Ventus schreef:Zyhan schreef:Zelfs de lang verwachtte blauwe envelop (binnenkort een collectors item) is binnen

Roep maar niet te hard, de afzender van die blauwe enveloppen weet je straks gegarandeerd in de VS ook te vinden...
Dat valt zeer sterk te betwijfelen...
Ik heb mezelf in 2008 uit laten schrijven bij de gemeente, alles volgens de regeltjes.. heb daarbij eveneens mijn nieuwe adres opgegeven en dergelijke en daarnaast heb ik mijn gegevens ook nog eens zelf direct naar de belastingdienst gestuurd.
Vervolgens krijg ik begin dit jaar een brief van Toeslagen over teruggave en nog een andere brief over mijn adreswijziging en dat mijn zaken nu door een ander kantoor behandeld worden door die wijziging, allebei dus van de belastingdienst. Ik krijg echter geen bericht over wanneer ik aangifte mag (moet) doen.. dus ik heb eind maart gebeld naar de belastingdienst omdat ik, bot gezegd, geen gezeik wil hebben daarover met hun, ik wil het netjes afgehandeld hebben. Goed, ik bel ze dus en daar wisten ze mij te vertellen dat ik in het systeem stond als 'vertrokken, adres onbekend'.. ik heb ze dus gevraagd hoe dat dit kwam omdat ik voorheen dus nog een brief van ze ontvangen had, zeggen ze eerst dat mijn oude gemeente het niet goed had doorgegeven en daarna zeiden ze dat ze post retour hadden gehad omdat dit niet aangekomen was en daarmee dus die conclusie hadden getrokken. Of ik dan maar even een nieuwe adreswijziging wilde downloaden van hun site en wilde opsturen en dan zou ik binnen zes weken bericht van ze krijgen over mijn aangifte voor 2008.. nog geen twee dagen nadat ik met ze gebeld had kreeg ik een nieuwe brief van de belastingdienst (van het kantoor dat ik gebeld had), het was iets onbenulligs maar dit maakte mij wel even goed pissig omdat ze twee dagen ervoor nog zeiden dat ze geen adres van mij hadden.. nee, hoe kom ik dan aan die nieuwe post?
Anyways, om dit lange verhaal iets in te korten: Ik ga deze week weer opnieuw bellen naar de belastingdienst want, je raad het al, ik heb nog altijd niets mogen ontvangen van ze en ik wil zo onderhand toch echt aangifte gaan doen (ik heb maar tot oktober voordat we aangifte in de VS gedaan moeten hebben en ik wil daar mee wachten tot ik weet wat ik in NL van aangifte moet doen.. thing is, ik zie namelijk een mogelijkheid om er een paar duizend dollar aan over te houden maar ik wil zeker weten dat het kan wat ik wil doen).
Waarschijnlijk sta ik nog steeds bekend als adres onbekend.. bleh... leuker kunnen ze het niet maken, het wordt tijd dat ze het dan toch maar eens gemakkelijker maken :/