Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De hondjes mee

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Hoi, het hondenverhaal heeft me een paar grijze haren bezorgd :( Niemand bij KLM kan je eigenlijk goede info geven en verwijzen je naar een site zoals: http://www.klmcargo.com/tds/frameset.js ... rlands.jsp

en dan komen ze met veel eisen over de kennel, goedgekeurd door de IATA en met maten die niet conform zijn met de IATA, maar ze kunnen het na meten op Schiphol. In de kleinste maat kennel passen eigenlijk geen teckels, dit is de enigste maat voor het 125 Euro per kennel tarief, een iets grotere kennel is 250 Euro per hond!!!! We hebben een kennel gekocht van Ferplast, volgeplakt met IATA stickers (zelf gemaakt) Engelstalige informatie met pasfoto van de hond op de buitenkant geplakt, live animal stickers. Het was net of de honden op concert gingen. Op Schiphol moet je na het inchecken naar een afwijkende baggage balie en daar gezellie gepraat over de hondjes en de verhuizing naar Texas, niets controle maat kennel of goedgekeurd door de IATA, maar je weet het nooit.

Tip: neem een lege fles mee in de handbage of zo'n hondendrinkfles want ze krijgen niets in het vliegtuig, behalve het kleine bakje water wat je zelf mee geeft. Je kan de fles met water vullen op het vliegveld in Amerika, de honden zullen je dankbaar zijn en wij hebben de honden eventjes uitgelaten in de parkeergarage, dus plastic zakje in de handbagage en schoonmaakdoekjes is ook geen overbodige luxe.

Tip 2: stop een paar t-shirs ofzo met je eigen geur in de kennels, honden ruiken dan iets vertrouwds en maakt ze rustiger
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

kastelke schreef:
WimR schreef:nu kan ik nog een extra bench kopen.
Kijk eens op eBay, daar staat geregeld zoiets te koop dat maar een paar keer gediend heeft.
en erger, 2x 125 euro betalen :(
WimR
Amerika-ontdekker

Bericht door WimR »

a4plus schreef:
kastelke schreef: Kijk eens op eBay, daar staat geregeld zoiets te koop dat maar een paar keer gediend heeft.
en erger, 2x 125 euro betalen :(
Precies, wat een geld klopperij, maar luitjes in iedergeval allen bedankt voor de nuttige info waar wij zeker iets aan hebben. Och arme viervoetige vrienden 8 uur lang alleen in de bageruimte van het vliegtuig,..ik vind het na al zielig..snik :(
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

WimR schreef:
a4plus schreef: en erger, 2x 125 euro betalen :(
Precies, wat een geld klopperij, maar luitjes in iedergeval allen bedankt voor de nuttige info waar wij zeker iets aan hebben. Och arme viervoetige vrienden 8 uur lang alleen in de bageruimte van het vliegtuig,..ik vind het na al zielig..snik :(
Onze 2 teckels waren helemaal door de war toen we ze opppikten in Houston, maar even uitlaten, water geven en ze zijn weer als oudsher. Ze hebben trouwens ook jetlag :D
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

WimR schreef:
a4plus schreef: en erger, 2x 125 euro betalen :(
Ik was er vooraf zo gespannen over. Toen ik eenmaal in het vliegtuig ging was het echt erg gesteld met me. Vond het idee vreselijk. De KLM stewardess was erg aardig en heb het zelfs voor elkaar gekregen om de piloot te spreken :oops: Maar.... ik denk dat ik het erger vond dan de honden. De volgende dag waren ze moe, maar dag 2 was weer als vanouds :wink:

Onze ervaring op de vertrek dag met de hondjes staat trouwens op deze link :wink:

http://staceyconnor.blogspot.com/2005/0 ... ekdag.html
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

1 kleine tip met betrekking tot het vervoer van huisdieren: Zorg ervoor dat je vlucht NIET via London (of een andere Engelse stad) gaat. Sinds enige jaren mogen huisdieren alleen het VK ingevoerd worden als ze 3 maanden in quarantaine gaan.

Nu is dit voor een doorgaande vlucht naar de VS natuurlijk niet zo'n probleem, maar het zou zomaar kunnen dat door de "London Fog", een terreur aanslag, of andere redenen opeens het vliegveld van London 24 uur dicht gaat, en als een huisdier langer dan 24 uur in het VK zit kan men eisen dat het dier toch in quarantaine gaat, en kost enorm veel moeite om het dier er weer uit te krijgen. Lastig, lastig etc..... je kunt dus beter meteen naar de VS vliegen. :)
"I reject your reality, and substitute my own!"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

maartena schreef:1 kleine tip met betrekking tot het vervoer van huisdieren: Zorg ervoor dat je vlucht NIET via London (of een andere Engelse stad) gaat. Sinds enige jaren mogen huisdieren alleen het VK ingevoerd worden als ze 3 maanden in quarantaine gaan.
Inmiddels is de quarrantaineregeling voor de UK toch terug afgeschaft, dacht ik?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
maartena
Amerikafan

Bericht door maartena »

kastelke schreef:
maartena schreef:1 kleine tip met betrekking tot het vervoer van huisdieren: Zorg ervoor dat je vlucht NIET via London (of een andere Engelse stad) gaat. Sinds enige jaren mogen huisdieren alleen het VK ingevoerd worden als ze 3 maanden in quarantaine gaan.
Inmiddels is de quarrantaineregeling voor de UK toch terug afgeschaft, dacht ik?
Dat zou kunnen inderdaad, een paar jaar geleden was het nog zo in ieder geval.... ik ken een Amerikaan die van Duitsland naar California terugverhuisde met zijn twee katten, en de vlucht liep via London. Daar ging iets mis met de bagage, en zijn koffers en twee katten bleven achter in London. Zijn koffers kreeg hij twee dagen later thuisbezorgt, maar zijn katten, dat kostte hem 3 weken omdat de Britse overheid ze in quarantaine had gestopt. Ze waren wel goed verzorgt trouwens, de katten waren volgens zijn zeggen gewoon gezond en goed gevoed.

Je had natuurlijk een jaar of 5 of 6 terug de hele gekke koeienziekte affaire, dus wellicht dat toen de regels ook een stuk strenger waren.
"I reject your reality, and substitute my own!"
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

kastelke schreef:
Als je pets niet voldoen aan het UK Pet Passport Program. dwz ingeent en getest etc. 6 maanden van te voren dat geld nog steeds de quarantaine regeling.
--
Tink
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Beetje off topic, maar met alle hondenbaasjes hier aanwezig is dit wel een leuke link:
http://www.dogsincluded.nl/invoer/gb.htm
Over op reis gaan met je hond, in Nederland maar ook in een heleboel andere landen, zoals Engeland, Polen, enz. Met heel wat nuttige tips, ook qua hondvriendelijke hotels.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
WimR
Amerika-ontdekker

Bericht door WimR »

Ok..allemaal, gelukkig hebben wij een rechtstreekse vlucht naar Washington en niet eerst via Londen. En ik heb ook zoiets gehoord dat er vanaf Juni een embargo is wat betrfet het in voeren van dieren naar de USA tot September, wat hiervan waar is weet ik niet of wat het inhoud, maar we zijn maar net op tijd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

WimR schreef:ik heb ook zoiets gehoord dat er vanaf Juni een embargo is wat betrfet het in voeren van dieren naar de USA tot September, wat hiervan waar is weet ik niet of wat het inhoud
Dat is blijkbaar afhankelijk van maatschappij tot maatschappij (en meer nog: van vliegtuig tot vliegtuig): sommige laadruimtes zijn geclimatiseerd, anderen niet. Aangezien de temperatuur in zo'n metalen vogel aardig op kan lopen in de zomer, zou je er letterlijk een 'hot dog' aan over kunnen houden. :lol:
Elke
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dat is blijkbaar afhankelijk van maatschappij tot maatschappij (en meer nog: van vliegtuig tot vliegtuig): sommige laadruimtes zijn geclimatiseerd, anderen niet. Aangezien de temperatuur in zo'n metalen vogel aardig op kan lopen in de zomer, zou je er letterlijk een 'hot dog' aan over kunnen houden.
Je bedoelt zoiets:

Afbeelding

:shock: :lol:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kastelke schreef:
WimR schreef:ik heb ook zoiets gehoord dat er vanaf Juni een embargo is wat betrfet het in voeren van dieren naar de USA tot September, wat hiervan waar is weet ik niet of wat het inhoud
Dat is blijkbaar afhankelijk van maatschappij tot maatschappij (en meer nog: van vliegtuig tot vliegtuig): sommige laadruimtes zijn geclimatiseerd, anderen niet. Aangezien de temperatuur in zo'n metalen vogel aardig op kan lopen in de zomer, zou je er letterlijk een 'hot dog' aan over kunnen houden. :lol:
Dat hangt van het ras van de hond af.
Heb je een "gewone" hond dan kan het het hele jaar door, voor een "shortnosebreed" zoals onze hond Shi Tzu, dan zijn er restricties, niet boven de 70 F....dat is ongeveer 23 C.
Snortnose breed zijn Pugs(mops-hondjes), Boxers, Shi Tzu's, Pekinezen en nog veel meer met de platte neuzen. Die hebben het moeilijker in de hitte, vandaar.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

kastelke schreef:
Alle cargo ruimtes waar levende dieren in vervoerd worden zijn geclimatiseerd dit is niet afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij.
Cargo is meestal opgedeeld in 2 ruimtes, 1 voor bagage en 1 die geclimatiseerd is voor dieren etc.

De embargo geld voor bepaalde delen van de US waar het op de grond gedurende die tijd erg heet of koud kan worden. Moet men lang staan wachten op de landingsbaan of moet gewacht worden tijdens een layover dan brengt dit de gezondheid van het dier in gevaar.
Ik ken piloten die een noodlanding maakten op een dichtbijzijnd vliegveld toen bleek dat de clima niet goed werkte in cargo en er een hond mee vloog.
--
Tink
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Tink schreef: Alle cargo ruimtes waar levende dieren in vervoerd worden zijn geclimatiseerd dit is niet afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij.
Die uitleg lijkt mij inderdaad logisch. En zo zie je maar dat je hier op het forum een betere (meer correcte) uitleg krijgt dan via een telefoontje naar Cargo Zaventem (waar ik een hele tijd geleden eens informeerde ivm het overbrengen van onze hond).
Elke
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

kastelke schreef:
Tink schreef: Alle cargo ruimtes waar levende dieren in vervoerd worden zijn geclimatiseerd dit is niet afhankelijk van de vliegtuigmaatschappij.
Die uitleg lijkt mij inderdaad logisch. En zo zie je maar dat je hier op het forum een betere (meer correcte) uitleg krijgt dan via een telefoontje naar Cargo Zaventem (waar ik een hele tijd geleden eens informeerde ivm het overbrengen van onze hond).

Probeer de KLM eens, wat een puinzooi, 10x doorverbinden tot je een zeer slecht Nederlands sprekende meneer bij Cargo je een nummer geeft van het Dierenhotel wat niet werkt en waar je ook niets te zoeken hebt. Op het vliegveld zelf waren ze ook bijna in paniek toen we met 2 kennels aan kwamen zetten, beetje scholing van personeel zou soms niet verkeerd zijn :?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Het is inderdaad zo dat het een "weer" embargo is, zoals Tink vertelde. En alleen omdat het voor de honden te warm (maar ook te koud!) is op het vliegveld zelf.
Hoeft geen eens een overstap te zijn. De hondjes staan na het uitladen eerst gewoon bij het vliegveld en worden dan opgehaald door een speciaal bagage vervoer. Ze gaan niet met de koffers gewoon mee en dan kan het wachten net wat langer duren.

@ Hans
Bij ons was er ook lichte paniek toen we met onze honden aankwamen. Maar voor ons gunstig, want we hoefden minder te betalen dan dat ons eerst voor berekend was.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Het tijdvak waarin nogmaals alleen bepaalde rassen mee mogen is van medio juni tot einde september, van oktober tot eind mei staat het open voor alle hondenrassen.
KLM en Martinair doen er echter niet aan mee, daar kan elk ras mee gedurende het hele jaar.
Hieronder een stukje gekopieerd van United, Delta is nog strenger met deze restricties.

New summer embargo - breed restriction
For the safety of your animal, United Airlines does not accept the following short-nosed dog breeds as either checked baggage or cargo from June 1 - September 30. This restriction does not apply to animals traveling with you in the cabin.

Boston Terrier
Boxer
English/French Bulldog
King Charles Spaniel
Lhasa Apso
Pug
Shar-Pei
Shih Tzu

Bovenstaande geld voor alle vluchten van United, niet beperkt tot een bepaald gebied.
Daarom zijn wij vorig jaar eind maart na de cito-toetsen vertrokken ipv. afloop van het schooljaar eind juni, anders kon Tommy niet mee.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Er wordt allemaal verwarrende informatie gegeven.

Je hebt met 3 dingen te maken als je pets laat vliegen.
1) de airline regulations
2) US government regulations
3) US State of arrival regulations

Voor alle up-to-date informatio zie deze website van de US government.
http://www.aphis.usda.gov/ac/pettravel.html

een website waar ze naar verwijzen waar de officiele tekst staat is deze http://www.aphis.usda.gov/ac/publicatio ... PART3.HTML

Het belangrijkste gedeelte waar we het hier over hebben is dit:
PART 3_STANDARDS--Table of Contents
Subpart A_Specifications for the Humane Handling, Care, Treatment, and
Transportation of Dogs and Cats \1\
Sec. 3.15 Primary conveyances (motor vehicle, rail, air, and marine).

e) During surface transportation, auxiliary ventilation, such as fans, blowers or air conditioning, must be used in any animal cargo space containing live dogs or cats when the ambient temperature within the animal cargo space reaches 85 [deg]F (29.5 [deg]C). Moreover, the ambient temperature may not exceed 85 [deg]F (29.5 [deg]C) for a period of more than 4 hours; nor fall below 45 [deg]F (7.2 [deg]C) for a period of more than 4 hours. The preceding requirements are in addition to, not in place of, all other requirements pertaining to climatic conditions in parts 2 and 3 of this chapter.

Veel airlines accepteren absoluut geen pets als de temp rijst boven 85 F of beneden 10F.

Oplossing daarvoor is een vlucht laat op de dag or vroeg in de morgen wanneer het warmer of kouder is. Internationaal gezien is dat meestal het geval.
--
Tink
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer