Hopelijk kun je met je buitelands rijbewijs rijden. Als je eenmaal midden in Yellowstone zit lijkt het me moeilijk om een nieuwe rijbewijs geregeld te krijgen.als gids/bus driver, wel zonder rijbewijs aangezien dat nog niet in orde is tegen dat ik daar aankom. Met wat voor iets ik dan zal rondrijden is nog een vraagteken
Mijn rijbewijs breng ik wel asap in orde als ik daar ben, maar intussentijd moet ik werken he.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
help, green card gewonnen
Re: help, green card gewonnen
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- DixieChick
- Amerika-expert
Wat betreft je social security nummer - je moet in veel gevallen (van wat ik hier gezien heb) wel langs een lokaal Social Security office toe. Je kan inderdaad wel op dat formulier aangeven dat je een nummer wil, maar dat wordt niet altijd goed gecoordineerd met de social security administration. Ik zou dus zeker, wanneer je in de VS bent, even langs een SSA kantoor gaan om dat te regelen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Jep DixieChick heeft helemaal gelijk.
Ik had ook leuk aangegeven op dat formulier dat ik een SSN wilde maar ik kreeg helemaal niets van ze en moest dus zelf langs het SS kantoor nadat ik mijn Greencard ontvangen had. Het duurde echter bij mij "slechts" 5 dagen voor ik hem binnenhad dus dat viel mee.
Ik had ook leuk aangegeven op dat formulier dat ik een SSN wilde maar ik kreeg helemaal niets van ze en moest dus zelf langs het SS kantoor nadat ik mijn Greencard ontvangen had. Het duurde echter bij mij "slechts" 5 dagen voor ik hem binnenhad dus dat viel mee.
-
- Amerika-ontdekker
Ondertussen ben ik aan het 'studeren' voor mijn examen voor mijn auto en motor rijbewijs. Moeilijk is het niet hoor...
Momenteel heb ik nog een paar obstakels:
- voor mjn id, rijbewijs en credit card heb ik een officieel adres nodig... ik woon in het park, wat niet een officieel adres is. Ook heb ik geen idee hoe dat dat daar moet. Bij ons komt de wijkagent langs om te bevestigen dat je er woont. Hoe doen ze dat daar?
- mijn katten mogen niet mee naar yellowstone, nadien wil ik ze laten overvliegen, helaas neemt bijna geen enkele maatschappij een dier mee zonder dat ik zelf mee reis.
en we zijn al volop alles an het inpakken.... mijn auto is net verkocht se (met ook veel pijn in het hart)
Momenteel heb ik nog een paar obstakels:
- voor mjn id, rijbewijs en credit card heb ik een officieel adres nodig... ik woon in het park, wat niet een officieel adres is. Ook heb ik geen idee hoe dat dat daar moet. Bij ons komt de wijkagent langs om te bevestigen dat je er woont. Hoe doen ze dat daar?
- mijn katten mogen niet mee naar yellowstone, nadien wil ik ze laten overvliegen, helaas neemt bijna geen enkele maatschappij een dier mee zonder dat ik zelf mee reis.
en we zijn al volop alles an het inpakken.... mijn auto is net verkocht se (met ook veel pijn in het hart)
http://kathleen-vw.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor je katten moet je eens contact opnemen met de KLM. Die hebben speciale dierenservice. Wellicht kunnen zij helpen. Het zal niet goedkoop zijn.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vraag een van je collega's of je zijn adres mag gebruiken. Al kan het zijn dat je moet bewijzen dat je er woont door een huurcontract te laten zien, of jouw naam op een utilitu bill of zo. Een wijkagent zal niet langskomen.
Het is totaal geen probleem om je kat(ten) ginder te krijgen. Allen kost het een veelvoud van wat het zou kosten als je ze zelf mee kan nemen. Het zit zo:
- ofwel gaat het dier mee op dezelfde vlucht als jij. Dan is het dus als een soort extra bagage, en dat kost niet veel (ik geloof dat we iets van ene 150 euro betaalden voor onze midsize hond, het gaat soms per stuk en soms per gewicht, dus een kat zal niet duurder zijn). Jij hebt al het papierwerk van je kat bij je, jij neemt hem mee naar de douane als je in de States toekomt.
- ofwel reist het dier niet met jou, en dan heb je iemand nodig die er zorg voor draagt. Daar betaal je dus voor. Dat kan door je kat als cargo te laten reizen. Je brengt het naar Zaventem (brucargo) naar zo'n bedrijf, die de kat in ontvangst nemen en er verder voor zorgen dat het op een vlucht geraakt en ginder door de douane gaat als cargo. Daar moet jij je kat weer ophalen.
Voor onze hond ging cargo op bijna 1000 euro komen (inclusief de bench die ik in de winkel kon kopen voor ong. 100 euro). Kat zal iets goedkoper zijn, denk ik.
Gebruik de zoekfunctie van het forum eens, en zoek eens op 'cargo'. Er staan een aantal topics over honden + cargo en iets minder over katten (maar dat is toch hetzelfde).
Het is totaal geen probleem om je kat(ten) ginder te krijgen. Allen kost het een veelvoud van wat het zou kosten als je ze zelf mee kan nemen. Het zit zo:
- ofwel gaat het dier mee op dezelfde vlucht als jij. Dan is het dus als een soort extra bagage, en dat kost niet veel (ik geloof dat we iets van ene 150 euro betaalden voor onze midsize hond, het gaat soms per stuk en soms per gewicht, dus een kat zal niet duurder zijn). Jij hebt al het papierwerk van je kat bij je, jij neemt hem mee naar de douane als je in de States toekomt.
- ofwel reist het dier niet met jou, en dan heb je iemand nodig die er zorg voor draagt. Daar betaal je dus voor. Dat kan door je kat als cargo te laten reizen. Je brengt het naar Zaventem (brucargo) naar zo'n bedrijf, die de kat in ontvangst nemen en er verder voor zorgen dat het op een vlucht geraakt en ginder door de douane gaat als cargo. Daar moet jij je kat weer ophalen.
Voor onze hond ging cargo op bijna 1000 euro komen (inclusief de bench die ik in de winkel kon kopen voor ong. 100 euro). Kat zal iets goedkoper zijn, denk ik.
Gebruik de zoekfunctie van het forum eens, en zoek eens op 'cargo'. Er staan een aantal topics over honden + cargo en iets minder over katten (maar dat is toch hetzelfde).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neem contact op met je luchtvaartmaatschappij, zij kunnen je doorverwijzen naar handlers van dieren op Zaventem.
Elke
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik heb helemaal over deze posting heengelezen. Bij mij is het allemaal vrij soepel verlopen. Via mijn werkgever had ik een gemeubileerd appartement en een huurauto voor de eerste maand, en dat was voldoende tijd om alles te regelen (SSN aanvragen, bankrekening openen / secured credit card aanvragen, rijbewijs halen, woonruimte vinden, auto kopen, verzekeringen afsluiten). Ik had ook een Nederlandse collega die dit alles al had doorgemaakt, dus die kon goede tips geven. Voor het uitkiezen van een bank, verzekeringsagent, etc., heb ik mijn collega's gevraagd, die waren erg behulpzaam (terwijl ik ze nog maar net kende).kathleen.vw schreef:yep, dat klopt inderdaad!! Het grappige is wel dat ik nog op interview moet gaan en al een job heb. Eigenlijk kan er nog altijd iets verkeerd gaan.goldenhills schreef:Ik heb in 1995 ook de DV gewonnen, en had een baan voordat ik verhuisde. Blijkbaar is gebrek aan SSN geen probleem; zolang je maar mag werken op het moment dat je begint, en ze maar een SSN hebben als je eerste paycheck wordt uitgeschreven.
Hoe is jou avontuur verder verlopen goldenhills? Zijn er zaken die moeilijk zijn gegaan?
Het enige lastige wat ik me kan herinneren is dat bijna niemand mijn cheques accepteerden omdat ze een laag nummer hadden. In winkels moest ik dus contant betalen, wat lastig is omdat je grote uitgaven hebt in het begin (en de limiet van de secured credit card was niet zo hoog). Tegenwoordig betaal je bijna overal met ATM (of credit card), dus heb je dat probleem minder. Ik heb toen regelmatig geld gepind van mijn Nederlandse rekening bij de bank ATM, dat was het makkelijkste. Woonruimte vinden was toen overigens erg lastig, vanwege de dotcom-boom. De verhuisspullen waren wat vertraagd, dus ik heb een tijdje in een bijna leeg appartement gewoond, met een futon als bank en bed. Een beetje kamperen, maar hoort bij het avontuur, toch?
Heel veel sterkte met jouw avontuur!
-
- Amerika-ontdekker
o goldenhills je geeft me super veel moed! Bedankt daarvoor.
Mijn 4 maanden zullen dus zeker genoeg zijn. Ik ga geen spullen naar daar verhuizen, dus dat gemak heb ik.
Zal ondertussen eens gaan polsen om mijn katten daar te krijgen. Ik wil ze ni graag achterlaten, tenzij ik een gezin vind die echt goed zijn voor mijn katten. Mar 1000 euro voor 2 katten.... pfff
Mijn 4 maanden zullen dus zeker genoeg zijn. Ik ga geen spullen naar daar verhuizen, dus dat gemak heb ik.
Zal ondertussen eens gaan polsen om mijn katten daar te krijgen. Ik wil ze ni graag achterlaten, tenzij ik een gezin vind die echt goed zijn voor mijn katten. Mar 1000 euro voor 2 katten.... pfff
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De prijs die ik aanhaalde was voor 1 hond. Je betaalt per stuk, ze mogen niet samen in een kooi. Maar mogelijk krijg je wel korting omdat je 2 stuks hebt? Ik had de naam van een bedrijf op brucargo doorgekregen via Continental Airlines (waar ik aanvankelijk keek voor een vliegticket omdat we nog heel wat airmiles hadden).
Elke
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wow, ik ben heel blij dat je de greencard hebt gewonnen. Leuk te lezen hoe alles (tot hier toe) fijn verloopt.
Ik wou eerlijk gezegd dat ik het ook kon zeggen, dat ik eindelijk weg kan uit dit land. Maar ja de vriendin doet moeilijk.
Heel goed dat je reeds werk hebt ginds. Hoe heb je dit allemaal voor mekaar gespeeld? Ik ben onder de indruk!
Normaal gezien is dit een job die toch ook door een Amerikaan kan worden ingevuld? Veel succes!!!
Ik wou eerlijk gezegd dat ik het ook kon zeggen, dat ik eindelijk weg kan uit dit land. Maar ja de vriendin doet moeilijk.
Heel goed dat je reeds werk hebt ginds. Hoe heb je dit allemaal voor mekaar gespeeld? Ik ben onder de indruk!
Normaal gezien is dit een job die toch ook door een Amerikaan kan worden ingevuld? Veel succes!!!
Ja, leuk he ? Als het om de lottery gaat is dat opeens no problemo - 50.000 gegadigden die 'wat dan ook' willen aanpakken hier, en dus komen concurreren met US werkzoekenden. Ben je hier als H4 of O3 visa houder dan wordt je voortdurend om de oren geslagen met "de banen zijn voor de Amerikanen !"
De meeste USers hebben geen idee dat de lottery bestaat, vertel het ze, dan halen ze meestal berustend de schouders op: 'de overheid doet al jaren wat ze wil en wij hebben er weinig/niks over te zeggen....'
Nu wordt er ook regelmatig op gewezen dat Amerika geen democratie is, maar een republiek.
De meeste USers hebben geen idee dat de lottery bestaat, vertel het ze, dan halen ze meestal berustend de schouders op: 'de overheid doet al jaren wat ze wil en wij hebben er weinig/niks over te zeggen....'
Nu wordt er ook regelmatig op gewezen dat Amerika geen democratie is, maar een republiek.
Jij hebt toch ook kans om te loterij te winnen oortjes, net zoals die andere 50.000 mensen?
Bovendien, het gros van die mensen heeft helemaal geeneens kans op het H4 of O3 visum hebt en zou dus in principe helemaal nooit naar Amerika kunnen gaan. Voor die mensen is de loterij zowat hun enige kans.
Bovendien, het gros van die mensen heeft helemaal geeneens kans op het H4 of O3 visum hebt en zou dus in principe helemaal nooit naar Amerika kunnen gaan. Voor die mensen is de loterij zowat hun enige kans.
-
- Amerika-ontdekker
Mijn achtergrond ook wel iets mee te maken hebben denk ik, ik heb ooit de prijs voor Biologie gewonnen in België, mijn werk staat ook in de Zoo van antwerpen. Op de Universiteit van Leiden hebben ze dit onderzoek verder gezet omdat ik niet meer kon wegens mijn studies aan de universiteit van antwerpen faculteit Biologie.Wallstreet schreef:Normaal gezien is dit een job die toch ook door een Amerikaan kan worden ingevuld?
Dus ben ik misschien ook niet zomaar een Belg die zomaar een job van een amerikaan afneemt.
Uh, Wallstreet, ik neem aan dat je toch wel wat van de DV lottery weet aangezien je zelf meedoet dit jaar? En Kathleen, jij hebt dit jaar gewonnen... misschien druk je jezelf wel fout uit, want ik neem ook wel aan dat jij op de hoogte bent van hoe het precies zit met een baan vinden na het winnen van de DV lottery.
Als je eenmaal je greencard hebt verkregen dan is het niet belangrijk wat voor een baan je gaat doen in de VS. Je mag gerust burgers gaan flippen (wat een tal van Amerikanen ook kunnen doen) bijvoorbeeld. Het heeft ook verder niets met je achtergrond te maken (buiten het feit dat je een minstens 12 jaar educatie moet hebben gevolgd). Dat een goede CV kan helpen spreekt voor zich natuurlijk, maar heeft verder niets met het afpakken van banen voor Amerikanen te maken. Dat is weer een hele andere emigratie visum categorie.
Als je eenmaal je greencard hebt verkregen dan is het niet belangrijk wat voor een baan je gaat doen in de VS. Je mag gerust burgers gaan flippen (wat een tal van Amerikanen ook kunnen doen) bijvoorbeeld. Het heeft ook verder niets met je achtergrond te maken (buiten het feit dat je een minstens 12 jaar educatie moet hebben gevolgd). Dat een goede CV kan helpen spreekt voor zich natuurlijk, maar heeft verder niets met het afpakken van banen voor Amerikanen te maken. Dat is weer een hele andere emigratie visum categorie.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het is een beetje klok en klepel, denk ik. Dat van een baan doen, die Amerikanen niet kunnen doen, geldt voor een groene kaart aanvraag via een bepaald bedrijf/baan. Zo heb ik om te beginnen geprobeerd een groene kaart hier te krijgen via het reisbureau waar ik voor werkte. Omdat de meerdere talen, die ik sprak, nodig waren voor mijn baan en er geen Amerikaan kwam op de advertenties werd mijn aanvraag goedgekeurd (maar duurde daarna zo lang, dat ik de groene kaart uiteindelijk toch via mijn huwelijk heb verkregen). Meedoen aan de loterij en winnen heeft die restricties qua banen inderdaad niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
zal me proberen wat duidelijker uit te drukken he:
Mijn antwoord was voornamelijk op de vraag van ‘wallstreet’ hoe het komt dat ik de baan heb gekregen in YNP. Omdat ze inderdaad normaal enkel maar citizens aannemen en geen residents. Daarom heb ik ook even gemeld wat mss de reden is dat ik deze job heb gekregen. Het heeft idd niets te maken met de green card lottery.
Aan ‘oortjes’ wilde ik gewoon effe duidelijk maken dat ik veel moeite heb gedaan om deze baan te krijgen. En ik al helemaal niet met iemand zijn baan wil gaan ‘lopen’. Een citizen heeft zelfs meer kans dan ik om die baan te krijgen. Trouwens, iedereen die ik aanspreek en vertel dat ik de green card heb gewonnen reageren zeer positief en helpen me waar ze maar kunnen. Nu dit zal ook wel weer van state tot state verschillen zeker.
Mijn antwoord was voornamelijk op de vraag van ‘wallstreet’ hoe het komt dat ik de baan heb gekregen in YNP. Omdat ze inderdaad normaal enkel maar citizens aannemen en geen residents. Daarom heb ik ook even gemeld wat mss de reden is dat ik deze job heb gekregen. Het heeft idd niets te maken met de green card lottery.
Aan ‘oortjes’ wilde ik gewoon effe duidelijk maken dat ik veel moeite heb gedaan om deze baan te krijgen. En ik al helemaal niet met iemand zijn baan wil gaan ‘lopen’. Een citizen heeft zelfs meer kans dan ik om die baan te krijgen. Trouwens, iedereen die ik aanspreek en vertel dat ik de green card heb gewonnen reageren zeer positief en helpen me waar ze maar kunnen. Nu dit zal ook wel weer van state tot state verschillen zeker.
Ik snapte wel wat je zei Kathleen en in jouw geval heb je gewoon de baan gekregen omdat je de beste kwalificaties hebt. En was er iemand geweest die Amerikaan was met jouw kwalificaties dan was hoogst waarschijnlijk die persoon aangenomen, zo werkt het meestal.
En als je eenmaal een visum hebt gekregen via de DV moet je nog steeds, net als ieder ander, bewijzen dat je de juiste persoon bent voor een bepaalde baan. Dat je burgers "kunt" flippen met een Greencard wil niet zeggen dat de meesten dat gaan doen, ik denk dat iedereen altijd zal proberen een baan te krijgen aan de hand van zijn of haar opleiding en/of kwalificaties.
En als je eenmaal een visum hebt gekregen via de DV moet je nog steeds, net als ieder ander, bewijzen dat je de juiste persoon bent voor een bepaalde baan. Dat je burgers "kunt" flippen met een Greencard wil niet zeggen dat de meesten dat gaan doen, ik denk dat iedereen altijd zal proberen een baan te krijgen aan de hand van zijn of haar opleiding en/of kwalificaties.
Het heeft natuurlijk wel met het winnen van de GK te maken, zo te lezen ben je hoog gekwalificeerd (ze mogen in hun handen knijpen daar in YNP). Maar als je niet toestemming tot werken had, had je niet eens hoeven te solliciteren, was je meteen uit de race geweest. Je had elders denk ik via H1B en G.K. procedure kunnen binnen komen, maar dat was toch een langere en lastiger weg geweest (en bij een overheidsinstantie nog lastiger denk ik.)
De G.K. winnaars die hier binnen komen van 'we willen alles aanpakken' concurreren wel degelijk met USers om banen. En daar hoor ik in de US nooit over. Als er discussies zijn over legale immigranten/foreign workers is het vitriool altijd voor de H1B werkers. Terwijl statistisch is gebleken dat iedere H1B werker gem. vijf USers aan het werk helpt/houdt.
Twaalf jaar educatie is net middelbare school. Het grootste segment werkzoekenden hier is nu juist de man/vrouw (vooral man) met alleen diploma high school. En met een tijdelijke werkvergunning kun je na zes jaar mooi oprotten, tenzij je een G.K. weet te veroveren via de 'er is niet een USer die het half zo goed kan' route. Al die jaren leef je ook gezellig in onzekerheid over je toekomst: waar, hoe ?
In de praktijk gaan natuurlijk weinigen die een goede baan in de IT oid. hebben, na het verkrijgen van een G.K. burgers flippen -omdat ze dat nu kunnen.
Voor Ziva: we hebben dacht ik vier keer allebei meegeloot, zonder resultaat. Een H4 visum is inderdaad lastig te veroveren, daar heb je gelijk in. Een gegadigde moet eerst in eigen land een man (of vrouw) vinden en die moet dan een baan in de US aangeboden krijgen. (LOL).
Maar waar het me om blijft gaan is, dat zeker nu er in de US een recessie gaande is, de werkloosheid hoog is, de armoede toeneemt, de DV lottery een idiote onderneming is. De visa zouden beter toegekend kunnen worden aan werkers waar behoefte aan is, dan wel mensen die zich willen vestigen waar toch nog werkers nodig zijn - beter voor de US en beter voor de immigranten.
De G.K. winnaars die hier binnen komen van 'we willen alles aanpakken' concurreren wel degelijk met USers om banen. En daar hoor ik in de US nooit over. Als er discussies zijn over legale immigranten/foreign workers is het vitriool altijd voor de H1B werkers. Terwijl statistisch is gebleken dat iedere H1B werker gem. vijf USers aan het werk helpt/houdt.
Twaalf jaar educatie is net middelbare school. Het grootste segment werkzoekenden hier is nu juist de man/vrouw (vooral man) met alleen diploma high school. En met een tijdelijke werkvergunning kun je na zes jaar mooi oprotten, tenzij je een G.K. weet te veroveren via de 'er is niet een USer die het half zo goed kan' route. Al die jaren leef je ook gezellig in onzekerheid over je toekomst: waar, hoe ?
In de praktijk gaan natuurlijk weinigen die een goede baan in de IT oid. hebben, na het verkrijgen van een G.K. burgers flippen -omdat ze dat nu kunnen.
Voor Ziva: we hebben dacht ik vier keer allebei meegeloot, zonder resultaat. Een H4 visum is inderdaad lastig te veroveren, daar heb je gelijk in. Een gegadigde moet eerst in eigen land een man (of vrouw) vinden en die moet dan een baan in de US aangeboden krijgen. (LOL).
Maar waar het me om blijft gaan is, dat zeker nu er in de US een recessie gaande is, de werkloosheid hoog is, de armoede toeneemt, de DV lottery een idiote onderneming is. De visa zouden beter toegekend kunnen worden aan werkers waar behoefte aan is, dan wel mensen die zich willen vestigen waar toch nog werkers nodig zijn - beter voor de US en beter voor de immigranten.
Laatst gewijzigd door USInsider op 23 jan 2012, 02:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Maar Kathleen heeft haar green card gewonnen, heeft een baan op zak , binnenkort op interview en daarna snowboarden 
Op dit moment zijn er leukere dingen in haar leven te bespreken dan mogelijke moeilijkheden bij visa's en jobs zoeken.
Ik denk dat er alleen maar te genieten is voor haar, gezien alles zo goed op zn plaats valt.
Ik wens je veel geluk Kathleen!

Op dit moment zijn er leukere dingen in haar leven te bespreken dan mogelijke moeilijkheden bij visa's en jobs zoeken.
Ik denk dat er alleen maar te genieten is voor haar, gezien alles zo goed op zn plaats valt.
Ik wens je veel geluk Kathleen!
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18055 Weergaves