Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Een vraag betreft het 'social Security nummer'(SSN)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

fcolos schreef:
a4plus schreef: En voor je rijbewijsaanvraag heb je ook een SSN nodig.
In California heb je sowieso geen ssn nodig voor een rijbewijs, dus ik vraag me af of dat in andere staten wel zo is...

Yip, in Texas wel, in New York ook en vermoedt de meeste andere Staten als ik de verhalen hier lees. Meneer Schwarzenegger zou wel weer iets anders hebben gedacht. In California krijg je eerdaags ook een ziektenkostenverzekering als illegaal :shock: Dus jongens, wie geen visum kan krijgen, koop een sombrero en hup naar California, alles makkelijk te krijgen. :D
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

a4plus schreef: Yip, in Texas wel, in New York ook en vermoedt de meeste andere Staten als ik de verhalen hier lees. Meneer Schwarzenegger zou wel weer iets anders hebben gedacht. In California krijg je eerdaags ook een ziektenkostenverzekering als illegaal :shock: Dus jongens, wie geen visum kan krijgen, koop een sombrero en hup naar California, alles makkelijk te krijgen. :D
Hier ben je verplicht een rijbewijs te halen als je langer dan een paar maanden in California verblijft (zeg maar als iets anders dan gewoon een toerist). Mensen op een dependent visa zonder werkvergunning (en ss#), zouden dan niet aan de regels kunnen voldoen, dus vandaar dan waarschijnlijk...

Hee, en niks over mijn held Arnold!
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Matt uut Fergus
Amerika-newbie

Bericht door Matt uut Fergus »

Volgens het i-9 formulier kan ik met enkel m'n Unexpired Temporary resident card, of m'n unexpired employment authorization card aantonen dat ik mag werken.

Als ik m'n rijbewijs en SSN heb zou ik dat ook kunnen gebruiken voor dat I-9 formulier.

En hier in MN moet je een SSN hebben om af te rijden. Ik heb m'n multi per gok test om m'n kennis van de regels te testen al gedaan.
Als ik m'n SSN nu voor de 22ste van deze maand heb dan kan ik op de 22ste afrijden... maar ja die trage staats instellingen he....
hij die zonder zonden is... Leg neer die steen liegbeest
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Altijd eerst checken met de DMV wat de eisen zijn per staat.
http://www.dmv.org

Voor Oregon heb je geen SSN nodig om een US rijbewijs te verkrijgen. Als je een iTIN (Individual Tax Identification Number)nummer hebt is dat ook voldoende maar niet noodzakelijk.
De DMV zegt dit erover als je geen SSN hebt:
"If you have never been issued a SSN by the Social Security Administration, you may sign a Statement of No Social Security Number Form. http://www.odot.state.or.us/forms/dmv/7255.pdf"

Anders zouden mensen die hier zijn op bv een H4 visa geen US rijbewijs kunnen krijgen.

Dat is voldoende in Oregon, maar check vooral op de DMV site voor je eigen State.
--
Tink
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tink schreef:Altijd eerst checken met de DMV wat de eisen zijn per staat.
http://www.dmv.org

Voor Oregon heb je geen SSN nodig om een US rijbewijs te verkrijgen. Als je een iTIN (Individual Tax Identification Number)nummer hebt is dat ook voldoende maar niet noodzakelijk.
De DMV zegt dit erover als je geen SSN hebt:
"If you have never been issued a SSN by the Social Security Administration, you may sign a Statement of No Social Security Number Form. http://www.odot.state.or.us/forms/dmv/7255.pdf"

Anders zouden mensen die hier zijn op bv een H4 visa geen US rijbewijs kunnen krijgen.

Dat is voldoende in Oregon, maar check vooral op de DMV site voor je eigen State.

Wij kwamen er achter toen wij met ons E2 visum bij Social Security kwamen dat de mensen zeer slecht zijn geinformeerd die er werken, heeft ons veel tijd en uitleg gekost, maar we hebben het papiertje allebei binnen. Dus nu het rijbewijs aanvragen, helaas vanwege wat ijzel was het courthouse gesloten :shock: ze zijn hier vrij snel dicht, slecht weer, allerlei feestdagen :? ff wennen
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

a4plus schreef: ze zijn hier vrij snel dicht, slecht weer, allerlei feestdagen :? ff wennen
t'is net Virginia...als ze hier op het nieuws zeggen dat we morgen een kans hebben, dat we een sneeuw vlokje zien ,, dan starten de scholen later of ze sluiten de scholen voor de hele dag..
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat komt door de schoolbussen. Hier in Fairfax County bijvoorbeeld gaan de eerste schoolbussen al om zes uur op pad. Men kan het risico niet nemen, dat het dan gevaarlijk glad is, dat brengt de kinderen in gevaar. Daarom moet men soms helemaal op de voorspelling af gaan. Verder hebben de meeste jurisdicties, waar het in een gewone winter weinig sneeuwt, geen sneeuwruimers in paraatheid staan, die moeten dus eerst opgeroepen worden.
Wat het vele sluiten met feestdagen betreft, verder krijgen de kinderen slechts een weekje met Kerst en een weekje met Pasen vrij gedurende het jaar. Ik ben dus wel blij met dat lange weekend zo af en toe. De kinderen zijn nu al doodmoe en het is pas januari.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer