Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De zoveelste K1!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
SanneW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: De zoveelste K1!

Bericht door SanneW »

sundaysue schreef:Jeeeeetje, mensen bij de gemeente zijn RUDE!

Vorige week weigerde een medewerker mijn VOG aanvraag omdat het niet vooraf ingevuld was door het Consulaat en ze het niet aandurfde met alleen de brief die ik gaf (namens het Consulaat). Enkele minuten geleden met enorm veel heisa TOCH een VOG doorgedrukt, mét brief als bijlage. Maar jemig, wat was ze rude rude rude. Ze vond het zó raar dat het Consulaat het niet invult voor de aanvragers en die brief was helemaal raar, "Pf, hm, die kan je vast gewoon van een site af downloaden.." en "Mevrouw, dit is niet Amerika maar Nederland dus aanvragen gaan heel anders. Dit is een hele andere instelling." Uhh, wat?

Met pijn en moeite heeft ze dan de aanvraag gedaan. Hoe is dat bij jullie vergaan?

Nu loop ik al een week achter...

Dit meen je!! Wat vreselijk zeg. Ik zat in Spanje (werk) dus heeft mijn moeder de aanvraag voor mij gedaan. Ging allemaal heel makkelijk (met de brief gewoon) Alsof dat consulaat niks beters te doen heeft dan VOG formulieren ín te vullen ><

Success met je interview, en jij ook vosvis!

Mijn advies: relax... zolang je relatie gewoon goed is, is het interview heel makkelijk =) Gewoon een gezellig gesprekje, zorg wel dat je alles bij hebt, beter te veel dan te weinig! (en geen electronische aparaten!!!!!)

K1 is alleen nog maar het begin ;) Er staat nog genoeg stress op jullie te wachten (Maar dan ben je gelukkig samen!)
Approved K1 - 12/11/15 (on my birthday!)
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Greencard approved - 05/14/16
Greencard in hand - 06/13/16
miek4
Amerika-ontdekker

Bericht door miek4 »

Hier vandaag m'n visum ontvangen en het pakketje dat ik moet afgeven aan de douane. Na twee weken na m'n interview had ik nog niets ontvangen (zou normaal binnen de week aankomen) en dus het consulaat moeten contacteren. Uiteindelijk m'n gegevens moeten doormailen en na weekje m'n documenten ontvangen. Bleek dat het consulaat ze vergeten inzenden was :lol: Ik geef het maar mee voor mensen die hetzelfde zouden mee maken.

Overigens staat op m'n visum 'approved: February 24th 2016'. Wat m'n vermoeden bevestigd dat het interview maar een formaliteit is.
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Vergeten?! Niet netjes hoor, van het consulaat! Wanneer is je vlucht naar de VS gepland dan? Moet dat dan binnen 6 maanden vanaf de approval date?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Karin45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Karin45 »

Sundaysue en vosvis bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb dus nog even en gelukkig maar hoewel ik liefst morgen weg ben nog genoeg te regelen hier .

Geboortecertificaat heb ik al opgevraagd en ontvangen alleen niet zo netjes op papier geprint , scheef.... en dat maakt niet uit krijg je dan te horen ..... tja hoe soms maar wordt gedacht ..... maar ik ga wel een nieuwe opvragen ...alle tijd nog veel meer kan ik toch nog niet tot ik een NVC nummer heb en bezig kan gaan met het DS formulier.....

Affijn spannend allemaal......

Vosvis succes morgen met je interview .....
vosvis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 222

Bericht door vosvis »

Bedankt allemaal! Ik zal morgen avond vertellen hoe het is gegaan.
Sharon_helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Sharon_helena »

Succes Vosvis!!!

Wij hebben afgelopen vrijdag het pakket verstuurd voor de AOS. Ik ben benieuwd hoe dit proces gaat verlopen. Toen ik de VS binnenkwam op 16 mei hebben ze namelijk een fout gemaakt met mijn naam, ze hebben mijn 3 voornamen als 1st name gebruikt. En dus niet mijn echte voornaam als 1st name en de rest als middle name.. En dan ook nog alle namen aan elkaar vastgeplakt, zonder spaties en met 1 letter vergeten. Hierdoor ben ik nu al 5 weken aan het wachten op mijn social security card omdat de gegevens dus niet overeen komen. :shock:
17.03.16 K1 Visa goedgekeurd
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
09.08.16 Walk-in Biometrics
18.10.16 AP 'Approved' & EAD 'Card is being produced'.
04.11.2016: EAD/AP kaart ontvangen!
12.12.2016: Greencard Interview
miek4
Amerika-ontdekker

Bericht door miek4 »

Dutchess schreef:Vergeten?! Niet netjes hoor, van het consulaat! Wanneer is je vlucht naar de VS gepland dan? Moet dat dan binnen 6 maanden vanaf de approval date?
M'n vlucht naar de VS is 23/07/2016 (m'n werkgeven laat me pas op 20/07/2016 gaan :roll: ). Staat op m'n visum dat ik tot november heb. Dus vanaf de datum van m'n interview begint de 6 maanden periode wel te lopen.

Succes aan allen hier :thumbup:
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Was wel wat gestress weer met die treinen en hun vertraging.

Het gesprek was klungelig door mij nerveusheid. Maar erg was dat niet.

Goedgekeurd dus!

Hopelijk snel mijn paspoort terug (heb geen andere ID)
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door sundaysue »

Gefeliciteerd!! Ik geloof dat ze best wel snappen dat het zenuwslopend voor ons is, hoe echt de relatie ook is :-)

Gisteren gebeld voor medisch, mag donderdag om 11.15 al verschijnen. Alle documenten zijn op orde, zitten in een mooie harmonica map.. Nog 24 dagen..
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Hier snel mijn review van vandaag.

Voor wie met het OV gaat, vertrek EXTRA vroeg (Dus vroeger dan vroeg) want er gebeurd standaard wel wat. Ik had 30 min vertraging.

Verder is het binnenkomen makkelijk, loop naar de ingang en er komt een bewaker naar buiten die vraagt wanneer je afspraak is, is je afspraak al bijna dan laten ze je naar binnen. Binnen laat je zien dat je je paspoort hebt, pasfotos, en de brief. Ze kijken dan of je op de lijst staat en dan loop je door een poortje.
Eenmaal binnen ga je gelijk naar rechts naar de aparte ruimte (eerste ruimte is voor overige visums.) binnen begin je bij loket 5 waar ze al het papier werk vragen. Je moet het zelf overhandigen en ze zijn geduldig en leggen en bespreken alles met je.
Dan even wachten en je gaat naar het volgende loket waar je interview is.
Zorg dat je een internationaal geboorteakte hebt, en kopie van elk document wat belangrijk is. Want je krijgt dan de originele documenten terug via de post. Ze houden op dit moment gelijk je paspoort.

Antwoord gewoon alles simpel en eerlijk. Dan is alles goed. Ze stellen wat standaard vragen over je relatie en hoe vaak je elkaar hebt gezien en soms ook wanneer jullie verloofde zijn.
{Mijn vragen: Hoevaak hebben jullie elkaar gezien. Waarom willen jullie trouwen. Wanneer zijn jullie verloofd. (en een vraag over mijn wettelijke naamswijziging (daarna was er niet veel tijd over dus waren dit mijn enigste vragen)}
Daarna hoor je of je approved bent en krijg je binnen 5 werkdagen je paspoort terug met het visum erin geplaatst.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Sharon_helena schreef:Succes Vosvis!!!

Wij hebben afgelopen vrijdag het pakket verstuurd voor de AOS. Ik ben benieuwd hoe dit proces gaat verlopen. Toen ik de VS binnenkwam op 16 mei hebben ze namelijk een fout gemaakt met mijn naam, ze hebben mijn 3 voornamen als 1st name gebruikt. En dus niet mijn echte voornaam als 1st name en de rest als middle name.. En dan ook nog alle namen aan elkaar vastgeplakt, zonder spaties en met 1 letter vergeten. Hierdoor ben ik nu al 5 weken aan het wachten op mijn social security card omdat de gegevens dus niet overeen komen. :shock:
Op dit moment valt het op dat bijna alle K1 applicants geen interview hebben... echt heel veel...

Ikzelf had mijn approval binnen 2 maanden al.. dus als je alles op orde hebt en geen RFE hebt heb je de conditional greencard zo op zak ^^
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Mijn interview is om 08:30 dus ik denk dat we om half zeven al in de trein zitten, just to be sure. Wilde in eerste instantie met de auto gaan maar wanneer zijn er geen files of ongelukken op de A4 en ring Amsterdam? :p Plus parkeren zal wel duur zijn daar. Ik zit dus nog een beetje in dubio, ik wil er om 8 uur/8.15 al staan met m'n goede gedrag. Ik ben niet bijzonder zenuwachtig voor het interview merk ik maar voor het bv te laat komen, documenten misschien toch niet goed, pasfoto's misschien toch niet goed etc etc. Medisch examen morgen, ik stress hem alleen voor het bloedprikken. Bijna fobisch voor naalden :shock: :shock:

Over & done!
vosvis
Amerika-ontdekker

Bericht door vosvis »

Her bloedprikken stelde niets voor want het is een soort van vacuüm prik dus hij hoeft niets te doen dus merk je niets eigenlijk omdat de naald dan niet zo beweegt.
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

sundaysue schreef:Mijn interview is om 08:30 dus ik denk dat we om half zeven al in de trein zitten, just to be sure. Wilde in eerste instantie met de auto gaan maar wanneer zijn er geen files of ongelukken op de A4 en ring Amsterdam? :p Plus parkeren zal wel duur zijn daar. Ik zit dus nog een beetje in dubio, ik wil er om 8 uur/8.15 al staan met m'n goede gedrag. Ik ben niet bijzonder zenuwachtig voor het interview merk ik maar voor het bv te laat komen, documenten misschien toch niet goed, pasfoto's misschien toch niet goed etc etc. Medisch examen morgen, ik stress hem alleen voor het bloedprikken. Bijna fobisch voor naalden :shock: :shock:
Ik was met de auto gegaan, een uur extra gerekend en bij het olympisch stadion geparkeerd... P+R... daar met de tram verder, dan betaal je bijna niks en de tram vanyit daar stopt voor het consulaat... ging echt heel makkelijk
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Medisch is achter de rug.. Bloedprikken deed idd geen pijn (ik ben een mietje) maar wel tijdens de vragenlijst moeten aankaarten dat ik wél ooit met besmettelijke ziektes in aanraking ben geweest omdat mijn vader open tuberculose heeft gehad 21 jaar geleden. Schulte Jr én Sr beide het verhaal aangehoord, was wel een beetje zweten want nu moet alles nog opgevraagd worden bij mijn toenmalig ziekenhuis die mij heeft behandeld. Ze willen zien waarmee ik ben behandeld, hoelang, en dat als er iets op de röntgenfoto te zien was (littekenweefsel van TB of TB dat ik opnieuw getest moet worden, wat drie maanden kan duren in totaal) Nu was ik zo in de stress bij röntgen dat de radioloog meteen even naar de foto heeft gekeken en ik heb perfect schone longen, niets te zien. Dus ik denk dat dit uiteindelijk met een sisser afloopt.. op naar 15 juli. :)

Over & done!
Sharon_helena
Amerikafan

SanneW schreef:
Op dit moment valt het op dat bijna alle K1 applicants geen interview hebben... echt heel veel...

Ikzelf had mijn approval binnen 2 maanden al.. dus als je alles op orde hebt en geen RFE hebt heb je de conditional greencard zo op zak ^^
Oh dat wist ik niet :o Ik hoop het echt! Ik kan niet wachten om weer aan het werk te gaan
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
SanneW
Amerika-ontdekker

Bericht door SanneW »

Je weet dat je "gratis" ead en ap aanvraagd tijdens aos, dat duurt ook ong 2-3 maanden en dan kan je werken
Received K1 - 12/21/15
Entered USA - 12/26/15
Married - 01/20/16
Filed AOS - 03/10/16
NOA1 - 03/18/16
Biometrics - 04/13/16
Sharon_helena
Amerikafan

Ja dat wist ik inderdaad, dankje! De cheque is inmiddels van onze rekening afgehouden dus ik neem aan dat ze er mee bezig zijn.
24.05.16 Getrouwd
17.06.16 AOS aanvraag
02.07.16 AOS NOA1
sundaysue
Amerikakenner

Bericht door sundaysue »

Eerder deze avond toch maar maar een e-mailtje gedaan naar Dhr Schulte met de vraag of mijn aangeleverde dossier over tuberculose voldoende is, ondanks dat ik al enkele dagen niets meer gehoor heb sinds het e-mailen van de scan. Menig mens op VJ en om me heen zeggen 'geen nieuws, goed nieuws' en dan als het niet goed was, dat hij allang gebeld of terug ge-emailt had. Mijn stress gehalte heeft na donderdag flink z'n hoogte bereikt dus ik heb toch maar gevraagd of alle documenten goed waren. Hij had om specifieke dingen gevraagd zoals de duur van mijn (uiteindelijk preventieve want mijn vader zei eerst tegen hem dat ik gesloten TB had - niet waar dus) tabletten behandeling, waar ik ben behandeld, de mg van de tabletten. In de uiteindelijke dossiers van het ziekenhuis staan echter mijn zusje en ik in 2 zinnen vermeld.. "In overleg met de GGD en de kinderarts zijn zijn beide kinderen ook behandeld met INH" Dus alleen een diagnose gesteld van mijn vader (open TB) en mijn moeder (schone thoraxfoto, Mantoux omslag) Kinderen zijn niet gediagnoseerd. Ik herinner me vaag nog iets dat Dhr Schulte Sr zei dat alleen wanneer er littekenweefsel van oud TB zou zijn gevonden of gesloten TB, dat hertesten nodig was. Mijn longfoto is schoon zei de radioloog na afloop dus ik neem aan dat dit met een sisser afloopt toch.

Ik stress hem zo erg en ik denk dat het allemaal gewoon in combinatie is dat ik over 3,5 week al ga verhuizen en mijn vader en vrienden en toch mijn leven hier moet achterlaten. Alles bij elkaar gok ik.. Misschien maar even een wijntje en een bad met eucalyptus doen :lol:

Over & done!
Karin45
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Karin45 »

pfffff succes sundaysue hoop dat je goed nieuws krijgt.

ik ben ondertussen package 3 aan het voorbereiden en kom niet uit het volgende:

[]MARRIAGE/DIVORCE/DEATH CERTIFICATES: Original & one copy If you were married previously, obtain one certified copy of your marriage certificate(s), and one certified copy of the divorce decree or death certificate to prove the dissolution of each such prior marriage. If you were married and divorced in the Netherlands, you must obtain the international version of your marriage/divorce certificate (doc. B).

Naar mijn idee is de vertaling hiervan dat het gaat om mij . Dus mijn originele papieren hiervan, dat scheelt want das niet van toepassing. Maar nou vraag ik me af moet ik ook de originele papieren van mijn verloofde meenemen. Ik heb de kopies natuurlijk in het I 129 pakket. Als ik namelijk de originele nodig heb dan kan mijn verloofde alleen van zijn scheiding gecertificeerde kopies naar mij sturen omdat hij de originele van tig jaar geleden niet meer heeft.

Weet iemand hier een antwoord op de ambassade geeft mij geen antwoord omdat mjin aanvraag daar nog niet is maar het mij wel verstandig lijkt dat alvast te gaan verzamelen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer