Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gezinshereniging ?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Gezinshereniging ?

Bericht door kastelke »

Als je inkomen hoog genoeg is, dan kan je tegelijkertijd je beide ouders sponsoren?
En eventueel ook nog een broer/zus? En die hun kinderen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zou niet weten waarom je niet beide ouders zou kunnen sponsoren, als je inkomen maar hoog genoeg is.
Je kunt als USC inderdaad ook broers/ zussen sponsoren (met kids die ze elk hebben eventueel en de bijbehorende man/ vrouw) maar dat is een categorie met lange wachttijden voor er visa nummers beschikbaar zijn (F4).

Ik ben toch verbaasd dat de net-aangekomen vader MediCal krijgt ? Ik bedoel ik heb als LPR zo meteen geen recht op MediCare, want geen punten. Krijgt hij dat dan via de kinderen - staat hij op hun adres ?
En hoe kan hij een uitkering krijgen van de Fed. overheid of van de staat ? Nogmaals, Mr. Oor heeft enkele rechten op geld in bepaalde situaties, maar ik niet, voorzover ik heb kunnen uitzoeken.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Californie is duidelijk wat guller dan de rest van de VS. Voor de federale Medicare moet je tien jaar belastingen en sociale lasten betaald hebben in de VS, maar als Nederlander kun je een deel van je in Nederland opgebouwde rechten laten meetellen. Misschien komt de man waar Flipje het over heeft uit een land waar ze een soortgelijke regel hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Medi-Cal is de CA-zijde van Medicaid, niets van doen met Medicare. Hij was trouwens overigens al lange tijd hier, met korte tijden terug in eigen land, op een B2. Hij heeft dus een geschiedenis van ziektekostenverzekering hier. Ik weet niet of dat meetelt. En nee, hij heeft niets opgebouwd in eigen land, hebben ze daar namelijk niet. Ik heb niet gevraagd waar de uitkering vandaan komt, maar ik neem aan de Staat. Wat ik wel weet, is dat ze het niet nodig hebben. Mijn vrouw wil nu ook haar vader naar hier halen (is maar de vraag of hij dat zelf wil, natuurlijk :roll: ) en als dat doorgaat dan kom ik wel achter alle details. Ik praat op dit moment alleen maar onze vrienden na.

Gr., Flipje
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer