009: AZ, NV, CA