Sten schreef: Ik vind het al heel wat dat ze dit publiekelijk toegeven
Dus jij denkt dat, indien de overheid dit niet zelf bekend gemaakt had, er nooit iets over was verschenen in de Amerikaanse pers?
Dat 22.000 mensen die hun hoop op die green card gezet hadden, met alle moderne communicatiemiddelen die we tegenwoordig hebben, nooit hun stem tot in Amerika hadden kunnen laten horen?
Dat miljoenen mensen (hoeveel zijn het er nou, ergens tussen de 15 en de 19 miljoen?) een e-mail kregen van de overheid om te zeggen dat er een nieuwe trekking is, maar dat niemand van hen zich daar publieke over zal verbazen en er zelfs publiekelijk vragen over gaat stellen (eventueel nadat blijkt dat ze toch weer niet gewonnen hebben

)?
En als de overheid zou besloten hebben om de mail niet uit te sturen naar iedereen, denk jij dan dat mensen die al jaren maandelijks de visa bulletins met argusogen volgen, het niet plots heel erg raar zouden vinden als blijkt dat er in de DV-2012 plots beduidend minder green cards vergeven zijn geweest? Of dat plots mensen op interview moeten gaan met casenumber EU49.000 (omdat niemand van de echte winnaars weet dat ze gewonnen hebben omder er niets bekend gemaakt is en ze die 1ste twee weken gezien hadden dat ze toch niet gewonnen hadden)?
Enkele tientallen jaren geleden zou een land weg hebben kunnen komen door zoiets 'in de doofpot' te steken. Maar in deze tijd van moderne communicatiemiddelen is dat onbestaande bij iets zoals dit.
Los daarvan vind ik wel dat je mensen niet 'laf' moet noemen als ze niet de weg van protest willen opgaan. Of paranoide als men denkt dat er zwarte lijsten bestaan.
Maar vind ik ook niet dat je iemand die wel strijdvaardig is moet bekijken als een soort domme Don Quichote.
Iedereen heeft een andere manier om dit aan te pakken, en het is duidelijk dat er hier op het forum een aantal mensen een zeer verschillende weg op gaan.
Laten we dat respecteren en elkaar er niet om aanvallen!!!