Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuizen naar San Francisco

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bennogr
Amerika-expert

Re: Verhuizen naar San Francisco

Bericht door Bennogr »

Nee, je mag niet even naar Canada of Mexico, die 90 dagen VS lopen in zo'n geval gewoon door.

En om mij bij het koor van mensen met echt goede raad te voegen: gewoon de normale weg volgen. Als je dat niet doet, kunnen sommigen van ons je alleen steun geven door even langs te komen in de speciale gevangenissen van de immigratiedienst (als je tenminste in de buurt zit). En we kunnen je uit komen zwaaien als je het land uitgezet wordt. Maar dat is alle steun die je verder van ons kan verwachten.

Veel succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Therwijnen schreef:...kun je even naar canada of mexico gaan voor een paar dagen en dan weer 90 terugkomen?
Nee, dat mag niet. Die "uitstapjes" tellen gewoon mee in de 90 dagen.
Ik sluit me aan bij alle anderen: volg nou gewoon de normale route, dan heb je geheid geen gezeik.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Kan aan mij liggen maar als je pasgeleden met de liefde van je leven getrouwd bent en je wilt samen naar de VS dan zou je toch denken dat je helemaal NIETS doet waarmee je een ban riskeert waardoor je 10 jaar het land niet in mag?

Succes met je keuze, ik zou het wel weten ;)
Therwijnen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Therwijnen »

dutch_in_seattle schreef:
Therwijnen schreef:...kun je even naar canada of mexico gaan voor een paar dagen en dan weer 90 terugkomen?
Nee, dat mag niet. Die "uitstapjes" tellen gewoon mee in de 90 dagen.
Ik sluit me aan bij alle anderen: volg nou gewoon de normale route, dan heb je geheid geen gezeik.
Ik bedoel eigenlijk het volgende. Je mag 90 dagen naar de VS. Daarna ga je terug naar Nederland. Hoe lang moet je dan wachten om weer voor 90 dagen naar de VS te gaan.

Weet iemand dat?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Een jaar.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De uiteindelijke beslissing of je de VS weer in mag, ligt op de knieen van de immigratie-ambtenaren, zoals Homerus dat gezegd zou hebben.

Niet echt een regel voor, maar als je precies 90 dagen in het land bent geweest en dan een week later weer voor de deur staat, kom je er waarschijnlijk niet in. Korter blijven en langer wegblijven is waarschijnlijk beter.

Blijft de vraag natuurlijk: waarom doe je toch zo moeilijk?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Ik lees dit forum al een tijdje. Ik vind het zo grappig dat mensen om advies vragen, die vervolgens krijgen en er niets mee doen en soms ook nog een complete discussie aangaan dat ze het toch beter weten.
Mijn vraag: waarom vraag je het dan?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het is geen vraag om advies, het is een vraag naar bevestiging.
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

dimona schreef:Het is geen vraag om advies, het is een vraag naar bevestiging.
Zo kun je het ook bekijken.... :wink:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha inderdaad Dimona.

Enige probleem is dat de werking van de immigratie ambtenaren redelijk ondoorzichtig is en dat schijnen mensen niet zo goed te begrijpen helaas. Dus heb je veelal de keus tussen "de veilige en risicoloze weg bewandelen" of de "onveilige en risicovolle weg" bewandelen. Vaak is die laatste weg korter maar problematischer wanneer het fout gaat. En dan komt dus het probleem dat mensen zelf niet goed de afweging durven te maken of ze die laatste route moeten kiezen of niet, de bevestiging.

Enige probleem is dat wij veelal niet kunnen inschatten wat de gevolgen zijn als het fout gaat, dat kan TS beter.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ik dus zei: als je met de gevolgen kan leven, ga dan vooral je gang. Je hebt dan niks te verliezen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer