Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2015 Slow Chat
Re: DV-2015 Slow Chat
Wij hebben ons ook weer ingeschreven. Vorige week waren we in Nederland voor ons H1B visum "interview" en de consulair medewerker vroeg "Nog steeds geen geluk met de DV-lottery?". Het leek alsof hij kon zien dat we meerdere keren hadden meegedaan, maar het kan natuurlijk ook gewoon een "small talk" opmerking zijn geweest. Toch een beetje vreemd. Ben blij dat H1b een dual intent visum is, anders was ik waarschijnlijk een beetje bang geweest om erop te antwoorden.
Maar zaten jullie niet ooit bij de niet-winnende winnaars ? Misschien dat daarom toen je naam is doorgegeven ? Het heeft toch iets van twee weken geduurd - als ik me goed herinner - voor de situatie werd rechtgezet. (Als we het teleurstellen van 20.000 'winnaars zo mogen noemen.)
Nu gaat deze discussie meteen mooi naar boven...
Nu gaat deze discussie meteen mooi naar boven...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De laatste dagen dat je je nog in kan schrijven....
Zijn er die het op het laatste moment nog willen doen? Waarom heb je zo lang gewacht? (je had nog geen foto?
)
Zijn er die er over nagedacht hebben om (weer) mee te doen, maar die zich toch maar bedacht hebben? Waarom?
Zijn er die het op het laatste moment nog willen doen? Waarom heb je zo lang gewacht? (je had nog geen foto?

Zijn er die er over nagedacht hebben om (weer) mee te doen, maar die zich toch maar bedacht hebben? Waarom?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Inderdaad op het laatste moment ingevuld. Het is zo weinig werk dat ik het in mijn geval steeds heb uitgesteld: '' dat moet ik nog even doen''.kastelke schreef:De laatste dagen dat je je nog in kan schrijven....
Zijn er die het op het laatste moment nog willen doen? Waarom heb je zo lang gewacht? (je had nog geen foto?)
VOor je het weet is dan 28 oktober en zit je toch weer met stressplekken in je nek onderweg naar de fotograaf

Klopt. Dat kan er ook zeker mee te maken hebben.oortjes schreef:Maar zaten jullie niet ooit bij de niet-winnende winnaars ? Misschien dat daarom toen je naam is doorgegeven ?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ook net ingevuld, wel niet met een foto van een fotograaf maar met iPhone en niet op een perfect witte muur, hopelijk is dat geen probleem ...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja zeker! Zonder in detail te willen treden omdat het (te) persoonlijk is, begin september heb ik even eraan gedacht om weer mee te doen met de loterij. Maar vlak daarna werd ik plotseling heel erg ziek. Ik ben een tijdje uit de running geweest en er nog niet helemaal bovenop nu. In de afgelopen weken heb ik om die reden besloten om niet meer aan Amerika te denken als mogelijke toekomstige thuis. Het health care system in de VS vind ik gewoon té onzeker (alle co-pays, formulieren, geselecteerde zorgaanbieders, onduidelijke vergoedingen) en de situatie voor werknemers mbt ziekte is bij sommige bedrijven ook gewoon slecht (5 sick days per jaar bvkastelke schreef:De laatste dagen dat je je nog in kan schrijven....

Dus de liefde voor de VS blijft, en mocht mij daar toevallig ooit een baan aangeboden worden met bepaalde zekerheden dan zou ik het zeker overwegen, maar voor mij is het nu definitief: Amerika is een fantastisch vakantieland, met hele leuke mensen, waar ik graag kom (voor vakantie of zaken)!
Dat is een gezond en ook begrijpelijk uitgangspunt RiverCola.
Het is inderdaad wel een ander systeem maar niet iedereen die ziek wordt raakt zijn baan kwijt. Ik heb een gewone baan en bouw netjes rechten op om (langdurig) ziek te zijn mocht ik het nodig hebben. Het gaat alleen inderdaad allemaal wat minder gemakkelijk en is minder vanzelfsprekend dan in Nederland, dat is waar.
Het is inderdaad wel een ander systeem maar niet iedereen die ziek wordt raakt zijn baan kwijt. Ik heb een gewone baan en bouw netjes rechten op om (langdurig) ziek te zijn mocht ik het nodig hebben. Het gaat alleen inderdaad allemaal wat minder gemakkelijk en is minder vanzelfsprekend dan in Nederland, dat is waar.
-
- Amerika-ontdekker
Dat was hem weer. En nu maar wachten 

Weinig hoop, voor ons is het de eerste keer... Maar je weet nooit he!jummel schreef:Dat was hem weer. En nu maar wachten

Ik heb inmiddels begrepen dat je niks hoort als je niet geselecteerd bent. Dus ook niet om welke reden, neem ik aan? Stel dus dat je foto's niet aan de vereisten voldeden, bijvoorbeeld, dan kom je dat dus niet te weten?
De onze zijn uiteindelijk gemaakt bij een fotograaf, dus zouden normaal gesproken goed moeten zijn...
Memories...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je logt in het voorjaar in op de website, voert je nummer dat je gekregen hebt in, en dat staat er dat je wel of niet geselecteerd bent. Je moet dit dus wel zelf checken! En reden voor afwijzing staat er niet bij, maar dat is ook logisch, want het is een loterij. Als jij de staatsloterij niet wint omdat het balletje niet op jouw nummer is gevallen, dan krijg je ook geen tekst en uitleg waarom nietMiniMe schreef:
Ik heb inmiddels begrepen dat je niks hoort als je niet geselecteerd bent. Dus ook niet om welke reden, neem ik aan? Stel dus dat je foto's niet aan de vereisten voldeden, bijvoorbeeld, dan kom je dat dus niet te weten?
De onze zijn uiteindelijk gemaakt bij een fotograaf, dus zouden normaal gesproken goed moeten zijn...

Om de foto zou ik me niet druk maken, tenzij er een krokodil in plaats van jouw hoofd op staat.

Dat is inderdaad heel logisch, maar er is een verschil tussen niet winnen omdat je niet geloot wordt en niet KUNNEN winnen omdat je lotje niet eens in de trekking zit wegens verkeerd ingevuld. Toch?RiverCola schreef: En reden voor afwijzing staat er niet bij, maar dat is ook logisch, want het is een loterij. Als jij de staatsloterij niet wint omdat het balletje niet op jouw nummer is gevallen, dan krijg je ook geen tekst en uitleg waarom niet![]()
Om de foto zou ik me niet druk maken, tenzij er een krokodil in plaats van jouw hoofd op staat.

We zijn gelukkig wel herkenbaar op de foto, dus laten we er maar van uitgaan dat dat goed zit.

Memories...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet eens 40 deelnemers?! 

Elke
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Wel ,ik vond het hier ook vrij stil bleef ten opzichte van anderen jaren . 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had eigenlijk verwacht dat er nu meer mensen mee zouden doen, omdat het mogelijk de laatste keer is dat je mee kan doen...
(maar die mensen maken het misschien niet kenbaar dat ze meegedaan hebben)
(maar die mensen maken het misschien niet kenbaar dat ze meegedaan hebben)
Elke
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Vorig jaar zaten we op drie november op 49 deelnemers, dus 10 meer dan dit jaar.
Groetjes,
Carine
Carine
- EveStars
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Och, zou het eens mooi zijn als deze afname een nationale of internationale trend was...
May I never wake up from the American dream.
Wij hebben de afgelopen 3 jaar meegedaan, maar dit jaar niet. We zitten nu net in Brazilie, en het is de bedoeling om hier toch zeker 3 jaar te blijven. Uiteindelijk willen we wellicht wel weer terug naar de VS, dus mocht de loterij volgens jaar nog bestaan, dan doen we dan waarschijnlijk wel weer mee.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Ik hoop dat ik het hele jaar niks win met mijn lot in de staatsloterij, dan wil ik daar wel een klinkende overwinning in de DV lotery voor terug 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Met een winnend lotje van de staatsloterij geraak je ook al in Amerika :p (als investeerder)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht