Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Getrouwd - en nu?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Jrabakker
Amerikakenner

Re: Getrouwd - en nu?

Bericht door Jrabakker »

dixiechick en luna, ik hoop dat jullie gelijk hebben, maar zoals ik de form lees, staat er "ANY". Dus als 1 van de opgegeven punten op jou van toepassing is, kun je dus dat formulier niet gebruiken. Het voorbehoud dat bij een ander punt staat (zoals punt 6), is niet van toepassing op punt 4, anders had dat er wel gestaan.

Daarentegen lijkt het er inderdaad op dat je omdat je met een amerikaan getrouwd bent, het wel goed moet komen. Maar ik zou als ik jou/jullie was hiervoor op z'n minst 1x een immigration lawyer bezoeken om daar allemaal zeker van te zijn.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
USInsider
Amerika-expert

Re: Getrouwd - en nu?

Bericht door USInsider »

JRABakker, goed dat je dit nog even aankaart.

Want Luna moet zich wel realiseren dat het (hoogstwaarschijnlijk) vergeven van de overstay pas realiteit kan worden nadat de I-130 petitie en de I-485 aanvrage gefiled zijn (en misschien zelfs pas nadat die door USCIS geaccepteerd zijn ?)
Op dit moment is Luna inderdaad in een status waarin ze deportable is als ze wordt gesnapt, heb ik begrepen.

Dus: geen aktievoeren zo van Occupy Wallstreet, geen verkeersovertredingen begaan, en zeker niet alvast illegaal gaan werken !!!
Wel zsm ! ASAP ! naar de i.advokaat. (Jammer dat je niet eerder bent gegaan, en bv. een verlenging van je B-2 hebt aangevraagd.)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer