We genieten nog iedere dag hier; vandaag, 30 november, heerlijk aan een meer gezeten (of een zijtak van de rivier.. wateropp. was te groot om dat direct te overzien..) met stoel en voeten in het water

Thanksgiving was een beetje een oefenrondje... maar de traditionele ham is prima gelukt en smaakte heerlijk! Over de pumpkin pie is de jury nog in beraad

Ons nieuwe huis is in aanbouw; alle tegels, kranen, lampen, keukenkasten zijn uitgezocht...dus nu de bouw maar volgen!
Nog een week of zes en ik vlieg voor de eerste keer terug naar NL. De lijst met mee te nemen zaken is LANG! Maar er staan meer wensen op dan noodzakelijkheden

Ik ben natuurlijk nog maar 'net' hier en vind dagelijks nog nieuwe dingen, handige(r) oplossingen, maar als ik dan toch in NL moet zijn...
Gek genoeg kijk ik naar heel andere dingen uit dan ik tevoren gedacht had.. kou en regen en chocolademelk! Daar ga ik eens even lekker van genieten! Net zoals ik in NL de kou wel kon schieten als het eenmaal nieuwjaar was, zal ik 'm hier denk ik blijven missen totdat het nieuwjaar is... White Christmas komt echt niet lekker uit de verf in flipflops... (ja ik weet dat er bijna nergens een white christmas is, maar toch)
Kroketten en frikadellen en paprikachips??? Eigenlijk ook niet.. lekker brood dat langer dan een dag goed blijft en keuze in broodbeleg, kant en klare roerbakgroente, vlees in 1 maaltijd hoeveelheden, dat mis ik meer. (en CROMA!)
Maar dat ruil ik graag tegen:
De geweldige scholen waar kinderen worden aangemoedigd tot leren, door ouders, leraren, maar ook door elkaar! De vooruitgang is bijna griezelig te noemen.
De heerlijke kleine dingen van het leven... ruime, gratis parkeerplaatsen, overal gratis toiletten, bioscopen van 's morgens tot 's avonds met leuke prijsjes, natuur, natuur, natuur..., RUIMTE, vriendelijke mensen (zou NL gewoon echt te vol zitten?? of zijn de mensen gewoon mopperiger?) geen vuurwerk, geen sinterklaas (die vond ik al 40 jaar kerst in de weg zitten, persoonlijk dingetje

Verhuizen en dan een leuke baan en het plaatje is compleet...Heb al wat leuke dingen gezien, maar moet even wachten om uit de komen met de vrije dagen

Moet ik iets noemen dat tegenvalt... ja dat is er ook wel; een gevoelsdingetje... We hebben het zo fijn hier en dat vrienden die hier ook graag zouden zijn niet zomaar kunnen aansluiten (logisch want anders was het hier voller dan in NL en helemaal niet fijn meer..) voelt gewoon een beetje als gemeen van mezelf. Alsof ik persoonlijk het deurtje op slot draai en zeg... niet voor jullie. Soms geen leuk gevoel.
Alle plussen en minnen natuurlijk los van familie en vrienden waar ook op de wereld... er gingen er vooruit en achteruit, er waren er die het ons gunden en niet... dat deel valt niet te vangen.