Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2010: slow-chat
Re: DV-2010: slow-chat
Gefeliciteerd !!! na 10 keer......wel verdiend hoor !
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Wel , ook van deze zijde een proficiat toegewenst ! Toont wel aan dat we nog hoop kunnen hebben en eigenlijk verheugd het me toch dat je na de 10de keer nog kunt winnen ,ik gun het je van harte .
Groetjes,
Groetjes,
GEFELICITEERD!!!! Wat geweldig! Juist omdat je al zo lang mee doet en die afstand...............geweldig nieuws!
Nu ga ik nog harder duimen voor jullie die nog zitten te wachten!
Daar mag op :beerchug: worden!
Kiyu
Nu ga ik nog harder duimen voor jullie die nog zitten te wachten!
Daar mag op :beerchug: worden!
Kiyu
De tiende keer? Omg, dat is inderdaad verdiend als je al zo lang mee doet! Gefeliciteerd!!
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
En hup! Nog een winnaar, en dat terwijl het nog maar dinsdag is. Ik kan mijn post pas vrijdag weer controleren
Wordt nog enkele dagen nagelbijten. Ik denk dat wie hem deze week niet heeft, zich echt wel zorgen mag gaan maken, of ben ik dan te voorbarig?

Wordt nog enkele dagen nagelbijten. Ik denk dat wie hem deze week niet heeft, zich echt wel zorgen mag gaan maken, of ben ik dan te voorbarig?
@ DC2010 en jaja5, van harte gefeliciteerd met de selectie!!
Stel dat ik al uitgeloot ben en de brief is onderweg, dan mogen jullie mij toch ook feliciteren? Of mag ik niet op de feiten vooruit lopen
Regards, Zyhan
Stel dat ik al uitgeloot ben en de brief is onderweg, dan mogen jullie mij toch ook feliciteren? Of mag ik niet op de feiten vooruit lopen

Regards, Zyhan
kiyu, heb je verhaal met interesse gelezen, leuk.
ik heb alle papieren dus binnen sinds gister en moet een foto laten maken (van mij en kids)
heb je daar nog tips over? lwk heeft me verteld het zelf te doen met goede printer (die ik niet heb) dus tips zijn welkom... oook omdat het formaat zo vreemd is...
eh of hebben fotografen dat wel? ik ga er eens langs straks!
verder heb ik ook een eigen bedrijf (net) en dus alle tips die je hebt zijn welkom. Oja ik val wel onder het onderwijscriterium want ik heb een MA en deels in America gedaan!!! dat helpt natuurlijk, ik heb er op 2 Universities gestudeerd en ben er heel vaak en kom altijd supersnel de douane door (dan zeggen ze, when was the last time you visited your friend, terwijl ik alleen het adres nog heb gegeven
Ik heb 22xxx nummer dus dat wordt nog even wachten maar dat komt ons wel goed uit (ook beter voor mn kids om te wennen en voor te bereiden
)
ik heb alle papieren dus binnen sinds gister en moet een foto laten maken (van mij en kids)
heb je daar nog tips over? lwk heeft me verteld het zelf te doen met goede printer (die ik niet heb) dus tips zijn welkom... oook omdat het formaat zo vreemd is...
eh of hebben fotografen dat wel? ik ga er eens langs straks!
verder heb ik ook een eigen bedrijf (net) en dus alle tips die je hebt zijn welkom. Oja ik val wel onder het onderwijscriterium want ik heb een MA en deels in America gedaan!!! dat helpt natuurlijk, ik heb er op 2 Universities gestudeerd en ben er heel vaak en kom altijd supersnel de douane door (dan zeggen ze, when was the last time you visited your friend, terwijl ik alleen het adres nog heb gegeven

Ik heb 22xxx nummer dus dat wordt nog even wachten maar dat komt ons wel goed uit (ook beter voor mn kids om te wennen en voor te bereiden

-
- Amerikafan
- Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!
Bij ons in het dorp heeft zelfs de DA drogist de juiste apparatuur om foto's op US formaat te maken (hij maakt dus pasfoto's). Hij kan zo ongeveer elk gewenst land selecteren en heeft dan direct de juiste formaten. De foto wordt dan ook direct goed afgesneden. Neem aan dat, als zelfs een DA drogist die apparatuur heeft, een fotograaf dit toch helemaal moet kunnen.
Mooie Nederlandse inventiviteit!mariekeev schreef:Bij ons in het dorp heeft zelfs de DA drogist de juiste apparatuur om foto's op US formaat te maken (hij maakt dus pasfoto's). Hij kan zo ongeveer elk gewenst land selecteren en heeft dan direct de juiste formaten. De foto wordt dan ook direct goed afgesneden. Neem aan dat, als zelfs een DA drogist die apparatuur heeft, een fotograaf dit toch helemaal moet kunnen.
Hmm, ik heb een jaar in België gewoond en de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat sommige dingen daar lang niet zo efficiënt zijn geregeld als in Nederland. Niets ten nadele van de Belgen hier en elders natuurlijk. Er zullen vast ook zat dingen zijn die beter zijn bij 'jullie'
Overigens heb ik vorig jaar voor de loterij foto's laten maken bij een fotograaf. Kostte me ruim over de 10 euro (geloof ergens richting 15 euro zelfs...) en ik was niet tevreden over het resultaat. Moest dus weer terug. Ze hebben het wel kostenloos opnieuw gedaan, maar het heeft me naar mijn smaak teveel moeite gekost voor iets dat gewoon gratis thuis kan (en beter vooral!). Dit jaar heb ik ze zelf gemaakt en was veel tevredener over het resultaat, kan wel een voorbeeld posten als ik thuis ben van werk met een korte toelichting op het resultaat, als men dat handig vindt. Heb die foto ook laten 'keuren' op een ander forum voordat ik hem daadwerkelijk gebruikte en men was het er wel over eens dat de afmetingen en de compositie zelf prima waren. Kan niets garanderen natuurlijk, voor hetzelfde geld ligt mijn formulier nu in een vuilnisbak in KY, haha
Het punt is volgens mij dat veel fotozaken internationale paspoortfoto's aanbieden om maar meer geld te verdienen, maar eigenlijk geen kaas hebben gegeten van de vereisten en dus maar een beetje doen op goed geluk.

Overigens heb ik vorig jaar voor de loterij foto's laten maken bij een fotograaf. Kostte me ruim over de 10 euro (geloof ergens richting 15 euro zelfs...) en ik was niet tevreden over het resultaat. Moest dus weer terug. Ze hebben het wel kostenloos opnieuw gedaan, maar het heeft me naar mijn smaak teveel moeite gekost voor iets dat gewoon gratis thuis kan (en beter vooral!). Dit jaar heb ik ze zelf gemaakt en was veel tevredener over het resultaat, kan wel een voorbeeld posten als ik thuis ben van werk met een korte toelichting op het resultaat, als men dat handig vindt. Heb die foto ook laten 'keuren' op een ander forum voordat ik hem daadwerkelijk gebruikte en men was het er wel over eens dat de afmetingen en de compositie zelf prima waren. Kan niets garanderen natuurlijk, voor hetzelfde geld ligt mijn formulier nu in een vuilnisbak in KY, haha

Het punt is volgens mij dat veel fotozaken internationale paspoortfoto's aanbieden om maar meer geld te verdienen, maar eigenlijk geen kaas hebben gegeten van de vereisten en dus maar een beetje doen op goed geluk.
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Over die foto maak ik me ook ergens wel druk.

- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb gewoon mijn foto met mijn webcam genomen, ingevoerd en klaar is kees. Zou me niet al te druk maken dus. 

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerikafan
Zelf thuis foto maken vind ik inderdaad ook het makkelijkst. Tegen ene lichte muur en dan via http://www.epassportphoto.com/ bekijken of ze voldoen aan de USA standaard, werkt perfect! (die van ons werden tenminste wel geaccepteerd voor de loterij)
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik begon pas ook weer een beetje te twijfelen aan mijn foto. Heb 'm thuis gemaakt, stoeltje voor witte muur, foto gemaakt en in photoshop op de juiste manier (qua verhoudingen) uitgeknipt en natuurlijk op de juiste afmetingen. Maar achteraf vond ik de schaduwpartijen toch wel een beetje...tja....aanwezig. Misschien zit ik me gewoon druk te maken om niks hoor :dunno:
Elke, in het andere topic zag ik dat jij schreef dat wanneer je case# zou hebben van 37.000 of hoger je er dan niet meer op zou rekenen geselecteerd te worden. Dit snap ik niet helemaal. Iedereen die onder de 50.000 zit is toch min of meer gegarandeerd van selectie?
Elke, in het andere topic zag ik dat jij schreef dat wanneer je case# zou hebben van 37.000 of hoger je er dan niet meer op zou rekenen geselecteerd te worden. Dit snap ik niet helemaal. Iedereen die onder de 50.000 zit is toch min of meer gegarandeerd van selectie?
ASIA 25000 + S-AMERICA 20000 + EU 7000 = 52000 (iig zou kunnen)
-
- Amerikafan
En Afrika? Daar doen ook altijd erg veel mensen mee.lwk schreef:ASIA 25000 + S-AMERICA 20000 + EU 7000 = 52000 (iig zou kunnen)
Daarnaast is het natuurlijk zo dat, hoe lager je nummer, hoe meer kans je maakt om opgeroepen te worden voor een interview. Hoe hoger je nummer, hoe meer kans er is dat er in de voorgaande nummers al genoeg mensen zijn gevonden om de 50.000 vol te maken (wereldwijd!)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
lwk, waar haal je dat rekensommetje vandaan? Jij zou dus enkel maar Europeanen met een casenumber <7000 aan bod laten komen?
En zo heeft elk werelddeel zijn reeks nummers. OC voor Oceanie, AF voor Afrika, enz. Want men loot dus uit elk werelddeel een bepaald aantal mensen (via een bepaalde verdeelsleutel). Dus je zou iemand kunnen vinden die casenumber AF13203 heeft, maar ook iemand met EU13203.
Met blijft casenumbers oproepen zolang men beschikbare green cards heeft voor dat werelddeel. Dus als er heel weinig mensen afhaken of afgewezen worden, dan eindigt men bij een niet zo heel hoog casenumber. Terwijl, indien heel veel mensen afhaken onderweg (dus niet op het 1ste interview gaan, of zelfs niet reageren op die eerste brief), dan zal je dat jaar zien dat mensen met een hoger casenumber nog kans maken.
Je kan dat opvolgen via het Visa Bulletin dat hier te vinden is: http://travel.state.gov/visa/frvi/bulle ... _1360.html
Zo kan ik zien dat men in 2008 gegaan is tot EU29000 (juli) / in 2007 was het hoogste nummer 23.000 (ook in juli) / in 2006 ging men tot 15250 in juli (lijkt me wel wat laag) en tot slot keek ik ook nog naar 2005, waar men tot 20.500 ging.
Volgens mij gaan we ook dit jaar weer hoog eindigen, want in mei zat men al aan EU24900.
En ik denk dat voor de DV-2010 je dus nog op je 2 oren mag slapen als je bijvoorbeeld onder de 25.000 zit. En misschien ook nog wel als je 26.000 hebt, want het is nog volop crisis, dus ik denk dat er toch wel wat mensen afgehaakt zijn onderweg. Maar met nr. 30.000 zou ik er al niet meer van uit gaan dat ik een daadwerkelijke winnaar ga zijn.
Begrijp je zo wat ik bedoel?
Edit: in totaal zou men zo ongeveer wereldwijd 100.000 mensen een notification letter sturen. De helft heeft dus uiteindelijk geen prijs!
Het is je misschien al opgevallen dat men de casenumbers als volgt noteert: EU22xxx.RiverCola schreef:Elke, in het andere topic zag ik dat jij schreef dat wanneer je case# zou hebben van 37.000 of hoger je er dan niet meer op zou rekenen geselecteerd te worden. Dit snap ik niet helemaal. Iedereen die onder de 50.000 zit is toch min of meer gegarandeerd van selectie?
En zo heeft elk werelddeel zijn reeks nummers. OC voor Oceanie, AF voor Afrika, enz. Want men loot dus uit elk werelddeel een bepaald aantal mensen (via een bepaalde verdeelsleutel). Dus je zou iemand kunnen vinden die casenumber AF13203 heeft, maar ook iemand met EU13203.
Met blijft casenumbers oproepen zolang men beschikbare green cards heeft voor dat werelddeel. Dus als er heel weinig mensen afhaken of afgewezen worden, dan eindigt men bij een niet zo heel hoog casenumber. Terwijl, indien heel veel mensen afhaken onderweg (dus niet op het 1ste interview gaan, of zelfs niet reageren op die eerste brief), dan zal je dat jaar zien dat mensen met een hoger casenumber nog kans maken.
Je kan dat opvolgen via het Visa Bulletin dat hier te vinden is: http://travel.state.gov/visa/frvi/bulle ... _1360.html
Zo kan ik zien dat men in 2008 gegaan is tot EU29000 (juli) / in 2007 was het hoogste nummer 23.000 (ook in juli) / in 2006 ging men tot 15250 in juli (lijkt me wel wat laag) en tot slot keek ik ook nog naar 2005, waar men tot 20.500 ging.
Volgens mij gaan we ook dit jaar weer hoog eindigen, want in mei zat men al aan EU24900.
En ik denk dat voor de DV-2010 je dus nog op je 2 oren mag slapen als je bijvoorbeeld onder de 25.000 zit. En misschien ook nog wel als je 26.000 hebt, want het is nog volop crisis, dus ik denk dat er toch wel wat mensen afgehaakt zijn onderweg. Maar met nr. 30.000 zou ik er al niet meer van uit gaan dat ik een daadwerkelijke winnaar ga zijn.
Begrijp je zo wat ik bedoel?
Edit: in totaal zou men zo ongeveer wereldwijd 100.000 mensen een notification letter sturen. De helft heeft dus uiteindelijk geen prijs!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
.
Laatst gewijzigd door DC2010 op 08 mei 2010, 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht