Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze I-129F is in 15 dagen (!) goedgekeurd... Wat nu?!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gabbyxx
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Onze I-129F is in 15 dagen (!) goedgekeurd... Wat nu?!

Bericht door Gabbyxx »

Bij mij duurde het 6 maanden. Wat ik al erg snel vond en een maand later zat ik in Amerika! Wij zijn nu bezig met de AOS aan te vragen :) Succes Maartje met de k1 visa procedure. Hopelijk krijg je snel wat te horen.
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Bericht door maartje-pp »

Ik blijf duimen :) en houd jullie op de hoogte
K1 visum procedure is gestart, 23-06-2014 NOA1
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Ahhh nu kom ik er zelf achter dat ik ook een (internationale) geboorteakte had moeten mee sturen??! Klopt dit? Ik had het niet in de instructie gezien, terwijl ik echt Pietje Precies ben. USCIS zegt dat we moeten wachten met het opsturen ervan totdat we een brief krijgen. Iemand een idee wat voor brief? De RFE of NOA2? Maakt nogal een verschil in wachttijd lijkt me. Hellup! :sadcry:
Wilko
Amerika-ontdekker
Partner van: Kayla
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Ik heb nergens kunnen vinden dat er ook een Internationale geboorteakte van jou (ons) moet worden meegestuurd in eerste instantie. Ik heb voor de zekerheid een kopie meegegeven aan mijn verloofde. Die heeft ze dan ook maar gewoon meegestuurd.

Maar als je naar het lijstje kijkt wat er in moet, is het alleen de geboorteakte van je Amerikaanse verloofde.
14 Mei '14 K1 procedure gestart --> 29 Mei '14 I-129F approval door USCIS --> 2 Juli '14 Medisch Examen --> 17 Juli '14 Interview

Volg ons leven in Amerika op http://www.levenalseenkoning.nl
Emergo
Amerika-ontdekker

Bericht door Emergo »

Geboorteacte kon ik gewoon aanvragen via de gemeente waar ik geboren ben, via de website (vershilt ws per gemeente). die sturen hem op naar Amerika via de gewoone post. En volgens mij is dat ding standaard in 4 talen dus dat is al een internationale versie. Als documenten niet in het engels zijn te verkrijgen kun je ze laten vertalen (heb ik gedaan met mijn pokkenbriefje -- veel geld betaalt om te laten verklaren dat het niet te lezen was).
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Pas als ''Jij'' een brief krijgt van het consulaat in AMS in Nederland (pakket3). Is het jou beurt om documenten te verzamelen en op te sturen naar het consulaat. Onder andere: jou geboorteakte. Succes!
maartje-pp
Amerika-ontdekker

Wat een opluchting! Bedankt allemaal! Ik dacht al dat ik iets verkeerd had gedaan, pfieuw. Ik heb in elk geval alvast een internationale geboorteakte besteld. Thanks guys!!
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Helaas ervaren wij nu ook een kleine tegenslag.

5 augustus wordt officieel niet meer gehaald. Sterker nog. Het Amerikaanse consulaat heeft mijn interview gepland om 13:30 op 5 augustus. Dit is de exacte datum en tijd dat ik zou moeten inchecken voor mijn vlucht... Helaas kan ik mijn ticket ook niet omboeken, omdat ik geen idee heb wanneer ik het visa precies in de brievenbus zal ontvangen.

Normaal gesproken zou je natuurlijk heel blij moeten worden van de mail dat je uitgenodigd wordt voor het interview, maar bij ons zorgt dit voor de zoveelste annulering van plannen die wij al hadden gemaakt. Mixed feelings, want uiteindelijk wordt het nu dus toch het tweede scenario wat ik geschetst had. Het enige scenario waar we van hoopte dat het niet zou gebeuren dus.....
14 Mei '14 K1 procedure gestart --> 29 Mei '14 I-129F approval door USCIS --> 2 Juli '14 Medisch Examen --> 17 Juli '14 Interview

Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Oh dat is minder. Daarom lees je veel op het internet, maak geen plannen of boek een ticket als je nog in een visum procedure zit. Ja je kan gokken en het risico nemen..Ook dit staat ergens op de formulieren die je krijgt van het consulaat.'' I also understand that I should NOT give up my job. Dispose of property, or make any final travel and wedding arrangements until a visa is actually issued to me. Hopelijk kun je het oplossen, succes!
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

@gabby ja, maar dit was niet geboekt in de zin van emigreren. Wij zijn in mei de procedure begonnen en deze tickets waren al in december geboekt als vakantiebezoek. Niemand heeft ooit kunnen raden dat onze goedkeuring binnen 15 dagen zou plaatsvinden.

Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

Wilko schreef: 5 augustus wordt officieel niet meer gehaald. Sterker nog. Het Amerikaanse consulaat heeft mijn interview gepland om 13:30 op 5 augustus. Dit is de exacte datum en tijd dat ik zou moeten inchecken voor mijn vlucht... Helaas kan ik mijn ticket ook niet omboeken, omdat ik geen idee heb wanneer ik het visa precies in de brievenbus zal ontvangen.
Je kan doorgaans (in de meeste landen toch) per telefoon je afspraak laten aanpassen op de ambassade. Mogelijk kan je een weekje vroeger of een paar weken later, en kan je je reis alsnog gebruiken.
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Hi Simon! Thanks voor je reactie. We gaan inderdaad nog proberen om de afspraak te laten vervroegen.

Maar ik heb gelezen dat het tot 10 werkdagen kan duren nadat het interview voorddat je daadwerkelijk het visum op de mat vindt. Ach we gaan het zien! Het loopt gewoon allemaal zo anders als dat we van te voren ooit hadden kunnen bedenken.

Simon_Says
Amerikafan

Wilko schreef:Hi Simon! Thanks voor je reactie. We gaan inderdaad nog proberen om de afspraak te laten vervroegen.

Maar ik heb gelezen dat het tot 10 werkdagen kan duren nadat het interview voorddat je daadwerkelijk het visum op de mat vindt. Ach we gaan het zien! Het loopt gewoon allemaal zo anders als dat we van te voren ooit hadden kunnen bedenken.
Voor NL weet ik het niet, maar de ambassade in Brussel geeft soms onmiddelijk het visum mee. Anders is het doorgaans "Kom over 2 weken je paspoort terug ophalen"
Moest je er dus in slagen om inderdaad je afspraak een dikke 2 weken te vervroegen, kan het nog lukken.

Denk er dan wel aan dat je dan binnen de 90 dagen na aankomst moet trouwen !
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

Ja helaas sturen ze het hier in Nederland naar je op. Dus je moet inderdaad rekening houden met die extra tijd. We zijn ons uiteraard bewust van het feit dat we binnen 90 dagen moeten "trouwen". De bruiloft vindt echter nog altijd plaats in juli 2015.

Bedankt voor je reacties!

Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

@wilko: Mijn visum werd dinsdag goedgekeurd in Amsterdam. Zaterdag kreeg ik het binnen via de post.

Gaan jullie wel eerder trouwen dan juli 2015? En in Juli het echte feest voor fam/vrienden? Want je visum is maar geldig voor 6 maanden en dan gaan je 90 dagen in zodra je de VS binnenkomt.
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

@Gabby Ja dat weten we. Op het moment dat ik aankomen in augustus gaan we trouwen voor de wet, maar we houden inderdaad pas in Juli 2015 het trouwfeest. Dat zie ik dan ook echt als mijn trouwdatum. Niet de dag dat ik mijn handtekening zet om daar te mogen blijven. ;-) Ok, dat is best gerustellend! Dat is maar 4-5 dagen. :)

@iedereen ik heb inmiddels weer goed nieuws. Het consulaat wilt de datum wellicht naar voren halen, maar pas als ze mijn medische resultaten binnen hebben. Ik heb dus gelijk de praktijk gebeld waar je een afspraak moet maken en die hebben mijn smeekbede beantwoord met dat ik MORGEN al mag komen voor het medische onderzoek. Super relaxed. Zo hebben we toch weer een kans dat ik 5 augustus gewoon weg kan. :)

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wilko, dit is een verhaal dat jullie voor de rest van je leven nog heel vaak zullen vertellen tegen elkaar, en aan anderen. ;-)
"Weet je nog, schatje, toen....?". :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gabbyxx
Amerikafan

Bericht door Gabbyxx »

Dat is goed nieuws! Succes :)
Wilko
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Wilko »

@kastelke hahaha ja ik denk het ook! Het blijft allemaal ongelovelijk. Door het hele proces in 2,5e maand!

@gabby zekerrr! Stond helemaal te shaken. De mevrouw van de praktijk zei eerste 21 juli, maar hoorde waarschijnlijk mijn desperate stem en zei ze "laat mij even kijken of ik nog een plekje eerder kan vinden". Waarop ze aangaf: "Oh, we hebben morgen om 10:45 nog een plekje!". Wat een ongelovelijke mazzel weer.

Simon_Says
Amerikafan

Afhankelijk van je situatie zou ik trouwens ook "onmiddelijk" trouwen als je in de US toekomt. Dan kan je ook direct je AOS indienen, en krijg je tenminste vrij snel je greencard (en dus EAD). Anders zit je een paar maand te wachten eer je ginder werk mag zoeken.
Denk er wel aan dat vanaf je inreisdatum als resident aanwezig bent, en dus ook belastingplichtig bent ginder (Green card test van de IRS). Als je dus nog even terugkomt naar Europa om hier verder te werken, kijk dan even na met de personeelsdienst, dat je hier geen belastingen meer gaat betalen, of dat alles via een eventueel verdrag correct verrekend kan worden...

Nu, als K1 immigrant weet ik niet of je onmiddelijk score hebt op de IRS Green Card Test, (wat wel zo is voor CR-1 bijvoorbeeld), of dat je op de trouwdatum scoort, of na goedkeuring van de AOS...

Best even checken dus !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer