Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2015 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Re: DV-2015 Slow Chat

Bericht door coukie »

@ Oortjes, Geen enkel probleem hoor! we zijn hier om elkaar te helpen niet? :)
En wij werken met de company lawyer dus voor zover dubbel inschrijven,neen,ze werken voor Erwin zijn werkgever en behandelen dus onze case zonder dat de lottery er aan te pas komt.
Ze hebben ons dus ge emaild met de melding dat onze priority date binnenkort curent gaat worden en we al kunnen beginnen met het verzamelen van verschillemde documenten zoals foto's medical enz...
En geloof het of niet maar zojuist het visa bulletin gaan bekijken en je raad het al..........we komen 9 dagen tekort :roll:
Dus hopelijk is het met de december bulletin bingo :clap:
En de dochter geeft ondertussen ook ingeschreven voor de lottery ( aged out) dus wie weet komen we haar een dezer dagen ook tegen :)
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Tsja, ik blijf erbij dat ik op alle paarden zou gokken.
Als je dochter tzt. ook naar de States wil komen, dat kan ook als dochter van boven de 21 van een Permanent Resident. Maar de wachttijd kan oplopen. Van groot belang is dat dat je dochter niet trouwt ! 'hokken' mag wel. Want dan is het voorbij. Een getrouwd kind plus echtgenoot binnenhalen is alleen een US citizen toegestaan. Vraag is echter, welke F. categorieen gaan er gesloopt worden in de immigration reform als die ooit echt doorgaat.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

oortjes schreef:Voor Coukie: Als ik jullie was zou ik MEEDOEN !!!

Cip, kan het zijn dat er in de genoemde landen dermate veel deelnemers meedoen dat er daardoor meer winnaars komen ?
Overigens is Nigeria dit jaar uitgesloten van deelname.
Ja zoiets lijkt me ook inderdaad. Maar het lijkt me raar te zeggen dat hun kans groter is. Maargoed ik ben sowieso niet goed wiskundig onderlegd dus het kan ook goed aan mij liggen haha. En het is dus sowieso al goed om te horen dat Nigeria dit jaar is uitgesloten van deelname dan ;)
esevr
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door esevr »

Hallo allemaal!

ik heb een vraag betreft het invullen van de volgende vraag:12. What is the highest level of education you have achieved, as of today?

Primary school only University Degree
High School, no degree Some Graduate Level Courses
High School degree Master's Degree
Vocational School Some Doctorate Level Courses
Some University Courses Doctorate Degree

ik heb een VMBO-TL diploma en een MBO diploma en ik zit nu in het derde jaar van mijn HBO opleiding. Wat zou ik nu in moeten vullen?

Groetjes!
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik zou voor vocational school gaan, volgens mij komt dat het meeste bij MBO in de buurt. Het gaat er namelijk om wat je vandaag de dag gehaald hebt. Je zou dus ook voor some university courses kunnen gaan.. Ik ben zelf met mijn master bezig en twijfelde ook of ik university degree of some graduate level courses zou doen, maar heb toch voor het eerste gekozen aangezien ik dat al heb afgerond.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Hallo allemaal.

Ik heb de dv-2014 gewonnen, mag u nog meedoen voor de dv 2015 ?

Groet
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Eh... waarom zou je nog mee willen doen aan de DV2015 als je de DV2014 gewonnnen hebt? :roll:

(misschien snap ik het niet hoor....?)
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

mocht de dv-2014 op niks uitlopen (wat ik niet verwacht)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nou sorry maar dat begrijp ik niet, "mocht de DV2014 op niks uitlopen". Dat ligt toch aan jezelf? Als jij niet goed door de keuring komt of om een andere reden geen Greencard kan bemachtigen dan vraag ik me af waarom je dan denkt in de DV2015 wel die kans te hebben.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Misschien is hij / zij nog met een opleiding bezig en maakt dat ene jaar nou net het verschil tussen wel of niet aan de eis voldoen?

Of wie weet is het een kwestie van meer spaargeld nodig hebben en daar met een jaar wel aan kunnen komen, maar nu nog niet. Vind ik niet zo'n gek idee.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

smittenimmigrant schreef:Misschien is hij / zij nog met een opleiding bezig en maakt dat ene jaar nou net het verschil tussen wel of niet aan de eis voldoen?
Sja, dan moet zo iemand niet meedoen. Want iedereen die wint en er niet klaar voor is neemt de plek in van iemand anders die ook heeft meegedaan en er wel klaar voor was en niet heeft gewonnen. Iemand die weet dat hij/zij er niet klaar voor is zou niet mee moeten doen. Als iemand er wel klaar voor is, maar wordt afgewezen vanwege te weinig geld, dan snap ik dat je voor de zekerheid nogmaals meedoet.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Nu maak je er ineens een heel andere discussie van, Hockey. Sowieso, volgens mij zijn er veel meer mensen die winnen en wel gekwalificeerd zijn, maar die dan vervolgens gewoon niet gaan, dan dat er mensen zijn die misschien net op het randje van een toelatingscriterium zitten en zich afvragen of het nut heeft om zich voor de zekerheid alvast voor volgend jaar in te schrijven.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

dat laatste is inderdaad op mij van toepassing :) Ik ga zeker naar het interview op het consulaat voor de 2014
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hockey, ik denk niet dat je de plek van iemand anders inneemt en vervolgens blijkt dat je niet aan de eisen voldoet. Dan gaat USCIS toch gewoon door naar de volgende 'winnaar' ? Die dacht ik geen Ned.lander hoeft te zijn, maar iemand is uit de regio.
Ik dacht dat winnende nummers alleen verloren gaan als iemand de hele procedure doorloopt, alles is afgerond - visa# is uitgegeven, en hij/zij krijgt dan koude voeten.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Oortjes, ik bedoel als iemand wint dan wint iemand anders niet. In die zin neem je wel degelijk iemands plek in.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zo lang je niet doorgaat tot het punt dat het visum aan jouw wordt uitgereikt, neemt een Europeaan niemands plaats in door mee te doen, en te stoppen vlak voordat hij het visum krijgt, of door afgewezen te worden tijdens het visuminterview. Al jaren worden alle Europese nummers 'current' op het einde. Waarschijnlijk net omdat zoveel mensen die deelnemen niet effectief doorgaan tot het einde om hun visum te krijgen.
Dus: ik zou ook nog meedoen, want beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dat klopt wel maar wat Hockey zegt is toch ook waar?

Als je 1000 mensen hebt die meedoen en er maar 100 lootjes getrokken kunnen worden waarvan er 10 doorgaan (als voorbeeld) en iemand afhaakt nadat hij of zij bij de eerste 100 gekozen is, dan komt weliswaar nummer 11 feitelijk aan de beurt maar als die ene persoon niet had meegedaan had iemand anders van die 1000 mensen (feitelijk dus 1001) ook een kans gehad om bij die 100 te komen. Die kans heeft die persoon nu niet natuurlijk.

Of zie ik het nu zo verkeerd? (Wiskunde/statistiek is altijd een zwak punt geweest dus wellicht dat ik het volledig mis heb ;))
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hockey, je hebt natuurlijk in theorie gelijk. Maar in de praktijk is de win-kans is zo klein, dat ik dit verwaarloosbaar acht als het om incidentele gevallen gaat. Of er nu in een regio 500.000 mensen meedoen of 500.500, dat maakt weinig verschil.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Plus ze trekken veel meer (dubbel?) zoveel mensen dan dat er effectief kaartjes beschikbaar zijn. Ze gaan er ook van uit dat onderweg veel mensen afhaken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Daar heb je gelijk in. Maar het gaat Hockey om de eerste stap. Als er bv. 100 visums worden verloot en er zijn 50.000 deelnemers, dan heb je een (iets) grotere kans dan wanneer er 60.000 deelnemers zijn. Ook als men het dubbele aantal trekt, dus 200, gaat die vlieger op.
Ik denk dat zelfs het verdubbelen van de kans door meer uit/inlotjes niet opweegt tegen de vermindering van kans door - beduidend - meer deelnemers.
Is er een statisticus in de zaal ?!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer