Martijn, ik vind dit een eigenaardige opmerking. Waarom zou je jezelf niet vergelijken met geschoolde krachten uit India? Denk je dat Nederlanders beter of slechter zijn?vbreugel schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik ga er mee aan de slag (Al wil ik mijzelf niet vergelijken met geschoolde krachten uit India. Ik heb deze dagelijks aan de lijn en kan je zeggen is geen pretje!!!).
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ICT'ers in Amerika (of die naar Amerika)
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Guus Bosman schreef:Martijn, ik vind dit een eigenaardige opmerking. Waarom zou je jezelf niet vergelijken met geschoolde krachten uit India? Denk je dat Nederlanders beter of slechter zijn?vbreugel schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik ga er mee aan de slag (Al wil ik mijzelf niet vergelijken met geschoolde krachten uit India. Ik heb deze dagelijks aan de lijn en kan je zeggen is geen pretje!!!).
Denk dat over het algemeen geen pretje si om te communiceren met een ICTer

Niks tegen ome Bill he!a4plus schreef:Denk dat over het algemeen geen pretje si om te communiceren met een ICTerSpreek uit zeer veel ervaring, kennis van software is er vaak wel, maar geen kennis hoe zich het eindprodukt in de praktijk gaat verhouden, vandaar dat meer dan 60% van de grote automatiserinsprojecten falen, te beginnen bij Windows
Een macgebruiker

Maar als je met een ICT-er spreekt dan moet je ook niet verwachten dat ze wat weten van het eindproduct ala marketing etc. Dat is immers hun taak niet, daar moet de ondernemer zich mee bezig houden. Dat er zoveel automatiersingsprojecten falen komt ook omdat deze 'ondernemers' beginnen als techneuten, niet als ondernemers. Zij willen zelfstandig zijn en in hun ogen de perfecte product/service leveren maar ze zijn nog steeds techneuten, geen ondernemers. Daarom falen meeste bedrijven binnen enkele jaren. Er zijn natuurlijk uitzonderingen (Microsoft meest bekende voorbeeld, maar ook bijv. flickr).
Dit is overigens meer uitgelicht in het boek "The E-myth: why most small businesses don't work and what to do about it" (ISBN: 0887307280)
Het is jammer dat mensen met een slecht produkt genoegen nemen, terwijl Apple, Linux, Unix veel betere opties zijn. En Bill heeft het marketingtechnisch goed gedaan en vooral goed gestolen bij iedereenTimmo schreef:Niks tegen ome Bill he!a4plus schreef:Denk dat over het algemeen geen pretje si om te communiceren met een ICTerSpreek uit zeer veel ervaring, kennis van software is er vaak wel, maar geen kennis hoe zich het eindprodukt in de praktijk gaat verhouden, vandaar dat meer dan 60% van de grote automatiserinsprojecten falen, te beginnen bij Windows
Een macgebruiker
Een man met talent, een techneut die ook nog eens de meeste succesvolle ondernemer ooit is.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, maar je kunt tegen Microsoft en Windows zijn, maar heb je ook een bron voor dat "stelen"? Hij is gewoon een gewiekste zakenman. Bill is mijn mans baas en is een bijzonder goede en gulle werkgever. Je kunt zijn produkten niet goed vinden, prima, maar met de man zelf is echt niets mis. Hij doet ook nog eens heel goed werk met de Foundation, die zijn vrouw en hij hebben opgezet.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 18 nov 2006, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Waarom zou de Apple en de Unix varianten beter zijn dan Windows? Elke besturingssysteem heeft haar eigen sterke punten en niche. Ik weet zeker dat de gemiddelde computer gebruiker niet overweg kan met Linux (begint langzaam anders te worden), maar wel met Windows dat veeeeel gebruikersvriendelijk is. Denk bijv. aan de grafische omgeving (weliswaar geen MS uitvinding) en aan plug&play (USB). Toen ik in FreeBSD en Linux enkele jaren geleden USB wilde gebruiken was dat toch wel een heel stuk moeilijker dan in Windows.a4plus schreef:Het is jammer dat mensen met een slecht produkt genoegen nemen, terwijl Apple, Linux, Unix veel betere opties zijn. En Bill heeft het marketingtechnisch goed gedaan en vooral goed gestolen bij iedereen
Unix varianten zijn meer gericht voor servers en de techneuten, is veel minder gebruikersvriendelijk. Microsoft pompt heel wat geld in R&D om Windows zo gebruikersvriendelijk te maken (bijv. de taakbalk in Windows XP is standaard blauw was niet zonder reden) Linux is helemaal niet afgestemd voor mijn opa of oma, noch de gemiddelde consument. Die willen helemaal geen vage errors hebben op hun scherm. Linux loopt jaren achter op Windows als het komt op gebruikersvriendelijkheid. Hetzelfde geldt voor office producten, Openoffice komt niet eens in de buurt die Office XP. Laat staan de nieuwe Office versie die binnenkort verschijnt.
Gelukkig zijn er alternative besturingssystemen en producten, is alleen maar beter voor de consument.
Goed, ik was als tiener (ben overigens nog steeds tiener

Ik ken enkele ondernemers die dit vaker hebben gezegd: "We didn't invent it, but we perfected it" Amen.
- Color01
- Amerika-expert
a4plus schreef: En Bill heeft het marketingtechnisch goed gedaan en vooral goed gestolen bij iedereen
dat doen alle bedrijven ...kijk maar naar de auto bedrijven...bijvoorbeeld ford komt met een uitvinding en Dodge en de andere merken komen later uit met een gelijk uitziend systeem maar wat veel gebruiks vriendelijker is.....
Ik ken enkele ondernemers die dit vaker hebben gezegd: "We didn't invent it, but we perfected it" Amen.
Perfection is without bugs!!!!
Maar dreigt te teveel
te worden. Maar gezien hoe de ICT zich ontwikkeld houd de branche zichzelf in stand, dus er blijft werk genoeg ook in Amerika, al vrees ik dat je beter je pijlen kan richten op Azië, want wat we nu hebben is het topje van een hele grote ijsberg ICT-ers die zeker zo slim zijn als hun Westerse collega's.
Perfection is without bugs!!!!
Maar dreigt te teveel

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wat ben ik blij dat software met name windows niet perfect is. Stel je voor dat iedereen zomaar Exchange (email pakket voor een server) kon installeren en onderhouden of wist hoe hij besturingsprogramma's sneller kon maken of met een klik van de muis een probleem kon oplossen.a4plus schreef: Perfection is without bugs!!!!
In dat geval had ik geen werk meer.
Klaas
MCSE NT4, 2000, 2003 + I (als je begrijpt wat ik bedoel)
**Klaas** http://dutcheagle.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Stel je voor het zou gebruiksvriendelijk zijn, stel je voor men maakt software zonder bugs, kan het me nauwelijks voorstellenUsaDutch schreef:Wat ben ik blij dat software met name windows niet perfect is. Stel je voor dat iedereen zomaar Exchange (email pakket voor een server) kon installeren en onderhouden of wist hoe hij besturingsprogramma's sneller kon maken of met een klik van de muis een probleem kon oplossen.a4plus schreef: Perfection is without bugs!!!!
In dat geval had ik geen werk meer.
Klaas
MCSE NT4, 2000, 2003 + I (als je begrijpt wat ik bedoel)

om toch maar terug naar de topic te gaan... ik heb zelf ook nog nooit een das of pak gedragen op een job interview, laat staan dat ik er 1 zou dragen om gewoon naar het werk te komen, ze zouden me gewoon uitlachen denk ik 
Hier is het dus heel normaal om gewoon te dragen wat je wil. In de zomer draag ik bijna altijd een korte broek, en dat is totaal geen probleem. Ik moet wel zeggen dat je hier in Montana over het algemeen weinig pakken/dassen ziet... Je ziet hier meer cowboy hoeden dan dassen

Hier is het dus heel normaal om gewoon te dragen wat je wil. In de zomer draag ik bijna altijd een korte broek, en dat is totaal geen probleem. Ik moet wel zeggen dat je hier in Montana over het algemeen weinig pakken/dassen ziet... Je ziet hier meer cowboy hoeden dan dassen

http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Denk dat we straks in Texas hetzelfde hebbenGoGriz schreef:om toch maar terug naar de topic te gaan... ik heb zelf ook nog nooit een das of pak gedragen op een job interview, laat staan dat ik er 1 zou dragen om gewoon naar het werk te komen, ze zouden me gewoon uitlachen denk ik

Xerox heeft naast de GUI (Graphic User Interface) tegenwoordig Windows ook voor Internet al lang geleden geen toepassingen gezien, hebben dus 2x goed de plank misgeslagen, gebeurt ze nu niet meer.oortjes schreef:Ging niet alleen over Bill - die inderdaad het niet gered zou hebben als hij niet zo pienter en getalenteerd was als hij is - maar ook over Steve (Jobs) die dankzij Xerox van alles in de schoot geworpen kreeg.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht