Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

interview domper (tax return vergeten!)update!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: interview domper (tax return vergeten!)update!!

Bericht door kastelke »

Zo duik je met veel plezier 2010 in! Proficiat!!!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Proficiat! :beerchug: Geweldig dat het allemaal zo vlotjes is verlopen!
claudia1970 schreef:gezien hoeveel mensen toch niet alles op orde hadden.
Dat viel mij destijds ook op. Als je alles goed hebt voorbereid, en gewoon overal een origineel en minimaal één kopie van bij je hebt, is er niets aan de hand. Wij waren beide keren binnen vijf minuten klaar met de papieren: ik had alles in aparte mapjes in een klapper - hij vroeg ernaar, ik overhandigde kopie en origineel, de een na de ander.

Na ons was er een man die al zijn papieren door elkaar had liggen en deze in een plastic Albert Heijn draagzak bij zich had :roll: , en deze min of meer op die smalle balie moest omkiepen en moest gaan doorzoeken om datgene te vinden dat hij nodig had. Ik vraag me dan af hoe deze mensen het ooit zullen gaan redden in de VS als ze dit al zo chaotisch aanpakken, maar dat zal de perfectionist in mij wel nooit kunnen begrijpen... :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

gefeliciteerd claudia!
Het lange wachten is eindelijk voorbij!
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Even een vraag over de American size pasfoto's...

Moet je de datum dat ze zijn genomen achterop zetten? :?:
Laatst gewijzigd door yasmin op 13 dec 2009, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Ik had volgens mij alleen mijn naam en casenumber achterop gezet. Die van het medisch onderzoek waren weer nieuwe en daar had ik niets op gezet
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
claudia1970
Amerikafan

Joepie!! Ook ik heb mn visa binnen! Slechts 4 dagen na het interview met een weekend er tussen! Heb net echt met een big smile mn paspoort zitten bekijken! :lol:
Moving to Maine in 2010

jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Wat een geweldig nieuws Claudia :dance: Die big smile is volkomen terecht :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
claudia1970
Amerikafan

Thanks Bianc, jullie komen me ter zijnertijd wel een keer opzoeken tijdens 1 van jullie amerikatrips toch? Gratis vakantieadresje is altijd meegenomen :wink:
Moving to Maine in 2010

jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Goed idee, als het maar niet in de winter is! :lol: :wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gefeliciteerd Claudia!

Maine mag dan wel niet jouw eerste keus zijn, reken er maar op dat het in de herfst prachtig is tijdens de Fall Foliage! :D

Succes met de verhuizing!
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Ik wil graag weten wat je allemaal moet doen als je op vliegveld in Amerika bent aangekomen?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben destijds samen met mijn vrouw in de US Citizens rij bij Immigrations gaan staan (en als je alleen aan komt, dan kan dat volgens mij ook), met de "mysterieuze bruine envelop" in hand. Eenmaal aan de beurt hebben we aangegeven dat ik papierwerk bij me had voor immigratie ("Hoi, ik ben Dennis en ik kom immigreren!" :lol: ), waarna de Immigrations Officer me naar een wachtruimte bracht met enkele loketten. De bruine envelop had hij meegenomen, en bij de loketten afgegeven.

Na een minuut of 10 te hebben gewacht was ik aan de beurt. Er werd heel snel door de papieren heen gebladerd, er werd wat in het computersysteem gezet, en er werden wat papieren uitgeprint. Er werden een aantal vragen gesteld, ik moest een drietal formulieren ondertekenen, en mijn vingerafdruk werd genomen.

Uiteindelijk, na nog geen 10 minuten, kreeg ik een stempel in mijn paspoort die de tijdelijke geldigheid van mijn I-551 in mijn paspoort aangaf, kreeg ik een hand van de Immigrations Officer, en werd ik welkom geheten in de VS.

Als al je papieren in orde zijn - en dat zijn ze, anders was je zover nooit gekomen - dan hoef je je eigenlijk nergens zorgen over te maken...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Ik ben destijds samen met mijn vrouw in de US Citizens rij bij Immigrations gaan staan (en als je alleen aan komt, dan kan dat volgens mij ook)
Officieel mag dat niet, ik heb dat gecheckt bij het Consulaat en je bent op dat moment nog niet officieel "resident" van de VS. Of ze er een groot probleem van maken als je het wel doet is weer een ander verhaal natuurlijk. Maar het is in ieder geval als het goed meteen ook de laatste keer dat je in de "visitors" rij moet staan. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De onbeschofte Immigrations Officer die tegen de Duitsers zei dat ze de volgende keer maar beter Engels konden spreken of anders niet meer hoefden te komen (zie een ander topic daarvoor), vroeg aan een andere Duitser die alleen in de Visitors rij stond waarom hij niet bij zijn Amerikaanse vrouw in de US Citizens rij stond, en of hij dat de volgende keer maar wel even wilde doen.

We hebben het derhalve na ons trouwen nagevraagd bij een Immigrations Officer: als je als "family" onder dezelfde achternaam reist, mag je bij Immigrations wel samen gaan met een US Citizen - of je nu resident bent of niet.

Sindsdien ben ik elke keer vrolijk samen met mijn vrouw door Immigrations gegaan; sterker nog, toen mijn ouders een keer met ons mee reisden, mochten zij ook mee door de US Citizens rij (zelfs mijn moeder, in wiens paspoort natuurlijk haar meisjesnaam staat).

Aangezien mijn vrouw US citizen is, en we samen onder dezelfde achternaam reisden, mocht ik bij mijn immigratie toch wel in de US Citizens rij staan, hoor... :wink: :lol:

Ik kan me echter voorstellen dat als je alleen reist - dus zonder echtgenoot/echtgenote - het in het schemergebied tussen toegestaan en niet toegestaan terecht komt. Het lijkt me echter niet dat ze er moeilijk over zullen doen (maar ja, je weet het nooit met die mensen...).

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Aangezien mijn vrouw US citizen is, en we samen onder dezelfde achternaam reisden, mocht ik bij mijn immigratie toch wel in de US Citizens rij staan, hoor... :wink: :lol:
Ja, ik bedoelde ook alleen het stukje tussen de haakjes:
Dento schreef:(en als je alleen aan komt, dan kan dat volgens mij ook).
En dat kan dus niet. :wink:
yasmin
Amerikafan

Bericht door yasmin »

Er werden een aantal vragen gesteld
Wat voor vragen gaan ze stellen?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

yasmin schreef:Wat voor vragen gaan ze stellen?
Vergelijkbaar met de vragen die ze ook al tijdens je interview hebben gesteld, dus zoals waar je wilt gaan wonen, wat voor werk je denkt te gaan doen, etc. Vrij algemeen, in wezen heb je de echte en zeer grondige screening dan al gehad (dat is namelijk al gebeurd toen jij nog in NL was) en de meeste immigration officers zullen er niet vanuit gaan dat er nog verrassingen zijn.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bandido schreef:Ja, ik bedoelde ook alleen het stukje tussen de haakjes:
Dento schreef:(en als je alleen aan komt, dan kan dat volgens mij ook).
En dat kan dus niet. :wink:
Ja, zeg dat dan... :wink: :lol: :P

Is overigens wel jammer - het zou je veel tijd kunnen sparen (en zenuwen) als je nog een aansluitende vlucht zou hebben. Maar aan de andere kant: als je slim bent plan je een eventuele aansluitende vlucht niet binnen twee uur na de (geplande) aankomsttijd. Je weet nooit hoe het kan lopen, immers...

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hhmm..wij hebben destijds bij aankomst in de immigrations hal gevraagd waar we moesten gaan staan, en wij werden gewoon naar de Citizens rij verwezen. Nadat we langs de eerste immigrations officer kwamen, werden we inderdaad naar een aparte ruimte gestuurd, waar we al na twee of drie minuten aan de beurt waren. Ik moest een vingerafdruk geven, iets tekenen, en klaar. We stonden met nog geen tien minuten buiten..ideaal.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dat zal wellicht wederom net als bij Dennis te maken hebben met het verschil of je als NLer alleen reist of samen met een US citizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer