OK, in Nl is alles zo krap (ik vind het hier net een luciferdoosje), misschien dat het in de USA allemaal gemakkelijker gaat. Jeroen blijft zeggen dat ik alles in Amerika vast gemakkelijker vind qua rijden (hij is er gewoon beter in dan ik, hij doet het dagelijks, ik eerder wekelijks). Hier in Scheveningen staat alles altijd mudjevol, en bij zeer karige ruimtes laat ik Jeroen voor de veiligheid achteruit inparkeren. Zelf kies ik altijd de gemakkelijke weg van vooruit inparkeren (die ruimtes zoek ik dan bewust op). Ik heb misschien dan een grote mond (figuurlijk), maar ik neem geen risico's als ik ze vermijden kan. Ik zal daar dan wat oefenen... bedankt voor de tip. Ik heb Elkes link ook al benut en het hele Driver handbook uitgeprint. Dat ga ik trouw bestuderen. Nogmaals dank Elke voor de link.guinevere schreef:Nee hoor, Sten! Hier in MD is het examen iets anders, maar je moet je bij het achteruit inparkeren niet al te veel voorstellen. Je kan anders thuis oefenen met een paar pionen met vlaggetjes erin.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)
Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)
Laatst gewijzigd door Sten op 25 mei 2011, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
DixieChick schreef:Sten>fileparkeren is ook niet echt mijn ding, maar geloof me, dit stelt echt niks voor. Je oefent desnoods thuis een paar keer op straat, en je hebt het zo weer onder de knie.
Bedankt voor het hart onder de riem. Nou ja, mocht ik toch zakken, dan doe ik het nog een keer.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zorg dat eerst Jeroen zijn rijbewijs heeft, en ga jij dan op voor het jouwe. Ik weet niet zeker hoe het in CA zit, maar je kan misschien beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik verklaar mij nader: hier bij ons is het zo dat, als je je test doet en niet slaagt, ze je Nederlandse rijbewijs intrekken en je dus niet meer zelf mag rijden! Gelukkig moet je meestal niet lang wachten op een 2de test (vaak kan het binnen de 3 dagen al), maar het is wel onhandig als je dan door pech beiden geen geldig rijbewijs meer zou hebben! (kan je de taxi nemen, is je parkeerprobleem direct opgelost
)

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
@ Elke
Bedankt voor de tip, ja, dat vond ik zelf ook al de meest logische volgorde. Jeroen haalt het sowieso meteen (ik hopelijk ook, even beetje oefenen met parkeren nog).
Bedankt voor de tip, ja, dat vond ik zelf ook al de meest logische volgorde. Jeroen haalt het sowieso meteen (ik hopelijk ook, even beetje oefenen met parkeren nog).
Ik heb net mijn written test gedaan in Maryland, dat stelt echt niks voor vergeleken met het Nederlandse theorie examen! Dus maak je daar maar niet te druk om! Volgende week de drivers test, blijkt niet meer te zijn dan een rondje op de parkeerplaats, ik ben benieuwd. Stel je wel in op lang wachten overal...
Mijn advies aan jullie Sten: nadat je je SSN aangevraagd hebt (ga er niet vanuit dat je het vanzelf krijgt, GJK kreeg het geloof ik wel maar ik heb het nooit gezien ondanks dat ik het wel aangegeven had op het formulier) ga gelijk even langs bij de instantie die rijexamens afneemt en haal daar het theorie lesmateriaal (was hier dus gratis). Als het goed is krijg je dan ook gelijk te horen of je meer dan je SSN en Greencard nodig hebt om je rijbewijs te mogen halen. Mijn vertraging was echt omdat ik dus die 2 bewijzen van residentie moest krijgen. Helaas kan ik deze week nog niet op omdat ik nu rugklachten heb haha.
Ik maak me niet teveel zorgen. Ik sta versteld van hoe achterlijk sommige mensen hier rijden en als zij hun rijbewijs hebben gehaald moet het mij ook wel lukken denk ik. Het enige waar ik onwijs aan moet wennen zijn die schoolzones en dat eeuwige stoppen bij een STOP sign ook al komt er helemaal niets aan. Intussen rij ik echter al vrolijk 2 maanden rond hier (in een SUV, auto of truck zelfs haha) en dat lukt prima. Alles is heel ruim bemeten hier en ook al ben ik juist erg goed in parallel parkeren, dat komt hier amper voor.
Voor wat betreft mijn huis: ja ik speel quitte en dat is precies wat ik wilde. Jullie kunnen denk ik ook makkelijk minimaal quitte spelen (of zelfs winst maken) als je maar de juiste mensen krijgt of het juiste verhuurbureau. Ik heb alles uit handen gegeven zodat ik hier redelijk zorgenvrij kan zitten. Mijn huis is redelijk oud en ik dacht dus echt dat het never nooit te verhuren was maar binnen 3 weken zaten er al mensen in en dat was nadat er 9 andere kandidaten waren afgewezen omdat mijn verhuurder kieskeurig is
Ik maak me niet teveel zorgen. Ik sta versteld van hoe achterlijk sommige mensen hier rijden en als zij hun rijbewijs hebben gehaald moet het mij ook wel lukken denk ik. Het enige waar ik onwijs aan moet wennen zijn die schoolzones en dat eeuwige stoppen bij een STOP sign ook al komt er helemaal niets aan. Intussen rij ik echter al vrolijk 2 maanden rond hier (in een SUV, auto of truck zelfs haha) en dat lukt prima. Alles is heel ruim bemeten hier en ook al ben ik juist erg goed in parallel parkeren, dat komt hier amper voor.
Voor wat betreft mijn huis: ja ik speel quitte en dat is precies wat ik wilde. Jullie kunnen denk ik ook makkelijk minimaal quitte spelen (of zelfs winst maken) als je maar de juiste mensen krijgt of het juiste verhuurbureau. Ik heb alles uit handen gegeven zodat ik hier redelijk zorgenvrij kan zitten. Mijn huis is redelijk oud en ik dacht dus echt dat het never nooit te verhuren was maar binnen 3 weken zaten er al mensen in en dat was nadat er 9 andere kandidaten waren afgewezen omdat mijn verhuurder kieskeurig is

Ik heb ook mijn praktijk (en theorie) in MD gedaan en je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken. Het hangt een beetje af waar je afrijdt of je op het terrein van de DMV zelf kan afrijden, of dat je echt het verkeer in moet. Ik heb op aanraden van mijn instructeur (had ik NL nooit gereden) bij Annapolis afgereden en die hebben een speciaal parcourtje waar je alle verrichtigingen kan doen en je bijna geen wachttijd hebt, terwijl je in Greenbelt er gerust een paar uur voor uit kan trekken.SanneN schreef:Ik heb net mijn written test gedaan in Maryland, dat stelt echt niks voor vergeleken met het Nederlandse theorie examen! Dus maak je daar maar niet te druk om! Volgende week de drivers test, blijkt niet meer te zijn dan een rondje op de parkeerplaats, ik ben benieuwd. Stel je wel in op lang wachten overal...
@sten, alles is veeeeel ruimer. Als ik als kersverse bestuurder zonder moeite dat vak in kan, dan kan jij het met je ogen dicht. Het is zo ruim dat je er zonder steken in een keer in kan rijden. Mijn instructeur had me toentertijd goede tips gegeven over wanneer je de draai in moet zetten e.d., maar helaas ben ik dat allang weer vergeten omdat ik in de praktijk nooit zo hoef te parkeren. Misschien dat iemand anders dat nog weet?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ja iets met je als je achterbanden bij zijn voorbanden zijn indraaien en als je voorbanden gelijk zijn met de bumper weer terugdraaien ofzo... ben het ook alweer kwijt

Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor het Nederlandse theorie examen had ik flink gebuffeld: eindeloos veel testen gedaan. Ik had uiteindelijk drie fouten op het examen (je mocht er slechts vijf hebben op zestig vragen!) en haalde het dus in een keer. Zenuwachtig dat ik was! Het was pittig, en de meeste kandidaten vallen de eerste keer af, zo ook toen ik de test deed. Dit schijnt altijd zo te zijn, veel mensen in Nederland onderschatten het en leren niet voldoende.SanneN schreef:Ik heb net mijn written test gedaan in Maryland, dat stelt echt niks voor vergeleken met het Nederlandse theorie examen! Dus maak je daar maar niet te druk om! Volgende week de drivers test, blijkt niet meer te zijn dan een rondje op de parkeerplaats, ik ben benieuwd. Stel je wel in op lang wachten overal...
Dus dit stelt me gerust. Neemt niet weg dat ik goed ga lezen en online testen ga doen. Dank je.
Ok, doen we, bedankt voor de tip. Ik ben benieuwd of we net als GJK snel de GCs krijgen, wel zelfde staat, dus ik heb goede hoop.Ziva schreef:Mijn advies aan jullie Sten: nadat je je SSN aangevraagd hebt (ga er niet vanuit dat je het vanzelf krijgt, GJK kreeg het geloof ik wel maar ik heb het nooit gezien ondanks dat ik het wel aangegeven had op het formulier) ga gelijk even langs bij de instantie die rijexamens afneemt en haal daar het theorie lesmateriaal (was hier dus gratis). Als het goed is krijg je dan ook gelijk te horen of je meer dan je SSN en Greencard nodig hebt om je rijbewijs te mogen halen. Mijn vertraging was echt omdat ik dus die 2 bewijzen van residentie moest krijgen. Helaas kan ik deze week nog niet op omdat ik nu rugklachten heb haha.
Wat, rijd jij zelfs in een truck! Jij hebt lef, dat zou ik niet durven!

Ik PM je even over dat verhuurbureau, dat klinkt goed. Ik wilde je sowieso nog even PMen. Beterschap met je rug!
guinevere schreef:Ik heb ook mijn praktijk (en theorie) in MD gedaan en je hoeft je inderdaad geen zorgen te maken. Het hangt een beetje af waar je afrijdt of je op het terrein van de DMV zelf kan afrijden, of dat je echt het verkeer in moet. Ik heb op aanraden van mijn instructeur (had ik NL nooit gereden) bij Annapolis afgereden en die hebben een speciaal parcourtje waar je alle verrichtigingen kan doen en je bijna geen wachttijd hebt, terwijl je in Greenbelt er gerust een paar uur voor uit kan trekken.SanneN schreef:Ik heb net mijn written test gedaan in Maryland, dat stelt echt niks voor vergeleken met het Nederlandse theorie examen! Dus maak je daar maar niet te druk om! Volgende week de drivers test, blijkt niet meer te zijn dan een rondje op de parkeerplaats, ik ben benieuwd. Stel je wel in op lang wachten overal...
@sten, alles is veeeeel ruimer. Als ik als kersverse bestuurder zonder moeite dat vak in kan, dan kan jij het met je ogen dicht. Het is zo ruim dat je er zonder steken in een keer in kan rijden. Mijn instructeur had me toentertijd goede tips gegeven over wanneer je de draai in moet zetten e.d., maar helaas ben ik dat allang weer vergeten omdat ik in de praktijk nooit zo hoef te parkeren. Misschien dat iemand anders dat nog weet?
Een parkeerterrein of parcours: nou dat moet inderdaad lukken.

Met mijn ogen dicht? Dat is nog eens helderziend!

Zoiets ja.Raafje87 schreef:Ja iets met je als je achterbanden bij zijn voorbanden zijn indraaien en als je voorbanden gelijk zijn met de bumper weer terugdraaien ofzo... ben het ook alweer kwijt![]()
![]()

Enige waar ik moeite mee had bij het opnieuw afrijden in de US is dat het al lang geleden was dat ik het examen in Nederland had gedaan en ik heb dus compleet mijn eigen rijstijl. Ik had daardoor twee problemen hier:
1. Leer de handsignalen! Zijn er maar drie, maar bij mij werden ze gevraagd bij de start van het examen.
2. Knipperlichten, knipperlichten, knipperlichten! Deze vergat ik steeds. Ook bij mij was het een afgelegen weggetje waar ik moest keren op de weg. Dat keren was geen probleem, maar ik begon te keren zonder mn knipperlicht aan te zetten. (Sjah...was ook geen kop te bekennen!). Maar dat moet dus wel volgens de regeltjes. Ook bij wegrijden uit het parkeervak, knipperlicht aan enz.
1. Leer de handsignalen! Zijn er maar drie, maar bij mij werden ze gevraagd bij de start van het examen.
2. Knipperlichten, knipperlichten, knipperlichten! Deze vergat ik steeds. Ook bij mij was het een afgelegen weggetje waar ik moest keren op de weg. Dat keren was geen probleem, maar ik begon te keren zonder mn knipperlicht aan te zetten. (Sjah...was ook geen kop te bekennen!). Maar dat moet dus wel volgens de regeltjes. Ook bij wegrijden uit het parkeervak, knipperlicht aan enz.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Welke handsignalen zijn dat dan? En verschillen die nog per staat?
Knipperlichten hecken ik. Ik gebruik ze zelfs in een parkeergarage, maar niet als ik op een lege weg ga keren. Handig om rekening mee te houden.
Knipperlichten hecken ik. Ik gebruik ze zelfs in een parkeergarage, maar niet als ik op een lege weg ga keren. Handig om rekening mee te houden.
Je bedoelt de stop etc. signalen van een agent neem ik aan?OscarG schreef:Enige waar ik moeite mee had bij het opnieuw afrijden in de US is dat het al lang geleden was dat ik het examen in Nederland had gedaan en ik heb dus compleet mijn eigen rijstijl. Ik had daardoor twee problemen hier:
De knipperlichten, aha. Dit doe ik altijd trouw in Nederland, dus dat zal ik daar eveneens gaan doen.
Dank voor de tips!
Dit zijn de handsignalen, ik ben er nu ook voor aan het leren.
http://www.nydmv.state.ny.us/dmanual/handsig.gif
Dat is nieuw voor mij. Ik dacht eerst dat je de auto van voren zag (ik dacht al: hee een Brits stuur?SemJes schreef:Dit zijn de handsignalen, ik ben er nu ook voor aan het leren.

Dat zijn de handsignalen inderdaad. Vrij simpel natuurlijk, maar ik hoorde enkele minuten voor mijn examen toevallig dat ze dit zouden vragen. Mijn vrouw dacht dat ze ze wist, maar was niet 100% zeker, dus we hebben het snel opgezocht op internet met de iphone. Scheelt toch weer!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Wie weet net dat ene waar belang aan wordt gehecht, dus veel dank voor de tip, ook SemJes!OscarG schreef:Dat zijn de handsignalen inderdaad. Vrij simpel natuurlijk, maar ik hoorde enkele minuten voor mijn examen toevallig dat ze dit zouden vragen. Mijn vrouw dacht dat ze ze wist, maar was niet 100% zeker, dus we hebben het snel opgezocht op internet met de iphone. Scheelt toch weer!
Ik had ze wel gezien in het "theorieboekje", maar goed om te weten dat ze het bij het praktijkexamen kunnen vragen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2097 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 8 Reacties