Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Illegaal leven in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Illegaal leven in Amerika

Bericht door Willemijn »

Loek schreef:
Willemijn schreef:Ga bijvoorbeeld de IT in. Die hebben ze te kort in de USA.
NOT. De meeste IT werk wordt uitbesteed in lage lonen landen (India, China, Midden-Amerika).

WEL. Dat ze mensen in de IT nodig hebben uit bijvoorbeeld Nederland is wel waar. Een kennis van mij is namelijk samen met z'n vrouw naar Houston vertrokken omdat ze hem daar nodig hadden. Helaas weet ik niet precies wat hij heeft gestudeerd. ;-)
je ne sais quoi...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

En wat doet die kennis precies in de IT?
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn »

Hockey schreef:En wat doet die kennis precies in de IT?
Dat weet ik niet precies, kan het wel navragen.
je ne sais quoi...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:Doordat je illegaal bent kun je je ook niet verzekeren, geen ziektekosten maar ook geen auto of huis... niets dus. En dan moet je dus absoluut niet ziek worden of iemand aanrijden want dan ben je de rest van je leven bezig met terugbetalen, helemaal in het "sue-happy" Amerika want reken maar dat de persoon die je aanrijdt je helemaal suf procedeert.
Op zich eens met je betoog, maar niemand zal het in zijn hoofd halen om een illegale immigrant te suen, want totaal zinloos. Dat is dan weer het kleine voordeeltje van arm zijn.

Het is trouwens BSN - ISBN is een boekstandaard :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hah, helemaal gelijk Dimona, BSN natuurlijk.

En ja, zinloos of niet... ik kan me voorstellen dat er toch zat mensen zijn die wel gaan procederen op toekomstige verdiensten bijvoorbeeld. Ik ben nog steeds van mening dat je geen auto moet rijden als je je niet kunt verzekeren. Doe je dat wel, dat loop je dus een enorm risico.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Willemijn schreef:
Hockey schreef:En wat doet die kennis precies in de IT?
Dat weet ik niet precies, kan het wel navragen.
IT, da's toch iets met computers??
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Lol Njit, of "iets met stekkers" zoals ze soms denken bij mij op kantoor... als het een stekker heeft, bel je IT ;)

Ik weet niet precies hoe het zit voor veel bedrijven die zaken uitbesteden maar het lijkt me dat met name hogere functies niet echt uitbesteed kunnen worden. Zijn het niet met name de "supportachtige" en "programmeer" functies die uitbesteed worden? Ik kan het mis hebben hoor maar ik werk voor de overheid dus daar zijn ze misschien wat meer "verwend" met IT personeel op locatie.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

De illegale weg zou ik niet bewandelen als ik jou was.
Maar er zijn toch andere manieren 'genoeg'
Nu Californie kan ik je wel aanraden !

So keep dreaming and make the dream come true :thumbup:

Laat je vooral niet ontmoedigen want het is geen easy ride to get there vergeet dat vooral niet

En staying there nog moeilijker

Maar het kan

Ga er gewoon 500 % voor en het lukt wel

Succes

Kingair
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Er is al veel gezegd.
Voor AmerikaTom, de US zoveel vrijer ?
In Ned. mag je vanaf 18 al drinken in en op bep. plaatsen een stickie roken, en seks hebben tegen betaling als je dat wilt.
In de US ? Om te drinken moet je 21 jaar zijn, stickie roken is strafbaar en seks tegen betaling ook (zowel geven als nemen).
Als je 18 bent en je hebt een vriendin van 17 en je hebt seks, kunnen haar ouders je in de meeste staten aanklagen voor statutory rape.
Je kunt daarvoor het gevang ingaan. Heb je echt 'geluk' dan sta je de rest van je leven geregistreerd als seks-offender.

In de meeste grotere plaatsen is curfew voor jongeren, dus die mogen 's avonds na een bepaalde tijd niet op straat aangetroffen worden (zonder begeleider).
In veel plaatsen is ook truancy regulation: tieners mogen overdag niet in winkels aangetroffen worden tijdens schoolseizoen. Tenzij ze er werken of begeleid worden door een volwassene.

In de US is bovendien veel gekoppeld aan je schoolprestaties. Zijn die niet echt goed dan kun je op veel andere gebieden problemen krijgen.

Wie solliciteert op een baan moet in de meeste gevallen een plas inleveren om getest te worden op drugs gebruik.

Yep, land of the free, home of the brave.
Je bent hier op vakantie geweest, dat is iets heel anders dan hier wonen.
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 okt 2013, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

oortjes schreef:Voor AmerikaTom, de US zoveel vrijer ?
Dat zegt hij toch nergens of wel? Ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt... sowieso je hele verhaal sluit toch niet aan bij wat TS vroeg? Niet iedereen heeft de behoefte om zich lam te zuipen, softdrugs te gebruiken en zich een een slag in de rondte te n***en... sommigen vinden dat het ook allemaal wel wat minder mag...

Verder ben ik het wel met oortjes eens dat een vakantie wel anders is dan ergens gaan wonen. Helaas zul je toch eerst moeten proberen ergens te wonen voor je weet of het je bevalt, dat dan weer wel :)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor de echt 'avontuurlijken' onder ons: Abby Hofman, de yippie, heeft eens in de jaren 1960 (in het boek "Steal this book") beschreven hoe je toch redelijk illegaal in de VS kan verblijven. Er is ook een oude film over een hippie echtpaar dat was ondergedoken en met kinderen en al elk jaar verhuisde. Maar dan moet je Amerikaans wel van heel goede huize zijn, niet aan te raden (HELEMAAL niet aan te raden) voor mensen met een accent. Of in het algemeen. Het is dus wel mogelijk, maar ik zou het niet durven. En ik raad het niemand aan!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Hmmm, er is toch wel veranderd sinds de jaren '60. Of hun methode nog steeds zou werken is een vraag.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik weet wel dat in al die jaren dat ik hier woon (legaal) ik toch al een heel aantal keren het land uitgekegeld zou zijn zonder correcte papieren.
Zo ben ik een keer aangehouden door borderpatrol in arizona zonder paspoort en greencard bij me te hebben in een auto met mexican plates :roll:
Ik had heel wat uit te leggen toen :lol: en het is uiteindelijk met een sisser afgelopen maar ik kneep hem wel even. Ik zag er gelukkig niet mexicaans uit.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ziva, ik heb het niet over 'zuipen' ik heb het over na college een biertje drinken met elkaar en bij uit eten gaan een glaasje wijn.
En ik reageerde op oa. 'de regels in Ned.' die TS noemde, en probeerde aan te geven dat de US evenveel, zo niet meer beperkende regels heeft.

En als iemand schrijft 'dood te willen gaan' als hij in eigen land moet blijven, dan is er toch enige onvrede met dat land, denk ik zo.

Overigens was ik het met je eens wat je schreef over 9-11. Ik heb inderdaad ook de US zien veranderen na die gebeurtenis.

Abbie Hoffman, was een US Citizen en kon derhalve niet gedeporteerd worden.

AmericaTom, is er geen kans meer op high-school uitwisseling oid. om nu naar de de US te komen ?
jacksonville
Amerika-ontdekker

Bericht door jacksonville »

Kan je niet een beetje vooruitwerken en vast wat Amerikaanse contacten op doen? Dat is altijd handig en wie weet kom je iemand tegen die je aan een baan kan helpen of waar je verliefd op wordt, dan kan het zomaar opeens heel snel gaan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bennogr schreef:Voor de echt 'avontuurlijken' onder ons: Abby Hofman, de yippie, heeft eens in de jaren 1960 (in het boek "Steal this book") beschreven hoe je toch redelijk illegaal in de VS kan verblijven. Er is ook een oude film over een hippie echtpaar dat was ondergedoken en met kinderen en al elk jaar verhuisde. Maar dan moet je Amerikaans wel van heel goede huize zijn, niet aan te raden (HELEMAAL niet aan te raden) voor mensen met een accent. Of in het algemeen. Het is dus wel mogelijk, maar ik zou het niet durven. En ik raad het niemand aan!
Dit doet me opeens weer denken aan ex-forumlid Eric Engers. Die is nog steeds spoorloos en denkelijk ergens hier in de VS.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb begrepen dat zijn laatste communicatie (email ?) uit Mexico kwam ? Dat zou op iets heel ernstigs kunnen wijzen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

@oortjes, bedoel je een mail van Eric Engers uit Mexico?
Groetjes,
Carine
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat las ik ergens, dat de laatste keer dat men van hem hoorde vanuit Mexico was, en dat hij daarna niet meer gesignaleerd is ?
Zoals je weet woon ik in central CA, een gebied waar ook veel Mexicanen wonen/werken. Als ik met ze praat vertellen ze me - al jaren inmiddels - over hoe hun land in feite een grote war-zone is geworden. Dit mede omdat de drug-cartels in Colombia destijds door US en eigen regering een slag werd toegebracht, daardoor zijn de cartels in Mexico machtiger geworden. En er is grote onderlinge strijd tussen die cartels. Het ontvoeren van personen en dan losgeld eisen is een bekende praktijk. Wat als ze per ongeluk 'de verkeerde' ontvoerden ? Iemand met geen kontakten vlakbij en weinig kontakten in thuisland ?

Maar dit is denk ik teveel off-topic, sorry ik heb die neiging....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Eric was het laatst op bezoek bij vrienden in Mexico en vloog van daaruit via de VS naar Nederland. Als ik het goed heb is er bewijs dat hij in Newark geland was, maar daarna heeft niemand ooit weer wat van hem vernomen. Maar inderdaad :offtopic:, sorry :)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer