Het is eigenlijk best een raar gevoel. Ik hou van dit land en alles wat er mee te maken heeft sinds mijn prille jeugd. En dan, na al die jaren zit er misschien een mogelijkheid in om te emigreren. Hoe dan ook het eerste wat ik ga doen mocht ik winnen, is een goed gesprek met mijn huidige werkgever. Ik moet min of meer zeker zijn, dat indien de emigratie niet loopt zoals gepland, ik terug kan beginnen met de huidige job.
Ik heb sowieso genoeg geld gespaard om een lange periode te overbruggen. Want ik ga sowieso niet direct kunnen beginnen met werken (als ik al iets vind), ik zal eerst moeten bekomen van de grote stap. Ik beschouw het als een groot stuk levenservaring en indien het mij niet lukt, dan zal ik er zeker niet om balen.
Maar dit geld voor iedereen: Het is beter spijt te hebben van de dingen die je doet, dan van de dingen die je niet gedaan hebt.
Amerika voelt bij mij zoals een verslaving. Ik betrapte me vroeger steeds op een emigratie-wens, telkens heb ik getracht om die wens opzij te schuiven, maar het gaat niet weg. Ik hou van het leven en voor mij is het leven niet gemaakt om het voor heel je leven, op éénzelfde plaats door te brengen.
Tip voor diegene die met hetzelfde probleem zitten. Geduld! Probeer die periode te overbruggen met allelei leuke dingen. Ervaar het leven als één grote leerschool. Leer nieuwe dingen, ik leerde intussen fotografie, talen (Frans, Engels en beetje Duits), motorijden en tennis.
Het aanleren van die leuke dingen zal je helpen het wachten te verzachten. Volgende op het programma zijn: gitaar leren spelen, tevens mondharmonica.
Spaans leren spreken en leren golfen.
Mijn grote droom is reeds van kinds af, om met een"Harley" de route 66 te rijden van Oost tot West, dus motorrijden moest ik sowieso wel leren.
Verder kan je misschien ook een to-do list maken over al hetgene wat je eens in je leven wilt doen en wat je wil bereiken.
Ik ervaar steeds dat er meer en meer dingen bijkomen

Maar het is een leuke manier om het wachten te overbruggen.
Mijn lijstje tot nu toe:
1) Route 66 met de Harley
2) Campingtocht door de VS
3) Tocht door Ijsland
4) Rondreis China
5) Rondreis Australie en NZ
6) Boek schrijven (liefst in een andere taal)
7) Time lapse filmpjes maken van mooie plekken in de wereld

Overnachten in een tent op de El teide op Tenerife
9) Cruise op de Noorse Fjorden + Noorderlicht fotografie
10) Rondreis caraïben (Vooral Curacao en Sint-Maarten)
Dat is het zo een beetje tot nu toe, btw sorry om even af te wijken van de het onderwerp, maar dit diende gewoon als voorbeeld voor iedereen die er geïnteresseerd is.