Dat is relaxed dan. In Call word je dus meteen op scherp gezet.
DMV... Geen rijscholen behalve Ed ...

Theorie komt, denk ik, in orde, praktisch is een rijles voor mij misschien wel handig. Jeroen is een stuk zelfverzekerder dan ik op het gebied van rijvaardigheid en heeft dat niet nodig. Maar als het premies omlaag brengt, is dat interessant. Dank je.Bandido schreef:Ik weet niet hoe het in CA zit, maar in GA zijn wel rijscholen, maar die zijn niet verplicht zoals in NL. Wel is het zo dat je je verzekeringspremies naar beneden kunt brengen als je een aantal rijlessen hebt gevolgd. Maar daar heb je natuurlijk misschien geen tijd voor, afhankelijk van hoe snel dat gaat.
Ach nee, ik kan rijden hoor. Alleen rijdt Jeroen veel vaker dan ik. Ik zal dan maar geen rijlessen nemen (aangezien ik niet eens meer lijk op 18), denk dat ik het niveau daar wel haal.Staceybeesie schreef:Neem dan rijles bij Jeroen:)
Rijscholen geven hier veelal les aan schoolgaande kinderen. Als zij goede cijfers hebben kunnen zij via Drivers Ed lessen volgen.
Drivers Ed heeft zijn standaard route bij ons in de wijk en doet hier graag straatje keren. Nog nooit heb ik iemand boven de 18 in zijn auto gezien.
Het werkt echt heel anders dan in NL. Premies gaan hier overigens alleen omlaag bij een safety course voor motorrijders, bij auto's doen ze daar niet aan.
Wow... een goede link, met véél info. Gaat direct bij de favorieten. Elke, je bent lief! Komende dagen bestuderen, want er staat overdonderend veel op.kastelke schreef:De laatste nieuwe regels:
http://dmv.ca.gov/pubs/pubs.htm
"Drivers Ed" => duidt op 'education'. (net zoals phys ed, wat physical education is aka Lichamelijke Opvoeding / sport- en turnles / ... Maar zonder kinderen heb je daar niets mee te maken)
Ga je met een automaat gaan rijden, of handgeschakeld?
Dat is dus ook weer afhankelijk per staat. In Georgia bv weer wel. En dan kan het ook weer per maatschappij verschillen hoeveel. Het is echt iets dat je voor jouw situatie (en dus in Californie) moet uitzoeken en moet bepalen of het je waard is.Sten schreef:Als er ook geen kortingen te behalen zijn...
In onze automaten kan je nog gewoon zelf schakelen als je die neiging mocht hebben.... (zoals in jouw voorbeeld in de sneeuw)kastelke schreef: Dit omdat ik het wel leuk rijden vindt + met de winter voor de boeg had ik meer het gevoel om 'grip' op de weg te hebben met een handgeschakelde. Zie die automaten vaak slippen bij vertrek, en dat heb ik helemaal niet met mijn handgeschakelde.
Ik wilde alleen maar zeggen dat het uitzoeken waard is en als het allemaal teveel moeite voor weinig is, moet je het gewoon niet doen.Staceybeesie schreef:Volgens mij werkt het gewoon het zelfde als in NC, maar laten we het stellen alleen in NC nog even wat verdere info.
DixieChick schreef:Oh ja, en dit heb ik nog niemand horen melden, maar ik zou je denk ik niet te druk maken om het praktijk examen hoor. Ik weet niet wat het in CA allemaal inhoudt, maar ik vermoed niet veel anders dan in GA, waar je maar liefst vier dingen moet kunnen: 1. fileparkeren (tussen een paar pionnen, en ja, de auto moet er kaarsrecht in), 2. achteruit inparkeren (weer tussen wat pionnen), 3. met twintig mijl per uur een noodstop maken, en 4. een blokje door de wijk om de DMV heen rijden.
Het enige waar ik op heb geoefend is het fileparkeren, omdat we destijds alleen een auto hadden (de Dodge quad cab truck van manlief), en ik daar normaliter niet in fileparkeerde:)