@ Belg1980
Dank voor je engagement....
Dat van die belasting... is dat wel zo? Ik las heel andere opgaven elders?
Maar we hebben onze keuze al gemaakt.
Voordat we de buurt kenden, zijn we in Seattle gestart. Oorspronkelijk had ik daar mijn vizier op gericht. Maar we vinden het klimaat in Seattle niet ideaal. En ik wil juist naar California omdat ik in Nederland altijd last van mijn luchtwegen heb wegens koude en vochtigheid. Dat is natuurlijk een van de vele redenen! De natuur, de mensen, de ruimte en vrijheid komen daar nog bij. Het was daar in California soms loeiheet, maar nooit benauwd, Jeroen en ik zijn dol op dit soort weer. Warmte doet mij goed, en Jeroen ook. Jeroen is daarnaast dol op watersport en dat kan in California ook heel goed beoefend worden.
We nemen alle (en dan bedoel ik echt alle) risico's op de koop toe. In het Duits (dat ik gestudeerd heb), noemen ze dat 'risikofreudig'. (

)
Zelfs de gevaren van bosbranden en aardbevingen (tornado's etc.) nemen we als bijkomend risico. We houden allebei van spanning en avontuur, en ik leef liever naar volle tevredenheid met risico's, dan voor je gevoel opgesloten in een klein landje met minder risico's.
Bovendien heb ik in mijn leven altijd veel geluk gehad met dingen, en ik ga er voorzichtig maar met vertrouwen van uit 'dat het wel los loopt'. Boogschutter gesternte (Boogschutters staan bekend om hun reislust en -drift).
Maar goed: we zijn er nog niet, maar we doen er alles aan dit goed te laten verlopen.