Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto kopen in de VS
Re: Auto kopen in de VS
Ik heb gewoon in nederland bij de anwb winkel een internationaal rijbewijs opgehaald kost 2 tientjes en is een jaar geldig voor de gene met nl paspoort of dual
Kan je dus in heel de vs rijden voor een jaar en hoef je niet meteen een us rijbewijs te hebben. overigens moet je wel je nederlandse rijbewijs erbij houden.
Kan je dus in heel de vs rijden voor een jaar en hoef je niet meteen een us rijbewijs te hebben. overigens moet je wel je nederlandse rijbewijs erbij houden.
Dit klopt niet.
De meeste staten hebben regels omtrent de periode dat je met een rijbewijs van een andere staat, of een ander land, mag rijden nadat je in een staat resident bent geworden.
Je kunt in USCIS terminologie een non-resident van de US zijn, maar voor een staat toch als resident gelden.
Er zal geen bloed vloeien als je het niet doet of het te laat doet, maar bij een verkeersovertreding kan het extra problemen opleveren.
De meeste verzekeraars geven betere rates - soms pas na enige tijd - als iemand een US rijbewijs heeft, en sommige verzekeraars stellen het verplicht.
Een internationaal rijbewijs is alleen een vertaling van een bestaand rijbewijs.
De meeste staten hebben regels omtrent de periode dat je met een rijbewijs van een andere staat, of een ander land, mag rijden nadat je in een staat resident bent geworden.
Je kunt in USCIS terminologie een non-resident van de US zijn, maar voor een staat toch als resident gelden.
Er zal geen bloed vloeien als je het niet doet of het te laat doet, maar bij een verkeersovertreding kan het extra problemen opleveren.
De meeste verzekeraars geven betere rates - soms pas na enige tijd - als iemand een US rijbewijs heeft, en sommige verzekeraars stellen het verplicht.
Een internationaal rijbewijs is alleen een vertaling van een bestaand rijbewijs.
DMV van de staat waar je gaat wonen nagaan.
-
- Amerika-expert
Da's natuurlijk onzin. Je Nederlandse internationale rijbewijs zal best een jaar geldig zijn, maar daar heeft Amerika niets mee te maken. Enige verschil tussen een gewoon Nederlands rijbewijs en een internationaal Nederlands rijbewijs is dat het internationale er anders uitziet. Qua geldigheid maakt het niets uit, het is allebei een Nederlands rijbewijs.rob31 schreef:Ik heb gewoon in nederland bij de anwb winkel een internationaal rijbewijs opgehaald kost 2 tientjes en is een jaar geldig voor de gene met nl paspoort of dual
Als toerist mag je op je eigen rijbewijs rondrijden zolang je wilt, maar als inwoner zal je een plaatselijk rijbewijs moeten halen. Zelfs als je van de ene naar de andere staat verhuisd. Is 1 van de dingen waar DoD families veel tegenaan lopen, elke keer een nieuw rijbewijs moeten halen.
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hier mocht je direct na het behalen van de theorie afrijden... weet niet of je een learners permit krijgt als je zakt... die zijn volgens mij in AZ alleen voor onder de 18 (nee te behalen voor je 18 wordt)
In veel staten kun je gebaseerd op een geldig rijbewijs (US of non-US) en het behalen van het theorie deel van het examen, al een voorlopig rijbewijs krijgen. Dit papier is voor een bepaalde periode geldig. Het heeft al het nummer dat straks op het 'echte' rijbewijs zal zal staan - dat je krijgt na afrijden.
- Max Kool
- Amerikakenner
Ik haalde mijn theorie niet in de eerste keer, maar kreeg toch een tijdelijk rijbewijs (nog voor ik mijn theorie examen deed trouwens), èn een learners permit.
LA, LA, LA....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16358 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-