Maar daar ga je dus nooit uitkomen

Je kunt natuurlijk niet een winkans van één jaar nemen en dan zeggen dat we een hoge winkans hebben, dan moet je toch wel meerdere jaren op een rijtje zetten voor een realistisch beeld.SilverState schreef: In de praktijk lijkt dit echter niet op te gaan. De winkans in Nederland (net als in België) is namelijk significant hoger dan de wereldwijde winkans, namelijk 2.7%, zoals eerder berekend. Er worden dus meer visa 'toegewezen' aan bepaalde regio's zoals de Benelux, wat ook wel uit bepaalde berichtgevingen naar voren komt (omgekeerd wordt het maximum aantal toegewezen visa aan een bepaald land ook gemaximeerd op 7% van het totaal, bij landen met heel veel deelnemers). Dit zou betekenen dat de winkans voor Nederlanders wel behoorlijk omhoog kan, bij alleen maar serieuze deelnemers.
Ik denk dat het makkelijk is om aan te nemen dat we in zijn algemeenheid discussiëren. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en kun je nooit kijken in de persoonlijke situatie van individuen, maar ik mag toch aannemen dat het vrij vanzelfsprekend is dat wij dat allemaal weten. Het wordt zo'n gedoe om dat iedere keer weer te benadrukken in berichten.Als reactie op wat eerder is gezegd over een weggegooide kans: het is heel makkelijk om te roepen dat je zelf 100% zeker weet dat je zou emigreren als je de kans zou hebben, maar zoiets weet je nooit 100% zeker.
Uitgaande van je eerdere reactie is dat inderdaad een goed punt. Je zou alleen kunnen zeggen dat degene die "not selected" is wel "selected" had kunnen zijn als degene die ervan afziet in beginsel niet had meegedaan. Ondanks dat ik er al redelijk lang mee bezig ben weet ik nog steeds niet hoe het systeem nu precies in elkaar zit, zeker niet met cijfers en kansen. Ik denk wel (of ga er 100 procent vanuit) dat iedereen in beginsel gelijke kansen heeft om "selected" te worden (per land), en dat is in ieder geval belangrijk.Oke misschien is dit heel krom geredeneerd, maar.. je uiteindelijke kans om geselecteerd te worden is voor iedereen hetzelfde, ongeacht met welke insteek je meedoet (zeker weten dat je gaat emigreren of twijfelende).
Uiteraard. Kan zeker zo zijn. Ik kan ook niet objectief oordelen omdat een stukje emotie en mijn persoonlijke situatie ook een rol speelt. Als ik zie dat iemand afstand doet van zijn procedure ben ik gelijk geneigd om te denken: "Had mij dat laten winnen" (of iemand anders die graag wil). In alle redelijkheid is het natuurlijk logisch om te reageren met: "Ah, jammer." Ik zou bijna denken als je 10 of 15 jaar meedoet en je wint eindelijk een keer moet je de kans haast wel nemenWaar ik een beetje op doel is dat er genoeg mensen zijn die jaren (bijna op de automatische piloot) meespelen, en er echt niet elk jaar bij stil staan dat ze weleens geselecteerd zouden kunnen worden
Dat is inderdaad wel verbijsterend te noemen. Ik heb er ook nog geen verklaring voor kunnen vinden. Ik wist wel dat quota per land kan verschillen maar dit lijkt mij wel erg veel. Dit is ook nieuw voor mij.Dat gezegd hebbende, is het wel bizar dat deze 3 landen met in totaal nog geen 10 miljoen inwoners, er met zo'n 15% van de visa vandoor gaan.
Je bedoelt zij die ingeloot worden1) zij die uitgeloot worden (dus een case number krijgen)
Dat is ook een van de dingen waar ik mij altijd over verbaasd heb. Ik hoor dat ook, of het waar is? Geen idee. Er is in eerdere reacties al redelijk wat over gezegd...Ik heb altijd horen zeggen dat de helft van de Nederlanders die hun visum krijgen, het nooit ten gelde maakt!
Bedoel je hier met 'visum krijgen' het daadwerkelijk ontvangen van je paspoort met je visum erin? Dan kan ik me niet voorstellen dat de helft van de Nederlanders niet gaat. Voordat je echt je visum in handen hebt heb je namelijk al een medische keuring achter de rug, het interview op het consulaat gehad en dus al een paar honderd euro uitgegeven... Ik denk dat de meeste mensen die uiteindelijk besluiten niet te gaan niet op interview gaan op het consulaat en daar een paar honderd dollar fee te gaan betalen om vervolgens het paspoort met visum ongebruikt thuis te laten liggen.kastelke schreef:k ook echt de oversteek naar de US maken
Ik heb altijd horen zeggen dat de helft van de Nederlanders die hun visum krijgen, het nooit ten gelde maakt!