Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2014 Slow Chat
Re: DV-2014 Slow Chat
Ik heb http://travel.state.gov/_res/flash/crop ... opper.html#" onclick="window.open(this.href);return false; gebruikt.
Ik zal je de foto's even toesturen.
Ik zal je de foto's even toesturen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hey Eve, goed van jou dat je dit jaar al mee doet. Je weet dat de kans op winst heel klein is, maar als je wint heb je toch heel wat tijd om te sparen en bij te werken?Eve88 schreef:Ik had me voorgenomen volgend jaar deel te nemen, maar nu denk ik er over me dit jaar al in te schrijven. Maak me alleen wat zorgen over de financiële kant... Ik ben net 24 geworden en pas 15 maanden geleden afgestudeerd, dus heel veel heb ik nog niet kunnen sparen. Het lijkt me enerzijds slimmer om te wachten tot ik wat kapitaalkrachtiger ben, anderzijds is 25-26 jaar wel een mooie leeftijd om te emigreren en mn leven daar te beginnen opbouwen (ik weet het,de kans is heel klein is dat ik win). Ik ben zo'n eeuwige twijfelaar he.
Heb een pasfoto van april... Net ouder dan 6 maanden dus
Je bent net afgestudeerd, dat hoeft toch geen probleem te zijn. Schrijf je gewoon in, je hebt niets te verliezen.
Als je nu keihard begint te werken, 2 jobs

Als je vorige keer al had meegedaan, dan heb je misschien nog een kleine kans op winst. Komende weken zullen uitsluitsel bieden.
Bij winst verhuis je ten vroegste eind 2013, dus op jouw jonge leeftijd een beetje los gehen dan komen de euro's vanzelf binnen.
Indien de euro stijgt wissel je deze al in voor dollars, zwakt de euro af, ja dan hou je die best nog een poosje.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is de DV-2014, dus je kan met alle gemak pas vertrekken in 2014. En mits geldige reden kan je het nog even uitstellen tot misschien 2015. Maar "Ik heb geen geld genoeg" is geen goede reden. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
Dan heeft ze absoluut tijd genoeg en kan ze alvast haar turbo gebruiken om overuren en dergelijke.kastelke schreef:Dit is de DV-2014, dus je kan met alle gemak pas vertrekken in 2014. En mits geldige reden kan je het nog even uitstellen tot misschien 2015. Maar "Ik heb geen geld genoeg" is geen goede reden.
Als je het echt wil, dan ga je ervoor.

-
- Amerikakenner
Zit iedereen zo terug een beetje in de sfeer?
Ik bedoel hiermee, terug weer info opzoeken over wat als je wint?
Ik mis eigenlijk een topic dat alle deelnemers van op dit forum noteert. Zo dat we een duidelijk beeld kunnen vormen van de loterij.
Zo van:
Naam winnaar:
Leeftijd winnaar
Welk jaar gewonnen:
Wanneer verhuisd:
Waar gevestigd:
Is maar een voorstel, maar ik zou het alvast leuk vinden dat er zo een topic zou zijn. Ik heb alvast een tot pagina 64 gekeken en vind bijna geen
enkel gelijkaardig topic. Voorstellen zijn welkom!
Ik bedoel hiermee, terug weer info opzoeken over wat als je wint?
Ik mis eigenlijk een topic dat alle deelnemers van op dit forum noteert. Zo dat we een duidelijk beeld kunnen vormen van de loterij.
Zo van:
Naam winnaar:
Leeftijd winnaar
Welk jaar gewonnen:
Wanneer verhuisd:
Waar gevestigd:
Is maar een voorstel, maar ik zou het alvast leuk vinden dat er zo een topic zou zijn. Ik heb alvast een tot pagina 64 gekeken en vind bijna geen
enkel gelijkaardig topic. Voorstellen zijn welkom!

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een deel van die info kan je halen uit de overzichtslijsten van deelnemers-winnaars DV loterij.
Maar een deel van die mensen die wint laten na een tijd niks meer van ze horen. We weten dan niet eens of ze wel daadwerkelijk ooit naar de US getrokken zijn. Of sommigen vetrekken, maar vooraleer ze daar 2 jaar zitten zijn ze van de radar verdwenen. Als mod stuurde ik jaarlijks een mailtje naar vroegere winnaar, met de vraag om een update. Vandaar dat ik er een beetje een zicht op had dat sommigen gewoon 'dood' gevallen zijn. (om het zo maar uit te drukken
)
Maar een deel van die mensen die wint laten na een tijd niks meer van ze horen. We weten dan niet eens of ze wel daadwerkelijk ooit naar de US getrokken zijn. Of sommigen vetrekken, maar vooraleer ze daar 2 jaar zitten zijn ze van de radar verdwenen. Als mod stuurde ik jaarlijks een mailtje naar vroegere winnaar, met de vraag om een update. Vandaar dat ik er een beetje een zicht op had dat sommigen gewoon 'dood' gevallen zijn. (om het zo maar uit te drukken

Elke
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Voorlopig heb ik drie winnaars van de vorige lichting gecontacteerd, maar geen reactie.
Twee PB's zitten nog steeds in mn outbox en de derde reageert niet.
Ik heb er nog twee of drie te gaan.
edit : zo'n topic is wel een goed idee. Maar dat moet ook weer eerst geinventariseerd worden en up to date gehouden worden.
Kandidaten?
Twee PB's zitten nog steeds in mn outbox en de derde reageert niet.
Ik heb er nog twee of drie te gaan.
edit : zo'n topic is wel een goed idee. Maar dat moet ook weer eerst geinventariseerd worden en up to date gehouden worden.
Kandidaten?

Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerikakenner
't Zal best wel druk zijn voor deze mensen neem ik aan. Toch jammer dat er niet op mails gereageerd wordt.
Als er voorlopig maar enkele zijn heeft het geen zin om hiervoor een topic te openen. Of er moet in de beginpost duidelijk vermeld worden
dat enkel winnaars mogen reageren. Maar als ze dat niet doen, dan gaat topic snel in de vergeethoek.
Ik had ook al eens gekeken naar de informatie van de instructie en deelnemers, maar het lijkt of er echt wel weinig winnaars zijn.
En dan de problemen die er waren met dv2012 toen alles opnieuw moest getrokken worden.
Althans 't zou leuk zijn dat we een deftig overzicht zouden hebben.
Als er voorlopig maar enkele zijn heeft het geen zin om hiervoor een topic te openen. Of er moet in de beginpost duidelijk vermeld worden
dat enkel winnaars mogen reageren. Maar als ze dat niet doen, dan gaat topic snel in de vergeethoek.
Ik had ook al eens gekeken naar de informatie van de instructie en deelnemers, maar het lijkt of er echt wel weinig winnaars zijn.
En dan de problemen die er waren met dv2012 toen alles opnieuw moest getrokken worden.
Althans 't zou leuk zijn dat we een deftig overzicht zouden hebben.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
ook wij doen weer mee, al denk ik dat het overbodig zal zijn, want onze bussiness greencard is ook in aanvraag, en we zitten daar al in de 2e fase...
If you can dream it...
-
- Amerikakenner
Wauw! Marc, succes met de verdere afhandeling!markgoestoamerica schreef:ook wij doen weer mee, al denk ik dat het overbodig zal zijn, want onze bussiness greencard is ook in aanvraag, en we zitten daar al in de 2e fase...
-
- Amerikakenner
Even een vraagje omtrent de lottery.
Bv: Er doen wereldwijd 8miljoen mensen mee, waarvan er 100000 een casenumber ontvangen en slechts 55000 in aanmerking komen voor de greencard.
Dus in de pc zitten 8miljoen bestanden, waarna een programma random 100000 personen kiest.
Stel voor Nederland 100.000 mensen doen mee, voor Duitsland 1miljoen, Belgie dan weer maar 60.000, etc...
Hoe meer deelnemers per land, hoe meer winnaars in dat land. Of heb ik het hier mis?
Wordt het aantal winnaars per land op een andere manier berekend?
Sorry voor deze vraag, en waarschijnlijk is het niet eenvoudig om een antwoord te geven aangezien er niemand voor Kentucky werkt.
Bv: Er doen wereldwijd 8miljoen mensen mee, waarvan er 100000 een casenumber ontvangen en slechts 55000 in aanmerking komen voor de greencard.
Dus in de pc zitten 8miljoen bestanden, waarna een programma random 100000 personen kiest.
Stel voor Nederland 100.000 mensen doen mee, voor Duitsland 1miljoen, Belgie dan weer maar 60.000, etc...
Hoe meer deelnemers per land, hoe meer winnaars in dat land. Of heb ik het hier mis?
Wordt het aantal winnaars per land op een andere manier berekend?
Sorry voor deze vraag, en waarschijnlijk is het niet eenvoudig om een antwoord te geven aangezien er niemand voor Kentucky werkt.
Hoe het nu echt werkt is mij ook niet duidelijk - ik heb bv. de cut-off numbers van de afgelopen lottery opgeteld en kwam op een getal, ong. de helft van de 50.000. Dat lijkt me verklaarbaar omdat men als men een nummer inloot niet weet of er een echtgenoot mee gaat en ev. kinderen. Die tellen mee voor de 50.000 te vergeven groene kaarten. Dus als er veel vrijgezellen meedoen heb je meer kans op een g.k. dan wanneer er veel gezinnen meedoen, zo heb ik begrepen.
Ten eerste zijn er cut-off nummers per regio en sommige landen in die regio met veel deelnemers hebben daarenboven eigen, lagere, cut-off nummer. En ieder land waarvan inwoners mogen meedoen, mag niet meer dan 7% van het totale aantal leveren.
Dus ik denk: hoe minder inwoners van een land er meedoen, hoe groter je kans om te winnen.
Ten eerste zijn er cut-off nummers per regio en sommige landen in die regio met veel deelnemers hebben daarenboven eigen, lagere, cut-off nummer. En ieder land waarvan inwoners mogen meedoen, mag niet meer dan 7% van het totale aantal leveren.
Dus ik denk: hoe minder inwoners van een land er meedoen, hoe groter je kans om te winnen.
-
- Amerikakenner
Allereerst bedankt voor de info oortjes!!! Afgelopen lottery dv-2012 bedoel je?oortjes schreef:Hoe het nu echt werkt is mij ook niet duidelijk - ik heb bv. de cut-off numbers van de afgelopen lottery opgeteld en kwam op een getal, ong. de helft van de 50.000.
BTW voor de geïnteresseerden heb ik een kleine opzoeking verricht van de afgelopen jaren (niet alle jaren, sorry).
Dit is het resultaat:
2004 BELGIUM 46
NETHERLANDS 94
2005 BELGIUM 81
NETHERLANDS 130
2006 BELGIUM 28
NETHERLANDS 105
2007 BELGIUM 57
NETHERLANDS 88
2008 BELGIUM 89
NETHERLANDS 123
2009 BELGIUM 82
NETHERLANDS 226
2010 BELGIUM 117
NETHERLANDS 200
2011 BELGIUM 94
NETHERLANDS 139
2012 BELGIUM 105
NETHERLANDS 149
Nee, DVL 2013, waarvoor de trekking geweest is (al worden er misschien extra entries uitgeloot later deze maand):
http://www.travel.state.gov/visa/bullet ... _5770.html
Nog een feitje:
Of the new Green Cards issued, 47,879 new arrivals won their Green Cards through the Visa Lottery (in 2009).
Boef, Daanrademaker, jullie hadden technische problemen met ingeven info - is het nog op orde gekomen ?
http://www.travel.state.gov/visa/bullet ... _5770.html
Nog een feitje:
Of the new Green Cards issued, 47,879 new arrivals won their Green Cards through the Visa Lottery (in 2009).
Boef, Daanrademaker, jullie hadden technische problemen met ingeven info - is het nog op orde gekomen ?
-
- Amerikakenner
Ik heb een probleem. Ik las op een ander forum dat het vereist was om capitals te gebruiken.
Ik heb enkel de eerste letters van mijn naam, geboorte stad, adres, land in hoofdletter.
Wordt dit dan automatisch diskwalificatie? Ik heb de 16 pagina's van de instructions pdf door-
genomen maar ik vind geen enkele info hier over.
Ook staat er bij de balk waar je je adres moest invullen "IN CASE OF" (optional)
Ik heb dit open gelaten aangezien ik dacht dat ze sowieso mijn naam zullen weten aangezien die boven
staat. Maar op het andere forum vulde iedereen daar zijn(haar) naam in. Ik dacht: Optional? Das voor mensen
die bv in een gemeenschap leven of ergens anders, dus ja mijn naam weten ze toch.
Ben een beetje verward hierdoor. Op de comfirmation number staat mijn naam dus dan weten ze toch aan wie het
gericht is? We zien wel wat het wordt.
Ik heb enkel de eerste letters van mijn naam, geboorte stad, adres, land in hoofdletter.
Wordt dit dan automatisch diskwalificatie? Ik heb de 16 pagina's van de instructions pdf door-
genomen maar ik vind geen enkele info hier over.
Ook staat er bij de balk waar je je adres moest invullen "IN CASE OF" (optional)
Ik heb dit open gelaten aangezien ik dacht dat ze sowieso mijn naam zullen weten aangezien die boven
staat. Maar op het andere forum vulde iedereen daar zijn(haar) naam in. Ik dacht: Optional? Das voor mensen
die bv in een gemeenschap leven of ergens anders, dus ja mijn naam weten ze toch.
Ben een beetje verward hierdoor. Op de comfirmation number staat mijn naam dus dan weten ze toch aan wie het
gericht is? We zien wel wat het wordt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Caps of kleine letters maakt niet uit, zo lang je maar afwisselend rode en witte letters gebruikt hebt, en in totaal 50 * verwerkt hebt in het document. Kwestie van je sympathie met de US duidelijk te maken.
Elke
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb me voor de eerste keer ingeschreven. Ik ben iemand die regelmatig in het buitenland vertoef en ben ongeveer 2 maanden van huis weg per jaar. Gaandeweg bekruipt me het gevoel dat wonen in België toch niet my cup of tea is. Ik ben dan ook op zoek naar verschillende mogelijkheden om te verhuizen en de USA is daar één van. Een collega vertelde me onlangs dat hij naar NYC ging verhuizen en ik geraakte ook erg geïnteresseerd. En ik ben op een punt in mijn leven gekomen dat het ook mogelijk is qua gunstige carrièremogelijkheden.
De kans op succes is redelijk klein maar ik heb wel een soort stappenplan om een mogelijke verhuis uit te voeren. Ik ben ook benieuwd hoe goed mijn collega zal kunnen leven in de States, uiteraard verwacht ik een sprong vooruit. Mijn doel is niet om louter op Amerikaanse bodem te zijn, maar om daar een sprong vooruit te kunnen maken. We zullen alleszins zien of ik vooruit geraak
Toch een vraagje: weet iemand wat de kansen zijn op een H-1B visa voor een Java programmeur? Ik neem aan dat bedrijven niet echt zo happig zijn om buitenlanders aan te nemen voor die functie, maar mss heeft iemand andere ervaringen?
De kans op succes is redelijk klein maar ik heb wel een soort stappenplan om een mogelijke verhuis uit te voeren. Ik ben ook benieuwd hoe goed mijn collega zal kunnen leven in de States, uiteraard verwacht ik een sprong vooruit. Mijn doel is niet om louter op Amerikaanse bodem te zijn, maar om daar een sprong vooruit te kunnen maken. We zullen alleszins zien of ik vooruit geraak

Toch een vraagje: weet iemand wat de kansen zijn op een H-1B visa voor een Java programmeur? Ik neem aan dat bedrijven niet echt zo happig zijn om buitenlanders aan te nemen voor die functie, maar mss heeft iemand andere ervaringen?
-
- Amerikakenner
Heb ik willen doen, jammer genoeg was dit niet mogelijk.kastelke schreef:Caps of kleine letters maakt niet uit, zo lang je maar afwisselend rode en witte letters gebruikt hebt, en in totaal 50 * verwerkt hebt in het document. Kwestie van je sympathie met de US duidelijk te maken.

Lol Elke, die was briljant! Haha... ik moest hem wel even 2 keer lezen 
En Wallstreet, ik heb dat nog nooit gehoord en heb alleen caps aan het begin van namen/straten/zinnen gebruikt en zit ook gewoon in Amerika via de DV dus ik denk dat het weinig uitmaakt

En Wallstreet, ik heb dat nog nooit gehoord en heb alleen caps aan het begin van namen/straten/zinnen gebruikt en zit ook gewoon in Amerika via de DV dus ik denk dat het weinig uitmaakt

Nihonsuki, het hangt ervan af. Ten eerste: wat is je opleiding, kun je voldoen qua scholing/ervaring aan de eis dat je min. bachelorsdegree moet hebben ? Ten tweede: het is een kwestie van kontakten leggen (LinkedIn) etc. en netwerken, en solliciteren bij bedrijven in de US. Probleem daarbij is dat je nog geen werk permit hebt. Maar voor de work permit moet je een aanbod tot een baan hebben en een werkgever die je wil sponsoren voor de H1B procedure. Soort Catch22 dus.
Je hebt tot begin april volgend jaar om baan/aanvrage te regelen, want de cap voor fiscal year 2013 was bereikt in juni dit jaar. Die H1B-2013 werkvergunningen worden deze maand uitgegeven. Jij kunt dus pas meedoen voor H1B-2014 en die vergunningen worden vanaf 1 oktober 2013 uitgegeven.
(Research instituten en universiteiten zijn overigens exempt van de cap.)
Je hebt tot begin april volgend jaar om baan/aanvrage te regelen, want de cap voor fiscal year 2013 was bereikt in juni dit jaar. Die H1B-2013 werkvergunningen worden deze maand uitgegeven. Jij kunt dus pas meedoen voor H1B-2014 en die vergunningen worden vanaf 1 oktober 2013 uitgegeven.
(Research instituten en universiteiten zijn overigens exempt van de cap.)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht