Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2015 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2015 Slow Chat

Bericht door kastelke »

Hoe belangrijk is het voor jou of je al dan niet een green card krijgt?
Als het belangrijk is, dan zou ik November of December ten laatste het terugsturen (er van uit gaande dat er altijd een kans is dat je buiten de mazen valt). Als het niet van 'levens'belang is, dan zou ik durven gokken en wachten tot februari.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sproedie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sproedie »

(Helaas) ook niet geselecteerd. Stiekem wel een beetje blij mee aangezien we in de tussentijd hier een huis hebben gekocht.
Aan de andere kant is het toch een teleurstelling. Scheelt dat we over 3 weken vertrekken naar West Amerika om voor 3,5 week rond te trekken.
Als we terug zijn krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning. Volgend jaar gewoon weer mee doen.

Gefeliciteerd voor degene die wel gewonnen hebben.

Edit:
Helaas bij de tweede en derde keer checken ook niet.
September 2012: New York
Juli 2013: Mexico
December 2013: New York
Juli 2014: Westkust
Januari 2015: Jamaica
September 2015: Florida
Januari 2016: Zuid Afrika
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

kastelke schreef:Hoe belangrijk is het voor jou of je al dan niet een green card krijgt?
Als het belangrijk is, dan zou ik November of December ten laatste het terugsturen (er van uit gaande dat er altijd een kans is dat je buiten de mazen valt). Als het niet van 'levens'belang is, dan zou ik durven gokken en wachten tot februari.
Ja ik zat al met oktober/november in mijn hoofd, ik vroeg me af of er mensen zouden zijn die zouden zeggen dat dat al te laat is. Nou levensbelang is een groot woord, maar ik wil natuurlijk ook weer niet zo lang wachten dat ik het risico loop dat ik hem mis loop zeg maar. Maar dan houd ik het inderdaad op oktober/november.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Afgaande op de voorgaande jaren, zit je nog safe als je het in november verstuurd*.

* :resultaten uit het verleden vormen geen garantie voor resultaten in de toekomst ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Haha ik weet het, maar het scheelt dat het tegenwoordig allemaal elektronisch is, dus op het moment dat ik het verstuur ontvangen zij het ook direct.
dabei
Amerika-ontdekker

Bericht door dabei »

Hallo, ik heb ondertussen een afspraak staan voor de medische keuring en het interview maar heb nog een paar vraagjes waar iemand hier vast antwoord op heeft :)

1) Voor de medische keuring moet je 2 foto's meenemen. Weet iemand of je Nederlands of Amerikaans formaat pasfoto's moet hebben? Voor het interview wordt specifiek gezegd dat je 4 foto's van 2 bij 2 inch moet meenemen, maar voor de keuring niet.

2) Kan ik als bewijs van financial support een afdruk van m'n huidige banksaldo meenemen of moet je ook transacties van x maanden terug laten zien? Moet dit verder nog door de bank ondertekend worden o.i.d.?

mvg, dabei
mvdh123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mvdh123 »

1. Ik meen dat 4 x amerikaans model voor medisch EN interview ( laatste voor de GC) genoeg is.
2. Had een kopie van spaaroverzicht meegenomen, nooit naar gevraagd...
Succes.
Xcode
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Xcode »

MilitiebeWijs niet gevraagd.
Nationaliteitsbewijs ook niet. De paspoorten waren voldoende als bewijs.

Had wel alles mee van de gemeente.
Niets van financien gevraagd. Had ook niets mee :)

Interview duurde 1 minuut. Ik had daarna wat complicaties maar alles is uiteindelijk goed gekomen.
Wel zien dat je niet in je vingers snijd. Mijn vrouw sneed haar in de duim (horecazaak)
Kon ze geen vingerafdrukken geven. Dat was ook geen probleem.
Wel zien dat je cash meeneemt. Mijn visakaart was niet geactiveerd voor de us, daarmee kon ik niet met kaart betalen.
Succes
why...
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Wow nu al een afspraak voor interview en medische keuring?! Dat is snel!
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Wij hadden alle pasfoto's US formaat. Naar bankrekening is nooit gevraagd en zullen ze denk ik ook niet snel doen.
Je komt niet in aanmerking voor welke steun ook als je hier net binnenkomt en de opleidingseisen zijn er om te zorgen dat je een kans hebt om jezelf te kunnen redden. Veel verder dan dat gaan ze niet.
Maar wij hebben nog wel het huis op de kop gezet om toch de hypotheekakte nog op te duiken hoor ( ook niet naar gekeken)

Je moet goed bedenken dat je alles wat je niet meeneemt, je niet kan laten zien en dat 'later' daar niet voorkomt. Wordt je geweigerd is de kans groot dat het over is...
JeMa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeMa »

Excuus als dit niet de juiste plek is voor deze vraag, het leek mij een logische.
Bij het invullen van de Lotery moet je neem ik aan ook gegevens over ouders invullen of zit ik er naast?
Als dat zo is, weet iemand welke gegevens? Naam, geboortedatum en geboorteplaats of minder?
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Dat hoef je volgens mij pas in te vullen in het DS 260 form.
Naam, geboortedatum, geboorteplaats en huidig adres (of jaar waarin hij/zij gestorven is).
JeMa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeMa »

ah ok, dank.
Dat is dus pas in een volgende fase. Kunt het maar beter vooraf weten ipv tijdens het online invullen flink op zoek te moeten.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je moet alles paraat hebben zodat je alle vragen kunt beantwoorden.
En je foto's al gescand om bij te voegen.
Je hebt 60 minuten om je Entry te completen en te submitten.
Xcode
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Xcode »

60 minuten om de aanvraag af te ronden ?
Hoe bedoel je usinsider.
why...
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Als je begint met invullen heb je 60 minuten om het af te krijgen voor de verbinding je eruit gooit...
royke
Amerikafan

Bericht door royke »

Wanneer zal het ongeveer weer mogelijk zijn mee te doen aan de lottery? Is dat dit jaar nog?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vermoedelijk begin oktober. Blijf het forum maar volgen, het wordt hier binnen de paar uur nadat de datums bekend gemaakt worden gepost.
Elke
JeMa
Amerika-ontdekker

Bericht door JeMa »

Daarom leggen we een lijstje aan met wat dingen aan te verwachten vragen zodat we snel alles kunnen invullen. Vandaar ook de vraag over eventueel geboortedatum / plaats / adres ouders, die weten we niet uit ons hoofd (ongeveer, verjaardagen worden rustig 2 weken later of eerder gevierd of helemaal niet).
Kan mij voorstellen dat zo'n vraag er wel in zit.
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Volgens mij zaten zulke vragen er bij het invullen van de lottery niet bij, maar helemaal zeker weet ik het niet meer. Ik vond het zelf in ieder geval heel erg meevallen qua hoeveelheid vragen. Indien je eenmaal geselecteerd bent willen ze natuurlijk meer van je weten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer