Even een update (want het is precies al lang geleden):
Na mijn laatste post hebben we onze DS260 form laten 'unlocken' door KCC en de nodige wijzigingen aangebracht. Daarna terug gesubmit en alles ziet er goed uit. Er staat nu bij dat onze aanvraag bij KCC zit dus die zit lekker te wachten op een interviewdatum. Het contact verliep zoals Anneke reeds aangaf super vlot.
Zag ook dat enkele dagen terug de eerste cut-off cijfers bekend zijn voor de interviews in Oktober. Wat zijn die nummers voor Europa een pak lager dan voorgaande jaren (nu 2600 tov 8500 vorig jaar). Hopelijk betekend dit niet dat de uiteindelijke casenummers met uitnodiging drastisch zullen zakken want dan kan het nog nijpen met ons EU18XXX casenummer.
We zijn hier ook volop bezig met het verzamelen van de nodige documenten.
Ik heb mijn Diploma opgevraagd eind Juni en kreeg de melding dat ze deze gingen opsturen. Is nu natuurlijk 2 maand vakantie dus moet een mens maar wat geduld hebben. Gelukkig is het niet zo dringend maar je zult het maar snel nodig hebben.
Ook nog een leuke met het adoptiebewijs van mijn vrouw. Doordat ze toen ze klein was geadopteerd is geweest door haar stiefvader, is haar naam veranderd. Nu willen ze natuurlijk alle bewijzen voor naamsveranderingen.
Wij naar de instantie voor het opvragen van deze documenten. Blijkt een probleem te zijn. De adoptie is nog van voor het digitale tijdperk en de ambtenaar van dienst heeft toen vergeten het vonnisnummer op de geboorteakte te vermelden met als gevolg dat ze dat nu niet meer snel kunnen opzoeken. Kregen we het leuke antwoord "Is als zoeken naar een naald in een hooiberg, we gaan dat waarschijnlijk niet meer terugvinden".

Tja, we hebben dat wel nodig. Ongelooflijk. Ze gaan nog een poging ondernemen en anders moeten ze ons maar een officiële verklaring bezorgen dat ze het kwijtgespeeld zijn.
Nog een vraagje voor iedereen die ons al is voorgegaan via deze weg:
Wij waren reeds van plan om begin November nog een reis te maken naar de VS. We zijn dan namelijk 20 jaar samen en hadden dit graag daar gevierd. Nu we natuurlijk ingeloot zijn weet ik niet of dit voor problemen kan zorgen. Kwestie van immigration intent.
Zijn er al winnaars die tussen het invullen/terugsturen van hun formulieren en het interview nog een reis richting de VS hebben gemaakt?
Alle feedback is welkom.