Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar new york
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Emigreren naar new york
Ik denk dat Grandu ook al een beetje een voordeel heeft met zijn zus, die reeds enkele jaren in een grootstad (Parijs) woont. Zijn vele bezoeken aan haar maken dat je je waarschijnlijk toch al een beter beeld kan vormen van het leven in een echte grootstad, hoe verschillend Parijs dan ook mag zijn van New York.
En heerlijk is het toch, als je jong bent en een duidelijk doel voor ogen hebt waar je naartoe wilt werken?! Heel wat jongeren hebben totaal geen idee waar ze met hun leven naartoe willen, vullen hun dagen met maar wat rondhangen. Dat is veel erger.
Tuurlijk bekijk je het leven nog anders als je een tiener bent. Maar een 20-er bekijkt het leven ook weer helemaal anders dan een 40-er. Elke levenservaring die je opdoet vormt mee je wereldbeeld. En ik vind dat Grandu zeker zijn best doet om zoveel mogelijk kennis en ervaring op te doen die hem in de richting van zijn droom brengen. Dat kan ik alleen maar aanmoedigen!
En heerlijk is het toch, als je jong bent en een duidelijk doel voor ogen hebt waar je naartoe wilt werken?! Heel wat jongeren hebben totaal geen idee waar ze met hun leven naartoe willen, vullen hun dagen met maar wat rondhangen. Dat is veel erger.
Tuurlijk bekijk je het leven nog anders als je een tiener bent. Maar een 20-er bekijkt het leven ook weer helemaal anders dan een 40-er. Elke levenservaring die je opdoet vormt mee je wereldbeeld. En ik vind dat Grandu zeker zijn best doet om zoveel mogelijk kennis en ervaring op te doen die hem in de richting van zijn droom brengen. Dat kan ik alleen maar aanmoedigen!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Daar hebben jullie helemaal gelijk in, en Grandu; ik waardeer je bijdragen aan dit forum ten zeerste!! Ik zie ook dat jij je hartstikke goed inleest...jij bent een beetje net als ik. Ik ga ook nooit op reis zonder me goed te informeren want ik ben ervan overtuigd dat je dan veel meer uit je reis haalt.
Het ging mij meer om de opmerking die je maakte naar de TopicStarter; zo van....voor mij duurt het nog even maar jij bent er bijna (zoiets). Dat is helemaal niet het geval, deze persoon weet niet eens wat een Greencard is. Kwam waarschijnlijk op het idee; "ik wil in NY wonen" en begon direct vragen te stellen over de woningmakrt in NY. Zulke mensen krijgen we hier weleens vaker op het forum. Ze hebben plannen, maar zijn volledig niet geinformeerd.
Ik ben ook op deze manier op dit forum terecht gekomen. Ik wilde (en wil nog steeds) graag emigreren naar een ander land en kwam tot de conclusie dat Amerika weleens een goed land voor mij zou kunnen zijn, ook al was ik er nog nooit geweest; ik wil carriere maken, ik wil een goede start kunnen maken qua taal, de economie van het land is belangrijk etc etc etc. Toen ging ik zoeken en kwam dus op dit forum terecht en ben heeeel veel gaan lezen. Dit leidde tot een eerste reis/vakantie naar Amerika en 2 jaar verder ben ik er nu 3 keer geweest. Ik vind NY een te gekke stad maar heb mijn twijfels of ik er zou willen wonen, mijn vriend vind het helemaal super en zou er zeker willen wonen. Ik vind LA een stuk aantrekkelijker. Ik ben zeker een stadsmens (geboren en getogen in Rotterdam) maar vind de omgeving ook belangrijk, wat meer ruimte en natuur in de buurt en ja...het klimaat he!!
Maar daarover genoeg; het was niet bedoeld ten nadele van jou (ik heb hier verder op het forum ook nooit iets gemerkt van rare opmerking naar jou toe zoals SemJes schrijft) maar meer dat er mensen op dit forum komen die denken 'even' te kunnen emigreren en dan moet je ze denk ik wel heel duidelijk maken dat er beperkingen zijn en dat ze zich goed moeten inlezen om een realistisch beeld te hebben over een emigratie en de (on)mogelijkheden.
Het ging mij meer om de opmerking die je maakte naar de TopicStarter; zo van....voor mij duurt het nog even maar jij bent er bijna (zoiets). Dat is helemaal niet het geval, deze persoon weet niet eens wat een Greencard is. Kwam waarschijnlijk op het idee; "ik wil in NY wonen" en begon direct vragen te stellen over de woningmakrt in NY. Zulke mensen krijgen we hier weleens vaker op het forum. Ze hebben plannen, maar zijn volledig niet geinformeerd.
Ik ben ook op deze manier op dit forum terecht gekomen. Ik wilde (en wil nog steeds) graag emigreren naar een ander land en kwam tot de conclusie dat Amerika weleens een goed land voor mij zou kunnen zijn, ook al was ik er nog nooit geweest; ik wil carriere maken, ik wil een goede start kunnen maken qua taal, de economie van het land is belangrijk etc etc etc. Toen ging ik zoeken en kwam dus op dit forum terecht en ben heeeel veel gaan lezen. Dit leidde tot een eerste reis/vakantie naar Amerika en 2 jaar verder ben ik er nu 3 keer geweest. Ik vind NY een te gekke stad maar heb mijn twijfels of ik er zou willen wonen, mijn vriend vind het helemaal super en zou er zeker willen wonen. Ik vind LA een stuk aantrekkelijker. Ik ben zeker een stadsmens (geboren en getogen in Rotterdam) maar vind de omgeving ook belangrijk, wat meer ruimte en natuur in de buurt en ja...het klimaat he!!
Maar daarover genoeg; het was niet bedoeld ten nadele van jou (ik heb hier verder op het forum ook nooit iets gemerkt van rare opmerking naar jou toe zoals SemJes schrijft) maar meer dat er mensen op dit forum komen die denken 'even' te kunnen emigreren en dan moet je ze denk ik wel heel duidelijk maken dat er beperkingen zijn en dat ze zich goed moeten inlezen om een realistisch beeld te hebben over een emigratie en de (on)mogelijkheden.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben blij met de positieve berichten en te horen dat er hier op het forum niet een ''je-bent-jong-dus-je-weet-er-nog-niets-van''-sfeer hangt. Het zal nog een hele lange weg zijn voor me en volgende week ga ik maar eerst eens kijken hoe het is om zelf dan eindelijk door de straten van New York te lopen. Ik snapte je opmerking RiverCola want iemand van 16 die naar New York wilt heeft vaak al gauw een perfect beeld van de stad door vele films en het ziet er voor velen uit als de perfecte plaats om naartoe te gaan, maar inderdaad is het niet zo gemakkelijk heb ik geleerd hier op het forum. Ik ben erg benieuwd naar waar ik over tien jaar terecht ben gekomen 

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zolang je maar niet afkomt met het verhaal dat je een beroemde Amerikaanse filmster wilt worden en dat je, om dat doel te bereiken, je wilt laten adopteren door Amerikanen.Grandu schreef:Ik ben blij met de positieve berichten en te horen dat er hier op het forum niet een ''je-bent-jong-dus-je-weet-er-nog-niets-van''-sfeer hangt.

Elke
-
- Amerika-expert
Grandu: ik zou vooral eens door een wijk als de East Village en Alphabet City (Avenues A t/m D) gaan lopen rondkijken. Ruwweg tussen Fifth Avenue, Houston (je zegt natuurlijk Hauston, op z'n Nederlands, zoals echte New Yorkers), de 14e straat en de East River. Dat is veel 'echter' dan midtown of downtown, de Upper West en de Upper East side. In de East Village wonen de armere mensen, de kunstenaars, en nog brokjes oude immigranten. Plus er zijn veel interessante eettentjes ronde de 8e en 6e straat en Second Avenue.
New York is vermoeiend, ik weet nog wel dat ik de eerste maanden sliep, ontbijt at, de krant las, een ochtenddutje deed, lunch, wat rondlopen, middagdutje, avondeten, wat tv kijken en wat drinken en dan uitgeput in slaap vallen. Maar het is een enorme ervaring. Die vermoedheid kwam overigen niet alleen door de drukte (de 'city that never sleeps' is echt waar), maar ook door steeds maar Engels te moeten spreken en aanhoren, dat hakt er toch wel even in in het begin.
Echt werken is nog vermoeiender, tenminste de eerste paar maanden, ook al weer vanwege die taal en de vele onbekende dingen.
Lezen, TV kijken, video's kijken en naar de radio luisteren is prima. Maar ter plekke zijn en meedraaien is nog wel wat anders.
Blijft natuurlijk dat je dit gewoon moet doen en blijven proberen. Niemand zegt op zijn/haar sterfbed: ik had meer tijd moeten besteden aan het achter mijn bureau op mkijn werk zitten. En als jongere (en vooral als vrijgezel) kun je meer wilde dingen proberen dan als brave huisvader/moeder met een paar bloedjes van kinderen.
Succes, je komt er vast wel!
New York is vermoeiend, ik weet nog wel dat ik de eerste maanden sliep, ontbijt at, de krant las, een ochtenddutje deed, lunch, wat rondlopen, middagdutje, avondeten, wat tv kijken en wat drinken en dan uitgeput in slaap vallen. Maar het is een enorme ervaring. Die vermoedheid kwam overigen niet alleen door de drukte (de 'city that never sleeps' is echt waar), maar ook door steeds maar Engels te moeten spreken en aanhoren, dat hakt er toch wel even in in het begin.
Echt werken is nog vermoeiender, tenminste de eerste paar maanden, ook al weer vanwege die taal en de vele onbekende dingen.
Lezen, TV kijken, video's kijken en naar de radio luisteren is prima. Maar ter plekke zijn en meedraaien is nog wel wat anders.
Blijft natuurlijk dat je dit gewoon moet doen en blijven proberen. Niemand zegt op zijn/haar sterfbed: ik had meer tijd moeten besteden aan het achter mijn bureau op mkijn werk zitten. En als jongere (en vooral als vrijgezel) kun je meer wilde dingen proberen dan als brave huisvader/moeder met een paar bloedjes van kinderen.
Succes, je komt er vast wel!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik heb me toen rot gelachen om dat topickastelke schreef:[(..) je wilt laten adopteren door Amerikanen.

On topic:
Ik denk dat Benno een hele goede tip geeft. Er is een groot verschil tussen een paar weekjes rondreizen op vakantie en echt meedraaien in een (stukje van) de Amerikaanse maatschappij. Ik heb zelf meer van dat laatste mee mogen maken dan het eerste en vooral in de eerste paar keren liep ik toch vaak tegen dingen aan waar ik echt iets had van: "oh.. dus dat gaat zo".
Dat Engels had ik iets minder problemen mee, maar dat verschilt natuurlijk erg per persoon

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Misschien hebben Brad Pitt en Angelina Jolie nog een plekje vrij!Zolang je maar niet afkomt met het verhaal dat je een beroemde Amerikaanse filmster wilt worden en dat je, om dat doel te bereiken, je wilt laten adopteren door Amerikanen.

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit moet om een heel erg grappig topic gaan wat mijn ontschoten is.. Kan ik het nog ergens vinden? 
@ dizzygirl: volgensmij wonen die in Frankrijk....

@ dizzygirl: volgensmij wonen die in Frankrijk....
---Mark Twain
---Mark Twain
Hier is ie dan http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 12&t=21137 dat was inderdaad toch wel erg lachwekkendGrandu schreef:Dit moet om een heel erg grappig topic gaan wat mijn ontschoten is.. Kan ik het nog ergens vinden?

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed, jullie hebben de reden om te lachen
Erg grappig om te lezen allemaal en ongelofelijk dat je je als 15-jarige wilt laten adopteren. Maar weer ontopic?

---Mark Twain
---Mark Twain
- RiverCola
- Amerika-expert
Goede tip om naar de Lower East Side te gaan. Wij zijn daar ook geweest en naar aanleiding van onze dag in deze wijk heb ik een artikel geschreven op mijn weblog: http://no4cubic.wordpress.com/2009/08/
Misschien haal je er nog leuke tips uit. Je gaat toch 5 dagen? Dan moet je zeker een dagje in deze wijk doorbrengen, veeeeel leuker dan mid-town!!!
Misschien haal je er nog leuke tips uit. Je gaat toch 5 dagen? Dan moet je zeker een dagje in deze wijk doorbrengen, veeeeel leuker dan mid-town!!!
-
- Amerika-expert
Let wel even op: de Lower East Side is wat anders dan de East Village. De LES is ten zuiden van Houston, en de straten hebben er namen, de EV is ten noorden van Houston en de straten hebben nummers. LES was vroeger een Jodenbuurt, restjes zijn er nog al begint Chinatown op te rukken. De EV is veel meer een beatnik/alternatieven/punk en zo buurt geweest. Met meer Russische invloed, er zijn nog een paar badhuizen en als het goed is nog een Ukrainse bank op Second Ave. Niet tever van dat Belgische frietkot op 2nd.
In de LES moet je zeker ook naar het Tennement Museum, binnenlopen in huizen die weer eens wat anders zijn dan de kastelen in de Upper East en Westside.
Ik heb vlak om de hoek van Second Avenue op de 10e straat gewoond, (206, de herinneringssteen aan de gevel komt nog), zes trappen op (en af en op en af) zonder lift. Maar op de hoek was/is de kerk waar Peter Stuyvesant begraven is, of er staat in ieder geval een gedenksteen in de tuin.
De woningen in het Tennement Museum deden me echt aan dat eerste appartementje denken.
In de LES moet je zeker ook naar het Tennement Museum, binnenlopen in huizen die weer eens wat anders zijn dan de kastelen in de Upper East en Westside.
Ik heb vlak om de hoek van Second Avenue op de 10e straat gewoond, (206, de herinneringssteen aan de gevel komt nog), zes trappen op (en af en op en af) zonder lift. Maar op de hoek was/is de kerk waar Peter Stuyvesant begraven is, of er staat in ieder geval een gedenksteen in de tuin.
De woningen in het Tennement Museum deden me echt aan dat eerste appartementje denken.
- RiverCola
- Amerika-expert
De volgende keer in NY ga ik zeker ook de East Village verkennen want daar ben ik de vorige keer helemaal niet geweest. EN natuurlijk het Tenement museum!!
-
- Amerika-expert
Nog vergeten: liefhebbers van de musical Rent: Tompkins Square Park tussen Avenues A en B, en de 10e en 7e straat, is waar het huis staat/stond waar het allemaal om ging.
(Ik weet niet zoveel van Rent, interesseerde me ook niet zoveel. Het was zeker geen Hair, de oorspronkelijk versie van Hair dan, wat ze nu op Broadway doen is een slap aftreksel).
(Ik weet niet zoveel van Rent, interesseerde me ook niet zoveel. Het was zeker geen Hair, de oorspronkelijk versie van Hair dan, wat ze nu op Broadway doen is een slap aftreksel).
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Heerlijk al die overgeromantiseerde ideeen over wonen in New York 
Ik heb er ook altijd over gedroomd en als de kans zich voordoet zou ik meteen gaan!! Maar helaas werkt het niet zoals Julia er over schrijft "ik wil over 5 jaar naar NY emigreren, hoe duur zijn de huizen daar" .
Dat lijkt me het laatste probleem. Ik heb al op allerlei manieren bekeken hoe ik zou kunnen emigreren maar het is een vrijwel onmogelijke zaak.
Trouwen met een Amerikaan is de snelste weg ,maar ja..ik heb al een vriend
Die gaat daar niet blij mee zijn.
Helaas is er op mijn werkgebied ook niet veel mogelijk in Amerika maar werk je bijv. in de financiele, ICT of juridische sector dan zijn daar vaak wel grote bedrijven in te vinden die medewerkers vaak uitzenden naar Amerika, een oom van mij is voor Philips bijv. 3,5 jaar uitgezonden naar San Francisco.
Ik wens ieder die het wil proberen iig succes, maar vergeet het idee dat jij in de hand hebt wanneer je daar heen gaat, daar komt aardig wat bij kijken.....

Ik heb er ook altijd over gedroomd en als de kans zich voordoet zou ik meteen gaan!! Maar helaas werkt het niet zoals Julia er over schrijft "ik wil over 5 jaar naar NY emigreren, hoe duur zijn de huizen daar" .
Dat lijkt me het laatste probleem. Ik heb al op allerlei manieren bekeken hoe ik zou kunnen emigreren maar het is een vrijwel onmogelijke zaak.
Trouwen met een Amerikaan is de snelste weg ,maar ja..ik heb al een vriend

Helaas is er op mijn werkgebied ook niet veel mogelijk in Amerika maar werk je bijv. in de financiele, ICT of juridische sector dan zijn daar vaak wel grote bedrijven in te vinden die medewerkers vaak uitzenden naar Amerika, een oom van mij is voor Philips bijv. 3,5 jaar uitgezonden naar San Francisco.
Ik wens ieder die het wil proberen iig succes, maar vergeet het idee dat jij in de hand hebt wanneer je daar heen gaat, daar komt aardig wat bij kijken.....
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
De afbeelding die eerder in dit topic is laten zien zette me aan het denken. Het is inderdaad erg moeilijk om het land in te komen. Zonder geliefde of zonder werk is het onmogelijk om het land in te komen. En als je dan het land in komt dan is het nog eens ongelofelijk duur (dat is ook op te lossen als je maar vroeg genoeg weet dat je wilt vertrekken).
Maar goed... Achteraf kunnen er altijd moeilijkheden zijn; wie niet waagt wie niet wint! Al moet ik tot mijn dood blijven wagen.
Maar goed... Achteraf kunnen er altijd moeilijkheden zijn; wie niet waagt wie niet wint! Al moet ik tot mijn dood blijven wagen.
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grandu, volg bij je zus wat Frans les, Amerikaanse meisjes zijn bijzonder gecharmeerd als je hen in het Frans wat lieve dingen kan toefluisteren (heb ik me laten vertellen). 

Elke
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Accenten zijn altijd populair...
Hoewel onderzoek laatst heeft uitgewezen dat je dan beter uit Ierland kunt komen; het Nederlandse accent is niet zo populair, wat dat betreft... misschien moet je aan je Iers accent gaan werken?
"Top o'the mornin' to ya!"

"Top o'the mornin' to ya!"

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Julia, die dit topic startte, is hier inmiddels sinds September niet meer geweest. Terwijl wij nog verder doorkeuvelen over dit onderwerp, fladdert zij alweer verder naar het volgende luchtkasteel.
- RiverCola
- Amerika-expert
En Julia bleek ook 13 jaar oud te zijn.
pfff...toen ik 13 jaar was was ik echt niet bezig met over emigraties en de huizenmarkt in NY na te denken!
pfff...toen ik 13 jaar was was ik echt niet bezig met over emigraties en de huizenmarkt in NY na te denken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2537 Weergaves
-
Laatste bericht door Hockey
-
- 10 Reacties