Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door Sten »

@ Klaasenfroukje

Hartelijk dank, heel lief dat iedereen hier zo meeleeft. Van harte welkom als het ons lukt daar neer te strijken. :)
Sten

Bericht door Sten »

Hoor mij nou over risico's gisteren:
We kunnen niet het risico nemen dat ons huis niet op tijd verkocht wordt...
en
Ik neem graag en gemakkelijk risico's.
Nou ja, jullie begrijpen wel wat ik bedoel (?!). :D
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Hoi Sten,

de kosten voor het huis delen we dan inderdaad, afhankelijk van wie de master bedroom krijgt kunnen de kosten evt nog ietsje onderling verschillen.
Het is iemand uit Nederland met een Amerikaanse vader die een half jaar geleden geeimigreert is (met dubbelpaspoort) naar Californië.
Ik ben hem tegengekomen op een forum (we doen hetzelfde werk) en hij was ook nog op zoek naar een woning en zodoende :)

Ik ga deze zomer inderdaad al kijken, maar gezien mijn laag casenumber, in de negenduizend, is dat wel nodig ook! Als ik het goed heb gelezen kan ik het interview al in het najaar verwachten!
En wanneer het interview goed is gegaan zouden de benodigde stempels nog geen week later al binnen moeten zijn!

groet, Gert Jan
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@Sten; je kunt nog niet gaan solliciteren. Tenminste...dat heeft weinig nut aangezien banen vaak snel vervuld worden en jij op dat moment nog niet eens zeker weet wanneer je je er zult vestigen. Hetzelfde geld voor een huis. Je kunt je natuurlijk wel vast orienteren door uit te zoeken in welke omgeving je wilt gaan wonen. LA bijvoorbeeld bestaat uit vele stadjes, elk met een andere sfeer en andere prijzen en soorten huizen. Het is op zich best prettig om, tegen de tijd dat je daadwerkelijk gaat, een soort shortlist te hebben zodat je zoekgebied een stuk kleiner is en je veel gerichter kunt zoeken.

Qua prijs niveau weet ik van LA dat de prijzen gemiddeld wel hoger liggen als in andere delen van het land (al is het weer goedkoper dan SF of NY en gemakkelijker om iets te vinden) maar je kunt echt alle kanten op als je een beetje flexibel bent in het begin. Zo kun je bijvoorbeeld in de San Fernando Valley al geweldig mooie en ruime appartementen vinden (in een complex met zwembad erbij en gym) voor een stuk minder dan GJK liet zien. Ook kun je voor nog veel minder (laten we zeggen $1000 in de maand) een 'klein' appartement huren. Lijkt me handig in het begin. Wellicht woon je er een half jaar of iets langer, totdat je allebei een beetje een goed inkomen hebt en beter kunt gaan wonen.
De huizenmarkt in de VS is vrij flexibel en vaak kun je onderhandelen met de verhuurders over de termijn. Betaal iets meer per maand en je kunt ten alle tijden vertrekken of teken een jaarcontract en vaak betaal je dan iets minder per maand. Een vriendin van mij heeft het destijds ook zo gedaan toen ze snel naar SF moest verhuizen voor een baan maar niet de tijd had om opzoek te gaan naar 'het perfecte huis'. Tijdelijk iets gehuurd en na een maand of 3, 4 verhuisd naar een huis midden in SF.

(PS; dit was een antwoord op de vragen die je stelde in het topic van GJK!)
Sten

Bericht door Sten »

@ GJK

Aha, ja dat klopt, Jouw case number was heel laag. Dat van ons zal waarschijnlijk resulteren in een gesprek in april of mei 2011. Ja, dat scheelt nogal. Wel heel toevallig dat je die persoon bent tegen gekomen dan zeg. Wel spannend om dan meteen te gaan 'samenwonen' met iemand en ook nog eens in de USA. Nou begrijp ik het, jij kunt je GC misschien al rond november verwachten. Een heel verschil met ons: wij in iets van mei of juni 2011 als we een succesvol interview hebben (ben er nu al zenuwachtig voor). Lijkt me heel leuk als je ons een beetje op de hoogte houdt via dit forum.

We kunnen allemaal leren van elkaars ervaringen, de een weet en ervaart op het ene gebied weer wat, de ander op het andere gebied. Thanks! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Sten op 19 mei 2010, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Sten

Bericht door Sten »

@ RiverCola

Zo bedankt voor je antwoord zeg! Dat stelt me gerust! Jeroen en ik wonen nu ook al heel klein in Scheveningen, iets van 70 m2 woonoppervlak, maar wel heel mooi, met aan de voorkant deeluitzicht op zee. (Vlak bij de Keizerstraat). We wonen al meer dan zeven jaar samen (en ruim vijf jaar getrouwd daarvan) en op die manier is onze relatie natuurlijk al stevig op de proef gesteld (op elkaars lip gezeten!). We kunnen zeker een flink stootje hebben wat dat betreft en ik heb er geen enkel probleem mee om flexibel te zijn en daar een klein appartementje te betrekken. Als het al vergelijkbaar is als hier (of nog kleiner!), dan vind ik het al best. $ 1000,- vind ik inderdaad een stuk aantrekkelijk voor de beginsituatie. Ik ben wel benieuwd wat de dollar en de euro gaan doen. Maar wat het ook is, we leggen ons daar bij meer. De hele wereld wankelt zo'n beetje onder financieel geweld, en ik neem Amerika met liefde zoals het op dat moment is.
Fijn te lezen dat L.A. een flexibele stad is qua wonen. San Francisco trekt ons ook wel, maar onze contactpersoon die ons gaat helpen (hij zei ook op woongebied) woont in Thousand Oaks, dus in de buurt van L.A. en eerlijk gezegd trekt mij dat ook het meest. \
Vond L.A. geweldig, bijvoorbeeld ook in de buurt van Beverly Hills ook etc.. zo dicht bij een van de bruisende harten van Amerika. Heb ook veel met films en zo dicht bij de 'sterren' te zitten, vind ik ook een leuk :wink: idee.
Maar alles is daar mooi, het weer, de natuur, de enorm grote stad, de vele national parcs in de buurt...
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

@Sten, het wordt zeker spannend, maar tegelijk ook een enorm avontuur en het verwezenlijken van een droom, ik zal zeker zoveel mogelijk updates geven al dan niet in mijn eigen topic of elders op het forum. Ik ben ook erg benieuwd naar jou/jullie ervaringen tijdens de 'reis' richting het GC.
De omgeving van NW LA leek mij ook erg mooi om te gaan wonen, maar houdt er rekening mee dat de prijzen er ook een stuk hoger liggen gezien je het strand, stad, bergen, bossen in de buurt hebt en midden tussen 'bekend Amerika'' woont.
Ik/wij hebben besloten om voor meer 'huis' te kiezen en wat mindere centrale/mooie ligging, maar dat is ieders persoonlijke voorkeur.
Sten

Bericht door Sten »

Hoi GJK

Dat is een realistische keuze van je. Binnenkort ga ik weer mailen met onze contactpersoon en eens polsen wat zijn ideeën zijn omtrent een eventueel startwoning voor ons.
We kunnen altijd ergens beginnen en later verhuizen... Leuk om je verslagen te lezen, ik verheug me erop!
floridariaantje
Amerika-ontdekker

Bericht door floridariaantje »

Hello
Gefeliciteerd aan alle winnaars "so far" en ik hoop nog steeds dat wij mogen volgen...ik volg al jullie verhalen op de voet! grtjes vanuit Florida waar wij nu verblijven! Lekker warm haha! Chrissie.
Sten

Bericht door Sten »

Hoi Chrissie

Dank... Je zit in Florida! Lijkt mij schitterend daar, ik ben er nog nooit geweest.

Die olieramp daar vind ik zelf afschuwelijk, al die arme vogels en vissen. En voor de mensen die er wonen of verblijven is het ook een grote domper. Voor de natuur meer dan dat.
Heb je er al veel van gemerkt (maar dit is misschien off topic...)?
Leuk dat je het volgt hier.
floridariaantje
Amerika-ontdekker

Bericht door floridariaantje »

Hello Sten,
Als jullie in de States jullie plekje gevonden hebben , moet je maar eens naar Florida komen! Het is onze tweede thuis.. jammer genoeg hebben we nog niet veel geluk gehad met onze visa perikelen en zijn we ook(nog) geen DV lottery winnaars pfff..
Ik wens jullie veel geluk in het zoeken naar jullie plekje aldaar in L.A ! Over de olie ..tot nu toe nog geen bevuilde stranden , maar iedereen hier leeft erg mee met bv de walvishaaien die erg gevaar lopen en de trots van Florida nl. de manatee (of zeekoe). Bijna iedereen die we horen over de ramp heeft zich al aangemeld als vrijwilliger om dieren en stranden te helpen opkuisen! Including me! Is ook heel goed gecoordineerd! Met opleiding ! Jammer dat wij volgende week alweer naar Belgenland vliegen ... onze drie maandjes zijn bijna om.
grtjes Chrissie
Sten

Bericht door Sten »

Hallo allemaal,

ik heb zojuist de formulieren verstuurd (25 mei 2010), aangetekend en met handtekening retour, bij TNT post. Dat 'handtekening retour' was een extra kleine dienst en staat los van het aantekenen, je betaalt een klein bedrag extra. Zodra zij de aangetekende post ontvangen en ervoor tekenen, wordt hun gevraagd direct een krabbeltje te zetten op het oranje terugstuur kaartje. Maar ik ga over een week of twee ook wel even informeren of het in goede orde is aangekomen.
Sten

Bericht door Sten »

Hoi Chrissie,

fijn dat jullie zo'n mooie tijd daar hebben (wat ik me helemaal kan voorstellen) en veel succes gewenst met de Visa perikelen.
Dank voor de uitnodiging, wie weet kunnen we elkaar inderdaad eens in de States obtmoeten! :thumbup:

Bijzonder goed dat iedereen daar wil helpen met de stranden en o.a de walvishaaien. :clap:
Zo hoort dat ook: mensen moeten de aarde beschermen, het is per slot van rekening hun eigen thuishaven.

Groetjes,

Sten
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Sten schreef:Hallo allemaal,

ik heb zojuist de formulieren verstuurd (25 mei 2010), aangetekend en met handtekening retour, bij TNT post. Dat 'handtekening retour' was een extra kleine dienst en staat los van het aantekenen, je betaalt een klein bedrag extra. Zodra zij de aangetekende post ontvangen en ervoor tekenen, wordt hun gevraagd direct een krabbeltje te zetten op het oranje terugstuur kaartje. Maar ik ga over een week of twee ook wel even informeren of het in goede orde is aangekomen.
Hoi Sten, dit heb ik precies ook zo gedaan, alleen ik heb nog steeds geen bericht terug en heb het al een week geleden teruggestuurd.
Ik ben benieuwd en anders nog maar eventjes mailen met Kentucky!

Leuk om te weten voor ons: de kansen om de GC te winnen worden elk jaar kleiner.
In 2008 deden er zo'n 8 miljoen mensen mee waarvan er grofweg 50k een gc wonnen, in 2010 waren dit er al ruim 13 miljoen!
De kans om effectief een GC te winnen is volgens wikipedia ongeveer 1%! Dit motiveert me heel erg om echt alles tot in de kleinste details voor elkaar te hebben op weg naar t interview!

zie http://en.wikipedia.org/wiki/Diversity_Immigrant_Visa en scroll naar beneden bij winning chances.
Sten

Bericht door Sten »

Hallo GJK

Het duurt dan natuurlijk ook nog een week voor dat oranje kaartje terugkomt, dus minstens twee weken in het totaal.
Maar inderdaad ga ik ze ook over twee weken wel mailen... je wilt het toch zeker weten.

Ja, die winkansen... het blijft iets magisch, iets wat blijkbaar de 'bedoeling' is.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Stel je niks voor bij dat handtekening retour, mijn ervaring met jaren lang verzenden, ook met die dienst, is dat exact nul van die kaartjes ooit retour komen, ik zou me daar geen zorgen over maken.
Sten

Bericht door Sten »

Hoi Pete. Z

Ah, dank dat je me daarvoor waarschuwt. Dus als ik hem wel terug krijg, is het iets zeer bijzonders! Dan zal ik dat hier ook neerzetten. :)
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

ik heb dat oranje kaartje ALTIJD keurig retour ontvangen, zowel nationaal als internationaal :-)
Sten

Bericht door Sten »

@JaJa5

Ben benieuwd, ik wacht nog even, dan ga ik ze (onafhankelijk van de wederkeer van het oranje kaartje :) ) mailen of het ontvangen is.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Je kunt ze ook even bellen. Ze namen bij mij vrij snel op en met je casenummer, volledige naam en geboortedatum bij de hand geven ze je informatie.

Dat heb ik gisteren gedaan en ik kreeg een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn die me wist te melden "Your documents are received and ready for processing". Ik geloof dat ze niet doorhad hoe fijn ik het vond om dat te horen :thumbup:

Ik was zo stom om te vergeten mijn casenummer op alle rechterhoeken van alle formulieren te vermelden maar dat was geen probleem zei ze.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer