Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aanpassingsproblemen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat leuk, dat je een update schrijft en dat die positief is! Heimwee lijkt me echt vreselijk! Fijn, dat je je draai gevonden hebt!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Fijn om te horen dat je het nu wel naar je zin hebt in de States.

Marjon
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Woon nu 3 weken in Texas, wat mis ik, uhhhhhhhhh, eigenlijk niets, wel rare jongens die Amerikanen, dus pas er goed tussen, alleen het werktempo, pfffffff, erg langzaam, maar pas me daar ook nog wel aan als het warmer wordt.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Onze dochter heeft de laatste weken wel een heimwee-gevoel. Ze mist NL erg, niet eens de mensen, maar het vertrouwde, even op de fiets weg, even langs een vreindin die vlakbij woont.
Hier moet je alles met de auto doen en we wonen niet in een buurt waar veel kinderen van haar leeftijd zijn.
Ook haar leeftijd speelt natuurlijk een rol, volgens mijn moeder tussen servet en tafellaken, 13 jaar, nog te jong om met andere meiden op stap te gaan en te oud voor de speeltuin en het strand.....
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

wiepster schreef:Onze dochter heeft de laatste weken wel een heimwee-gevoel. Ze mist NL erg, niet eens de mensen, maar het vertrouwde, even op de fiets weg, even langs een vreindin die vlakbij woont.
Hier moet je alles met de auto doen en we wonen niet in een buurt waar veel kinderen van haar leeftijd zijn.
Ook haar leeftijd speelt natuurlijk een rol, volgens mijn moeder tussen servet en tafellaken, 13 jaar, nog te jong om met andere meiden op stap te gaan en te oud voor de speeltuin en het strand.....
Kan me dit heel goed voorstellen, moet er ook niet aandenken dat mijn zoon van 16 hier woont. Hij is beter af bij mijn ex in Arnhem, the big city, hier is niets voor hem wat vertrouwd is. Hoop dat je dochter iets vind om haar heimwee te overwinnen, misschien een leuke Florida knul :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

hallo jewelry trends,

Zat de post te lezen en dacht dat is wel een hele oude post.
Ik dacht nog, dan kom je toch naar Missouri toe. Ik ben Real estate broker en dan kan je hier werken.
Hier is het allemaal heel relaxt met een goed klimaat voor realtors.
Beter dan Florida denk ik.

Maar goed, je inmiddels je draai gevonden lees ik. Veel success in de real estate. Het betaalt ook heel wat beter dan $7.00 per uur maar het kan je ook financieel ruineren. Als je ooit real estate vragen hebt pm me dan maar even
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wiepster schreef:Onze dochter heeft de laatste weken wel een heimwee-gevoel. Ze mist NL erg, niet eens de mensen, maar het vertrouwde, even op de fiets weg, even langs een vreindin die vlakbij woont.
Dat zal waarschijnlijk ook maar een fase zijn waar ze even door moet, maar ja, je zit er ondertussen wel mee. Is er iets gebeurd waardoor je dit voor haar zou kunnen verklaren? Voelt ze zich te erg beknot in haar vrijheid? Als ze er vroeger tussenuit wou, dan sprong ze waarschijnlijk even op de fiets. En nu? Eventueel kan je haar samen met een vriendinnetje in de mall afzetten, en haar een paar uurtjes later terug oppikken? Leest ze graag? Zet ze dan af in de boekenwinkel (of de bib)?
En herinner haar er aan dat ze ginder sneller de auto zal gaan kunnen nemen. ;-)
Zit er voor jullie nog een verhuis in? Ik herinner me dat jij een tijdje geleden daar eens iets over gezegd hebt, over naar een andere staat verhuizen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

wiepster schreef:Onze dochter heeft de laatste weken wel een heimwee-gevoel......
heh wat naar nou zeg! Ik hoop voor jullie dat ze er snel over heen zal komen. Ik kan me er ook heel goed wel iets bij voorstellen. Misschien is het gewoon een periode, waar ze uiteindelijk wel overheen komt, maar het blijft naar om heimwee te hebben :(
onze blog - Bouwmanfamily
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kastelke schreef:Dat zal waarschijnlijk ook maar een fase zijn waar ze even door moet, maar ja, je zit er ondertussen wel mee. Is er iets gebeurd waardoor je dit voor haar zou kunnen verklaren? Voelt ze zich te erg beknot in haar vrijheid? Als ze er vroeger tussenuit wou, dan sprong ze waarschijnlijk even op de fiets. En nu? Eventueel kan je haar samen met een vriendinnetje in de mall afzetten, en haar een paar uurtjes later terug oppikken? Leest ze graag? Zet ze dan af in de boekenwinkel (of de bib)?
En herinner haar er aan dat ze ginder sneller de auto zal gaan kunnen nemen. ;-)
Zit er voor jullie nog een verhuis in? Ik herinner me dat jij een tijdje geleden daar eens iets over gezegd hebt, over naar een andere staat verhuizen?
Het is idd. een fase, vermoed en hoop ik...nu is ze een paar weken vrij van school en verveeld zich stierlijk.
Ze mag van ons nog niet alleen naar de Mall, wel overdag, maar dan is er niets aan volgens de meiden... :roll: .
Als ze volgende week weer naar school gaat, dan zit ze weer in het dagelijkse ritme en zal het heimwee gevoel wel weer wegzakken.
Eind mei heeft ze vakantie en dan mag ze een paar weken naar NL, naar Oma en tante. De vakantie's zijn zo ontzettend lang en dat breekt dan ook weer.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

wiepster schreef: nu is ze een paar weken vrij van school
Is dat een winterstop of zo? Ik dacht ze men maar 1 week vrij had tijdens Kerst?
wiepster schreef: Ze mag van ons nog niet alleen naar de Mall, wel overdag, maar dan is er niets aan volgens de meiden...
Sommige ouders maken daar waarschijnlijk geen probleem uit, maar hier zou het ook niet mogen. Ze hebben nog een heel leven te gaan, er moet nog iets over blijven voor als ze weer wat ouder (en wijzer) is. ;-)

Het vooruitzicht van zo'n vakantie naar Nederland, dat zal ook wel leuk zijn. Gaat ze nog afspreken met vriendinnen van vroeger?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

kastelke schreef:
wiepster schreef: nu is ze een paar weken vrij van school
Is dat een winterstop of zo? Ik dacht ze men maar 1 week vrij had tijdens Kerst?
Ze heeft ruim 2 weken vrij, woensdag voor de Kerst was de laatste dag en maandag as. begint ze weer...gelukkig.....
kastelke schreef: Ze hebben nog een heel leven te gaan, er moet nog iets over blijven voor als ze weer wat ouder (en wijzer) is. ;-)

Het vooruitzicht van zo'n vakantie naar Nederland, dat zal ook wel leuk zijn. Gaat ze nog afspreken met vriendinnen van vroeger?
Zeker weten....nu nog maar 13..bijna 14 volgens haar en nog een heel leven voor zich...waarbij ze heel lang volwassen kan zijn en maar heel kort kind is.

Ze is nu al aan het plannen :wink: .
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

wiepster schreef:
kastelke schreef: Is dat een winterstop of zo? Ik dacht ze men maar 1 week vrij had tijdens Kerst?
Ze heeft ruim 2 weken vrij, woensdag voor de Kerst was de laatste dag en maandag as. begint ze weer...gelukkig.....
Wat een lange vakantie! Ik ben wel jaloers, hier kregen ze na school op de 22e vakantie en moesten gisteren alweer terug, veel te kort!

Wat betreft de heimwee, ik denk, dat dat inderdaad aan de leeftijd ligt. Wij woonden vroeger in een dorp zo'n 7 kilometer van de plaats, waar mijn school lag af en veel van mijn vriendinnen woonden een treinrit verderop. Ik weet nog, dat ik me zo rond mijn 13e/14e heel eenzaam voelde, vooral in de winter als het vroeg donker werd, want ik mocht na school op de fiets niet zo ver weg meer en kon dus nooit met vriendinnen afspreken. Toen hadden mijn ouders ook nog maar een telefoon en er was natuurlijk geen internet, dus ik voelde me erg onvrij. Tussen het servet en tafellaken inderdaad, te oud voor kleine kinderdingen en te jong om vrijelijk dingen te mogen doen.

Misschien helpt het haar ook om op een rijtje te zetten, wat ze in Florida wel heeft en in Nederland niet zou hebben. Op die manier gaat ze Nederland niet verheerlijken, want ik neem toch aan, dat ze daar ook niet vogelvrij was.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Petra/VS schreef:Wat betreft de heimwee, ik denk, dat dat inderdaad aan de leeftijd ligt. Wij woonden vroeger in een dorp zo'n 7 kilometer van de plaats, waar mijn school lag af en veel van mijn vriendinnen woonden een treinrit verderop. Ik weet nog, dat ik me zo rond mijn 13e/14e heel eenzaam voelde, vooral in de winter als het vroeg donker werd, want ik mocht na school op de fiets niet zo ver weg meer en kon dus nooit met vriendinnen afspreken. Toen hadden mijn ouders ook nog maar een telefoon en er was natuurlijk geen internet, dus ik voelde me erg onvrij. Tussen het servet en tafellaken inderdaad, te oud voor kleine kinderdingen en te jong om vrijelijk dingen te mogen doen.

Misschien helpt het haar ook om op een rijtje te zetten, wat ze in Florida wel heeft en in Nederland niet zou hebben. Op die manier gaat ze Nederland niet verheerlijken, want ik neem toch aan, dat ze daar ook niet vogelvrij was.
Het is denk ik...vooral de leeftijd...en we proberen haar ook te vertellen dat het in NL niet echt beter is, ook dat ze zich niet teveel op haar trip naar NL verheugd, iedereen gaat door met zijn of haar leventje..
Toevallig hoorde ze van een voormalig klasgenootje dat haar oude basisschool is afgebrand tijdens Oud en Nieuw, toen had ze zoiets van...daar hoef ik dus ook niet meer naar toe...en blij dat hier minder vandalisme is...
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

wiepster schreef: Toevallig hoorde ze van een voormalig klasgenootje dat haar oude basisschool is afgebrand tijdens Oud en Nieuw, toen had ze zoiets van...daar hoef ik dus ook niet meer naar toe...en blij dat hier minder vandalisme is...
ik verbaas me ook elke keer weer als ik de nederlandse krant lees, over de aantal vernielingen die in nederland elke keer gepleegt worden.....want dat kom je hier toch niet tegen..
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Definieer "hier". Inderdaad merk ik persoonlijk een groot verschil in vernielingen van persoonlijk eigendom tussen waar wij woonden in Nederland en waar wij nu wonen in de VS. Maar dat wil niet zeggen, dat vernielingen "hier" (ik neem aan, dat je daarmee de VS versus NL bedoelt) niet voorkomen. Mijn zusje's huis (in een goede buurt, etc.) wordt regelmatig met eieren bekogeld, wat mijn kleine neefje terroriseert. Waarom? Omdat een groepje jongens mijn stiefneefje niet mag. Mensen zijn mensen, overal, daar zit altijd rif-raf tussen.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Definieer "hier". Inderdaad merk ik persoonlijk een groot verschil in vernielingen van persoonlijk eigendom tussen waar wij woonden in Nederland en waar wij nu wonen in de VS. Maar dat wil niet zeggen, dat vernielingen "hier" (ik neem aan, dat je daarmee de VS versus NL bedoelt) niet voorkomen. Mijn zusje's huis (in een goede buurt, etc.) wordt regelmatig met eieren bekogeld, wat mijn kleine neefje terroriseert. Waarom? Omdat een groepje jongens mijn stiefneefje niet mag. Mensen zijn mensen, overal, daar zit altijd rif-raf tussen.
Ik moet je gelijk geven, maar vind wel dat het strafsysteem in Nederland en buurlanden veel te slap is. Je kan iemand in elkaar slaan en geen straf, zelfde geld voor vernielingen, geen straf!! Een opvoedingskamp zou geen overbodige luxe zijn, maar wie ben ik?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoewel de politie wel op de hoogte is van het vandalisme jegens mijn zus kunnen ze hier ook niets doen, tenzij ze de daders op heterdaad betrappen. Als dat echter gebeurt (en ze zijn niet al te voorzichtig, dus de kans is groot), zijn ze serieus het haasje met strafblad en alles, al zijn ze onder de 18. Dus daar heb je wel gelijk in.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Laatst was een 16 jarig neefje van een collega opgepakt omdat ze met eieren in een parkeergarage gegooid hadden. Niet zo slim om het net voor het politie bureau te doen.
Het is wel off-topic, maar bij ons is de laatste tijd ook meer vandalisme.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer