Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Sten »

Georgie schreef:
Dat heb ik ook een beetje, Sten. Los van het feit dat ik helemaal geen verstand heb van dit soort zaken, geen tijd en zin heb om hier uberhaupt energie in te steken, en van mening ben dat ik het maar beter los kan laten en verder gaan, ben ik bovendien ook inderdaad een beetje paranoide en bang dat m'n naam dan op een soort zwarte lijst komt.
Ja, het is niet duidelijk wat je precies begint met zo'n zaak tegen de overheid. Dat onzekere aspect zou mij niet lekker zitten, jou dus ook niet.
Amerikanees vult dat heel anders in, zo zie je maar hoe verschillend mensen kunnen zijn.
Amerikanees
Amerikafan

Bericht door Amerikanees »

Sten schreef:Ze hebben toch hun excuses aangeboden
Beetje laat, nietwaar...inmiddels had ik alles al opgezegd en vliegtickets naar huis gekocht, was allemaal niet nodig geweest als ze hun huiswerk hadden gedaan.
Sten schreef: ik denk niet dat ze er blij mee zijn.
Erg rouwig zijn ze d'r ook niet om
Sten schreef: Ik vind het van karakter getuigen dat ze het openbaar hebben gemaakt, ze hadden het ook in de doofpot kunnen doen.
Dit kun je simpelweg niet serieus menen....van karakter getuigen? 20 dagen nadat je 22.000 mensen heel hun leven overhoopt haalt ze daarna lekker op hun hart trappen, dat vindt jij van karakter getuigen? Je fout toegeven en die mensen als nog "further processing" geven, dat zou van karakter getuigen, niet de bende die ze nu hebben achter gelaten...
Sten schreef:
Zo'n zaak kan lang gaan duren en daar moet je maar zin in hebben. Ze hadden je nog niets toegezegd, alleen een mededeling dat je geselecteerd was 'for further procession'
Dat is genoeg om mijn Greencard te krijgen....dus die further processing wil ik HEEL GRAAG TERUGHEBBEN!!!
Sten schreef: Maar als dit jouw gekozen weg is, wil je toch succes wensen, je weet maar nooit.
Dank daarvoor...jammer dat niet iedereen zo strijdbaar is maar als de hoop opgeven een ander pad is dan wens ik ook alle afhakers toch succes met hun keuze, met een beetje geluk hebben ze gratis op onze efforts kunnen meeliften en zit straks iedereen alsnog lekker bij de In N' Out in een burger te happen!

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Only the strong survive.....
Sten

Bericht door Sten »

@ Amerikanees

Ik denk toch te kunnen stellen dat jij niet in hun 'regeringshart' kunt kijken. Wat hadden ze dan gemoeten: jankend voor de microfoon hun eeuwige spijt moeten betuigen, smeken om vergiffenis, tien kruisjes moeten slaan om de steun van Jezus in te roepen? Het was ook geen 20 dagen maar 13 dagen erna. Vrijdag de dertiende, remember? Ik vind het al heel wat dat ze dit publiekelijk toegeven, dus ja: dat meen ik wel. Misschien hadden ze daarnaast in de gaten dat het erg opviel dat veel echtparen allebei gewonnen hadden. De fout was toch aan het licht gekomen en ze kozen eieren voor hun geld. En ik zou er niet verbaasd over zijn als ze het menen, die loterij heeft met Amerikaanse idealen te maken.

Ik ben er verbaasd over hoe spijkerhard jij blijft in je standpunt, ik begrijp dat niet, ook niet na je vele uitleggen.

Je vergeet een beetje dat er half juli nog een uitslag komt. Wat ga je dan doen?

In een burger happen als iets wat je als Amerikaan wilt doen? Nee hoor, ik zie ze duizend maal liever levend, die 'burgers'.
Laatst gewijzigd door Sten op 25 mei 2011, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Georgie schreef:ben ik bovendien ook inderdaad een beetje paranoide en bang dat m'n naam dan op een soort zwarte lijst komt.
Een zwarte lijst zou tegen de wet zijn. Een rechtsstaat hanteert geen zwarte lijsten, tenzij die zwarte lijsten via een wet tot stand komen.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België zijn er op ieder moment tientallen buitenlanders die bij de Raad van State met een rechtszaak bezig zijn betreffende hun verblijfsstatuut. Niet helemaal vergelijkbaar omdat het meestal om politieke vluchtelingen gaat, maar toch wel vergelijkbaar omdat 1) het om niet-staatburgers gaat die toch hun rechten afdwingen via het gerecht, en 2) dat de overheid die mensen helemaal niet op een zwarte lijst plaatst omdat ze hun rechten proberen af te dwingen via juridische weg.

In de VS is het aanspannen van rechtszaken zowat de nationale sport, dus van die techniek gebruik maken toont aan dat je al goed op weg bent om je te integreren ;-)
Amerikanees schreef:Degenen die hier bang voor zijn moeten zich sterk afvragen of ze wel in zo'n land willen wonen, ik niet in ieder geval.
That's the spirit!
Sten

Bericht door Sten »

Centrino schreef: In de VS is het aanspannen van rechtszaken zowat de nationale sport, dus van die techniek gebruik maken toont aan dat je al goed op weg bent om je te integreren ;-)
Amerikanees schreef:Degenen die hier bang voor zijn moeten zich sterk afvragen of ze wel in zo'n land willen wonen, ik niet in ieder geval.
That's the spirit!
Nee, als een dolle een rechtszaak gaan aanspannen, tegen de US zelf, dat is een lekkere binnenkomer in de US! :P
iElkie
Amerika-newbie

Bericht door iElkie »

Amerikanees schreef:Voor mij persoonlijk is het wel zaak dat ik van me laat horen en doorga tot er echt geen ander middel meer voorhanden is om mijn winnende lotnummer te kunnen claimen. Immers heb ik gewonnen en zijn zij degene die zwaar de fout in zijn gegaan.
Dat is het nou net: alle "overwinningen" waren het gevolg van hun zware fout... en net daardoor zijn ze ongeldig verklaard.

Intussen wens ik jou en alle anderen veel geluk voor de nieuwe trekking.
Sten

Bericht door Sten »

Ach wie weet zit ik er naast. Misschien is (zijn) de US inderdaad erg blij met zulke potentiële nieuwkomers die van wanten weten en een jarenlange zaak volhouden. Dat verdient wel een GC.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Amerikanees, het is jouw goed recht om er een zaak van te willen maken. Maar ga niet anderen veroordelen als zij de petitie niet willen ondertekenen. Eenieder moet voor zichzelf weten wat hij/zij eraan doet. Waar ik me zorgen over maak, alhoewel zorgen de lading niet dekt, is jouw bijna blinde geloof in die mr White. Nog nergens hebben we een bewijs gezien dat de man gerenommeerd is of dat hij 100% betrouwbaar zou zijn. Iets wat me van belang lijkt voordat mensen zich aansluiten bij hem in de class action suit.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sten schreef: Ik vind het al heel wat dat ze dit publiekelijk toegeven
Dus jij denkt dat, indien de overheid dit niet zelf bekend gemaakt had, er nooit iets over was verschenen in de Amerikaanse pers? :shock:
Dat 22.000 mensen die hun hoop op die green card gezet hadden, met alle moderne communicatiemiddelen die we tegenwoordig hebben, nooit hun stem tot in Amerika hadden kunnen laten horen?
Dat miljoenen mensen (hoeveel zijn het er nou, ergens tussen de 15 en de 19 miljoen?) een e-mail kregen van de overheid om te zeggen dat er een nieuwe trekking is, maar dat niemand van hen zich daar publieke over zal verbazen en er zelfs publiekelijk vragen over gaat stellen (eventueel nadat blijkt dat ze toch weer niet gewonnen hebben ;-) )?

En als de overheid zou besloten hebben om de mail niet uit te sturen naar iedereen, denk jij dan dat mensen die al jaren maandelijks de visa bulletins met argusogen volgen, het niet plots heel erg raar zouden vinden als blijkt dat er in de DV-2012 plots beduidend minder green cards vergeven zijn geweest? Of dat plots mensen op interview moeten gaan met casenumber EU49.000 (omdat niemand van de echte winnaars weet dat ze gewonnen hebben omder er niets bekend gemaakt is en ze die 1ste twee weken gezien hadden dat ze toch niet gewonnen hadden)?

:shock: :shock: :shock:

Enkele tientallen jaren geleden zou een land weg hebben kunnen komen door zoiets 'in de doofpot' te steken. Maar in deze tijd van moderne communicatiemiddelen is dat onbestaande bij iets zoals dit.

Los daarvan vind ik wel dat je mensen niet 'laf' moet noemen als ze niet de weg van protest willen opgaan. Of paranoide als men denkt dat er zwarte lijsten bestaan.
Maar vind ik ook niet dat je iemand die wel strijdvaardig is moet bekijken als een soort domme Don Quichote.
Iedereen heeft een andere manier om dit aan te pakken, en het is duidelijk dat er hier op het forum een aantal mensen een zeer verschillende weg op gaan. Laten we dat respecteren en elkaar er niet om aanvallen!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vraag me af of iedereen wel een email gehad heeft van ze. Ik heb nog steeds niks ontvangen en ik denk meer mensen niet.
Ik zou diegenen die wel een email hebben gehad willen vragen te melden van welk email adres dit afkomstig is (per PB vind ik prima).
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Hockey schreef:Ik vraag me af of iedereen wel een email gehad heeft van ze. Ik heb nog steeds niks ontvangen en ik denk meer mensen niet.
Ik zou diegenen die wel een email hebben gehad willen vragen te melden van welk email adres dit afkomstig is (per PB vind ik prima).
Die mail was afkomstig van no-reply@state.gov
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Het was van no-reply@ state.gov
Met daarin de link direct naar je inschrijvings nummer
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 25 mei 2011, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik heb totaal geen idee hoe het voelt om in aanmerking te komen voor een green card. Ik kan me er wel bij voorstellen dat mijn reactie iets in de richting van Amerikanees zijn reactie zal zijn.
Ik zou ook heel verontwaardigd zijn.En emotioneel. En ik denk dat ik er ook alles aan zou doen om de green card te bemachtigen.

Ik heb alvast op dag 1 de petitie getekend.

Ik wens Amerikanees dan ook heel veel succes met zn strijd :thumbup:
Groetjes,
Carine
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

ook de no-reply mail zoals hierboven aangegeven met idd de link naar je inschrijving gegegevens
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Ik heb ook die email ontvangan maar mijn man dan weer niet .
Raar mischien ligt het aan het feit dat we dezelfde emailadres hebben gebruikt .
Voor ons geen probleem omdat ik nog beide nummer heb en daarop kan terug vallen . Ook liggen onze achternamen niet zo heel ver uit elkaar in het alfabet dus is het niet zo dat we nog die email verwachten .Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben :mrgreen:
KaroUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KaroUSA »

Mijn toekomstige man en ik hebben hetzelfde e-mailadres gebruikt en hebben wel 2 mails gekregen...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Raafje87, @Staceybeesie, @Centrino, enorme dank voor jullie antwoord.

@allen, het heeft er mijns inziens de schijn van dat ze ook nu weer een fout hebben gemaakt door niet iedereen te mailen.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hier ook maar één mailtje helaas...
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Wat een amateuristische bende.Sorry voor mijn woorden,het treft mij niet maar volg dit wel.Een klucht lijkt het wel.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten

Bericht door Sten »

kastelke schreef:
Sten schreef: Ik vind het al heel wat dat ze dit publiekelijk toegeven
Dus jij denkt dat, indien de overheid dit niet zelf bekend gemaakt had, er nooit iets over was verschenen in de Amerikaanse pers? :shock:
Dat 22.000 mensen die hun hoop op die green card gezet hadden, met alle moderne communicatiemiddelen die we tegenwoordig hebben, nooit hun stem tot in Amerika hadden kunnen laten horen?
Dat miljoenen mensen (hoeveel zijn het er nou, ergens tussen de 15 en de 19 miljoen?) een e-mail kregen van de overheid om te zeggen dat er een nieuwe trekking is, maar dat niemand van hen zich daar publieke over zal verbazen en er zelfs publiekelijk vragen over gaat stellen (eventueel nadat blijkt dat ze toch weer niet gewonnen hebben ;-) )?

En als de overheid zou besloten hebben om de mail niet uit te sturen naar iedereen, denk jij dan dat mensen die al jaren maandelijks de visa bulletins met argusogen volgen, het niet plots heel erg raar zouden vinden als blijkt dat er in de DV-2012 plots beduidend minder green cards vergeven zijn geweest? Of dat plots mensen op interview moeten gaan met casenumber EU49.000 (omdat niemand van de echte winnaars weet dat ze gewonnen hebben omder er niets bekend gemaakt is en ze die 1ste twee weken gezien hadden dat ze toch niet gewonnen hadden)?

:shock: :shock: :shock:

Enkele tientallen jaren geleden zou een land weg hebben kunnen komen door zoiets 'in de doofpot' te steken. Maar in deze tijd van moderne communicatiemiddelen is dat onbestaande bij iets zoals dit.

Los daarvan vind ik wel dat je mensen niet 'laf' moet noemen als ze niet de weg van protest willen opgaan. Of paranoide als men denkt dat er zwarte lijsten bestaan.
Maar vind ik ook niet dat je iemand die wel strijdvaardig is moet bekijken als een soort domme Don Quichote.
Iedereen heeft een andere manier om dit aan te pakken, en het is duidelijk dat er hier op het forum een aantal mensen een zeer verschillende weg op gaan. Laten we dat respecteren en elkaar er niet om aanvallen!!!

Elke, ik denk dat je me niet helemaal goed gelezen cq begrepen hebt. Ik zei zelf al dat het opvallend was dat er zoveel echtparen beide gewonnen hadden en dat dit opviel, en dat de Amerikaanse overheid dit vast ook opgevallen was. Ik begrijp je hele verbazing niet, ik vind je redenering volkomen begrijpelijk. En ik noem niemand laf of dom (ajb leg mij die woorden niet in de mond), hoogstens mezelf wat paranoïde, maar ik mag dan toch tenminste mezelf voor dat woord uitmaken. :?
Ik vind het heel simpel gezegd nog steeds goed dat de US overheid de fout getackeld heeft, hoe dan ook.

Edit: ja, ik zei trouwens wel "Als een dolle een rechtzaak aanspannen." Maar deze mening mag ik hebben, nietwaar? Dol = nog niet hetzelfde als dom. Of toch? :angel11:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer