Ja en er is niets mis mee om 'minder' te willen dan Ivy League. Studeren in Amerika an sich is natuurlijk al een hele accomplishment voor velen. Alleen al omdat het een hele bewonderingswaardige stap is als je dat als jonge twintiger aandurft. Ivy League is echt de top van de top, de top van de wereld. Ik heb zelf ook aan een top universiteit gestudeerd (Cambridge, nummer 3 van de wereld, na Harvard en Yale) en zou voor een PhD wel in die klasse zoeken waarschijnlijk, maar dat betekent niet dat een 'mindere' universiteit ook daadwerkelijk 'minder' is. En al helemaal niet in ervaring. Ik heb ook drie jaar aan de University of Wolverhampton gestudeerd, welke op nummer 99 staat in de league tables van Engeland, en daar heb ik eigenlijk als ik eerlijk ben meer geleerd (zowel op de universiteit als sociale ervaring) dan aan Cambridge, de nummer 1 van Engeland. Het zegt dus niet eens zo veel. Al is hoog inzetten nooit mis natuurlijk, maar het is ook niet erg om je doelen bij te stellen. En zo'n forum is daar goed voor.christvs schreef:Agree on that one. Ik dacht eerder dat Ivy League met een VWO diploma redelijk haalbaar is, maar door dit forum kwam ik erachter dat 1. High Schools niet zo slecht zijn als we in Nederland geloven 2. Dat Ivy League echt voor de besten van de besten is. Hierdoor heb ik mij zeker niet laten ontmoedigen, maar ik ben er realistischer en meer pro-active van geworden. Waar een wil is, is een weg. one way or the otherZiva schreef:Maar 1 van de dingen waarmee de mensen op dit forum me heel goed geholpen hebben is om met beide benen op de grond te blijven staan. Ja, natuurlijk komt het hard aan als je tot de ontdekking komt dat het allemaal niet zo makkelijk gaat. Toen ik voor het eerst naar Amerika wilde dacht ik ook "even een baan scoren en ik ben weg"..
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
emigreren naar NYC voor mijn studie
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: emigreren naar NYC voor mijn studie
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerika-expert
Georgie: docent Engels zijn helpt inderdaad helemaal niet. Zelfs om Engels als tweede taal te doceren aan buitenlanders (een beroep waar een tekort is en waar een Nederlands docent toch wel wat nuttigs kan doen), moet je hier nog twee jaar naar school. Heb ik gemerkt, en ik heb een eerstegraads bevoegdheid (drs.) en een heel klein beetje (2 jaar) ervaring.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Georgie
- Amerika-expert
Ik weet het inderdaad Benno, dat is best wel jammer. Ik heb ook een eerstegraads bevoegdheid (master). Schiet je helaas toch nog niet veel mee op, want volgens mij moet je in elke staat wel opnieuw een teaching certificate halen. Soms kan je dit echter doen terwijl je al les geeft.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hé! We hebben er weer één!!!

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier wil ik me ook even bij aansluiten - ik heb dat inderdaad ook altijd gedacht. Als iedereen van die leeftijd nu zo zou zijn...kastelke schreef:Grandu,(even Off Topic) ik heb je altijd een ontzettend matuur iemand gevonden in je berichten. En neem dat maar als een compliment! Vaak verbaasde ik me er over dat je toen nog maar 16 of 17 was.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Georgie
- Amerika-expert
Dat ben ik ook met jullie eens. Ik hoop dat ik een hele klas vol met Grandu's krijg. Dan worden het interessante, leuke Engelse lessen denk ik! 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb een vriendin die van origine uit Litouwen komt. Zij had ginder een Master in Engels en gaf les. Toen verhuisde ze met haar man naar Amerika. Daar heeft ze terug moeten lessen volgen om haar lesbevoegdheid te krijgen. Vorig jaar verhuisde ze dan met haar man naar Canada, zijn thuisland. En nu zit ze dus terug op school om weer lessen te volgen om die lesbevoegdheid voor ESL te krijgen in Canada. Ondertussen behaalde ze ook een master in Frans.Bennogr schreef:Georgie: docent Engels zijn helpt inderdaad helemaal niet. Zelfs om Engels als tweede taal te doceren aan buitenlanders (een beroep waar een tekort is en waar een Nederlands docent toch wel wat nuttigs kan doen), moet je hier nog twee jaar naar school.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bereid je maar vast voorGeorgie schreef:Ik hoop dat ik een hele klas vol met Grandu's krijg.

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties