Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 2: Ziva

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jaja5
Amerikakenner

Re: DV-2011: winnaar nr. 2: Ziva

Bericht door jaja5 »

bart ik zat er 3 a 4 maanden naast :lol: :lol:
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Jaja5,

Zolang het in de goede richting 3 maanden ernaast was is dit geen probleem natuurlijk
Ik zat er een maand in de verkeerde richting naast...

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

:lol:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

:offtopic:

Even een groet vanuit het zonnige Memphis. Heerlijk hier, ik weet nu zeker (voor zover ik dat al niet wist) dat ik hier echt oud wil worden.

Wat is Amerika toch een heerlijk land!!!!!!!

(waarbij ik overigens opmerk dat ik niet in Memphis wil wonen haha)
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Leuk om te horen Ziva! Maak er iets leuks van! :)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja de 2e NL is binnen!!!!! 18 Oktober ben ik aan de beurt \o/
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

:clap: Gefeliciteerd!! Veel succes met je gesprek en de hele handel die daarbij hoort!
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

snel zeg wat fijn voor je!!
succes en veel plezier :thumbup: :D
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Oooh gaaf Ziva! Daar kan je je nu goed op voorbereiden (voor zover je dat nog niet had gedaan).
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
robertm
Amerika-ontdekker

Bericht door robertm »

Cool, gefeliciteerd!!!
En had je alle formulieren (die je naar KCC had gestuurd) goed ingevuld?
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Geen idee, daar wordt niets over gezegd :)

Het is een dikke envelop met instructies voor interview (wat je mee moet brengen) en het medical exam.
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

super! welk nummer had je ook alweer? Dan weet ik dat ik binnenkort ook iets moet verwachten :) Ik heb nummer 9500
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

7000 :)

Jaaa moet snel komen GJK, het komt uit Amsterdam :)
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

spannenddddd :D komt nu echt dichtbij allemaal haha, heb er zin in!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja zeker spannend ik ben echt al een beetje nerveus gewoon haha.

Net een afspraak gemaakt voor de hele medische handel en wandel dus dat is ook geregeld. Gelukkig heb ik de meeste papieren ook al op orde.

Ik heb overigens gezien dat als je documenten Engels of Nederlands zijn dat voldoende is en je ze dus niet hoeft te laten vertalen. Ik snap overigens wel dat dit in de USA wel van pas kan komen maar ik ga zeker niet alles laten doen :lol:
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Ik heb al een tijd geleden alle documenten in het engels verzameld, waarvan bij sommige eronder de vertaling in het NL staat of andersom.
Alleen mijn middelbare school diploma is volledig in het Nederlands en wilde ik nog laten vertalen, maar als je zegt dat dat niet nodig is denk ik dat ik het zo laat. Ik bel anders voor de zekerheid nog wel even met het consulaat.
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Ziva schreef:Ik heb overigens gezien dat als je documenten Engels of Nederlands zijn dat voldoende is en je ze dus niet hoeft te laten vertalen. Ik snap overigens wel dat dit in de USA wel van pas kan komen maar ik ga zeker niet alles laten doen :lol:
GJK schreef:Alleen mijn middelbare school diploma is volledig in het Nederlands en wilde ik nog laten vertalen, maar als je zegt dat dat niet nodig is denk ik dat ik het zo laat. Ik bel anders voor de zekerheid nog wel even met het consulaat.
ik heb niets laten vertalen, mn hoogste diploma (MA) is al in het engels
dus als je middelbare diploma niet de hoogste is zou ik die niet laten vertalen (tenzij je denkt die vertaalde versie in de US nodig te hebben, ik heb geen idee waar ik dat voor nodig heb dus die heb ik allemaal zo gelaten)

Hope this helps

PS ons interview was maart 2010 dus recent! vragen ik hoor het wel (al kan het nu zijn dat het wat trager is ivm 1e reis)
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Hoi Jaja,

Een paar dingen, ik was benieuwd of er op het interview nadrukkelijk gevraagd en gekeken wordt naar je financiële situatie en op wat voor manier. Is het nodig dat je voor elke euro bewijs kunt overleggen hoe je het verdient hebt en zijn bankafschriften voldoende (zoals die maandelijkse papieren afschriften van de ING) of moet er een officieel document van de bank bijkomen? En van wanneer tot wanneer (in maanden/jaren) moeten die bewijzen dan zijn?

En vinden ze het erg belangrijk dat je precies kunt vertellen wat je precies gaat doen en waarom je vertrekt? Willen ze precies weten in welke sector je gaat werken of kun je rustig vertellen dat je toekomst nog niet helemaal zeker is? Dat je twijfelt tussen verder studeren of werk zoeken bijvoorbeeld?

Ben erg benieuwd, alvast bedankt voor je reply:)
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

GJK

Ik kan alleen spreken voor mijn interview vorig jaar in Mei.

Ik had copies van bankuitreksels in mijn dossier gestopt (laatste 6 maanden).
Er is geen enkele vraag over gesteld.
Ik had ook een verklaring in het engels bijgevoegd door de bank dat ik een goede klant was die netjes alles betaalde.

Het interview was echt een kort vriendelijk gesprek. Echt geen kruisverhoor (met een burolamp in je ogen zoals je in ouderwetse films ziet...).
Bij ons vroeg men of we blij waren om te vertrekken en waar we gingen wonen. Wij hadden geen enkel jobvooruitzicht en gezien dit ook geen voorwaarde is voor een GC kan je dus gerust vertellen dat je rustig eerst will settlen en dan op je gemak naar een job wil uitkijken. Was bij ons geen enkel probleem
In feite was de moeilijkste vraag voor mij persoonlijk dat hij onze trouwdatum vroeg (ben nooit goed geweest in dat soort dingen...) en dus moest mijn vrouw bijspringen tot groot jolijt van de consul.
Nogmaals is een straightforward gesprek zolang je zelf maar eerlijk en open bent kan er zo goed als niets misgaan.
Kan me trouwens niet herinneren dat ooit iemand hier iets heeft gepost als afgewezen op basis van gesprek (als je dossier ok is is het interview eigenlijk een laatste formaliteit).

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Dat biedt hoop, ik denk op zich dat ik wel een goede kans maak maar ik ben pas zeker als ik met een temp Greencard naar buiten wandel haha.

Weet iemand trouwens of je, als je zoals ik, niet meer dezelfde baan hebt als die je invulde op het eerste formulier toen je meedeed, je dit nog moet melden of ergens moet aangeven of maakt dit verder niets uit?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer