Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlands Bedrijfspensioen en IRS

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: Nederlands Bedrijfspensioen en IRS

Bericht door USInsider »

Hi Old Faithful - er zijn bijtellingen voor de heffingskorting in Ned. gebaseerd op je situatie.
Die gaan voor mij niet op, maar zijn klaarblijkelijk wel meegenomen in de rekenvoorbeelden die ik vond.
Ik zou graag willen weten tot welk AOW bedrag de heffingskorting betekent dat er geen (Nd.) belastingen zijn verschuldigd.
Zal nogmaals een email afvuren naar de SVB (of mnisschien bel ik ze een van mijn komende slapeloze nachten).

Benno, onvoldoende op de hoogte zijn van de in de US nogal gebruikelijke inefficiente manier van werken kunnen we toch de SVB niet aanrekenen ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 26 feb 2015, 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

-
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Heb het betalen van vakantiegeld aan AOW-ers in het buitenland nagevraagd bij de SVB en kreeg dit antwoord:

"Ook u heeft recht op vakantiegeld en dit blijven wij eenmaal per jaar in de maand mei uitbetalen. Mocht dit ooit in de toekomst veranderen, waar wij niet van uitgaan, dan zullen wij u hier uiteraard over inlichten."

Mogelijk gemist omdat het om een klein beetje gaat van een klein beetje. Maar wel prettig om dat nu zeker te weten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer