Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Silicon Valley startup zonder visum
Re: Silicon Valley startup zonder visum
@mvdl, kom nu eens met de onderbouwing. Heb jij ooit in China gewoond of India? Ik vermoed van niet, maar je doet daar wel een uitspraak over. Doch als ik een uitspraak doe over de VS dan ben ik niet serieus te nemen omdat ik er nooit gewoond heb. Je meet op die manier met 2 maten, maar de onderbouwing van de uitspraak dat Silicon Valley voorbij is en het nu China en India zijn blijft nog steeds uit.
Moet ik concluderen dat jouw uitspraak is gebaseerd op enkele indrukken van Silicon Valley?
Moet ik concluderen dat jouw uitspraak is gebaseerd op enkele indrukken van Silicon Valley?
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik woon en werk nu in totaal bijna 8 jaar in Silicon Valley, met veel plezier. Als je het hier niet naar je zin hebt, dan ga je hier niet wonen, toch? Ik vind Las Vegas geen leuke stad, en dus ga ik daar niet meer heen. Simpel.
Gezien de apartementengebouwen die momenteel weer uit de grond gestampt worden, de volle parkeerplaatsen, en de files zijn er velen die in Silicon Valley willen zijn. De populatie groeit hier gestaag sinds 2006, na een stilstand als gevolg van de dotcom crisis in 2000-2002. Ook tijdens de afgelopen financiele crisis bleef de bevolking groeien. De economie van Silicon Valley heeft zo z'n eigen ups en downs.
Dit rapport geeft trouwens allerlei concrete info over de ontwikkelingen in 2011:
http://www.siliconvalleycf.org/docs/2012-jv-index.pdf
2012 was overigens een (nog) beter jaar voor veel bedrijven hier dan 2011. De IPO van Facebook niet meegenomen, natuurlijk
Gezien de apartementengebouwen die momenteel weer uit de grond gestampt worden, de volle parkeerplaatsen, en de files zijn er velen die in Silicon Valley willen zijn. De populatie groeit hier gestaag sinds 2006, na een stilstand als gevolg van de dotcom crisis in 2000-2002. Ook tijdens de afgelopen financiele crisis bleef de bevolking groeien. De economie van Silicon Valley heeft zo z'n eigen ups en downs.
Dit rapport geeft trouwens allerlei concrete info over de ontwikkelingen in 2011:
http://www.siliconvalleycf.org/docs/2012-jv-index.pdf
2012 was overigens een (nog) beter jaar voor veel bedrijven hier dan 2011. De IPO van Facebook niet meegenomen, natuurlijk

Nee, wishful thinking. California is failliet aan het gaan door de economische crisis. Bedrijven gaan failliet, werknemers worden ontslagen, minder belastinginkomsten, overheidspersoneel wordt niet meer betaald of ontslagen en een algehele negatieve spiraal. Een smiley en een wij-van-wc-eend propaganda verhaal doen daar niets aan af. Nou ja, met een beetje geluk vind je wel weer een baan in Nederland op den duur.
Knap hoor mvdl. Nog steeds geen onderbouwing. Hoe doe je dat toch, elke keer die uitspraken zonder ook maar enige onderbouwing? Nou ja, wel een artikeltje wat vooral negatief is, maar verder niets, helemaal niets.
Nu weer iets heel negatiefs over Californië, maar niets over Silicon Valley zelf. En al helemaal niets over India of China.
Nu weer iets heel negatiefs over Californië, maar niets over Silicon Valley zelf. En al helemaal niets over India of China.
- goldenhills
- Amerika-expert
Tja, eerst zeggen dat het leegloopt in Silicon Valley, en dan als het tegendeel wordt bewezen met iets nieuws op de proppen komen. Misschien komt mvdl nog wel eens bij Oprah uitleggen hoe het toch zo ver heeft kunnen komen.
Lachwekkend... vooral omdat de uitspraak afkomstig van iemand wiens eigen emigratie volledig mislukt is. Nog lachwekkender als je bedenkt dat het vrij duidelijk is waarom die mislukt is.. en het allerleukst... die mislukking heeft niet eens met het land van emigratie te maken maar alles met de persoon zelf.mvdl schreef:Bijna net zo erg als Nederlanders die dat 'waardeloze' Nederland verlaten hebben maar ondertussen 24/7 op Nederlandse forums rondhangen, wanhopig op zoek zijn naar andere Nederlanders in hun nieuwe 'thuisland', lopen te jammeren op een forum dat ze hun familie nooit meer zien en zich persoonlijk aangevallen voelen en doordraaien als iemand iets negatiefs post over hun nieuwe 'thuis'land.
Keep em coming

... en dan ook nog regelmatig op een forum verschijnen over datzelfde Amerika waar hij zo'n hekel aan heeft....
Het zit wel diep.....

-
- Amerika-expert
Het idee van dat varende werkeiland toont overigens wel aan dat er in Californie ondanks alles in ieder geval bepaald geen tekort aan 'durfdenken' is (om maar eens een Maarten Toonderachtig woord proberen te maken). En dat is lang niet overal in de wereld zo.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Inderdaad. Dat is in mijn ogen ook de grote kracht van dit land. En hoe slecht het economisch ook gaat, nog steeds komt een groot (het grootste?) deel van de innovatieve technologische uitvindingen uit de VS. Combinatie van out-of-the-box denken en risico's durven nemen. Daarmee kun je hoog klimmen - en bijgevolg ook heel diep vallen. Het is denk ik ook wel iets genetisch, want het grootste deel van de bevolking heeft de genen van voorouders die op een bepaald moment in hun leven alles achter zich hebben gelaten om in de VS een nieuw leven op te bouwen. Dat vereist toch wel een bepaalde levenshouding.Bennogr schreef:Het idee van dat varende werkeiland toont overigens wel aan dat er in Californie ondanks alles in ieder geval bepaald geen tekort aan 'durfdenken' is (om maar eens een Maarten Toonderachtig woord proberen te maken). En dat is lang niet overal in de wereld zo.
Nou nou nou Dimona 
Dat is altijd zoiets wat Amerikanen zichzelf zo graag vertellen. Innovaties heb je op heel veel gebieden. Tv's? Innovatie daarvan komt uit Korea. Computers? Korea en Japan. Maar Intel dan? Die kunnen hen nieuwe chips alleen met machines van het Nederlandse ASML maken. Medische scanners? Duitsland en Nederland. Als je leest waar bepaalde medische innovaties vandaan komen dan zie je vaak landen als VK, BE, FR, VS, DE, Ca en NL
De Amerikaanse internetbedrijven dan? Amazon heeft de marktleiderpositie op ebooks kunnen pakken dankzij de overname van het Franse bedrijf Mobipocket die de technologie had.
Tuurlijk heb je de grote Google, Apple, Microsoft, IBM en Oracle. Apple zou nooit een iphone kunnen hebben maken zonder technologie van Samsung.

Dat is altijd zoiets wat Amerikanen zichzelf zo graag vertellen. Innovaties heb je op heel veel gebieden. Tv's? Innovatie daarvan komt uit Korea. Computers? Korea en Japan. Maar Intel dan? Die kunnen hen nieuwe chips alleen met machines van het Nederlandse ASML maken. Medische scanners? Duitsland en Nederland. Als je leest waar bepaalde medische innovaties vandaan komen dan zie je vaak landen als VK, BE, FR, VS, DE, Ca en NL
De Amerikaanse internetbedrijven dan? Amazon heeft de marktleiderpositie op ebooks kunnen pakken dankzij de overname van het Franse bedrijf Mobipocket die de technologie had.
Tuurlijk heb je de grote Google, Apple, Microsoft, IBM en Oracle. Apple zou nooit een iphone kunnen hebben maken zonder technologie van Samsung.
Precies, en de meeste auto ontwikkelingen komen uit Duitsland. Medicijnen uit Zwitserland en Duitsland. Mobiele processoren (ARM) zijn allemaal ontwikkeld in Engeland. Amerikanen kunnen en doen gewoon helemaal niks meer. Het duurt nog een paar jaar en dan is het afgegleden naar het nivo en de levensstandaard van een land als Brazilië.DejaVu schreef:Nou nou nou Dimona
Nou dat ook weer niet
Brazilië heeft het nu trouwens ook moeilijk(er) vanwege de wereldeconomie.
Ik bedoel te zeggen dat Amerikanen altijd vinden dat ze zo innovatief zijn net zoals Nederlanders altijd vinden dat ze goed zijn in de handel maar dat valt ook tegen(zie tankdeal met Indonesië).
De globale innovatie ranglijst:
1. Zwitserland
2. Zweden
3. Singapore
6. Nederland
10. VS
20. België

Ik bedoel te zeggen dat Amerikanen altijd vinden dat ze zo innovatief zijn net zoals Nederlanders altijd vinden dat ze goed zijn in de handel maar dat valt ook tegen(zie tankdeal met Indonesië).
De globale innovatie ranglijst:
1. Zwitserland
2. Zweden
3. Singapore
6. Nederland
10. VS
20. België
Valt me nog mee dat de VS op 10 staat, daar zullen ze wel voor betaald hebben dan. Ik had ze zelf ergens tussen Kameroen en Albanië in verwacht.
Ja, medische innovaties laat ik even buiten beschouwiing. Daar is Europa inderdaad de grote voortrekker in.
Maar goed, wat je zegt klopt natuurlijk wel, maar is denk ik puur het gevolg van (gebrek aan) financiering en onderwijskwaliteit, waardoor een land als Zwitserland bijvoorbeeld bovenaan komt te staan. Ik denk nog steeds dat de VS echt koploper is in out-of-the-box denken, maar dat vertaalt zich niet automatisch in een plek bij de top 3.
Maar goed, wat je zegt klopt natuurlijk wel, maar is denk ik puur het gevolg van (gebrek aan) financiering en onderwijskwaliteit, waardoor een land als Zwitserland bijvoorbeeld bovenaan komt te staan. Ik denk nog steeds dat de VS echt koploper is in out-of-the-box denken, maar dat vertaalt zich niet automatisch in een plek bij de top 3.
@mvdl, waar blijft die onderbouwing nou? Ik lees van jou nog steeds alleen maar VS slecht, VS slecht, VS slecht, maar nog geen enkele onderbouwing gezien.
Ik blijf me toch afvragen waar die gedachte dat de VS alleen maar omlaag gaat, en het met Californië alleen maar slechter gaat en dat Silicon Valley voorbij is nou precies vandaan komt. Het lijkt een puur persoonlijke gedachte van je te zijn mvdl, gelardeerd met enkele negatieve artikelen. Je kan toch niet op jouw persoonlijke ervaring alleen die concluderen? Er zal toch veel meer aan ten grondslag moeten liggen?
Ik blijf me toch afvragen waar die gedachte dat de VS alleen maar omlaag gaat, en het met Californië alleen maar slechter gaat en dat Silicon Valley voorbij is nou precies vandaan komt. Het lijkt een puur persoonlijke gedachte van je te zijn mvdl, gelardeerd met enkele negatieve artikelen. Je kan toch niet op jouw persoonlijke ervaring alleen die concluderen? Er zal toch veel meer aan ten grondslag moeten liggen?
-
- Amerika-expert
Over California's financien ... met de belastingverhoging waarmee we vorig jaar hebben ingestemd en de aantrekkende economie komen de rekenmeisters er op dit moment op uit dat we een budget surplus gaan krijgen van ong. $850M (CA heeft een GDP van ong. $2T, dus een miljardje meer of minder is lastig in te schatten).
Bedenk ook dat het aanvragen van faillissement door diverse lokale overheden puur en alleen is om pensioenvoorwaarden aan te kunnen passen. Itt. NL waar de overheid en pensioenregelaars om de zoveel tijd kunnen kijken naar de dekkingsgraad en vervolgens, indien nodig, pensioenen kunnen korten of hogere bijdragen voor de zorg te vragen, zit men hier aan de gemaakte beloften vast. De enige knop waaraan gedraaid kan worden, zonder een drastische maatregel zoals faillissement aan te vragen, is de "cost of living adjustment" (COLA; ofwel inflatie-correctie). Dat helpt natuurlijk alleen maar op de lange termijn, en zodoende de weg via faillissement.
Ja, de NLse kaasschaafmethode is mijn inziens beter: je kunt tenslotte preventief korten voordat het probleem acuut wordt. Dat neemt echter niet weg dat de onderliggende problematiek (vergrijzing, tegenvallende beursresultaten, enorm stijgende ziektekosten) dezelfde zijn.
Overigens loopt Silicon Valley wel degelijk leeg: met name Google, maar ook Facebook, nemen zoveel nieuwe werknemers aan en graaien zoveel kantoorruimtes op, dat je steeds meer startups in SF zelf en in de East Bay vindt ipv. in de Valley.
Gr., Flipje
Bedenk ook dat het aanvragen van faillissement door diverse lokale overheden puur en alleen is om pensioenvoorwaarden aan te kunnen passen. Itt. NL waar de overheid en pensioenregelaars om de zoveel tijd kunnen kijken naar de dekkingsgraad en vervolgens, indien nodig, pensioenen kunnen korten of hogere bijdragen voor de zorg te vragen, zit men hier aan de gemaakte beloften vast. De enige knop waaraan gedraaid kan worden, zonder een drastische maatregel zoals faillissement aan te vragen, is de "cost of living adjustment" (COLA; ofwel inflatie-correctie). Dat helpt natuurlijk alleen maar op de lange termijn, en zodoende de weg via faillissement.
Ja, de NLse kaasschaafmethode is mijn inziens beter: je kunt tenslotte preventief korten voordat het probleem acuut wordt. Dat neemt echter niet weg dat de onderliggende problematiek (vergrijzing, tegenvallende beursresultaten, enorm stijgende ziektekosten) dezelfde zijn.
Overigens loopt Silicon Valley wel degelijk leeg: met name Google, maar ook Facebook, nemen zoveel nieuwe werknemers aan en graaien zoveel kantoorruimtes op, dat je steeds meer startups in SF zelf en in de East Bay vindt ipv. in de Valley.
Gr., Flipje
- goldenhills
- Amerika-expert
Altijd goed voor een verhitte discussie: waar of wat is Silicon Valley? De East Bay is inderdaad een overloop (ik zou het niet leeglopen noemen), er zitten al heel wat semiconductor bedrijven (verantwoordelijk voor de Silicon in Silicon Valley). San Jose is verdrietig omdat San Francisco altijd in 1 adem genoemd wordt met Silicon Valley, terwijl San Jose toch echt dichter bij het hart van Silicon Valley ligt en ook nog eens meer inwoners heeft.
Afgezien van het (letterlijk) koelere klimaat zou ik als 'startupper' ook liever in San Francisco wonen en werken (SOMA bijv.). Dat is toch veel hipper dan in Santa Clara, Sunnyvale, of Mountain View. Cultureel en qua uitgaansleven is er veel meer te doen in SF natuurlijk. Voor mijn werk is de concentratie in Santa Clara County toch wel erg handig (wij hebben meer met de semiconductor industrie te maken). De meeste klanten zijn makkelijk aan te rijden, of zelfs om de hoek.
Afgezien van het (letterlijk) koelere klimaat zou ik als 'startupper' ook liever in San Francisco wonen en werken (SOMA bijv.). Dat is toch veel hipper dan in Santa Clara, Sunnyvale, of Mountain View. Cultureel en qua uitgaansleven is er veel meer te doen in SF natuurlijk. Voor mijn werk is de concentratie in Santa Clara County toch wel erg handig (wij hebben meer met de semiconductor industrie te maken). De meeste klanten zijn makkelijk aan te rijden, of zelfs om de hoek.
Als je het 'Silicon' in Silicon Valley letterlijk wil nemen, dan ligt Silicon Valley met de huidige trend naar mobile computing in Cambridge, Engeland. Daar zit ARM die alle mobiele processoren ontwikkelen. Amerikaanse bedrijven zoals Intel en AMD doen wel wanhopige pogingen maar krijgen op dat gebied geen poot aan de grond. Als je analisten en de media mag geloven zijn de traditionele bedrijven zoals Intel en AMD een aflopende zaak. Waar ik bang voor ben is dat ARM uiteindelijk wordt opgekocht door die incompetente Amerikanen zodat ze dat ook gaan verprutsen.goldenhills schreef:Altijd goed voor een verhitte discussie: waar of wat is Silicon Valley? De East Bay is inderdaad een overloop (ik zou het niet leeglopen noemen), er zitten al heel wat semiconductor bedrijven (verantwoordelijk voor de Silicon in Silicon Valley). ...
WELKE media? WELKE analisten? Kom nou eindelijk eens met de onderbouwing. Je haalt nu media en analisten aan, beiden meervoud, geef dan ook gelijk de bron.mvdl schreef: Als je analisten en de media mag geloven zijn de traditionele bedrijven zoals Intel en AMD een aflopende zaak.
Oh ja, als je toch bezig bent met de bronnen op te zoeken, we wachten nog steeds op de onderbouwing dat Silicon Valley voorbij is en het nu in China en India gebeurt.
-
- Amerika-expert
Wel, als je iets "letterlijk wil nemen", dan is het zo dat ARM alleen chip architectuur ontwikkelt; ze houden zich niet bezig met het "silicon" gedeelte: dat wordt gedaan in fabs van IBM, Intel, Global Foundries, TSMC, UMC, etc., etc., en die luidjes zitten zo'n beetje overal, incl. hier. "Alle" is ook al overdreven, los van de Atom, worden een aardig setje mobiles gedreven door SoC waarvan ARM alleen de ALUs levert (denk aan Nvidia's Tegra, Apple's A).mvdl schreef:Als je het 'Silicon' in Silicon Valley letterlijk wil nemen, dan ligt Silicon Valley met de huidige trend naar mobile computing in Cambridge, Engeland. Daar zit ARM die alle mobiele processoren ontwikkelen.
ARM heeft ook een aardige presence in SJ, waar ze volgens hun web-site 19 open posities hebben ... (Ja, daar staat een secretaresse tussen, maar de bulk van de posities zijn voor engineers.)
Vwb., analisten en de media: die mag je geloven als je dat zo graag wilt. Je zou echter ook geloof kunnen hechten aan academisch onderzoek dat aantoont dat beide groepen nooit iets anders doen dan een lijn doortrekken vanuit hun eigen vooroordelen en daarom per definitie geen inzicht hebben in wat er gebeurt, laat staan wat er staat te gebeuren (en voor Hockey: da's Kahneman & Tversky).
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2302 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-