Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Zoooo eindelijk in ons nieuwe huisje voor 1 heel jaar het is een mooie villa met zwembad en jaccuzi voor $1400 p mnd maar daar moeten we wel alles zelf doen zoals
gras maaien, pool schoonhouden en bugs buiten houden of het gaan laten doen natuurlijk. Buren op ruime afstand dus das ook lekker.
Zo trots op onze kids die nu 3x verhuist zijn in 2 maanden tijd maar ze geven nog steeds geen krimp en slapen lekker overal goed !

We genieten nog van elke seconde en we hebben nog steeds niks vervelends kunnen ontdekken en super blij met de minimaal 4,5 jaar die we nog te gaan hebben.

Bedrijf gaat ook lekker we zijn al 2 maanden volgeboekt. :thumbup:

Al onze spullen zijn inmiddels gearriveerd uit NL en worden op dit moment uitgepakt dus dat is ook wel lekker je eigen dingetjes en speelgoed en fietsjes voor de kids.

Onze Dave doet al een aardig mondje Engels praten en kan zich echt al een beetje redden in het bijzijn van Amerikaanse kids (lees heeft het hoogste woord :)
Dus dat gaat ook al voorspoedig.

Waar blijft de King (air) ??
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Super! En ja, dat de kinderen het goed blijven doen is het belangrijkste eh? Heeft deels te maken met de persoonlijkheid van de kinderen maar ook heel veel met hoe de ouders het aanpakken.

Maar wat een lage huur!!!! Wij betalen bijna $1000 meer, geen zwembad, en ik zou dit huis zeker niet mooi willen noemen. Lol, elke keer als ik jouw berichtjes lees vind ik het jammer dat de DoD ons niet die kant op heeft gestuurd :wink:
kaap koraal
Amerikakenner

Ik ga toch dit topic afsluiten omdat het zooo saai word ..zzzz

Nou nog eentje dan :

Ik vind het echt zo netjes hier gaan met alles bestellen via de telefoon zoals adres veranderen bij AT&T en abbo internet starten bij comcast enz enz.
Ten eerste is het van: "Sorry als u even moet wachten maar uw telefoontje is heel erg belangrijk voor ons en wij bedanken u dat u voor ... heeft gekozen" en dan "heeft even geduld uw wachttijd bedraagd 1 minuut " dan iemand aan de lijn "Hoe gaat het met u heeft een fijne dag " bedankt voor het bellen naar ..."
order plaatsen en dan " we zijn erg blij met uw opdracht en have a wonderfull day "
30 seconden daarna een mailtje met weer alle bedankjes en welcome to .... we thank you for ... alles erop bevestigd met data en de hele mikmak.

Daar kunnen ze in NL een voorbeeld aan kunnen nemen dacht ik zo.

Dan weekje later mailtje van AT&T met een video boodschap hoe mijn eerste rekening goed te kunnen begrijpen en weer vol met thank you' s , ja sorry ik hou daarvan als ik mijn verdiende geld ergens breng dat het gewaardeerd word hoe groot ook het bedrijf is.

En dan meestal vaak 30 dagen geld terug garantie incl de monteurs kosten als het toch niet mocht bevallen.

Wel nog ff een pech gevalletje ...bij het nieuwe huis werden we verrast door een bijennest, mierennest en een spinnenplaag toiletpotten los en niet mooi gekit.
Mijn vrouw had even al haar spullen opgehangen en plop het hele rek in de walkincloset op de grond (was ooit niet goed vast gemaakt icm teveel kleren) maar volgende dag de handyman van de verhuurder en nestjes alles opgelost.
Tuin had ook wat aandacht nodig, ik had veel gesnoeid en wat grote palmbladeren eraf gehaald , nou je legt dat alles aan de voorkant van je tuin/driveway en het wordt zonder afspraak of iets gewoon meegenomen door speciale tuinvuilnismannen. Goed toch ?

Ok laatste dan ...hoe vaak heb ik/jullie dit niet gehad ... je loopt de gamma binnen omdat je gaat kijken voor iets en dat ligt dan vaak helemaal achterin de zaak .
Maar je besluit het toch te nemen OK dus dan moet je weer helemaal terug naar buiten (en er vaak nog een munt ingooien) maar hier bij Home Depot niet hoor ..bij wat zwaarder spul staan er gewoon karretjes klaar onder het schap ...gemak dient de mens toch ? Ja dat kunnen ze hier wel en I'm loving it !

Ik hou gewoon van dat soort doordachte kleine dingetjes het is echt niet zo moeilijk om je klanten tevreden te maken/houden.
En al die hulp die je onderweg aangeboden word door het personeel ... onbetaalbaar !!

Bij deze sluit ik dit topic en bedankt voor al jullie reacties en intresse !! :thumbup: :clap: :mrgreen: XXL
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Waarom sluiten? Jullie ervaringen zijn leuk om te lezen. Je hoeft je natuurlijk niet verplicht te voelen iets te schrijven, maar over het algemeen sluiten wij topics niet zonder heel duidelijke redenen. Als je dus weer wat te melden hebt, doe dat gerust. Genoeg lezers :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Inderdaad, het wordt nu juist nog leuker meelezen! Ik ben reuze benieuwd hoe jullie je over een paar maanden voelen, dus blijf vooral schrijven :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja ik snap het ook niet helemaal kaap? Je hoeft echt niet constant iets te plaatsen natuurlijk want het moet niet vervelend voor je worden maar sluiten is ook zo naar.... beetje alsof je iemand naar een film laat kijken en dan ineens de film afkapt. En dat terwijl we allemaal zo met jullie meeleven :D

Ik lees met plezier de updates van Ceristimo maar als hij 2 maanden niets plaatst is het ook prima!

Overigens grappig om te lezen hoe jij de dingen ervaart want toen ik net in Amerika kwam wonen vond ik zoveel dingen juist achterhaald, ouderwets, onhandig en vooral onzinnig. Ik begon ineens meer waardering te krijgen voor dingen in Nederland haha. Net weer een "cheque" uitgeschreven voor een "tekort aan postage". Zo zonde van mijn tijd, heb echt wel betere dingen te doen. Kreeg een grote oranje envelop binnen dat ik $3.41 moet bijbetalen omdat ik blijkbaar te weinig heb betaald voor een pakketje. Erg handig, vooral als je speciaal naar het postkantoor gaat in de veronderstelling dat die mensen verstand van zaken hebben.... :roll: Toevallig ook van TPG post eenzelfde tekort aan postage gehad (echt, ik wist niet eens dat het bestond... in beide landen) en die kan ik fijn online betalen in plaats van een cheque uit te schrijven, in een envelop te stoppen en dan in een brievenbus te doen. Ja dan denk ik wel 'lang leve Nederland!" :D

Maar toch, na 2.5 jaar kan ik zeggen dat ik een tevreden mens ben en in beide landen plussen en minnen zie maar ik toch elke dag weer enorm blij ben met mijn keuze :)
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Ooooooh ik geniet ook erg van alle verhalen, ik reageer niet altijd maar leuk om te lezen hoor. Hoeft voor mij niet afgesloten te worden :mrgreen:
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het was een grapje...
Elsjeb
Amerika-newbie

Bericht door Elsjeb »

Let's hope dat het een grapje was :wink: want ik ben net nieuw en jouw verhaal interesseert me, Kaap Koraal!
Wij wonen in Cincinnati, OHIO sinds 2 jaar nu en ik vind heel veel terug in wat je verteld over de Amerikaanse klantgerichtheid en de 'convenience' wat hier oh zo belangrijk is.
Daar kunnen ze bij ons inderdaad nog een voorbeeld aan nemen, en met ons bedoel ik dan in eerste instantie België omdat ik daar vandaan kom, maar ook Frankrijk, NL, enz!!!!

Deze topic vind ik dubbel interessant omdat wij misschien ook naar de Fort Myers streek zullen verhuizen.
Afgelopen zomer zijn we FM eens gaan verkennen: buiten de mooie stranden, de palmbomen en het warme weer, lijkt het heel erg op elke andere gemiddelde Amerikaanse stad, of zie ik dat verkeerd? Er zijn dezelfde restaurantketens, dezelfde winkelketens, malls, (hier hebben we ook een Tanger Outlet), enz....

Hoe zijn jullie bij jullie keuze gekomen om in Cap Coral te gaan wonen?
Ik heb gehoord dat Estero en Bonita Springs ook zeer goede plaatsen zijn, vooral omdat er daar iets betere scholen zijn. Ik zeg wel 'iets' beter, want als ik naar de testscores kijk, zijn die beduidend lager dan de school waar onze kids nu gaan in Cincy (Sycamore Schooldistrict). We zouden dus sowieso kijken naar Private Schools.
De grote vraag voor ons is dus: waar wonen in Fort Myers? maar ik denk dat ik daarvoor op een andere topic moet zijn 8) .

Laat me je in ieder geval veel geluk wensen :thumbup: ! Het moet een schitterende ervaring en uitdaging zijn, voor jullie met het bedrijf en voor de kids natuurlijk ook! Je zal zien: voor je het weet spreekt je zoontje van 5 veel beter Engels dan jullie én dan ook nog eens met een echt Amerikaans accent :wink: !

Groetjes,

Els
Elsjeb
Amerika-newbie

Bericht door Elsjeb »

Inderdaad toevallig! We wonen ter hoogte van Fields Ertels, dus dicht bij Mason! Ik ken een hele boel Franstaligen, maar bijna geen NL taligen in de buurt. Top! Ik stuur je een PBje :-)
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Elsjeb schreef:Inderdaad toevallig! We wonen ter hoogte van Fields Ertels, dus dicht bij Mason! Ik ken een hele boel Franstaligen, maar bijna geen NL taligen in de buurt. Top! Ik stuur je een PBje :-)

Ik woon een uurtje ten zuiden van Cincy. Volgens mij zijn er redelijk wat Nederlanders in Cincy. Zo is de eigenaar van het restaurant Shanghai volgens mij Nederlands!Mijn vrouw en ik ga regelmatig naar NewPort, daar zit namelijk een Brio's, wat ik zo af en toe wel lekker vind omdat zij carpaccio hebben!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
kaap koraal
Amerikakenner

Elsjeb schreef:Let's hope dat het een grapje was :wink: want ik ben net nieuw en jouw verhaal interesseert me, Kaap Koraal!
Wij wonen in Cincinnati, OHIO sinds 2 jaar nu en ik vind heel veel terug in wat je verteld over de Amerikaanse klantgerichtheid en de 'convenience' wat hier oh zo belangrijk is.
Daar kunnen ze bij ons inderdaad nog een voorbeeld aan nemen, en met ons bedoel ik dan in eerste instantie België omdat ik daar vandaan kom, maar ook Frankrijk, NL, enz!!!!

Deze topic vind ik dubbel interessant omdat wij misschien ook naar de Fort Myers streek zullen verhuizen.
Afgelopen zomer zijn we FM eens gaan verkennen: buiten de mooie stranden, de palmbomen en het warme weer, lijkt het heel erg op elke andere gemiddelde Amerikaanse stad, of zie ik dat verkeerd? Er zijn dezelfde restaurantketens, dezelfde winkelketens, malls, (hier hebben we ook een Tanger Outlet), enz....

Hoe zijn jullie bij jullie keuze gekomen om in Cap Coral te gaan wonen?
Ik heb gehoord dat Estero en Bonita Springs ook zeer goede plaatsen zijn, vooral omdat er daar iets betere scholen zijn. Ik zeg wel 'iets' beter, want als ik naar de testscores kijk, zijn die beduidend lager dan de school waar onze kids nu gaan in Cincy (Sycamore Schooldistrict). We zouden dus sowieso kijken naar Private Schools.
De grote vraag voor ons is dus: waar wonen in Fort Myers? maar ik denk dat ik daarvoor op een andere topic moet zijn 8) .

Laat me je in ieder geval veel geluk wensen :thumbup: ! Het moet een schitterende ervaring en uitdaging zijn, voor jullie met het bedrijf en voor de kids natuurlijk ook! Je zal zien: voor je het weet spreekt je zoontje van 5 veel beter Engels dan jullie én dan ook nog eens met een echt Amerikaans accent :wink: !

Groetjes,

Els

Hallo Els ,

Nee, het is geen grapje maar het is niet zo dat er geen vervolg komt maar het " Landed " gedeelte is nu wel voorbij denk ik zo.
Er zal wel een vervolg over onze bevindingen in de komende maanden.

Wat betreft het kiezen voor Cape Coral ...nou kijk al mijn berichten maar terug .. :lol: ..zonder gekheid het is hier echt een aparte plek ..heel erg gemoedelijk en de statistieken bevestigen dat ook. Het schiereiland is vooral bereikbaar per tolbrug maar de $2.00 die dat kost is het voor mij elke keer waard.
Ik krijg nog elke keer dat gevoel van we gaan naar "ons" eiland (zie google maps).
Het is ook een unieke stad omdat hij vanaf het ontstaan ervan getekend is en dus niet echt uit zichzelf is ontstaan zoals de meeste plaatsen.
Twee broers hebben in 1957 dit stuk grond gekocht en die hebben overal kanalen laten graven waarvan de meeste uitmonden in de zee of de rivier die in de zee uitmondt.
Ze noemen het hier ook wel klein Venetie .
En het is een echt snowbird enclave (dat zijn mensen van over de hele wereld die hun winters willen ontlopen en hier dus komen overwinteren) zodoende zijn hier allerlei nationaliteiten wat ik heel leuk vind.

Estero en Bonita zijn ook heel mooi, Fort Myers daar in tegen is meer een doorsnee Amerikaanse stad met al z'n bijbehorende problemen ...vul zelf maar in..
Alle agenten van Fort Myers wonen bv in Cape Coral ..wel zo veilig ook.

Voor meer vragen pb me maar anders.
Elsjeb
Amerika-newbie

Bericht door Elsjeb »

Thanks Kaap!

Ik ben blij dat ik positieve commentaren van je lees over Cape en de rest rond Fort Myers, want als je op een aantal andere fora gaat lezen, dan wordt je dus niet goed. Vooral de Amerikanen zelf breken deze regio totaal af als onpersoonlijk, verloederd, Hispanic, veel leegstand (huizen én winkels), zeer druk tijdens het hoogseisoen, enz...

Een diversiteit van nationaliteiten trekt ons ook aan, dat hebben we hier ook en het is echt leuk! Ook voor de kids, trouwens.

Veel geluk nog en hopelijk lezen we nog iets van je op het forum!!!

Els
Elsjeb
Amerika-newbie

Bericht door Elsjeb »

Ohja, Aquell,

Ik ben al verschillende keren bij Brio's gaan eten in Newport!! Lekker lekker, hmmmm !!
Als het jullie interesseert, Ina en Aquell, er is een NL-talige groep in Cincy met NL en Vlamingen.
kaap koraal
Amerikakenner

Elsjeb schreef:Thanks Kaap!

Ik ben blij dat ik positieve commentaren van je lees over Cape en de rest rond Fort Myers, want als je op een aantal andere fora gaat lezen, dan wordt je dus niet goed. Vooral de Amerikanen zelf breken deze regio totaal af als onpersoonlijk, verloederd, Hispanic, veel leegstand (huizen én winkels), zeer druk tijdens het hoogseisoen, enz...

Een diversiteit van nationaliteiten trekt ons ook aan, dat hebben we hier ook en het is echt leuk! Ook voor de kids, trouwens.

Veel geluk nog en hopelijk lezen we nog iets van je op het forum!!!

Els
Ja die berichten zie je zeker op citydata ?

Fort Myers is gewoon minder als the Cape maar ik heb het nog nooit zo persoonlijk meegemaakt zoals je kan lezen in dit topic.
Verloederd zijn idd sommige gebieden van Fort Myers maar in the Cape worden al zelfs hele nieuwe bedrijven gebouwd en de bouwvergunning voor huizen zijn gestegen van 75 in 2011 naar 150 in 2012 en nu al 350 in 2013. Nou in welke plaats in de westerse wereld doet ze dat na in deze tijd.
Er komt word zelfs gestart met de bouw van een 2e super Wall mart en een Sam's club.

Heb het nog even opgezocht de stad zelf is maar 310 km2 waarvan 640 km !!! aan bevaarbare kanalen !! Het is daardoor de stad met de meeste km aan kanalen ter wereld. :thumbup: met ongeveer 175.000 inwoners waarvan er 25% niet zijn in de zomer oftwel heeel erg rustig dan.
In 1963 de populatie was 2850 inwoners hahaha.
2 Broers hadden dit stuk land in 1958 gekocht voor $678,000.

En wat ik al zei de meeste huizen hebben dus boten liggen aan hun achtertuin en varen zo vanuit daar naar open zee.
Andere namen zijn dus ook wel "SW Florida's Boaters Dream" of "Waterfront Wonderland" .
De drukte moet je echt ook met een vaatje zout nemen aangezien wij wel wat gewend zijn in onze overbevolkte landjes met honderden km file per dag en bijna de hele dag door (super drukte) in R'dam waar ik woonde (700.000 inwoners)
Ik moet vooral lachen aangezien het op de rijkswegen hier 90% rustiger is als in NL ze hier toch alvast maar de rijksweg aan het verbreden zijn van 2x2 naar 2x3 baans terwijl je er de hele dag door al perfect kan doorrijden. :clap:
Ik zeg wel eens tegenvrienden dat ik hier om een uurtje 0f 10.30 de rijksweg op schiet naar Naples ( 1uurtje) en ik zet hem op 80 miles (130km) cruise control en haal er pas weer af op de afslag Naples ! Waar kan dat nog vraag ik je ??

P.S. Tijdens de bouw van de stad waren er 5 vliegtuigen die in een heel jaar 108.000 potentiele kopers invloog naar de Cape en dat in de zestiger jaren WOWW toch.
Voor King air dat waren 5 Cessna's 172. :lol:
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Dag Kaap,

Cessna's zat hier

BTW bedankt voor het telefoontje . . . geniet ervan en let's ride 'the wave' together ;-)

Zullen eens zien om volgend jaar langs te komen als je wat tijd hebt

Thanks buddie

Kingair
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer