Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jullie 'Emigratie motieven'
Re: Jullie 'Emigratie motieven'
Daar ben ik het niet mee eens. Amerika is juist bij uitstek het land om jezelf hogerop te werken als je bereid bent daar voor te werken. Dus ook iemand die net een studie afmaakt heeft een goede kans. Of iemand die onderaan de ladder begint (ik noem maar wat, burgers maken bij McDonalds) kan zich uitstekend hogerop werken (tot manager van de zaak ofzo). Self made men genoeg te vinden. Ik heb meer van dit soort mensen in Amerika voorbij zien komen (met lucratieve ideeen/mensen die een eigen business konden opzetten etc.) dan in Nederland. Daar kende ik juist veel mensen die zich jarenlang uit de naad werkten en nooit hogerop konden omdat ze niet over de juiste opleidingseis beschikten bijvoorbeeld.
En prettig is een relatief begrip. Als je het prettig vindt om je handje op te houden bij de staat kun je inderdaad beter in Nederland blijven wonen.
En prettig is een relatief begrip. Als je het prettig vindt om je handje op te houden bij de staat kun je inderdaad beter in Nederland blijven wonen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Ik vindt jouw post wel best grappig.adam747 schreef:Klopt alleen voor twee gevallen; hoge opleiding met flink aantal jaren ervaring OF iemand die een succesvol eigenzaak start. In alle andere gevallen is Nederland veel prettiger om er te wonen zonder de stress en zorgen of je rond zult komen die maand en/of een werkgever die geen ziektekostenverzekering biedt.
Als dat je ingesteldheid is ?
Ben je wel zeker dat je ooit naar de VS wilt verhuizen ?
Misschien dat ik het verkeerd begrijp.
Maar dan spreek je gewoon in het geval van werknemer veronderstel ik.
Want als ondernemer is het zeker en vast niet slechter in de VS.
Als je hier 'pech' hebt als ondernemer moet je ook niet op hulp roepen want die komt er spijtig genoeg niet.
Dus wat is het uiteindelijke verschil tussen beide landen
Niets
No offence !
Groeten,
Kingair
Laatst gewijzigd door Kingair op 04 mar 2013, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Serieus?Ziva schreef:

Hoe bedoel je generaliserend?
Denk dat ik hier meer mensen gezien heb dan in Nederland die echt op het randje balanceren en twee soms wel drie banen hebben om hun kinderen vooral naar school te kunnen doen laten gaan. Of hun schulden voor de ziektekosten af te betalen. Alleen staande moeders die dus nooit thuis zijn voor hun kids. Stel je voor wat dat voor resultaten geeft in de toekomst?
En ik Nederland heb ik ook mensen gezien die echt niet alleen maar hun handje op houden. omdat ze dat leuk vinden. Jemig! Wat krijg ik de kriebels van je bericht!
Want? Ziva heeft volledig gelijk. Als je niet wil werken is het in Nederland veel beter. En mensen die niet willen werken die bestaan. Ik zie Ziva niet zeggen dat iedereen aan de onderkant van de samenleving niet wil werken.Staceybeesie schreef:Serieus?Ziva schreef:
En prettig is een relatief begrip. Als je het prettig vindt om je handje op te houden bij de staat kun je inderdaad beter in Nederland blijven wonen.![]()
Hoe bedoel je generaliserend?
Denk dat ik hier meer mensen gezien heb dan in Nederland die echt op het randje balanceren en twee soms wel drie banen hebben om hun kinderen vooral naar school te kunnen doen laten gaan. Of hun schulden voor de ziektekosten af te betalen. Alleen staande moeders die dus nooit thuis zijn voor hun kids. Stel je voor wat dat voor resultaten geeft in de toekomst?
En ik Nederland heb ik ook mensen gezien die echt niet alleen maar hun handje op houden. omdat ze dat leuk vinden. Jemig! Wat krijg ik de kriebels van je bericht!
De groep die wel wil werken maar zelfs met werk aan de onderkant van de samenleving zit zal in NL ook beter af zijn.
-
- Amerikakenner
Inderdaad als je niet wil werken ben je voor het ogenblik beter af in Nederland of Belgie.Want? Ziva heeft volledig gelijk. Als je niet wil werken is het in Nederland veel beter. En mensen die niet willen werken die bestaan. Ik zie Ziva niet zeggen dat iedereen aan de onderkant van de samenleving niet wil werken.
De groep die wel wil werken maar zelfs met werk aan de onderkant van de samenleving zit zal in NL ook beter af zijn.
Maar daar gaat ook verandering in komen.
Ik heb een aantal vrienden die werken bij de VDAB en RVA en alles wordt van hieruit stelselmatig ook meer en meer gecontroleerd.
De mensen die langdurig steun trekken moeten een 'contract' tekenen waarin ze akkoord gaan van x aantal keer werk te zoeken per week.
Als je bij een volgende controle je quota niet haalt wordt je uitkering gestopt.
Het is zelfs zo dat deze 'niet werkende/niet steuntrekkende' niet in de statistieken als werkeloze worden opgenomen
Want dan heb je een betere score betreffende de werkloosheid iets wat men aan het doen is in de ganse EU.
Cijfermatig moet het er beter uitzien.
En wat doen deze mensen ?
Wat doet een ondernemer die om het even welke reden 'pech' heeft ?
Geen idee maar dat heeft de EU duideljk ook een wel negatief kantje.
En ik las net dat er in Belgie vorige maand meer als 900 bedrijven 'pech' hadden
Hoeveel gezinnen worden hier wel niet getroffen ?
Prettige avond
Kingair
-
- Amerika-expert
Het woord "prettig" is wat ik bedoel.Hockey schreef:
Want? Ziva heeft volledig gelijk. Als je niet wil werken is het in Nederland veel beter. En mensen die niet willen werken die bestaan. Ik zie Ziva niet zeggen dat iedereen aan de onderkant van de samenleving niet wil werken.
Het is de toon die de muziek voor mij net niet maakt. Neerbuigend bedoelt en duidend dat Nederland vol zit met dat "soort".
Sorry, maar dat lees ik er niet in en dat staat er ook niet.Staceybeesie schreef:Het woord "prettig" is wat ik bedoel.
Het is de toon die de muziek voor mij net niet maakt. Neerbuigend bedoelt en duidend dat Nederland vol zit met dat "soort".
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Op sommige plekken in de VS is het ook heel makkelijk om je handje op te houden als je niet wilt werken.
Lees er alleen het weblog van Petra in Oneonta maar eens op na, voorbeelden te over.
Lees er alleen het weblog van Petra in Oneonta maar eens op na, voorbeelden te over.
De EU is niet beter. Ik vind het altijd merkwaardig dat sommige mensen de weg van de meeste weerstand kiezen (emigratie naar de VS) versus een eenvoudigere emigratie binnen de EU. En alle opmerkingen over overheidsbemoeienis, sociale zekerheid, vrijheid, vriendelijkheid, werkeloosheid, steuntrekkers enzovoorts zijn onzinnig. Zowel in de EU alsook de VS heb je kansen, beperkingen, politie, snelheidsbeperkingen, de belastingdienst enzovoorts. Het zijn nuance verschillen.
-
- Amerikakenner
Zou best kunnen maar ik dacht dat men dan over een $ 2 a 300.00 max spreekt ?vana schreef:Op sommige plekken in de VS is het ook heel makkelijk om je handje op te houden als je niet wilt werken.
Of ben ik mis ?
Want anders wordt het ginder achter nog leuker
Groeten,
Kingair
-
- Amerika-expert
Dat bedrag verschilt per staat en zelfs per county.
Precies wat ik bedoelde te zeggen Oeboemoe en Vana
Precies wat ik bedoelde te zeggen Oeboemoe en Vana
Woha... let je even niet op gelijk ellende zeg 
Het woord "prettig" kwam van de post van adam af. Hij zij dat het in Nederland prettiger wonen is in alle gevallen die geen hoge opleiding of eigen zaak heeft. Ik zei dus dat prettig relatief is in deze.
Verder denk ik dat je mijn post niet goed gelezen heb want ik zeg juist dat "mensen die het prettig vinden hun hand op te houden inderdaad beter af zijn in Nederland" dan in Amerika omdat je over het algemeen minder goed sociaal vangnet hebt in Amerika. Oftewel, ja het is lastiger om rond te komen in Amerika, harder bestaan. Of ben je het daar niet mee eens? Dat kan ook hoor.
Verder snap ik niet zo goed dat je de kriebels krijgt van mijn bericht want ik zeg niets over de oorzaken of het hoe en waarom mensen hun handen ophouden. Ik generaliseer ook niet dus snap niet zo goed wat je probleem is. Woorden als "neerbuigend" komen van jouw hand en zijn jouw aannames hier. Ik zeg simpelweg dat: ALS je je hand op wil houden (om welke reden dan ook/in welke positie je dan ook zit) je momenteel beter af bent in Nederland dan in Amerika (uitzondering daargelaten zoals vana al aangeeft).
En inderdaad, zoals Kingair ook zegt, volgens mij zit daar dus verandering in te komen en zal het in alle gevallen lastiger worden.

Het woord "prettig" kwam van de post van adam af. Hij zij dat het in Nederland prettiger wonen is in alle gevallen die geen hoge opleiding of eigen zaak heeft. Ik zei dus dat prettig relatief is in deze.
Verder denk ik dat je mijn post niet goed gelezen heb want ik zeg juist dat "mensen die het prettig vinden hun hand op te houden inderdaad beter af zijn in Nederland" dan in Amerika omdat je over het algemeen minder goed sociaal vangnet hebt in Amerika. Oftewel, ja het is lastiger om rond te komen in Amerika, harder bestaan. Of ben je het daar niet mee eens? Dat kan ook hoor.
Verder snap ik niet zo goed dat je de kriebels krijgt van mijn bericht want ik zeg niets over de oorzaken of het hoe en waarom mensen hun handen ophouden. Ik generaliseer ook niet dus snap niet zo goed wat je probleem is. Woorden als "neerbuigend" komen van jouw hand en zijn jouw aannames hier. Ik zeg simpelweg dat: ALS je je hand op wil houden (om welke reden dan ook/in welke positie je dan ook zit) je momenteel beter af bent in Nederland dan in Amerika (uitzondering daargelaten zoals vana al aangeeft).
En inderdaad, zoals Kingair ook zegt, volgens mij zit daar dus verandering in te komen en zal het in alle gevallen lastiger worden.
-
- Amerika-expert
I agree to disagree, met je Ziva.
Voor mij kwam het over als de uitkering trekkers zitten in Nederland en de mensen die wat willen bereiken mogen vertrekken naar Amerika.
Misschien heb ik het verkeerd ingeschat en bedoelde je dat in mindere mate of juist niet.
Soms loont hard werk in Amerika en soms niet. En hetzelfde geldt in mijn ogen in Nederland.
Dat zou niet de reden van emigratie voor mij zijn.
Voor mij kwam het over als de uitkering trekkers zitten in Nederland en de mensen die wat willen bereiken mogen vertrekken naar Amerika.
Misschien heb ik het verkeerd ingeschat en bedoelde je dat in mindere mate of juist niet.
Soms loont hard werk in Amerika en soms niet. En hetzelfde geldt in mijn ogen in Nederland.
Dat zou niet de reden van emigratie voor mij zijn.
Ok, ga ik het anders vragen. Stel je bent werkeloos (boeit niet waarom) waar woon je dan liever, in Nederland of in Amerika?
-
- Amerika-expert
Je ziet het punt niet? Of wil het niet zien?
Het topic ging wat zijn je emigratie motieven.
Als je dan zegt ik wil in een land wonen zonder mensen die "hun hand op houden", kan het je wel eens tegen gaan valllen.
Als je in Amerika succesvol bent, dan zal je dat in Nederland ook in zekere mate zijn geweest.
Het geluk ligt niet voor het oprapen in Amerika, net als in Nederland.
En het is niet zo dat mensen die "hun handje op houden" alleen in Nederland wonen.
Die wonen overal ter wereld.
Het topic ging wat zijn je emigratie motieven.
Als je dan zegt ik wil in een land wonen zonder mensen die "hun hand op houden", kan het je wel eens tegen gaan valllen.
Als je in Amerika succesvol bent, dan zal je dat in Nederland ook in zekere mate zijn geweest.
Het geluk ligt niet voor het oprapen in Amerika, net als in Nederland.
En het is niet zo dat mensen die "hun handje op houden" alleen in Nederland wonen.
Die wonen overal ter wereld.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Aan beide kanten zitten voor- en nadelen. In Amerika is het ontslaan van mensen makkelijker, waardoor je heel plotseling op straat kunt komen te staan. Dat is naar, maar sommige economen beweren dat bedrijven daardoor ook makkelijker mensen aannemen, een kans geven. Dus wat dat betreft kan het voordeliger zijn in Amerika te wonen. Echter denk ik dat dit alleen geldt voor de wat hoger ingeschaalde banen. Want mensen die aan de onderkant van de samenleving leven en het dus moeten doen met de k*t-baantjes zullen niet zo snel mooie kansen krijgen. In Nederland is het dan makkelijker jezelf te scholen, want goedkoper. Nadeel van het ontslagrecht in Nederland is dan dat je weliswaar een goed vangnet hebt (is maar net hoe je het bekijkt, en waar je vandaan kwam), maar dat het, zeker in deze economisch zware tijden, moeilijker is om aan een baan te komen. Dus als je het hebt over graag je hand ophouden bij de overheid: ik denk dat er maar heel weinig mensen graag hun hand ophouden. Ze zullen er vast zijn, maar het gros voelt zich toch echt beter bij het hebben van een aardige baan, vanwege de contacten met andere mensen, je zelfbeeld e.d.
Dus ik moet me aansluiten bij de opmerking dat de toon niet erg vriendelijk was. Het ophouden van je hand bij de staat klinkt per defenitie als iets negatiefs. Overigens merk ik om me heen genoeg mensen, vooral mensen die een eigen bedrijf hebben waarmee het heel slecht gaat, die het aanvragen van een bijstandsuitkering niet eens als optie zien. En dat terwijl je er toch alle recht op hebt. Je hebt tenslotte in de jaren dat je verdiende en belangsting afdroeg gewoon betaald voor die voorziening.
Alles is relatief. In sommige gevallen werkt het ene systeem beter voor je, in andere gevallen het andere systeem. Ik denk wel dat je in het algemeen genomen kunt zeggen dat Nederland beter zorgt voor mensen die het iets minder getroffen hebben in het leven. Nederlandse kinderen van laaggeschoolde ouders hebben betere kansen op te klimmen dmv betaalbaar onderwijs dan kinderen van Amerikaanse zwakkeren. En wie profiteert daar nu uiteindelijk van? In mijn beeld de maatschappij als geheel....
Dus ik moet me aansluiten bij de opmerking dat de toon niet erg vriendelijk was. Het ophouden van je hand bij de staat klinkt per defenitie als iets negatiefs. Overigens merk ik om me heen genoeg mensen, vooral mensen die een eigen bedrijf hebben waarmee het heel slecht gaat, die het aanvragen van een bijstandsuitkering niet eens als optie zien. En dat terwijl je er toch alle recht op hebt. Je hebt tenslotte in de jaren dat je verdiende en belangsting afdroeg gewoon betaald voor die voorziening.
Alles is relatief. In sommige gevallen werkt het ene systeem beter voor je, in andere gevallen het andere systeem. Ik denk wel dat je in het algemeen genomen kunt zeggen dat Nederland beter zorgt voor mensen die het iets minder getroffen hebben in het leven. Nederlandse kinderen van laaggeschoolde ouders hebben betere kansen op te klimmen dmv betaalbaar onderwijs dan kinderen van Amerikaanse zwakkeren. En wie profiteert daar nu uiteindelijk van? In mijn beeld de maatschappij als geheel....
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik geloof wat je zegt hoor. Ik bedoel niet dat al die punten helemaal "slecht" zijn in de VS, maar voor mij wel zaken die me zouden kunnen tegenhouden. Meer concrete voorbeelden dan:ned in MO schreef:Huh? Dat zijn gewoon keuzes die je maakt hoor?Waarom niet: familie, werkgelegenheid (+ weinig vakantie e.d.), ziekteverzekering, pensioen.
Familie in Nederland: Ik zie mijn ouders 5 a 6 weken per jaar (2x 3 weken ong) maar goed ver weg wonen is nooit makkelijk met familie natuurlijk. Toch vraag ik me af of jij je ouders zo lang ziet elk jaar?
Werkgelegenheid: Ik zie in mijn omgeving niet meer of minder verhalen over werkeloosheid dan je in Nederland hoort.
Weinig vakantie: Ligt ook aan jezelf. Afgelopen zomer 4 weken totaal in nederland geweest en net een week wintersport gedaan. (ben zelfstandig ondernemer)
Verzekering? Gewoon afgesloten indertijd bij een verzekeringsmaatschappij. Volgens mij niet duurder als je meerekent wat die verzekering in Nederland eigenlijk kost en dus niet wat jij zelf afdraagt.
Pensioen? Kan je ook gewoon opbouwen hier net als in Nederland.
Familie: mijn moeder heeft vliegangst en zou me dus niet komen bezoeken (en anders doe ik haar misschien een trauma aan). Ja, ik kan naar huis komen, maar met wat pech kan ik weinig vakantie nemen in Amerika en is dat misschien enkel een bezoekje met kerst.
Werkgelegenheid: ik merk nu hier in België hoe moeilijk het is om werk te vinden en zou schrik hebben om in de VS geen werk te vinden of niet werk van niveau. Ik weet niet of ik me goed zou voelen met een mcdonalds job bijvoorbeeld, maar ik weet dat dat net héél realistisch is wanneer ik zou verhuizen naar daar, zeker één van de komende jaren omdat ik nog niet veel werkervaring heb. Ik vind het knap dat veel mensen het wel doen, en als ik door laag te beginnen kansen heb om door te groeien, is dat natuurlijk een andere zaak. Maar dat weet je niet op voorhand en die onzekerheid zou erg aan mij knagen. Misschien plan ik gewoon iets te graag om zo'n grote stap te zetten? De combinatie van alleen zijn en onzekerheid zou me niet bepaald gelukkig maken haha.
Ziekteverzekering: tja... duur, wat ik al gelezen heb tenminste.
Pensioen: op erg late leeftijd. Zo zag ik een kreupel dametje van wel 70 ofzo in Walmart werken. Zo'n zaken vallen me erg op omdat je dat in België gewoon absoluut niet ziet!
Voor andere mensen zijn dit zaken die hun absoluuuut niet zouden tegen houden, maar voor mij PERSOONLIJK misschien wel

Maar ach, ik geraak toch niet aan een green card dus ik moet me er ook geen zorgen over maken

Laatst gewijzigd door Eve88 op 04 mar 2013, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk juist dat jij alleen een punt ziet in iets wat ik nooit gezegd heb eerlijk gezegd. Waar lees jij dat ik gezegd zou hebben dat ik "in een land wil wonen zonder mensen die hun hand op houden?" Dat zeg ik toch nergens?
Verder ben ik van mening dat mensen die in Nederland niet succesvol zijn dat in Amerika juist wel kunnen zijn door een andere mentaliteit in het land zelf. Daar mag je het mee oneens zijn, geen probleem, maar dat is puur wat ik zelf zie. Waardering voor durf en jezelf opwerken komen naar mijn mening vaker voor in Amerika dan in Nederland. Ik ervaarde daar juist dat mensen, juist door die comfort van het sociale vangnet, minder gestimuleerd werden om hogerop te willen of zich wilde opwerken. Ik denk dan ook dat een "harder bestaan" meer riscico met zich meebrengt en tegelijkertijd meer kansen biedt omdat mensen bereid zijn meer risico's te nemen.
En omgekeerd, zat voorbeelden van mensen die juist in Nederland heel succesvol zijn en in Amerika juist helemaal niet (acteurs) maar ook handelsondernemingen die stukliepen. Geluk ligt niet voor het oprapen nee, daar ben ik het mee eens. Maar als je nooit naar de grond kijkt zal je het geluk ook niet zien liggen denk ik dan.
Verder ben ik van mening dat mensen die in Nederland niet succesvol zijn dat in Amerika juist wel kunnen zijn door een andere mentaliteit in het land zelf. Daar mag je het mee oneens zijn, geen probleem, maar dat is puur wat ik zelf zie. Waardering voor durf en jezelf opwerken komen naar mijn mening vaker voor in Amerika dan in Nederland. Ik ervaarde daar juist dat mensen, juist door die comfort van het sociale vangnet, minder gestimuleerd werden om hogerop te willen of zich wilde opwerken. Ik denk dan ook dat een "harder bestaan" meer riscico met zich meebrengt en tegelijkertijd meer kansen biedt omdat mensen bereid zijn meer risico's te nemen.
En omgekeerd, zat voorbeelden van mensen die juist in Nederland heel succesvol zijn en in Amerika juist helemaal niet (acteurs) maar ook handelsondernemingen die stukliepen. Geluk ligt niet voor het oprapen nee, daar ben ik het mee eens. Maar als je nooit naar de grond kijkt zal je het geluk ook niet zien liggen denk ik dan.
Sja, het oude dametje in de Walmart. Is dat een eigen keuze of gedwongen door financiële omstandigheden? Ik vind het zowel goed als slecht. Slecht dat het nodig is, maar goed dat ze nog wel een kans krijgt. Probeer in NL of België als 70 jarige maar eens aan de bak te komen.
Emigratiemotieven zullen denk ik uiteindelijk neerkomen op een gevoel wat een land je geeft. Tenminste, als je niet voor de liefde of een aangeboden baan emigreert.
Emigratiemotieven zullen denk ik uiteindelijk neerkomen op een gevoel wat een land je geeft. Tenminste, als je niet voor de liefde of een aangeboden baan emigreert.
-
- Amerikakenner
Wist zelfs niet dat dit kon in Nederland.RiverCola schreef: Overigens merk ik om me heen genoeg mensen, vooral mensen die een eigen bedrijf hebben waarmee het heel slecht gaat, die het aanvragen van een bijstandsuitkering niet eens als optie zien. En dat terwijl je er toch alle recht op hebt. Je hebt tenslotte in de jaren dat je verdiende en belangsting afdroeg gewoon betaald voor die voorziening.
In Belgie heb je dan wel dikke pech als zelfstandige want hier krijg je niets.
Geen enkele instelling die je helpt.
Spijtig genoeg want ook deze mensen hebben jaren bijdrage betaald aan de Belgische Staat.
Groeten,
Kingair
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3688 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie