Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar new york

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Emigreren naar new york

Bericht door Iris_1982 »

Haha nee niet de huizenmarkt :)
Maar ik had op mijn 12e al wel helder dat ik best in Amerika zou willen wonen. puur gebaseerd op gevoel en films hoor want ik was er nog nooit geweest :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

** Het topic rond studiekeuze / American studies is afgesplitst: viewtopic.php?f=6&t=25309&start=0 **
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Dit bericht is komen te vervallen.
Laatst gewijzigd door PeterNY op 12 dec 2009, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

PeterNY schreef:Het valt me op dat de meesta fora (niet alleen dit forum) ontzettend veel eendagsvliegen kennen. Het zou mooi zijn om een achtergrondproces in te richten waarbij mensen die zeer weinig berichten in een korte tijd plaatsen en daarna nooit meer terugkomen worden verwijderd (inclusief berichten). Daarmee blijft het forum schoon.
volgens mij is het al zo dat leden die lange tijd niets posten worden verwijderd.
Maar veel mensen komen hier ook om eenmalig een vraag te stellen of een ervaring te delen.
Andere mensen kunnen soms best veel hebben aan de antwoorden die dan gegeven worden.
Als je al deze berichten gaat verwijderen krijg je weer dat dezelfde vraag keer op keer opnieuw gesteld gaat worden.
Dan blijf je bezig natuurlijk.
Ik vind het persoonlijk best nuttig om die berichten te laten staan, er staat vaak goede informatie in.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Natuurlijk laten we die berichten staan! Tenslotte hebben mensen wel hun tijd er in gestoken om een antwoord te geven, en van die antwoorden kunnen andere forumleden weer leren.
Zelf ben ik ook aktief geweest of fora waar ik enkele vragen gesteld heb, maar waar ik nadien niet meer kwam. Bijvoorbeeld op een Zwitserlandforum toen het er naar uitzag dat mijn man een baanaanbod in Geneve ging krijgen (en enkele maanden later nog eens, toen er weer een ander firma uit Lausanne achter hem aan zat).
En soms zie je hier ook mensen een aantal vragen stellen, hoor je ze langere tijd niet meer, en plots zijn ze daar weer. Dus neen, ook die accounts verwijderen we niet de eerste jaren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Dit bericht is komen te vervallen.
Laatst gewijzigd door PeterNY op 12 dec 2009, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dit is een forum en geen databank. Het is een wezenlijk verschil omdat een forum een "levend iets" is. Sommigen zullen inderdaad maar een paar keer posten, maar de vragen die gesteld worden kunnen niettemin interessant zijn. Ik vind het niet zo'n probleem en helemaal omdat dit nu juist zo'n forum is dat door de moderators heel overzichtelijk en zo schoon mogelijk wordt gehouden.
"Keep Georgia On Your Mind"
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

PeterNY schreef: Zelf woon ik op Long Island en ik moet zeggen dat NYC en omgeving uit persoonlijke observatie toch wel heel anders zijn dan andere delen van de US. Het leven is ontzettend duur (belastingen, zelfs huizen die wel goedkoper zijn geworden maar in verhouding nog steeds super duur en vaak ontzettend verouderd, verzekeringen, uit eten, gebruikte auto's enzovoorts) en de meeste mensen zijn op zich sympathiek maar toch wel gehaast. Het lijkt heel erg op NL in veel opzichten.

Enkele voorbeelden van belastingen voor NY en Suffolk:
- Sales tax van 8,625% (een soort BTW)
- State income tax (een soort loonbelasting)
- Property tax (een soort OZB)
- Belastingen en heffingen voor je nummerplaat en je rijbewijs (verplichte cursus van 6 uur)
- Tol op wegen en bruggen (indirecte wegenbelasting)
Enzovoorts.

De staat NY en de stad NYC hebben ook enorme tekorten (miljarden USD) met name vanwege Medicare en andere welzijnsdiensten dus het is net de EU.
Ik heb ook op Long Island gewoond (Manhasset), mooie omgeving maar zoals je al zegt: niet de goedkoopste plek om te wonen. Maar de belastingen die je noemt zijn niet uniek voor NY. Hier in Colorado heb je al die genoemde belastingen ook. Het ligt eraan waar je woont wat betreft de hoogte ervan, maar in gebieden rond Denver is een sales tax van 8.5% ook niet ongewoon. Colorado heeft een van de hoogste staat income taxes (5%). Property taxes hangen af van waar je woont, maar gemiddeld kun je hier rekenen op tussen 1 en 1.5% van de marktwaarde van het huis per jaar.
En ja, ook hier hebben we tolwegen; op de tolweg vlag bij mijn huis ben ik makkelijk meer dan $5 kwijt als ik het gebruik.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En vergeet de "Mall Tax" niet als je bij Colorado Mills gaat winkelen... :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Gerard9 schreef:Kun je mij vertellen of een GC sneller te krijgen is via de weg van de H1B? Of sluit je uiteindelijk, als je je status naar permanent resident wil gaan aanpassen, toch weer aan in de rij met mensen die direct vanuit het buitenland een GC aanvragen? Ik las hier namelijk (misschien schreef jij dat wel) dat er weinig vraag naar H1B (en dus weinig backlog) is op dit moment wegens de crisis, maar dat er juist nog wel lange backlogs zijn voor de EB-2/3 Greencard visa. Het lijkt me dat H1B een betere manier is om z.s.m. in Amerika aan de slag te gaan, maar is het ook een snellere weg voor de GC?
H1B heeft an sich niets met GC-aanvraag te maken, en de snelheid van die laatste, eenmaal begonnen, hangt voornamelijk af van de categorie. EB1 en EB2 zijn vrij vlot (tussen de 6 tot 18 maanden), EB3 kun je tegenwoordig een jaar of 8 voor uittellen. De "rij" is in geval van EB2/3 gebaseerd op je "priority date" hetwelk de datum van goedkeuring van PERM is, en ja, dat is wereldwijd (al zij het gesorteerd naar land).

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer