Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Georgie »

Ik begrijp die angst ook goed SemJes. Ik ga het dus ook maar niet meer doen. Ik heb zelf niet de behoefte om achter een een of andere lawsuit aan te gaan, die jarenlang gaat duren, en het laatste wat ik wil is verbitterd raken om iets wat had kunnen zijn. Daar is m'n leven me toch iets te veel waard voor :P

Het gaat naar omstandigheden ook al weer best wel oke, ben van de eerste shock wel bekomen. Door deze hele episode heb ik twee dingen geleerd: 1) Het is voor mij heel belangrijk om iets concreets in m'n leven te krijgen. Ik bloeide zo op door het feit dat ik weer iets had om voor te leven (even zwaar gezegd, maar wel waar), dat is dus heel belangrijk, en zal ik dan dus niet in Amerika maar in Nederland eerst moeten vinden. Helaas niet in Amerika, maar ook in NL kan ik wel weer verder. En 2) Ik weet wel heel diep dat ik echt naar Amerika zou willen emigreren en daar serieus mee om zou gaan. Mijn eerste gedachten waren best negatief en dat ik niet meer wist of ik uberhaupt nog wel met de loterij mee zou willen doen, maar nu ik wat rustiger ben, merk ik dat ik toch wel echt voor 100% er voor zou willen gaan, en begin eens rustig met kijken naar alternatieven voor de lottery (die erg schaars zijn, maar je weet maar nooit). In elk geval prettig (maar ook weer extreem zuur), om te weten dat ik zo'n keuze echt gemaakt zou hebben, en daar echt dolgraag heen wil.

Hoe voelt de rest zich nu?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

SemJes schreef:@Georgie: ik zou blij zijn dat je het nog niet opgestuurd hebt, en het ook niet gaan doen. Stel dat ze, for some reason, wel je gegevens in de computer zetten (erg vergezocht.. dat weet ik). Als je dan een keer een non-immigrant visa aan zal vragen dan zullen ze je misschien weigeren omdat je intentie hebt laten zien om te emigreren. Dit geldt niet als je gewoon opgeeft voor de loterij, men beredeneerd dan (zo las ik ergens) dat je pas echt intentie hebt om te emigreren als je wint en aangeeft dat je dus wilt emigreren. Nogmaals, erg vergezocht, maar toch.
Ja, erg vergezocht en totaal overbodig naar mijn mening. Er is een verschil tussen "intent" en "wens". Hier is ooit een zaak over geweest voor Supreme Court als ik me niet vergis (moet hem nog opzoeken). Je mag altijd de wens hebben om je te willen vestigen in de US. Dat kan ook niemand je verbieden. Intent is dat je willens en wetens op een bepaald visum wat daar niet voor bedoeld is, naar de US vertrekt met de intentie om je er te vestigen. De USCIS moet wel kunnen bewijzen dat die intentie er was. Er zijn bepaalde regels voor wanneer de bewijslast bij de persoon ligt en vanaf wanneer die bij de USCIS ligt. Ik heb op mijn studentenvisum ook gewoon meegedaan met de greencard loterij. Die is namelijk open voor iedereen. Daarnaast had ik niet de "intent" om me onrechtmatig op mijn studentenvisum te vestigen in de US. Maar dit zijn dus 2 losse dingen. Het kan dus helemaal geen kwaad dat USCIS weet dat je aan de greencard loterij hebt meegedaan en dat je vervolgens een ander visum aanvraagt. Dan nog kun je stellen dat je de wens hebt om naar de US te verhuizen, maar dat je niet de intentie hebt om dat te doen op een visum wat er niet voor bestemd is.
Het is overigens niet voor niks dat er een "adjustment of status" procedure is voor houders van bepaalde visa. Als men ècht niet wilde dat je bijv. op een visa waiver of studentenvisum het land binnen komt en dan uiteindelijk toch besluit om je te vestigen, dan zouden dit soort visa uitgesloten zijn van de adjustment of status procedure (en dat zijn ze niet).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

Georgie schreef:
Hoe voelt de rest zich nu?
Ik ben toch wel erg bummed moet ik toegeven, wie niet van de winnaars hier trouwens.. maar goed. Maar men droom is niet aan diggelen, eerder een setback. Ik heb een deftig opleiding (bijna een 2de master), en ik werk at the moment bij een amerikaanse multinational.

Er komen nog kansen, ik moet gewoon wat meer geduld hebben nu. Niet direct mijn sterkste kant maar goed :wink:

Veel sterkte toegewenst aan de andere ex-winnaars en succes voor de volgende trekking !
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

houstonwehaveaproblem schreef: Ja, erg vergezocht en totaal overbodig naar mijn mening
Dat neem ik ook aan, maar het is fijn om te zien dat andere er ook zo over denken. Op een ander forum claimde er zelf iemand dat je, als je dit opgestuurd had, nooit voor naturalisatie in aanmerking kwam. Ik stop maar met het andere (internationale) forum te lezen, denk dat ze je alleen maar bang proberen te maken.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

SemJes schreef:
houstonwehaveaproblem schreef: Ja, erg vergezocht en totaal overbodig naar mijn mening
Dat neem ik ook aan, maar het is fijn om te zien dat andere er ook zo over denken. Op een ander forum claimde er zelf iemand dat je, als je dit opgestuurd had, nooit voor naturalisatie in aanmerking kwam. Ik stop maar met het andere (internationale) forum te lezen, denk dat ze je alleen maar bang proberen te maken.
Het is meer dat mensen iets opvangen ergens en zonder de bron te controleren panieken en andere daarmee ook bang gaan maken. Gewoon gezond verstand gebruiken! Nav het draadje wat hier pas was van iemand die op een visa waiver in de US was en wilde trouwen, heb ik de immigratie advocaat waar ik stage liep daar eens naar gevraagd. Zij heeft me toen uitgelegd dat je dit best kunt doen, als je je maar aan een aantal regels houdt. Veel mensen hier beweren dat het niet kan of niet slim is, maar zij is er juist van overtuigd dat het slimmer is om hier op je visa waiver te trouwen dan om eerst naar je eigen land terug te gaan en dan de procedure te starten. Waarom? Omdat als je hier bent, je aan de regels houdt, je in elk geval nog een hoger beroep tot je beschikking hebt indien nodig en dat heb je met die andere procedure niet. Kijk, weer wat geleerd :wink: .
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

houstonwehaveaproblem schreef:
Waarom? Omdat als je hier bent, je aan de regels houdt, je in elk geval nog een hoger beroep tot je beschikking hebt indien nodig en dat heb je met die andere procedure niet. Kijk, weer wat geleerd :wink: .
Nou, alleen nog een man vinden dan voor mij daar ;) muahahah :lol: :lol: :lol: :lol:
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Voor iedereen die benadeeld is door deze stomme fout: sterkte! Ik hoop dat iedereen toch het pad kan inslaan dat ze geluk brengt. Big hug...
Lucid
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lucid »

Verschrikkelijk voor de winnaars! Veel sterkte. :(
Ik ben ik Amerika geweest, het was er alle dagen feest
Ik vond het fijn, in Amerika te zijn
Alles was zo big en high, en ik dacht amaai amaai
Bij ons thuis is het allemaal maar klein

- Eddy Wally
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

kastelke schreef:Ik kan me ook helemaal niet meer herinneren dat er vrij recent nog een rechtsszaak geweest is waarbij winnaars van de Diversity Lottery betrokken zijn geweest... En als ik dit lees:
Amerikanees schreef:Okay...volgens mij gaat het dus om dit:

http://www.minamitamaki.com/docs/ailf_f ... awsuit.pdf
dan vraag ik me af wat AOS (Adjustment of Status) te maken met de Diversity Lottery? :? Gaat dit over mensen die gefiled hadden voor een Work Based Green card? Volgens mij ging dit niet over winnaars van de green card?
Dat heb ik ook niet gezegd. Hier mijn originele bericht er even bij geplakt:
guinevere schreef:Ik wil niemand valse hoop geven, maar in 2007 had USCIS ook een fout gemaakt (met betrekkening to aanvraag indienen voor GC) en die kort daarop teruggedraaid. Door middel van een class action lawsuit is dat uiteindelijk weer recht gezet. Nogmaals ik weet niet of dat in deze situatie ook mogelijk is, maar ik hoop voor jullie dat ze tot een betere oplossing kunnen komen.
Dat had inderdaad niks met de DV te maken, maar omdat het een succesvolle class action lawsuit tegen USCIS was (in verband met het terugdraaien van incorrecte informatie informatie) leek het me toch interessant om te melden. Ik heb toentertijd nooit gedacht dat het zou werken, maar USCIS moest uiteindelijk de categorie voor beperkte tijd weer openstellen om aan de gedupeerden tegemoet te komen.
Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik had dus duidelijk te snel je bericht gelezen. :oops:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Allemachtig, kom je een keer een paar dagen niet op het forum en lees je dit! Ik word er echt helemaal koud van, ik kan niet zeggen hoe verschrikkelijk ik dit vind voor iedereen. Ik ben zelf natuurlijk winnaar en ik kan me zo voorstellen hoe blij iedereen was en nu dit, echt heel erg! Ik kan alleen maar iedereen veel sterkte wensen!
"Keep Georgia On Your Mind"
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ja - maar dat de law suit ging om UCSIS en om groene kaarten maakt het niet vergelijkbaar. Er zijn door UCSIS vlgs. mij ook geen nieuwe, extra nummers uitgegeven voor werkgebonden G.K.en (dat kan dus niet) maar de gedupeerden mochten een aantal plaatsen opschuiven, naar voren. Het ging hier denk ik vooral om Indiers die wachttijden hebben voor G.K.en van 8, 10, 12 jaar.
Bovendien woonden alle betrokkenen al als non resident aliens in de US. Probleem wat ik zie bij een lawsuit is, hoe bewijs je schade ? behalve dan reeel gemaakte kosten. Ingeloot betekent nog niet toegelaten, UCSIS waarschuwt op de DV lottery site tegen al stappen nemen voor de G.K. zeker is. Plus de gedupeerden wonen all over the world. Een class action lawsuit, lawyers likkebaarden vooral als het gaat om een bedrijf oid met 'deep pockets'. Ik ken genoeg voorbeelden dat de lawyers met een vergoeding van enkele miljoenen uit de strijd kwamen en de consumenten met een tegoedbonnetje (Ik ben ontevreden over een produkt en nu ga ik een nieuw halen voor tegen de 1000 dollar omdat ik 50 dollar korting krijg ? Hallo ?!) of een sticker om de appliance te plakken (Careful this can become hot when you heat it).

Dus bij deze waarschuw ik de wel-maar achteraf toch niet-toegelatenen voorzichtig te zijn als er sollicitaties komen. Dat is ook mijn probleem met de petitie op Facebook, de info kan opgehaald worden door een kwaadwillig iemand die dan aanbiedt een lawsuit te beginnen, graag wel bv. 100 dollar sturen. Om misschien wordt geen geld gevraagd maar info als 'op welke bankrekening kan een ev. vergoeding gestort worden ?' Dus ga voorlopig nergens op in ! de hoeveelheid scams die in de US lopen, het aantal diefstallen van identity hier is ontstellend.

Tenslotte voor ieder die enige kans maakt op een werkgebonden tijdelijk visum: het aantal aanvragen voor H1B is tot nu toe voor komend jaar laag, veel lager dan andere jaren (bron WSJ). Dus mocht je een kontakt hebben in de US, plus je kunt voldoen aan eisen mbt. ervaring/opleiding dan is dit je kans. Succes !
Laatst gewijzigd door USInsider op 15 mei 2011, 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

SemJes schreef:
Kun je die link van dat forum even geven, wil wel even meelezen daar :-)
Only the strong survive.....
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oortjes, dat is niet helemaal correct. Het klopt dat er geen extra nummers zijn uitgegeven, waardoor je het zou kunnen opvatten dat je alleen een paar plaatsen opschuift, maar de mensen (waaronder ikzelf) die daardoor een aanvraag konden indienen stonden daarvoor nog niet op de "lijst". Er zijn dat jaar dus meer mensen op de wachtlijst geplaats dan in andere jaren, maar de wachttijd zelf is niet korter geworden.

Maar goed, ik ben geen advocaat en ik geloof dat de concensus is dat het in dit geval dus niet zal werken. Heel jammer, want ik blijf het zo sneu vinden voor de gedupeerden. :(
Afbeelding
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Guinevere, aangezien je een betrokkene (indirect) bent ga ik ervanuit dat jouw info correcter is dan de mijne.
Het zou best kunnen dat er iets geregeld gaat worden aangezien de DV lottery een soort heilige koe is, en het gebeurde een blamage voor de US internationaal. Ik heb ook geen idee wie zich allemaal als kampioen voor de getroffenen gaan opwerpen. In onze procedure waren ook de nodige glitches maar daar was niemand in geinteresseerd, je bent er dan eentje in een lange rij. Maar in dit geval gaat het om een vrij groot aantal personen, wie weet dat het getal doorslag geeft als het gaat om genoegdoening.
Overigens, welk USCIS-licht kwam op het idee de klap uit te delen op vrijdag de 13e ?
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Ik probeer het van me af te zetten maar dat gaat moeilijk....het is allemaal zwaar verkaasd.....ben moeilijk uit m'n hummie...kan het straks hier op mijn werk, dat ik inmiddels ook had opgezegd hierom, gaan uitleggen.... :? :? :? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Only the strong survive.....
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

oortjes schreef: Ingeloot betekent nog niet toegelaten
Alle 22k mensen een GC geven zou dan ook belachelijk zijn, maar een kans, zoals de 100k andere mensen straks krijgen.. dat zou ik een goede compensatie vinden voor onze "schade".
@Amerikanees: ik stuur je een PB
nitwit
Amerikafan

Bericht door nitwit »

Ik begrijp je wel. Ik heb zelf zo geen zin om morgen naar mijn werk te gaan :oops:
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

@amerikanees.

Kop op man! Ik weet het, het is erg maar er is erger!
Trek je op aan je eigen onderschrift; "Only the strong survive" :clap:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Amerikanees schreef:kan het straks hier op mijn werk, dat ik inmiddels ook had opgezegd hierom, gaan uitleggen.... :? :? :? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik ben toch heel erg benieuwd waarom je, binnen twee weken na notification, je baan hebt opgezegd. Waarom? Zo'n haast had dat toch niet? Het proces was nog maar amper in gang gezet en dan wil je toch gewoon blijven werken, je geld verdienen, en sparen voor de grote overstap? Tenzij je het geld echt niet nodig hebt begrijp ik niet dat je een baan opzegt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer