Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren naar Amerika
Dat was ik Klaas. Ik ging er al vanuit dat Dennis hier geen moeite mee zou hebben. Het is een prima site met goede tips en een uitstekende message board met veel practische informatie. Ik heb er al diverse keren mijn voordeel mee gedaan.UsaDutch schreef:In het begin van dit verhaal wees iemand op onze website, mischien alsnog een keertje attenderen;
http://www.usadutch.com
Alles over DCF en een heel erg levendig messageboard speciaal voor gehuwen visum.
Deze site in niet commercieel dus dit is geen spam (hoop ik)
groetjes Klaas.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dank je voor je antwoord, Anneke. Een tijdelijk SSN was destijds geen optie. Ik moest de gewone kanalen volgen als permanent resident. Je kunt geen "echt" SSN aanvragen buiten de V.S. zoals bij een tijdelijk nummer.eaglelgae schreef:Hoi Redneck,
Toen ik vrijwilligerswerk ging doen in de VS had ik ook een SSN nodig. Ik had een visum gekregen in Nederland en een papiertje van de INS waarop stond wat ik deed, etc. Toen ik dat liet zien bij het SSoffice in de buurt kreeg ik een paar weekjes later mijn SSN toegestuurd. Zonder enig probleem. Ik weet niet of je daar iets aan hebt.
Groetjes,
Anneke
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Voorlopig kan ik niet online zijn, tenzij ik het doe tijdens werktijd want mijn moederboard in mijn computer is ontploft. Heb een nieuwe gekocht, maar alles loopt niet meer dus teruggaan en kijken of het dan werkt.
Gefeliciflapsteert Dennis. Helaas wist ik al over de lottery en ik heb er ook aan meegedaan. Had op een wondertje gehoopt
Gefeliciflapsteert Dennis. Helaas wist ik al over de lottery en ik heb er ook aan meegedaan. Had op een wondertje gehoopt

-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Ik hoop dat je moederboard weer snel gerepareerd is, Ray!
Sorry dat ik je geen wondertje kon bieden, het is en blijft bij alle soorten visa een kwestie van geluk.
Misschien nog als kleine opsteker: sinds de lotterydeelname alleen nog maar online kan, is het aantal deelnemers drastisch gezakt. Ik heb van "slechts" 5 miljoen deelnemers gehoord, terwijl dit er in het verleden vaak twee keer zoveel waren. Je kansen zijn dus - als je dit jaar weer meedoet en er hetzelfde gebeurt als vorig jaar - ineens verdubbeld. (En een kans van 1% i.p.v. 0,5% om de hoofdprijs te winnen noem ik niet slecht! Probeer zo'n kans maar eens bij een echte loterij te vinden.)
Sorry dat ik je geen wondertje kon bieden, het is en blijft bij alle soorten visa een kwestie van geluk.

-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Echt? Ik heb die speciale pasfoto's gewoon bij de lokale fotoboer laten maken... dat was dan even klungelen, maar uiteindelijk ging het goed.
De loterij is al sinds vorig jaar helemaal online, trouwens. Je moet je foto nu inscannen en via de speciale loterijwebsite insturen, tezamen met de rest van je gegevens. Het is an sich niet bijzonder ingewikkeld, zolang je maar op tijd meedoet want naarmate de deadline nadert raakt de server van de site overbelast door de vele bezoekers die zich op het laatste moment nog willen inschrijven.
De loterij is al sinds vorig jaar helemaal online, trouwens. Je moet je foto nu inscannen en via de speciale loterijwebsite insturen, tezamen met de rest van je gegevens. Het is an sich niet bijzonder ingewikkeld, zolang je maar op tijd meedoet want naarmate de deadline nadert raakt de server van de site overbelast door de vele bezoekers die zich op het laatste moment nog willen inschrijven.
tot grote frustratie alhier heb ik net mijn gehele application teruggekregen in de mail, de enige fout daarin was dat de bedragen op de money orders opgesplitst hadden moeten zijn, ook zijn de bedragen per 30 april 2004 verhoogd dat had ik zelf niet gezien alhoewel ik nog voor de laatste bedragen op de USCIS website had gekeken!
Al met al GROTE frustratie, maar even de kop erin en weer terugsturen die hap, of ik i.p.v. $665 maar liefst $910
wilde opsturen en in 4 aparte money orders!
Heb vandaag even gebeld en de formulieren even goed doorgelezen en je kan na acceptatie van je application, wanneer je je receipt hebt gehad, gewoon online de status nakijken van je aanvraag, ik hoop dat dat werkt.
Ook moet ik mijn papierwinkel naar Chicago sturen
maar ja, als hun dat willen, ala!
Ik hoop dat het nu dan wel goed is, want ik wil echt eind juli op vakantie, maar als het niet anders kan dan hebben we nog de annuleringsverzekering
Het gaat vandaag 'overnight' naar chicago! Ik hoop niet dat dit het begin is van een heeeeeele hoop elende met deze aanvraag
.
Per deze maand loopt mijn temporary ook af, dus ben ik een illegale totdat ik mijn receipt krijg
dus ga ik maar undercover of zo
!
Richard

Al met al GROTE frustratie, maar even de kop erin en weer terugsturen die hap, of ik i.p.v. $665 maar liefst $910

Heb vandaag even gebeld en de formulieren even goed doorgelezen en je kan na acceptatie van je application, wanneer je je receipt hebt gehad, gewoon online de status nakijken van je aanvraag, ik hoop dat dat werkt.
Ook moet ik mijn papierwinkel naar Chicago sturen

Ik hoop dat het nu dan wel goed is, want ik wil echt eind juli op vakantie, maar als het niet anders kan dan hebben we nog de annuleringsverzekering

Het gaat vandaag 'overnight' naar chicago! Ik hoop niet dat dit het begin is van een heeeeeele hoop elende met deze aanvraag

Per deze maand loopt mijn temporary ook af, dus ben ik een illegale totdat ik mijn receipt krijg

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
That stinks Richard,
Je bent echt aan de Goden over geleverd, zie je hier wel weer !
Ik weet niet hoe lang het duurt voor je je re-entry permit hebt, maar ik zou met een kopietje van je aanvraag toch even naar het USCIS kantoor in Atlanta gaan en vragen of ze dit voor je vakantie kunnen regelen.
Ben je nog bij het SSA kantoor geweest? Hopelijk een beter resultaat daar.
Ik kan niets vinden om een applikatie online te volgen, heb je een link voor me?
Nou succes maar weer.
/PeeJay
Je bent echt aan de Goden over geleverd, zie je hier wel weer !

Ik weet niet hoe lang het duurt voor je je re-entry permit hebt, maar ik zou met een kopietje van je aanvraag toch even naar het USCIS kantoor in Atlanta gaan en vragen of ze dit voor je vakantie kunnen regelen.
Ben je nog bij het SSA kantoor geweest? Hopelijk een beter resultaat daar.
Ik kan niets vinden om een applikatie online te volgen, heb je een link voor me?
Nou succes maar weer.
/PeeJay
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi,
Ik ben net nieuw op dit forum, maar ik voel me al direct thuis als ik de verhalen van lotgenoten hoor over de trieste bureaucratie van de uscis!!
>>Rperre>>
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn application. Ik woon in Sunrise, Florida en had mijn gehele application opgestuurd naar local office in Miami. Local office Miami is een van de weinige kantoren dat helemaal geen ontvangsbevestiging terug stuurt. Dus het insturen van je application is 'fire and forget'......
Na 2,5 maand wachten kreeg ik de hele mikmak weer terug met de mededeling dat bedragen op de money orders niet correct waren...!?!?!
Ik kon niet ontdekken wat er fout was, ik heb de bedragen op internet gecontroleerd en de bedragen die ik had ingediend kwamen overeen.
Ik heb twee keer met iemand van de national service call center gesproken en bevestigde ook dat ik alles correct had gedaan.....
Dus ik had geen flauw idee wat er mis mee was. Het enige briefje dat bij de rejection notice zat was dat de prijzen per 30 April omhoog, en flink ook. Ik kreeg de hele mikmak terug op 29 april....dus ik heb in no-time alles weer op de bus gedaan naar het kantoor in Chicago
, wat vermeld stond op de rejection notice. Als ik een dag later alles op de bus had gedaan had me dat ook ongeveer 135$ extra gekost!!
Ik zit nu al een maand te wachten op bericht terug uit Chicago.
Ik had een aparte money order voor de I-130 en een money order voor I-485 plus fingerprints. Hopelijk krijg ik niet weer alles terug.....
-------------------------------------------------------------
Even een korte summary van mijn situatie:
In 2003 ben ik voor mijn afstudeerstage naar Boca Raton, Florida gegaan. Ik heb mijn afstuderen gedaan bij het hoofdkantoor van Martinair in the Americas. In de 6 maanden dat ik daar gezeten heb mijn huidige vrouw leren kennen.
Januari 2004 getrouwd in Ft Lauderdale Florida. In Februari alle papierwinkel op de bus.
I-130 en I-485 zoals hierboven omschreven. Mijn I-765 (work authorization) heb ik ge-Efilled, dwz online ingediend. Dat ging wel redelijk goed, alleen hebben zij nu bewijs nodig dat ik ook een I-485 heb ingediend, en daar zit ik nu nog steeds op te wachten.
Ik ben op 2 December op een tourist visa de VS binnengekomen, dus dat visa is allang al verlopen
Zover ik weet mag ik in het land blijven zolang ik zaken heb lopen bij de BCIS.
Tot nu toe hoop ergernis en verbazing over de onkunde en bureaucratie van de BCIS/USCIS....
Ik ben net nieuw op dit forum, maar ik voel me al direct thuis als ik de verhalen van lotgenoten hoor over de trieste bureaucratie van de uscis!!
>>Rperre>>
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn application. Ik woon in Sunrise, Florida en had mijn gehele application opgestuurd naar local office in Miami. Local office Miami is een van de weinige kantoren dat helemaal geen ontvangsbevestiging terug stuurt. Dus het insturen van je application is 'fire and forget'......
Na 2,5 maand wachten kreeg ik de hele mikmak weer terug met de mededeling dat bedragen op de money orders niet correct waren...!?!?!
Ik kon niet ontdekken wat er fout was, ik heb de bedragen op internet gecontroleerd en de bedragen die ik had ingediend kwamen overeen.
Ik heb twee keer met iemand van de national service call center gesproken en bevestigde ook dat ik alles correct had gedaan.....

Dus ik had geen flauw idee wat er mis mee was. Het enige briefje dat bij de rejection notice zat was dat de prijzen per 30 April omhoog, en flink ook. Ik kreeg de hele mikmak terug op 29 april....dus ik heb in no-time alles weer op de bus gedaan naar het kantoor in Chicago

Ik zit nu al een maand te wachten op bericht terug uit Chicago.
Ik had een aparte money order voor de I-130 en een money order voor I-485 plus fingerprints. Hopelijk krijg ik niet weer alles terug.....

-------------------------------------------------------------
Even een korte summary van mijn situatie:
In 2003 ben ik voor mijn afstudeerstage naar Boca Raton, Florida gegaan. Ik heb mijn afstuderen gedaan bij het hoofdkantoor van Martinair in the Americas. In de 6 maanden dat ik daar gezeten heb mijn huidige vrouw leren kennen.
Januari 2004 getrouwd in Ft Lauderdale Florida. In Februari alle papierwinkel op de bus.
I-130 en I-485 zoals hierboven omschreven. Mijn I-765 (work authorization) heb ik ge-Efilled, dwz online ingediend. Dat ging wel redelijk goed, alleen hebben zij nu bewijs nodig dat ik ook een I-485 heb ingediend, en daar zit ik nu nog steeds op te wachten.
Ik ben op 2 December op een tourist visa de VS binnengekomen, dus dat visa is allang al verlopen

Tot nu toe hoop ergernis en verbazing over de onkunde en bureaucratie van de BCIS/USCIS....

-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi PeeJay,
-1
Ik begrijp dat je op zoek bent naar de link om je case status online te volgen.
Dit kan je gewoon vinden op de website van uscis.gov en dan naar het menu van 'hot topics" aan de rechterkant van het scherm. Hier vind je 'case status online'
Wellicht werkt deze link ook:
https://egov.immigration.gov/cris/jsps/index.jsp
Dat systeem werkt op zich wel redelijk goed, je kan nu ook je portfolio aanmaken waarin je al je lopende zaken kunt toevoegen en automatische emails ontvangen als er veranderingen zijn in je zaken.
-2
Weet iemand hoe lang het duurt om een re-enty permit aan te vragen. Ervaringen?Het gaat hier volgens mij om I-131 Application for travel document (165$
)
Ik ben van plan om met de Kerst even terug te gaan naar Nederland.
Als ik nu ervaar hoe langzaam alles werkt, denk ik dat ik beter nu al kan beginnen met het indienen van een travel document....
-1
Ik begrijp dat je op zoek bent naar de link om je case status online te volgen.
Dit kan je gewoon vinden op de website van uscis.gov en dan naar het menu van 'hot topics" aan de rechterkant van het scherm. Hier vind je 'case status online'
Wellicht werkt deze link ook:
https://egov.immigration.gov/cris/jsps/index.jsp
Dat systeem werkt op zich wel redelijk goed, je kan nu ook je portfolio aanmaken waarin je al je lopende zaken kunt toevoegen en automatische emails ontvangen als er veranderingen zijn in je zaken.
-2
Weet iemand hoe lang het duurt om een re-enty permit aan te vragen. Ervaringen?Het gaat hier volgens mij om I-131 Application for travel document (165$

Ik ben van plan om met de Kerst even terug te gaan naar Nederland.
Als ik nu ervaar hoe langzaam alles werkt, denk ik dat ik beter nu al kan beginnen met het indienen van een travel document....
Hoi daisydog,
Welcome at the club!
Bij mij duurde het ongeveer 6 weken voor ik mijn re-entry document ontving. Hou er rekening mee dat dit afhankelijk is van een aantal factoren. zoals soort visum en plaats waar je het naar toe moet sturen.
Klik op "MESSAGEBOARD". Te vinden aan de linkerkant en lees de onderwerpen: "I-130 form" en "To Marion Verheul".
Ik hoop dat ik ongelijk heb!!!
gr. Redneck
Welcome at the club!

Als ik je verhaal goed begrijp, is wat je hier veronderstelt niet waar en ben je momenteel illegaal in de V.S.! Dit kan verstrekkende consequenties hebben. Daarom adviseer ik je met klem naar usadutch.com te gaan, Klaas & Eileen's site, om te lezen over een gelijksoortige situatie: http://www.usadutch.com/daisydog schreef:Ik ben op 2 December op een tourist visa de VS binnengekomen, dus dat visa is allang al verlopen![]()
Klik op "MESSAGEBOARD". Te vinden aan de linkerkant en lees de onderwerpen: "I-130 form" en "To Marion Verheul".
Ik hoop dat ik ongelijk heb!!!

gr. Redneck
Laatst gewijzigd door Redneck op 03 jun 2004, 04:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Georgia on My Mind
Hoi Richard,
Balen zeg! Ja, ze willen een aparte cheque voor elk formulier en vergeet ook niet het formuliernummer op de cheque te vermelden. Ze vallen over elke kleinigheid...
Vorige week hebben we mijn aanvraag de deur uitgedaan waarin het "conditional" van mijn permanent resident status verwijderd gaat worden. Wij hebben het als "registered mail" met ontvangstbewijs verstuurd. Zo weten we in elk geval dat ze de envelop hebben ontvangen. (Dat retourbewijs zat Zaterdag in onze mailbox.
) Niet op tijd ingediend, of kwijt in de post, het maakt allemaal niet uit: de verantwoordelijkheid ligt helemaal bij jou. Het enige wat we nu kunnen doen, is afwachten.
Ja, ook ik moest vanaf 30 April ook een stuk meer betalen voor dit (I-751) formulier. Voorheen was het $145, nu $200. Omdat ik mijn lesje wel geleerd heb, check ik de USCIS website nog op de dag dat we iets insturen.
Je wordt niet illegaal Richard, je bent met een visum naar de States gekomen, en niet als toerist, dus zit je in de molen. Ik heb ook een korte tijd met een visum in mijn paspoort rondgelopen dat verlopen was en verder geen enkel bewijs dat mijn aanwezigheid kon verklaren, maar da's een deel van de procedure.
gr. Redneck
Balen zeg! Ja, ze willen een aparte cheque voor elk formulier en vergeet ook niet het formuliernummer op de cheque te vermelden. Ze vallen over elke kleinigheid...

Vorige week hebben we mijn aanvraag de deur uitgedaan waarin het "conditional" van mijn permanent resident status verwijderd gaat worden. Wij hebben het als "registered mail" met ontvangstbewijs verstuurd. Zo weten we in elk geval dat ze de envelop hebben ontvangen. (Dat retourbewijs zat Zaterdag in onze mailbox.

Ja, ook ik moest vanaf 30 April ook een stuk meer betalen voor dit (I-751) formulier. Voorheen was het $145, nu $200. Omdat ik mijn lesje wel geleerd heb, check ik de USCIS website nog op de dag dat we iets insturen.
Je wordt niet illegaal Richard, je bent met een visum naar de States gekomen, en niet als toerist, dus zit je in de molen. Ik heb ook een korte tijd met een visum in mijn paspoort rondgelopen dat verlopen was en verder geen enkel bewijs dat mijn aanwezigheid kon verklaren, maar da's een deel van de procedure.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
uhm redneck, ook ik heb gewoon zo'n groen briefje in mijn paspoort en ben niet op een visum binnengekomen. Ik wilde de rompslomp op Atlanta niet hebben om allemaal uit te leggen dat ik mijn visum aan ga vragen!
Ik heb wel begrepen uit de USCIS en uit mijn Do It Yourself pakket dat wanneer je bij de USCIS in de papierwinkel zit, je niet zomaar illegaal bent! Je kan alleen het land niet verlaten! Alleen zit ik ermee dat eind Juni mijn visa waver kaartje afloopt en je dus eigenlijk het land uit moet zijn, ik weet alleen niet of ik al antwoord heb gehad van de USCIS aldan, ik zal ook eens gaan lezen op dat message board en kijken wat ze daar zeggen!
Ik vraag trouwens alles ineens aan, "green card"/travel document/work permit/permanent residency. Het is me verteld dat dat zo kon, en vandaar mijn hoge rekening naar de USCIS!
Ik zal nog eens wat gaan bellen en kom wel terug met antwoorden.
BTW blij te horen dat er meerdere mensen in hetzelfde bootje zitten en Welkom Daisydog
en PeeJay: ja ik ben bij het SSN kantoor geweest en die zei na het bekijken van mijn waiver dat ik eerst moest wachten tot mijn status op "immigrant" stond en niet op "non-immigrant" zoals nu het geval is, als dat zo was konden we aan een SSN werken!
Ik begin zo langzamerhand te denken dat ik het allemaal helemaal verkeerd heb aangepakt, maar goed ik ben nu hier (VS) en ga dus niet meer terug naar NL totdat ik de juiste papieren heb!
Richard
Ik heb wel begrepen uit de USCIS en uit mijn Do It Yourself pakket dat wanneer je bij de USCIS in de papierwinkel zit, je niet zomaar illegaal bent! Je kan alleen het land niet verlaten! Alleen zit ik ermee dat eind Juni mijn visa waver kaartje afloopt en je dus eigenlijk het land uit moet zijn, ik weet alleen niet of ik al antwoord heb gehad van de USCIS aldan, ik zal ook eens gaan lezen op dat message board en kijken wat ze daar zeggen!
Ik vraag trouwens alles ineens aan, "green card"/travel document/work permit/permanent residency. Het is me verteld dat dat zo kon, en vandaar mijn hoge rekening naar de USCIS!
Ik zal nog eens wat gaan bellen en kom wel terug met antwoorden.
BTW blij te horen dat er meerdere mensen in hetzelfde bootje zitten en Welkom Daisydog
en PeeJay: ja ik ben bij het SSN kantoor geweest en die zei na het bekijken van mijn waiver dat ik eerst moest wachten tot mijn status op "immigrant" stond en niet op "non-immigrant" zoals nu het geval is, als dat zo was konden we aan een SSN werken!
Ik begin zo langzamerhand te denken dat ik het allemaal helemaal verkeerd heb aangepakt, maar goed ik ben nu hier (VS) en ga dus niet meer terug naar NL totdat ik de juiste papieren heb!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Yo Redneck,Vorige week hebben we mijn aanvraag de deur uitgedaan waarin het "conditional" van mijn permanent resident status verwijderd gaat worden
Ik weet niet of van plan bent om buiten de VS te gaan reizen, maar nu je je 'Adjustment of Status' hebt aangevraagd, moet je toestemming hebben om terug te komen, met Advance Parole, doc I-131.
Hier is de link met meer info :
http://uscis.gov/graphics/publicaffairs ... _24_04.pdf
Laat effe weten hoe het is gegaan, en tips als het kan, ik ben over 2 maanden aan de beurt...

/PeeJay
Oops... Ik nam aan dat je wel met een visum naar de V.S. bent gekomen. Normaal gesproken mag je niet na aankomst als gewoon toerist "besluiten" om hier een visumprocedure te starten. Dat moet in het land van herkomst gebeuren. Ook jij moet die forumonderwerpen dus gaan lezen... 
Hoe is het weer? Ik hoorde dat voor Dothan een "severe thunderstorm warning" werd afgegeven.
gr. Redneck

Hoe is het weer? Ik hoorde dat voor Dothan een "severe thunderstorm warning" werd afgegeven.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
OK, dat is iets anders. Ik ging er eigenlijk vanuit dat jij ook met een visum was binnen gekomen, net als ik. Sorry.en PeeJay: ja ik ben bij het SSN kantoor geweest en die zei na het bekijken van mijn waiver dat ik eerst moest wachten tot mijn status op "immigrant" stond en niet op "non-immigrant" zoals nu het geval is, als dat zo was konden we aan een SSN werken!
Nou, geniet nog maar even van je rust, als je eenmaal werk hebt hier, heb je maar heeeeeeel weinig vakantie dagen.
/PeeJay
Hey Peejay,PeeJay schreef:Yo Redneck,
Ik weet niet of van plan bent om buiten de VS te gaan reizen, maar nu je je 'Adjustment of Status' hebt aangevraagd, moet je toestemming hebben om terug te komen, met Advance Parole, doc I-131.
Hier is de link met meer info :
http://uscis.gov/graphics/publicaffairs ... _24_04.pdf
Laat effe weten hoe het is gegaan, en tips als het kan, ik ben over 2 maanden aan de beurt...![]()
/PeeJay
"Adjustment of Status" is door jou en mij al gedaan met formulier I-485: "Application to Register Permanent Residence or to Adjust Status". In de periode totdat je je green card krijgt heb je dat travel doc nodig. Wat ik nu gedaan heb, en jij binnenkort gaat doen, is formulier I-751: "Petition to Remove the Conditions on Residence".
Ook een "conditional permanent resident" kaart is een geldig bewijs dat je een ingezetene bent van de V.S. Daarmee kun je vrijelijk reizen. Het probleem met de conditional kaart is dat die na 2 jaar afloopt. Bij de mijne is dat 28 Juni a.s. het geval. Na de aanvraag krijg je een bewijs dat je "in behandeling" bent. Met dit document kun je aantonen dat, ondanks dat je kaart verlopen is, je in behandeling bent bij de USCIS en dus nog steeds een resident bent.
Wij plannen een trip naar Nederland eind October, maar als niet alles hunky dory lijkt, dan stellen we dat uit. Ik wil niet het risico lopen om in Atlanta niet binnengelaten te worden.
Uiteraard zal ik je op de hoogte houden van wat er gaat gebeuren.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3822 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf