Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"I detect an accent, where are you from?"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: "I detect an accent, where are you from?"
Volgens mij heb jij eerder een licht accent in je Nederlands dan in je Engels, Loek. Heel licht hoor 

Ik geloof je! Vooral als je er al sinds je kinderjaren woont. Ik denk dat veel mensen van zichzelf denken dat ze geen accent hebben, maar het wel degelijk hebben. Ik krijg de vraag zelf ook regelmatig gesteld, hoewel dat niet altijd nodig is want mijn Amerikaanse huisgenoot stelt mij vaak al voor als haar roommate uit Holland haha.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En bij nader inzien blijkt dat dan in Kopenhagen te zijn geweest.SophiaB schreef: Ik heb nog nooit de reactie gehoord van "Holland? Wat moet je daaaaaar nou?!" Het is altijd "oh cool, I have an aunt / nephew / kennis / collega die in Holland heeft gewoond / gewerkt / drugs gebruikt / gereisd" :p

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig merk je daar als ik schrijf niet van.nieuwenoord schreef:Volgens mij heb jij eerder een licht accent in je Nederlands dan in je Engels, Loek. Heel licht hoor

Copenhagen is de hoofdstad van Amsterdam. Dat weet iedereen. En vice versa.
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Uiteraard. En we hebben het nog helemaal niet gehad over die mensen die na 10 keer NOG vragen "Je kwam toch uit, euh.... Denemarken he? Of was het Zweden? Wel zoiets toch?" Zucht... ja.... zoiets inderdaadUSInsider schreef:Copenhagen is de hoofdstad van Amsterdam. Dat weet iedereen. En vice versa.

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Geen moment! De taalverloedering in Nederland is me een doorn in het oog, maar jouw Nederlands is perfect.Loek schreef:Gelukkig merk je daar als ik schrijf niet van.nieuwenoord schreef:Volgens mij heb jij eerder een licht accent in je Nederlands dan in je Engels, Loek. Heel licht hoor
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Haha, toevallig vroeg een collega aan mijn man '' Je vrouw komt toch uit zweden of daar ergens in de buurt? Ik wil daar echt een keer naar toe'' Uhm nee Nederland. '' Oh ja dat was het! Echt super''SophiaB schreef:"Je kwam toch uit, euh.... Denemarken he? Of was het Zweden? Wel zoiets toch?" Zucht... ja.... zoiets inderdaad

04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
Ach, hoeveel Nederlanders kunnen zonder met hun ogen te knipperen de hoofdstad van Californië of New York ophoesten?
Vakantieman...
Vakantieman...

-
- Amerika-expert
Of de hoofdstad van South Dakota. En hoe je de naam van die stad uitspreekt
(antwoord: Pierre, uit te spreken zoals je Pier uitspreekt in het Nederlands).
En nee: de stad New York is niet de hoofdstad van de staat New York. Die hoofdstad is het voormalige Beverwijk (met Amsterdam en Rotterdam naast de deur daar).
(antwoord: Pierre, uit te spreken zoals je Pier uitspreekt in het Nederlands).
En nee: de stad New York is niet de hoofdstad van de staat New York. Die hoofdstad is het voormalige Beverwijk (met Amsterdam en Rotterdam naast de deur daar).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
De meeste Nederlanders (en Belgen ook denk ik) hebben geen idee dat er een Washington state bestaat, kennen alleen Washington, D.C.
Benno, is het een quiz ? Antwoord: Albany !
Benno, is het een quiz ? Antwoord: Albany !
Oftewel: het voormalige Fort Oranje. 

Vandaag nog...onze Amerikaanse CEO die al meerdere keren ons kantoor heeft bezocht:"...to our offices in France, Germany and Amsterdam."
En we zitten in Utrecht
En we zitten in Utrecht

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Misschien een teken dat het erg klein is en te vol gebouwd - voor US begrippen ?
We zouden heel Ned. gewoon Amsterdam kunnen noemen !
Zijn we meteen af van het gedoe met Holland en Netherlands.
En being Dutch - want dan zijn we allemaal Amsterdammers.
Dat nog niemand daar aan gedacht heeft....
We zouden heel Ned. gewoon Amsterdam kunnen noemen !
Zijn we meteen af van het gedoe met Holland en Netherlands.
En being Dutch - want dan zijn we allemaal Amsterdammers.
Dat nog niemand daar aan gedacht heeft....