Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011 gewonnen. Vragen over interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ridley
Amerika-ontdekker

Re: DV-2011 gewonnen. Vragen over interview

Bericht door Ridley »

Ik heb al een keer gevraagd om zo'n beveiligingscalculator, maar die geven ze niet meer aan hun klanten. Waarschijnlijk koop ik wel een prepaid telefoontje hier in NL en verander mijn nummer dan in Mijn ING, zodat ik die TAN codes ontvang op dat prepaid telefoontje. En als het echt niet lukt, machtig ik een van mijn ouders wel.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Maar ze kunnen je SMS-TAN niet gewoon omzetten naar een papieren lijst met nummers?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Gewoon even de ING bellen en je TAN-SMS omzetten naar een TAN-lijst (let op, je kan dan 5 werkdagen geen overschrijvingen doen). Hoewel op de site van de ING er met geen woord meer over wordt gerept, doen ze dit nog voor bepaalde klanten, zoals zij in het buitenland. Ik heb dit onlangs gedaan en mijn ING post wordt netjes naar mijn Amerikaanse adres gestuurd, dus dat zal met een toekomstige TAN lijst ook goed zitten.

Op die lijst staan 100 TANcodes, dus je kan wel even voorruit :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Ah, ok, ik dacht je met TAN-lijst die beveiligingscalculator bedoelde. Ik heb nooit gehoord van een TAN-lijst namelijk, maar ik ga morgen ING direct opbellen. Bedankt!
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Ik barst hier van de vragen, dus voila weer een vraag. Ik heb een Nederlands rijbewijs en ik vroeg mij af hoe ik de eerste paar weken aan vervoer kom? Een auto is immers een must lijkt mij. Nu heb ik al gekeken om een auto te huren, maar sommige verhuurbedrijven huren alleen aan 25+ en wanneer 21+ maar beneden de 25 wordt er een surcharge verrekend. Nu denk ik dat ik wellicht een week een auto huur, en daarna een tweedehandse auto koop, maar hoe gaat dat in zijn werk? Kan dat wel met een NL rijbewijs en hoe zit het met verzekeringen? Ik had al gekeken op Geico en je hebt bij Geico als je online een quote aanvraagt geen SSN nodig. En dan moet je de auto ook nog gaan registreren, kan dat met een NL rijbewijs?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een tip die een vriend van mij gaf was om in Amerika gewoon opnieuw je Amerikaanse rijbewijs te halen. Maar ik weet niet of je daar een SSN voor nodig hebt.
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Ja, daar heb je een SSN voor nodig. Ik had wel gehoord dat een NL rijbewijs een jaar geldig is, maar ik weet niet of je ook met een NL rijbewijs een auto kunt kopen c.q. registreren bij het MVD.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb voor de zekerheid een internationaal rijbewijs bij de ANWB gehaald (kost 16.50) maar ben van plan binnen 1 maand na aankomst mijn rijbewijs te halen (dat schrijft de staat voor :roll:). Kun je niet een heel goedkoop 2e hands autootje aanschaffen? Kijk even op www.craigslist.com misschien?
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Ja, dat ga ik ook zeker doen hoor een tweedehands autootje. Bedoelde meer de eerste week gewoon een auto huren, zodat ik niet afhankelijk ben en in die ene week gewoon een tweedehands autootje kopen. Maar die moet je toch ook registreren bij het MVD? Of is het gewoon een change of ownership en hoef je verder niets te doen?

In welke staat ga jij je trouwens vestigen Ziva?
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Er zijn verschillen per staat, maar volgens mij mag je wel een auto kopen op een NL rijbewijs. Ook zijn er wel verzekeringen die je verzekeren op je NL rijbewijs. Je premie zal wellicht iets hoger liggen, maar die zal vanwege je leeftijd ook al iets hoger zijn. Ik heb mijn auto verzekerd via de AAA toen ik nog geen Amerikaans rijbewijs had.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Ja, ik had inderdaad al begrepen dat onder de 25 bij de meeste verzekeraars je extra moet betalen. Weet iemand misschien hoeveel dat is? Wat betaal jij per maand aan AAA OscarG als ik zo vrij mag zijn? (mag ook in een PB hoor).

Trouwens, vandaag was het een regenachtige dag en ik verveelde me ronduit. Ik heb de koffers maar gepakt en ben begonnen met inpakken en wat spullen op Marktplaats gezet :lol:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Marktplaats is cool! Ik vind het geweldig!
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Wat ik me net nog zat af te vragen. Ik heb een geweldige BluRay Home Cinema Set 3D Ready en 7.1 surround, en een grote collectie BluRays. Nu is het alleen zo dat Europese BluRays niet in een Amerikaanse speler gedraaid kunnen worden en andersom ook niet als ik me niet vergis. Zit nu dan ook heel erg in dubio of ik deze set moet verkopen of mee moet nemen en met een converter in het stopcontact inpluggen. Maar als ik daar dan een film koop, kunnen die er weer niet op afgespeeld worden. Iemand die hier iets op heeft gevonden, of moet ik deze dan toch maar met veel pijn verkopen? ;)
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik heb mijn Europese DVD speler en TV altijd meegenomen, en die staat nu in de slaapkamer. Je kan hem hier altijd nog wegdoen, als het je niet zint, maar waarom al van te voren dingen weg gaan doen?
Het hangt er trouwens ook vanaf, bedenk ik me net natuurlijk, of je nog andere spullen gaat verhuizen. Kijk, als je sowieso van plan was een container of iets dergelijks te laten verschepen, dan zou ik het zeker doen. Maar als het wel of niet meenemen van deze dingen het verschil gaat maken tussen of jij met een koffer op het vliegtuig stapt of niet, dan zou ik het denk ik nog wel even heroverwegen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Maar als ik daar dan een film koop, kunnen die er weer niet op afgespeeld worden. Iemand die hier iets op heeft gevonden, of moet ik deze dan toch maar met veel pijn verkopen?
Als je wat googlet op het regio vrij maken van je speler, vind je talloze instructies voor talloze merken en modellen. Ik heb alleen ervaring met DVDs op dit gebied, en had mijn Philips DVD speler in 2 minuten regio vrij gemaakt. Ik neem aan dat dit voor bluray spelers ook zo werkt?
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Ik vrees dat ik mijn bluray met geen mogelijkheid in mijn koffer zal krijgen met 7 boxen, subwoofer plus nog een wifi kastje :lol: Gelukkig heb ik 'm wel regio vrij kunnen maken na wat gegoogle. Het is een 3D ready bluray (heb alleen geen 3D tv, dus zoveel heb je er niet aan qua 3D), maar het is zeker te duur geweest om weg te doen. Ik denk dat zodra ik gesettled ben, ik mijn ouders vraag of ze deze willen verschepen, en dan nog moet ik kijken of ik ruimte genoeg heb voor deze set. Hij staat nu in mijn kamer en ik heb best een grote kamer (12 x 13).

Vandaag nog de laatste loodjes en morgen is het dan D-Day. Ik kan niet wachten. Ben bloednerveus wat betreft de uitkomst. Mijn leven staat nu echt on hold :lol:
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

De TAN-Lijst is nu ook aangevraagd bij de ING. Over een week kan ik deze ophalen op het postkantoor. Dat is ook weer geregeld. Ik heb echt kriebels in m'n buik voor morgen :lol: Ik denk dat ik zo maar even iets ontspannends ga doen, want ik word langzamerhand helemaal gek :oops:
Ridley
Amerika-ontdekker

Bericht door Ridley »

Ok, ik duik m'n bed in. Morgen gaat de wekker al om 6 uur en zal ik (hopende dat de ochtendspits meevalt) rond 9 / 10 uur in Amsterdam zijn. Shoppen, cultureel dagje en dan het uur van de waarheid. Ik laat het jullie morgen direct weten!! Ik denk dat ik nu al problemen ga krijgen om in slaap te komen :lol:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Succes!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Niet nog ergens een biertje staan om tot rust te komen? ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer