Ook als je de lottery wint. Zit je niet volgende week aan de andere kant...kwarktaart schreef: ↑31 jan 2022, 16:07Het kan inderdaad zijn dat we onze opties daarmee verspelen omdat onze oudste dan tijdens het proces 21 wordt, maar wie weet is het gekuk aan onze zijde en winnen we de lottery voor die tijd
Laat ik het zo zeggen. Er is altijd een reden om het niet te doen. Mijn opa zei vroeger altijd, je kunt alleen spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan.
Wij hebben misschien wel het beste van both worlds. Of inmiddels three worlds. Ik werk al meer dan 20 jaar in Amerika. Maar onze thuisbasis is altijd Nederland gebleven. Mijn kantoor zit in Londen. En ik vlieg tussen de 30 en 40 keer per jaar op en neer naar Amerika. Zeker toen de kinderen nog klein waren was dat erg ingewikkeld/intensief. Ik heb heel veel van ze gemist. Maar ik heb ze ook weer heel veel terug kunnen geven.
Ook wij hebben er lang over nagedacht om in Amerika te gaan wonen. Omdat onze oudste gehandicapt is, hebben we het eigenlijk nooit echt doorgezet. Een beetje zoals mensen hierboven al aangeven. En zoals ik zelf zeg, er is altijd een reden om het niet te doen. Eerst wilden we een diagnose om te weten wat onze oudste had. Dat heeft jaren geduurd. Toen dat bekend was, werd mn schoonvader ziek. Toen we dat hadden gehad wilde de jongste weer niet mee. En zo hobbel je lekker door.
Ondertussen hebben we al weer jaren geleden een huis laten bouwen in Oregon. Dat gaf weer mogelijkheden in de vakantieperiodes. Zorgde ervoor dat ik een stukkie minder vaak op en neer moest. Inmiddels woont onze oudste (22) in een begeleid wonen traject. Heeft het daar super naar haar zin. En de jongste (17) die niet naar Amerika wilde studeert inmiddels in Eugene, Oregon. En wil nooit meer naar huis. Waardoor we nog vaker voor langere periodes (weken) in Amerika zijn. Mijn vrouw zegt altijd, ik heb 3 sociale levens inmiddels. En voel me op alle drie de plekken helemaal thuis. Voelt zich overal op haar gemak. Ook als ik er niet ben. We hebben het gevoel dat we er kunnen zijn voor onze kinderen als we er moeten zijn. Maar ze weten ook allebei dat we niet elke minuut voor ze klaar (kunnen) staan. Zo zijn ze ook opgegroeid en opgevoed.
Maak maar een lijstje met voors en tegens. Ik weet zeker dat allebei de rijtjes vrijwel even lang zullen zijn. Wanneer doe je het goed? Wanneer doe je het fout? Je zult het nooit 100% zeker weten. Hadden wij 15 jaar geleden naar Amerika moeten verhuizen? Absoluut!! Heb ik er achteraf spijt van? Zeker niet? Was het voor mij makkelijker geweest als we in Amerika hadden gewoond?? Zeker weten!! En zo kan ik uren door gaan. Heeft geen zin.
Succes met je beslissing!