Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Winnaar DV-2014 : Dbacks
Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks
Ben je de brief met de barcode niet vergeten ?
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Waarschijnlijk vroeg je dat aan Nweb, wij zijn hem (gelukkig) niet vergeten..
Never give up!
Het is typisch zoiets wat je makkelijk zou vergeten
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zoooo de papieren zijn hier de deur uit.... wat een pak voor zes personen!
En nog net op het allerlaatste moment even goed gelezen dat overal in de rechterbovenhoek het casenr moest staan
(hadden ze daar niet een vakje voor kunnen knutselen?)
Dus dat was een keer of 40 (inclusief de foto's en de extra bladen) ... nu vergeet ik 'm zeker niet meer
En de brief met de barcode zit bovenop!
En nog net op het allerlaatste moment even goed gelezen dat overal in de rechterbovenhoek het casenr moest staan

Dus dat was een keer of 40 (inclusief de foto's en de extra bladen) ... nu vergeet ik 'm zeker niet meer

In de meeste staten moet je officieel een jaar resident zijn om voor in-state tuition in aanmerking te komen. Maar sommige staten hebben dacht ik een periode van zes maanden daarvoor.
Als je kids in de US willen studeren moet je diploma's laten certificeren in Ned. of Belgie door Min. van Onderwijs.
Je hebt kans dat de diploma's in de US gewaardeerd/geavalueerd moeten worden. Maar dat zal het college /de universiteit je wel vertellen.
Voor bijna alle buitenlanders die in de US gaan studeren is de TOEFL test verplicht. Die kunt je al in Ned. of Belgie doen.
StudentAid.ed.gov geeft info over financial aid, ook beschikbaar voor permanent residents zo te lezen.
Als je kids in de US willen studeren moet je diploma's laten certificeren in Ned. of Belgie door Min. van Onderwijs.
Je hebt kans dat de diploma's in de US gewaardeerd/geavalueerd moeten worden. Maar dat zal het college /de universiteit je wel vertellen.
Voor bijna alle buitenlanders die in de US gaan studeren is de TOEFL test verplicht. Die kunt je al in Ned. of Belgie doen.
StudentAid.ed.gov geeft info over financial aid, ook beschikbaar voor permanent residents zo te lezen.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Bedankt voor je reactie Oortjes. De kinderen hebben FCE, CAE en IB (tenminste eentje heeft de laatste, ander moet die volgend jaar doen) die zullen zeker wel weer niet mogen he?? 

-
- Amerika-expert
Je kan ook overwegen om de kinderen hun GED te laten doen. Da's gelijk aan een high school diploma en daarmee kan je meteen doorstromen naar een Amerikaanse studie. Dat heb ik gedaan toen ik hier aan m'n Bachelor's wilde beginnen. Dan ben je ook meteen van het ESL gezeur af. Een GED examen kan je in 1 dag doen of je kan een korte cursus volgen en dan examen doen.
Waar staat dat precies ? zeker ergens diep in de instructiesDbacks2 schreef:Zoooo de papieren zijn hier de deur uit.... wat een pak voor zes personen!
En nog net op het allerlaatste moment even goed gelezen dat overal in de rechterbovenhoek het casenr moest staan![]()
Dus dat was een keer of 40 (inclusief de foto's en de extra bladen) ... nu vergeet ik 'm zeker niet meer![]()
- Dbacks2
- Amerikakenner
Niet zo diep (en het is te verdedigen dat dit misschien alleen geldt voor latere correspondentie...)
http://www.travel.state.gov/visa/visa_4756.html
"Contacting KCC: If you need to contact the KCC, always refer to your name and case number exactly as they appear on your original Selectee Letter. Your case number should be clearly written in the upper right hand corner of all documents and correspondence sent to the KCC. The KCC telephone number is 606-526-7500 (7:30am until 4:00pm EST), or send an E-mail inquiry to KCCDV@state.gov."
http://www.travel.state.gov/visa/visa_4756.html
"Contacting KCC: If you need to contact the KCC, always refer to your name and case number exactly as they appear on your original Selectee Letter. Your case number should be clearly written in the upper right hand corner of all documents and correspondence sent to the KCC. The KCC telephone number is 606-526-7500 (7:30am until 4:00pm EST), or send an E-mail inquiry to KCCDV@state.gov."
Ja, dat is inderdaad te verdedigen, maar zoals ik het letterlijk lees moet het inderdaad wel
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De eerste twee ken ik niet, maar IB is hier wel bekend en erkend om mee te gaan studeren. Dat programma wordt ook in veel high schools hier onderwezen.Dbacks2 schreef:Bedankt voor je reactie Oortjes. De kinderen hebben FCE, CAE en IB (tenminste eentje heeft de laatste, ander moet die volgend jaar doen) die zullen zeker wel weer niet mogen he??
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dbacks2
- Amerikakenner
Little Phoenix,LittlePhoenix schreef:Je kan ook overwegen om de kinderen hun GED te laten doen. Da's gelijk aan een high school diploma en daarmee kan je meteen doorstromen naar een Amerikaanse studie. Dat heb ik gedaan toen ik hier aan m'n Bachelor's wilde beginnen. Dan ben je ook meteen van het ESL gezeur af. Een GED examen kan je in 1 dag doen of je kan een korte cursus volgen en dan examen doen.
Wat ik van GED lees is het nivo ongeveer VBMO TL... Onze kinderen hebben TVWO gedaan. Wat zou de beste weg zijn... hun diploma laten waarderen of de weg van de minste weerstand (?) en het heel veel lagere GED doen?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geeft GED ook toegang tot universiteiten? Want in Canada geeft het je enkel toegang tot (niet-competitieve richtingen op) een college.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Dbacks2
- Amerikakenner
Geen idee hoor Kastelke, misschien dat ik 'doorstromen naar een Amerikaanse studie' wel verkeerd geinterpreteerd heb...
Ik worstel met al de Amerikaanse schooldingen...net als ik het denk te snappen is het toch weer ff anders, of niet altijd zo...ik ga het wel beleven, ze snappen het daar uiteindelijk ook
Ik worstel met al de Amerikaanse schooldingen...net als ik het denk te snappen is het toch weer ff anders, of niet altijd zo...ik ga het wel beleven, ze snappen het daar uiteindelijk ook

-
- Amerika-expert
Sorry, ik heb geen idee wat VBMO TL is of TVWO. Toen ik in Nederland naar school ging zat ik op het VWO. GED is denk ik vergelijkbaar met HAVO maar dat is High School ook wel, tenzij je college courses doet. Dat is mogelijk als je goed genoeg scoort maar hoe dat precies zit weet ik (nog) niet. Onze oudste van 12 doet 7th grade en mag volgend jaar in 8th grade High School niveau algebra doen.Dbacks2 schreef:Little Phoenix,
Wat ik van GED lees is het nivo ongeveer VBMO TL... Onze kinderen hebben TVWO gedaan. Wat zou de beste weg zijn... hun diploma laten waarderen of de weg van de minste weerstand (?) en het heel veel lagere GED doen?
Ik weet wel dat je met een GED zonder problemen kan beginnen aan een Bachelor's en dan niet hoeft te bewijzen dat je Engels goed genoeg is. Dat was voor mij de grootste reden om 'even' m'n GED te halen. 'Even' tussen aanhalingstekens omdat het nog steeds een paar weken duurde om alles te regelen. In ons kleine stadje had de Education Center geen kinderopvang dus moesten we eerst plannen wanneer m'n man voor de kinderen kon zorgen.
Misschien kan je contact opnemen met de scholen waar je kinderen heen willen en dan vragen wat de beste oplossing is? Het zal er ook aan liggen waar je gaat wonen. In ons kleine stadje had ik zo goed als geen keus, de enige mini-school die vervolgopleidingen deed raakte compleet in paniek van het idee dat ze met een buitenlander te maken hadden. Vandaar dat ik uiteindelijk voor een online universiteit heb gekozen. Maar jullie gaan naar een grotere stad en ik neem aan dat je kinderen gewoon naar school willen i.p.v. thuis studeren.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als ze IB hebben, is GED niet nodig.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Little Phoenix,
Sorry dat je je overspoelde met termen... het VMBO TL is zeg maar de oude Mavo (op het hoogste nivo) dus als jij zegt GED is ongeveer HAVO dan klopt dat wel. TVWO is tweetalig VWO, waar ze dus vanaf de brugklas bij alle vakken (behalve NL, Frans en Duits) in het Engels leskrijgen. Daardoor spreken onze oudste twee beter Engels dan ik, al weet ik gelukkig (nog) wel meer woorden en uitdrukkingen. Door de jaren heen halen ze dus ook een aantal certificaten waarvan IB in het 6e jaar VWO.
En IB lijkt dus ook voldoende te zijn!
Op veel plaatsen noemen/eisen ze TOEFL, maar aangezien dat eigenlijk dan alleen om de kosten en niet meer om de moeilijkheidsgraad gaat, gaan we maar rustig afwachten en kijken waar we uiteindelijk terecht gaan komen.
Sorry dat je je overspoelde met termen... het VMBO TL is zeg maar de oude Mavo (op het hoogste nivo) dus als jij zegt GED is ongeveer HAVO dan klopt dat wel. TVWO is tweetalig VWO, waar ze dus vanaf de brugklas bij alle vakken (behalve NL, Frans en Duits) in het Engels leskrijgen. Daardoor spreken onze oudste twee beter Engels dan ik, al weet ik gelukkig (nog) wel meer woorden en uitdrukkingen. Door de jaren heen halen ze dus ook een aantal certificaten waarvan IB in het 6e jaar VWO.
En IB lijkt dus ook voldoende te zijn!
Op veel plaatsen noemen/eisen ze TOEFL, maar aangezien dat eigenlijk dan alleen om de kosten en niet meer om de moeilijkheidsgraad gaat, gaan we maar rustig afwachten en kijken waar we uiteindelijk terecht gaan komen.
- Dbacks2
- Amerikakenner
Wij vonden nog wat leuke tabellen:
Het aantal mensen, met daarbij eventuele partners en kinderen die mee deden aan de Diversity Lottery:
http://www.travel.state.gov/pdf/DV_Appl ... 7-2013.pdf
En het daadwerkelijk uitgegeven aantal visa...
http://www.travel.state.gov/pdf/FY12Ann ... bleVII.pdf
Inschrijvingen (incl spouses and children)
FY2007: 8.916
FY2008: 9.119
FY2009: 9.241
FY2010: 8.125
FY2011: 9.453
FY2012: 9.889
Uitgegeven aan Nederlanders van 2003 t/m 2012:
Netherlands: 52 40 51 52 45 68 103 80 52 61
Wat zijn het er weinig!
Het aantal mensen, met daarbij eventuele partners en kinderen die mee deden aan de Diversity Lottery:
http://www.travel.state.gov/pdf/DV_Appl ... 7-2013.pdf
En het daadwerkelijk uitgegeven aantal visa...
http://www.travel.state.gov/pdf/FY12Ann ... bleVII.pdf
Inschrijvingen (incl spouses and children)
FY2007: 8.916
FY2008: 9.119
FY2009: 9.241
FY2010: 8.125
FY2011: 9.453
FY2012: 9.889
Uitgegeven aan Nederlanders van 2003 t/m 2012:
Netherlands: 52 40 51 52 45 68 103 80 52 61
Wat zijn het er weinig!
ben nu wel benieuwd : heb je voor iedereen de fomulieren ingevuld ?
ik had namelijk gebeld en die aardige dame vertelde mij dat wij alleen een uitgeprint
formulier moeten invullen( alles ) en niet per persoon ........... en dan
de foto's bijvoegen met namen
ik had namelijk gebeld en die aardige dame vertelde mij dat wij alleen een uitgeprint
formulier moeten invullen( alles ) en niet per persoon ........... en dan
de foto's bijvoegen met namen
Dbacks2 schreef:Zoooo de papieren zijn hier de deur uit.... wat een pak voor zes personen!
En nog net op het allerlaatste moment even goed gelezen dat overal in de rechterbovenhoek het casenr moest staan![]()
Dus dat was een keer of 40 (inclusief de foto's en de extra bladen) ... nu vergeet ik 'm zeker niet meer![]()