Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigratie opties

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: Emigratie opties

Bericht door USInsider »

Je kunt wel werk gaan zoeken in de US en misschien zelfs vinden. Maar dat helpt je niet veel op dit moment.
We hebben hier in het verleden meer deelnemers gehad die een baan-aanbod in de US hadden en dat moesten laten gaan.
Het probleem is dat je om te werken in de US een vergunning nodig hebt en die permissie is uitermate moeilijk te verkrijgen.

Ik weet niet wat voor soort opleiding je hebt met je MBO 4. Ik weet ook niet wat voor werk je doet en wat voor ervaring je hebt.
Je niveau moet bachelor (minstens diploma HBO of universitaire opl.) om in aanmerking te komen voor een werkvisum.
Wat je mist aan opleiding kan ev. worden goedgemaakt door werk-ervaring onder bepaalde condities.
Grofweg is drie jaar ervaring goed voor een jaar educatie. Maar niet werk zonder meer.

Ga anders volgende keer dat je in de US bent naar een immigratie advocaat.
Neem je diploma's mee - plus vertaling - plus je resume ook in het Eng. uiteraard.
Dan spreek je tenminste met iemand die de hele materie van voor tot achter kent en jou precies kan vertellen wat je opties zijn.
Kyhd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kyhd »

Het hoeft niet meer. Ik zou met Kerst gaan maar ze heeft het gister uitgemaakt. Hier kan dus een slotje op.
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Heftig :( Sterkte met alles, Kyhd :cry:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties