Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijbewijs

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rijbewijs

Bericht door ned in MO »

Wie weet hier het antwoord op?
Ik heb hier in Amerika dus mijn gewone Missouri rijbewijs waar je meer dan 8 pers mee mag vervoeren, een kar van een tonnetje of 5 gewoon mag trekken etc.
Ook heb ik nog mijn B rijbewijs in nederland.
Dit is het geval.
Mijn ouders hebben in Nederland een Auto/caravan combo waar normaal een B/E rijbewijs voor vereist is.
Deze mag ik gebruiken als ik wil.
Alleen heb ik geen E toevoeging. Dan denk je "dat haal ik dan toch even?"
Nee dus. Ik ben geen ingezetene in Ned en mag dat niet halen.
Nou mag ik dit wel besturen met mijn amerikaans rijbewijs.

Volgens mij mag ik dus gewoon met deze combo rondtuffen op mijn amerikaanse rijbewijs in Europa of zal men daar moeilijk over doen?

Wie weet het?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

En wat was de betekenis? Heb het in google gegooit, maar die komt alleen maar met Duitse sites aanzetten?

Gr., Flipje
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Ik denk dat je vraagt naar mijn 'rubber necken'?

Voor degene die het niet weten; Volgens de Urban dictionary:
A Rubber Necker:
Person who cranes, stains or otherwise awkwardly turns their head and stares while passing the scene of something interesting (usually morbid in nature).
This is usually seen and performed while driving past the scene of an accident, or any other incident where there are police, firemen or ambulances with lots of flashing lights.

Volgens Merriam-Webster wordt het aan elkaar geschreven:
rubbernecker
Main Entry:
2rubberneck
Function:
intransitive verb
Date:
1896

1 : to look about, stare, or listen with exaggerated curiosity <drivers passing the accident slowed down to rubberneck>

Persoonlijk vind ik dat ze geen 'slang' kunnen gebruiken in dit soort testen, onschuldige immigranten die alleen maar netjes Engels spreken hebben geen idee wat er bedoeld wordt. :=)
--
Tink
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Rubber necking is geen slang, hoor, maar een gewone uitdrukking in het verkeer. Het wordt ook altijd gebruikt op het nieuws als het de reden van een file is. Ik heb het altijd een komische uitdrukking gevonden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je hoort het ook vrij regelmatig in de 'traffic reports', dat 'rubberneckers' zorgen vertraging op de andere rijbaan als er een ongeluk is gebeurd.

In Nederland zijn het de 'kijkers', die dan de 'kijkersfile' veroorzaken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

vana schreef:Vanaf 1 maart 2009 wordt het theorie examen nog zwaarder in Nederland.
http://www.nu.nl/news/1844597/10/rss/Ge ... xamen.html

Joyce baalt, ze wordt in april 18. :evil:

Marjon
Ik heb het net zitten lezen, ik vind het eigenlijk gewoon ronduit schandalig... ik geloof niet dat de weg daardoor veiliger wordt maar wel dat de staatskas er lekker mee gespekt kan worden want men zal nu nog eerder zakken voor het theorie examen.

ned in MO schreef:Volgens mij mag ik dus gewoon met deze combo rondtuffen op mijn amerikaanse rijbewijs in Europa of zal men daar moeilijk over doen?
Het lijkt mij dat als je dit in de VS met je rijbewijs mag, dat je dit dan ook in NL zou mogen maar zeker weten doe ik dit echt niet. Wellicht een idee om dit aan de RDW te vragen? Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd nu ik zowel mijn NL als US rijbewijs heb.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Tink schreef:Ik denk dat je vraagt naar mijn 'rubber necken'?
Ja, bedankt voor de uitleg!

Gr., Flipje
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Dento schreef:Je hoort het ook vrij regelmatig in de 'traffic reports', dat 'rubberneckers' zorgen vertraging op de andere rijbaan als er een ongeluk is gebeurd.

In Nederland zijn het de 'kijkers', die dan de 'kijkersfile' veroorzaken.
Een ander echt, maar vreemd, Nederlands woord vind ik ook 'ramptoeristen' ;-)
--
Tink
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De uitdrukking "ramptoeristen" wordt niet alleen voor filekijkers gebruikt maar ook voor mensen die bijvoorbeeld achter de brandweer aangaan als die uitrukken voor een brand of naar de kust rijden als er een schip op het strand is gevaren.
Over de filekijkers vandaag weer drie files van in totaal 15 kilometer door kijkers op de andere rijbaan.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Morgen (donderdagochtend) gaan we bij de DMV langs voor onze rijbewijzen. Ben eens benieuwd wat ik ervoor zal moeten doen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dento schreef:Morgen (donderdagochtend) gaan we bij de DMV langs voor onze rijbewijzen. Ben eens benieuwd wat ik ervoor zal moeten doen!
Misschien dat deze link je al een klein beetje op weg kan helpen: http://www.dmv.org/co-colorado/apply-license.php
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Even een update tussendoor: we zijn gistermorgen inderdaad naar de DMV geweest. Ik was als tweede aan de beurt, moest wat vragen beantwoorden, en daarna het schriftelijke examen afleggen. 22 vragen in minder dan vijf minuten beantwoord met een score van 100% - en dan te bedenken dat heel veel mensen óf niet slagen, óf enkele van de meest eenvoudige vragen fout hebben (de vorm van een stopbord met de vraag: 'wat wil dit bord zeggen?')...

Binnen 20 minuten stonden we weer buiten, met mijn voorlopig rijbewijs.

Maandag a.s. moet ik om 10:30 uur aantreden voor mijn praktijkexamen. Ik ben eens benieuwd...

Onze website | Mijn blog
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dento schreef:Even een update tussendoor: we zijn gistermorgen inderdaad naar de DMV geweest. Ik was als tweede aan de beurt, moest wat vragen beantwoorden, en daarna het schriftelijke examen afleggen. 22 vragen in minder dan vijf minuten beantwoord met een score van 100% - en dan te bedenken dat heel veel mensen óf niet slagen, óf enkele van de meest eenvoudige vragen fout hebben (de vorm van een stopbord met de vraag: 'wat wil dit bord zeggen?')...

Binnen 20 minuten stonden we weer buiten, met mijn voorlopig rijbewijs.

Maandag a.s. moet ik om 10:30 uur aantreden voor mijn praktijkexamen. Ik ben eens benieuwd...
Gefeliciteerd :D

En succes maandag, ik denk dat dat onderdeel ook wel mee zal vallen ;)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef:Wie weet hier het antwoord op?
Ik heb hier in Amerika dus mijn gewone Missouri rijbewijs waar je meer dan 8 pers mee mag vervoeren, een kar van een tonnetje of 5 gewoon mag trekken etc.
Ook heb ik nog mijn B rijbewijs in nederland.
Dit is het geval.
Mijn ouders hebben in Nederland een Auto/caravan combo waar normaal een B/E rijbewijs voor vereist is.
Deze mag ik gebruiken als ik wil.
Alleen heb ik geen E toevoeging. Dan denk je "dat haal ik dan toch even?"
Nee dus. Ik ben geen ingezetene in Ned en mag dat niet halen.
Nou mag ik dit wel besturen met mijn amerikaans rijbewijs.

Volgens mij mag ik dus gewoon met deze combo rondtuffen op mijn amerikaanse rijbewijs in Europa of zal men daar moeilijk over doen?

Wie weet het?
Ik neem aan dat jij, eventueel met een vertaling in de vorm van een Internationaal Rijbewijs (dat vodje kun je in de US ook krijgen), met je US rijbewijs in NL met dezelfde combinaties mag rijden als in de US. Op dezelfde wijze mogen motorrijders uit NL met een motor in de US rijden toch? Echter als die regel opgaat, dan zouden NL automobilisten met B rijbewijs in de US niet met een RV van meer dan 3500kg mogen rijden, want dat mogen ze in NL ook niet. Misschien een vraagje voor de ANWB en/of de AAA?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Loek schreef: Misschien een vraagje voor de ANWB en/of de AAA?
Eerder voor de RDW (Rijksdienst voor Wegverkeer).
"Keep Georgia On Your Mind"
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Loek schreef:Echter als die regel opgaat, dan zouden NL automobilisten met B rijbewijs in de US niet met een RV van meer dan 3500kg mogen rijden, want dat mogen ze in NL ook niet.
Dat is precies wat ik ook zo raar vind, ook al gebeurd het wel :S
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Loek en bandido,

Die wegen heb allemaal al bewandeld.
Daar komt uit dat ik waarschijnlijk wel met die combinatie mag rijden maar op vraag of dit dan ook in bv Frankrijk mag kan men mij geen antwoord geven.
Ik zal het gewoon doen en dan moeten zij mij maar uitleggen dat het niet mag indien dat gebeurt.

Reden dat je in amerika met een camper mag rijden die meer dan 3,5 ton weegt is omdat ze daarvoor een speciale ontheffing hebben waardoor dit dus wel mag
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik neem aan dat jij, eventueel met een vertaling in de vorm van een Internationaal Rijbewijs (dat vodje kun je in de US ook krijgen), met je US rijbewijs in NL met dezelfde combinaties mag rijden als in de US. Op dezelfde wijze mogen motorrijders uit NL met een motor in de US rijden toch? Echter als die regel opgaat, dan zouden NL automobilisten met B rijbewijs in de US niet met een RV van meer dan 3500kg mogen rijden, want dat mogen ze in NL ook niet.
Ik weet wel dat hier veel dingen erg krom inelkaar zitten. Ik heb bijvoorbeeld m'n nederlandse C-E rijbewijs en chauffeursdiploma etc (en 7 jaar ervaring met zwaar transport),maar ik mag hier in de US niet met een vrachtwagen rijden! Dat vind ik niet echt kloppen want de nederlandse chauffeursopleidingen zijn wel 10 keer beter dan de amerikaanse (CDL Class A)! Ik baalde daar best wel van omdat ik een vermogen heb uitgegeven voor m'n rijbewijzen en diploma's in Nederland! Maar gelukkig is het CDL license niet echt moeilijk en kost het bijna niets vergeleken met NL.
En iets anders waar ik van baalde is dat ik nadat ik m'n US autorijbewijs had gehaald 6 maanden moet wachten totdat ik m'n CDL license kan halen! En voordat ik m'n US autorijbewijs had gehaald reed ik al een jaar lang rond in de US met m'n NL rijbewijs (je mag in New Jersey 1 jaar met je NL rijbewijs rijden).

Ik kan trouwens vanaf volgende week mijn CDL examen doen dus ik hoop dat ik het haal :wink:
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

Als ik alles hier zo wat doorneem mag ik concluderen dat ik als Toerist in California en Nevada mag rondrijden met mijn Belgisch rijbewijs?
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Lezolas schreef:Als ik alles hier zo wat doorneem mag ik concluderen dat ik als Toerist in California en Nevada mag rondrijden met mijn Belgisch rijbewijs?
klopt helemaal :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer