Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Winnaar DV-2014 : Dbacks
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Winnaar DV-2014 : Dbacks
Misschien komt het door de droge hitte dat die temperaturen in Arizona beter uit te houden zijn? Een paar weken geleden reisden wij door het zuidoosten en in zowel Charleston als New Orleans heb ik toen de heetste 36 graden ooit meegemaakt. Ik heb die temperaturen natuurlijk wel vaker meegemaakt, maar er nog nooit zoveel 'last' van gehad als daar.
De hitte is hier ook droog - op enkele dagen na.
De plaatsen die jij noemt zijn inderdaad stukken slechter vol te houden door de hoge luchtvochtigheid gepaard aan de vrij hoge temperatuur.
Ik hoop dat het toch fabuleus was, al was het vermoeiend ?
De plaatsen die jij noemt zijn inderdaad stukken slechter vol te houden door de hoge luchtvochtigheid gepaard aan de vrij hoge temperatuur.
Ik hoop dat het toch fabuleus was, al was het vermoeiend ?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4

Als ik het zo lees, zou ik zo met je meegaan !
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In de zomer staat bij iedereen de airco aan... zoals hij bij ons staat koelt ie tot 77 en bij 80 slaat ie opnieuw aan. Dat is het leven in de woestijn. Met 115 of hoger gaan bovendien de shelters open. In de zomermaanden zwem je vroeg in de ochtend of laat in de middag, dat verschuift nu een beetje naar van 11.00 tot donker. Van meer schaduw of lagere zon hebben we hier geen last..
Je went ook aan de warmte; dagen nu met 90/95 gaat de airco in de auto niet meer vol aan...maar met een beetje warmte erbij. Het is hoogzomer inderdaad een droge warmte... september was met veel lagere temperaturen minder aangenaam dan juli. Helemaal ideaal zal het echt nergens zijn. Vorige week hebben we voor het eerst ervaren dat het in het appartement warmer was bij binnenkomst dan buiten, heel gek!!
Vanmorgen naar 'The Good Lie' geweest, een film over vluchtelingen uit Sudan die in Amerika hun nieuwe vaderland mogen vinden....ook een emigratie dus, maar wat een verschil!! Je ontkomt er niet aan om te vergelijken(op emigratiegebied..) en ik heb met kippenvel zitten kijken.
Wij hebben echt mazzel... van bijna alles wat echt anders is waren we op de hoogte en verder zijn we goed doordrongen van het feit dat je nooit alles zult weten en laten we ons met het grootste gemak informeren over dingen die vier-jarigen hier al logisch vinden
(onder die plaat die midden in de kamers het tapijt op z'n plek houdt ... zit dus een stopcontact en het tapijt blijft uit zichzelf zitten
)
Je went ook aan de warmte; dagen nu met 90/95 gaat de airco in de auto niet meer vol aan...maar met een beetje warmte erbij. Het is hoogzomer inderdaad een droge warmte... september was met veel lagere temperaturen minder aangenaam dan juli. Helemaal ideaal zal het echt nergens zijn. Vorige week hebben we voor het eerst ervaren dat het in het appartement warmer was bij binnenkomst dan buiten, heel gek!!
Vanmorgen naar 'The Good Lie' geweest, een film over vluchtelingen uit Sudan die in Amerika hun nieuwe vaderland mogen vinden....ook een emigratie dus, maar wat een verschil!! Je ontkomt er niet aan om te vergelijken(op emigratiegebied..) en ik heb met kippenvel zitten kijken.
Wij hebben echt mazzel... van bijna alles wat echt anders is waren we op de hoogte en verder zijn we goed doordrongen van het feit dat je nooit alles zult weten en laten we ons met het grootste gemak informeren over dingen die vier-jarigen hier al logisch vinden

Ben ik benieuwd naar je energie rek. ? (Als dat mag.)
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hier ook Dbacks! Alleen mijn man heeft het snel warm ik echt totaal niet..Waarschijnlijk omdat het in NL het nooit zo warm was
Onze airco staat altijd op 67..maar als ik alleen thuis ben zet ik het mooi uit! tenzij ik het warm krijg.. Toen ik hier net kwam in April moest ik wel wennen aan de airco had het altijd koud, maar dat gaat nu al een stuk beter.

04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
67!!! Brr, ik zou 3 truien aanhebben! Wij hadden hem altijd op 78, vond ik prima te doen. Graadje warmer kon ook, maar niet als ik dan echt actief bezig was 9stofzuigen ofzo), dan ging ik zweten.
Terug in Texas!
Bij ons staat de temperatuur op 65 maar ik betwijfel of we dat wel eens halen want de airvents draaien overuren hier. Tis ook een beetje een gaten kaas huis dus het heeft weinig zin om het te warm te houden. Gelukkig dankzij dezelfde gatenkaas constructie het deze zomer toch best koel gehouden in huis ondanks het gebrek aan airco. Nu de fall/winter in en toch maar weer de dekentjes en mini-heaters tevoorschijn gehaald en godzijdank eindelijk op het budget plan dus we hebben deze zomer al vooruitbetaald voor de winter gas kosten.
Ben toch soms wel een beetje jaloers hoor op de mensen die wel nog lekker warm zitten terwijl ik al weer mn winterjas aan gehad heb en de fall foliage onze oprit in een bruine slip n slide verandert.
Ben toch soms wel een beetje jaloers hoor op de mensen die wel nog lekker warm zitten terwijl ik al weer mn winterjas aan gehad heb en de fall foliage onze oprit in een bruine slip n slide verandert.

Wij hebben in de winter onder het losse kleed op de vloer een zg. Rug Buddy. Bevalt goed.
Een Rug Buddy ia een soort el. deken maar dan van stevig materiaal.
Plus we leggen er van dat zilverig gecoate isolatie materiaal onder.
We sluiten de Rug Buddy aan op een timer zodat we rustig kunnen vergeten het ding uit te doen.
Voor mij hoeft het niet zo warm te zijn in huis, liever niet eigenlijk, maar mijn voeten die moeten warm zijn !
Een Rug Buddy ia een soort el. deken maar dan van stevig materiaal.
Plus we leggen er van dat zilverig gecoate isolatie materiaal onder.
We sluiten de Rug Buddy aan op een timer zodat we rustig kunnen vergeten het ding uit te doen.
Voor mij hoeft het niet zo warm te zijn in huis, liever niet eigenlijk, maar mijn voeten die moeten warm zijn !
- Color01
- Amerika-expert
geef mij maar temperaturen van rond de 70 - 80...die van 100+ mogen ze van mij wel houden.
-
- Amerika-expert
Hier staat de AC op 78, maar omdat het huis slecht geisoleerd is, en de AC oud is en soms op hol slaat kan het van 75 tot 83 zijn.
Als ik ergens ben waar de AC op 70 of lager sta heb ik het te koud. Laatst was ik ergens waar het 67 was en ik zat te bibberen! Komisch want in Nederland vond ik dagen met 22 graden Celsius al super warm
Grappig hoe je aan ander weer went.
Als ik ergens ben waar de AC op 70 of lager sta heb ik het te koud. Laatst was ik ergens waar het 67 was en ik zat te bibberen! Komisch want in Nederland vond ik dagen met 22 graden Celsius al super warm

Ik kan er ook echt niet tegen als ergens de airco te koud staat, helaas gebeurt dat hier ook regelmatig, vooral in kantoorpanden en restaurants . En bij de kinderen op school, moeten ze een vest mee voor in de klas
. En dat terwijl we thuis al 6 maanden de airco niet aan hebben gehad, het is nog steeds koel genoeg, al zal dat nu wel snel gaan veranderen.

Terug in Texas!
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Haha ja dat is erg grappig. Als we in het weekend thuis zijn en AC staat op 66-67 is het soms wel te doen overdag, maar als ik het koud krijg zet ik de AC uit of lager ( Helaas trekt mijn man dat niet lang xD) of ik trek gewoon iets wat warmers aan.LittlePhoenix schreef:Hier staat de AC op 78, maar omdat het huis slecht geisoleerd is, en de AC oud is en soms op hol slaat kan het van 75 tot 83 zijn.
Als ik ergens ben waar de AC op 70 of lager sta heb ik het te koud. Laatst was ik ergens waar het 67 was en ik zat te bibberen! Komisch want in Nederland vond ik dagen met 22 graden Celsius al super warm![]()
Sorry voor de

04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
- Dbacks2
- Amerikakenner
ooooooooo mag ik even vertellen dat ik er vanmorgen achterkwam dat we dus nu wonen waar de trekvogels niet vandaan, maar naartoe gaan ???!!!!
Ganzen, allerlei gekleurde onbekende vogeltjes (ik heb een kaart gekocht...)... ik geniet!
Ganzen, allerlei gekleurde onbekende vogeltjes (ik heb een kaart gekocht...)... ik geniet!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dat kan ik me helemaal voorstellen, dat je daarvan geniet !!
Tijdens ons verblijf in Las Vegas in 2012 kreeg ik iedere ochtend als ik mijn eerste kopje koffie in de tuin ging drinken (dat was al super, gewoon zonder nadenken de tuin in kunnen lopen omdat het gegarandeerd warm en zonnig is
) gezelschap van een kolibrie, dat vond ik zo'n cadeautje !
Groetjes,
Rachel
Tijdens ons verblijf in Las Vegas in 2012 kreeg ik iedere ochtend als ik mijn eerste kopje koffie in de tuin ging drinken (dat was al super, gewoon zonder nadenken de tuin in kunnen lopen omdat het gegarandeerd warm en zonnig is

Groetjes,
Rachel
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
- Dbacks2
- Amerikakenner
Tijd voor weer een nieuwe update... een spannende dit keer!
Als alles namelijk loopt zoals we hopen... dan hebben we het voor elkaar gekregen om een huis te kopen!
We zijn pre-approved voor de hypotheek en het wachten is op de max 60 dagen tot ie approved is!
Dit was iets dat we zelf noooooit verwacht hadden. We zijn wel vanaf een week of 2/3 nadat we hier compleet waren naar huizen aan het kijken geweest... waar wil je wel niet wonen (qua scholen/mensen/prijzen/omgeving) en we vonden wel snel een comfort zone, maar ik heb vol spanning gevraagd of het huis dat we zo mooi vonden over 1,5/2 jaar nog steeds gebouwd zal worden. (je moet immers je creditscore opbouwen en zoooo jong zijn we ook niet meer
)
En nu is het al zover
Als alles namelijk loopt zoals we hopen... dan hebben we het voor elkaar gekregen om een huis te kopen!
We zijn pre-approved voor de hypotheek en het wachten is op de max 60 dagen tot ie approved is!
Dit was iets dat we zelf noooooit verwacht hadden. We zijn wel vanaf een week of 2/3 nadat we hier compleet waren naar huizen aan het kijken geweest... waar wil je wel niet wonen (qua scholen/mensen/prijzen/omgeving) en we vonden wel snel een comfort zone, maar ik heb vol spanning gevraagd of het huis dat we zo mooi vonden over 1,5/2 jaar nog steeds gebouwd zal worden. (je moet immers je creditscore opbouwen en zoooo jong zijn we ook niet meer

En nu is het al zover

Wij hadden al een beetje een premiere in de Ikea, maar nogmaals een dikke proficiat !!

Wij komen zeker eens piepen één van de komende weken/maanden

Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Baksteen666
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Mooi zeg! Veel succes!
You make it look easy

You make it look easy

States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
- Dbacks2
- Amerikakenner
Het lukt allemaal Baksteen... maar het is veel en hard werken! (Wat we er graag voor over hebben!)