Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Illegaal leven in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Janita89
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Illegaal leven in Amerika

Bericht door Janita89 »

Tom, wat ik je zeker kan aanraden is tijdens de studie je al lekker bezighouden met Amerika.
Zelf heb ik een half jaar (maar een jaar kan ook) in de VS gestudeerd. Je hebt dan een jaar de tijd om contacten te leggen, vrienden te maken etc. Ik had na een paar maanden echt al een tweede leven opgebouwd in de VS. Nu woon ik er zelf ook nog niet, maar die uitwisseling staat mooi op m'n CV, ik heb een Amerikaanse vriend, veel vrienden in de States...
Je zou kunnen doen wat hier al eerder is voorgesteld: high school, au pair, summercamp. Dan ben je én in Amerika én het staat voor later goed op je CV. Ga iets studeren wat je leuk vindt en ga dan weer een jaar naar de VS voor uitwisseling. Tegen de tijd dat je bent afgestudeerd heb je al 2 jaar in Amerika kunnen wonen, dus je kent het land nog beter en met die ervaring én je diploma op zak zal het waarschijnlijk allemaal makkelijker gaan dan nu.
Of doe je hele studie in de VS, maar dan moet je wel een gevulde spaarrekening hebben.
nearhawaii
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door nearhawaii »

Of doe het zoals ik: emigreer naar New Zealand, bouw een CV op met Engelstalige werkervaring en probeer zo de VS (of Canada) in te komen.

Op basis van mijn ervaring (ben begin dertig) kan ik zeggen: Hoe langer je in Nederland verblijft hoe kleiner de kans wordt dat je emigreert. Geef jezelf dus een deadline. Bijvoorbeeld vijf jaar (studie afmaken, jaartje werken, pleitte.)

Succes man!
nearhawaii
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door nearhawaii »

p.s. en de Nederlandse vrouwen ontwijken! Voor je het weet zit je tot over je oren in de hypotheekschulden :)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

nearhawaii schreef:Of doe het zoals ik: emigreer naar New Zealand, bouw een CV op met Engelstalige werkervaring en probeer zo de VS (of Canada) in te komen.
Hoe zou Engelstalige werkervaring dan helpen om de VS of Canada binnen te komen?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

nearhawaii schreef:p.s. en de Nederlandse vrouwen ontwijken! Voor je het weet zit je tot over je oren in de hypotheekschulden :)

Dat klinkt misschien heel lullig, maar is zeker waar!
Als ik zo slim was geweest, had ik al toen ik 19 was in Amerika gebleven, maar nee......... :lol:
Tessah
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Tessah »

nearhawaii schreef:p.s. en de Nederlandse vrouwen ontwijken! Voor je het weet zit je tot over je oren in de hypotheekschulden :)
Dat geldt ook net zo voor de Nederlandse mannen :)
Als je zoiets wilt, dan moet je of single blijven, of een partner vinden die er net zo over denkt. Maar helaas werkt de liefde niet altijd zo ;)
Groeten, Tessah
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Of gewoon een huis huren ipv kopen??????? :scratch:

Of zijn het altijd maar vrouwen die een dure hypotheek aan hun mannen opdringen?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Probleem is denk ik dat veel mensen jaren geleden teveel moesten betalen voor een huis, derhalve te weinig aanbetaalden en teveel hypotheek gaven. Nu zitten ze 'onder water' zoals dat zo leuk heet in de US (en ook in Ned. ?) en dan kan verkoop van een pand problematisch worden.

Ik denk zelf dat als je niet via een huwelijk naar de US gaat maar bv. werkgebonden, je met zijn tweeen meer kans hebt op een succesvolle emigratie dan wanneer je in je uppie gaat.
Maar inderdaad het moet voor beide partners een richting zijn die ze hun leven willen geven.
Of een moet ietwat gestoord zijn - en dan bij voorkeur niet de skilled worker - dat maakt de emigratie dan ook weer mogelijk.
Laatst gewijzigd door USInsider op 27 okt 2013, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou liever gaan/leven met iemand die PRETTIG gestoord is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Zou Mr. Oor ook wel willen denk ik....
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer