Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: DV-2011: winnaar nr. 5: Jeroen (en Sten)

Bericht door Sten »

@ Ziva

Aha, nou ja, ik kijk wel, bellen of mailen... Fijn dat ze het ontvangen hadden van jou. :thumbup:
Case number in elke rechter bovenhoek. Hadden wij ook niet gedaan, maar opeens bedacht ik het. Konden we het voor de tigste keer gaan uitprinten, maar goed, wel gedaan... :)

(dit hadden we gedaan met het extra potloodje waarmee je op elke plek waar je wilt digitaal kunt schrijven in een .pdf file).
Laatst gewijzigd door Sten op 05 jun 2010, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Ziva schreef:Je kunt ze ook even bellen. Ze namen bij mij vrij snel op en met je casenummer, volledige naam en geboortedatum bij de hand geven ze je informatie.

Dat heb ik gisteren gedaan en ik kreeg een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn die me wist te melden "Your documents are received and ready for processing". Ik geloof dat ze niet doorhad hoe fijn ik het vond om dat te horen :thumbup:

Ik was zo stom om te vergeten mijn casenummer op alle rechterhoeken van alle formulieren te vermelden maar dat was geen probleem zei ze.
oooops ben ik ook vergeten BAH dacht nog wel dat ik alles echt tot in de kleinste details had geregeld, naja hoop dat alles goedkomt...
Sten

Bericht door Sten »

@ GJK

Er stond dat de estimated burden 1 hour was. Nou, ik kan jullie verzekeren dat we er langer mee bezig waren, en dan druk ik me voorzichtig uit. Maar ik ben perfectionistisch, en dan word je soms goed gek van jezelf. Wat ik zei: tig keer uitgeprint, elke keer ontdekte ik wel iets nieuws... Iets in de chronologische opsomming, een lettertje verkeerd... Dat met het case number volgde als allerlaatste verbeter item. Ik had er wel aan gedacht, maar wist niet of dit gold voor dit pakket en/of voor vervolg correspondentie. Maar uiteindelijk koos ik voor het eerste... just to be sure. Dus op het allerlaatste moment elke rechter bovenhoek voorzien van nummer...
Maar Jeroen zei al: veel mensen zullen wel foutjes maken, zelfs in die van ons zal mogelijk nog wel iets te vinden zijn, en ik (we) heb er uren op gestudeerd of alles klopte... :roll:
belg1980
Amerika-ontdekker

Bericht door belg1980 »

Ik wil de pret niet bederven en jullie proficiat wensen met het winnen van de lottery, maar denk toch twee keer na over wonen in California. De belastingen zijn er torenhoog (45%), de werkloosheid idem en cost of life is er ook niet min. Om te starten zonder job wil dat zeggen dat je bijzonder snel veel geld gaat uitgeven. Ikzelf heb zo ongeveer $8.000 opgedaan in de eerste drie maanden op zoek naar werk in Seattle, en dat is nog eens niet zo'n dure stad als San Francisco of LA. Eten bv. is tweemaal zo duur als in Belgie/Nederland en housing idem. Toen ik in San Francisco woonde (in 2001) betaalde ik $850 voor een appartementje van minder dan 50m2. Kortom, voetjes aan de grond en de rekenmachine bovenhalen. Bereken hoeveel je kan en wil uitgeven voordat je het 'opgeeft'. Mijn budget was 10.000 euro maar IK kwam gelukkig toe met $8.000. Een geruststelling is dat eens je werkt (toch in de IT sector) je deze bedragen snel ophaalt. De lonen liggen immers ongeveer 2x hoger dan in BE/NL.
Sten

Bericht door Sten »

@ Belg1980

Dank voor je engagement....

Dat van die belasting... is dat wel zo? Ik las heel andere opgaven elders?
Maar we hebben onze keuze al gemaakt.
Voordat we de buurt kenden, zijn we in Seattle gestart. Oorspronkelijk had ik daar mijn vizier op gericht. Maar we vinden het klimaat in Seattle niet ideaal. En ik wil juist naar California omdat ik in Nederland altijd last van mijn luchtwegen heb wegens koude en vochtigheid. Dat is natuurlijk een van de vele redenen! De natuur, de mensen, de ruimte en vrijheid komen daar nog bij. Het was daar in California soms loeiheet, maar nooit benauwd, Jeroen en ik zijn dol op dit soort weer. Warmte doet mij goed, en Jeroen ook. Jeroen is daarnaast dol op watersport en dat kan in California ook heel goed beoefend worden.
We nemen alle (en dan bedoel ik echt alle) risico's op de koop toe. In het Duits (dat ik gestudeerd heb), noemen ze dat 'risikofreudig'. ( :) )
Zelfs de gevaren van bosbranden en aardbevingen (tornado's etc.) nemen we als bijkomend risico. We houden allebei van spanning en avontuur, en ik leef liever naar volle tevredenheid met risico's, dan voor je gevoel opgesloten in een klein landje met minder risico's.
Bovendien heb ik in mijn leven altijd veel geluk gehad met dingen, en ik ga er voorzichtig maar met vertrouwen van uit 'dat het wel los loopt'. Boogschutter gesternte (Boogschutters staan bekend om hun reislust en -drift).
Maar goed: we zijn er nog niet, maar we doen er alles aan dit goed te laten verlopen.
Sten

Bericht door Sten »

We hebben geprobeerd via de mail contact te leggen met Kentucky, de eerste keer kregen we antwoord dat Jeroen ook zijn geboortedatum moest noemen (privacy redenen), de tweede keer kregen we antwoord dat ze overstelpt worden met post en dat het op dit moment nog niet mogelijk is te zeggen of onze post aangekomen is. Ze zeiden dat je het twee-tot vier weken na het versturen van de post kon vragen (maar dan nog...). Het is dus nu twee weken later en het oranje kaartje is ook nog niet terug gekomen.
Ik word hier wel erg zenuwachtig van. Stel je voor dat uitgerekend jouw aangetekende postzending de plaats van bestemming niet haalt en jij wel al alles doet om de rest te regelen.
Over twee weken nog maar eens proberen, want nu te bellen levert misschien niets anders op? Wel opvallend dat Ziva meteen bevestiging kreeg.
Misschien dat ze sorteren op lage case numbers en die als eerste als 'ontvangen' in het systeem zetten ?

Heb uitgerekend dat ze inderdaad op dit moment toch mogelijk een paar honderd postzendingen per dag krijgen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je er over 2 of 3 weken achter zou komen dat jouw zending niet toegekomen is, dan heb je nog tijd genoeg hoor om het nogmaals te versturen. ;-) Maar ik begrijp je bezorgdheid wel. Je bent mentaal bezig met iets, en dan moet het vooruit gaan. Vlotjes vooruit gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sten

Bericht door Sten »

@ Elke

Lief van je. Ja, Jeroen zei dat ook.

Maar bij mij moet altijd alles 'snel snel snel'. Het is gewoon onzekerheid, iets wat mij vaak parten speelt. Het moet voor september binnen zijn heb ik gelezen. Stel dat over twee weken blijkt dat het niet aangekomen is. Dan sturen we het nog een keer op en gaat er dus nog minimaal een week overheen en ontvangen ze het rond begin juli. Zou dat inderdaad verder voor hen niet uitmaken, als het 'dan pas' binnen komt?
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Volgens mij ligt het dan vooral aan het casenumber.
Bij een erg laag casenumber zou het dan misschien vertraging kunnen geven, maar dat zou dan alleen bij de echt meest lage casenumbers het geval kunnen zijn (Volgens mij behandelen ze iets van 5000 nummers in de eerste maand).
Bij mij duurde het bijna 3 weken voor ik het bevestigingskaartje terugkreeg, dus het zou heel goed kunnen dat die voor jullie nog onderweg is?

veel succes met alles, groetjes gjk
Sten

Bericht door Sten »

Hoi GJK

Ja, ik dacht ook: misschien als ze de post krijgen, openen ze die en leggen de lage casenumbers bijvoorbeeld onder de 10 000 apart (en voeren die met spoed in), omdat die immers al vanaf september aan bod moeten komen.
Wij met onze case number 25 000 + hebben dan minder prioriteit...

Dus jij moest drie weken wachten op dat kaartje. Ok, ik had het de 25e mei verstuurd, dus nu twee weken geleden... Ben benieuwd.
Maar ik ben pas gerust als ik weet dat ze het ontvangen hebben.

Jij ook veel succes en bedankt,

groetjes,

Sten
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Vreemd, ik kreeg gelijk antwoord aan de telefoon... en heb paar dagen geleden ook nog bevestiging per email gekregen (die had ik daarvoor gestuurd).

Probeer het eens per email?
Sten

Bericht door Sten »

@ Ziva Dat was per email!
Ik durf nu niet zo goed te bellen... Jeroen kan dat trouwens beter doen...
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha.. arme Sten.... ik snap je helemaal hoor, ik was ook als de dood dat het niet aankwam nadat die dame me de verkeerde postmethode had gegeven.

Aan de andere kant, bellen mag staat er op de website, ik zou het gewoon doen, je kunt altijd zeggen dat je vermoed dat er iets misgegaan is met versturen.
Sten

Bericht door Sten »

@ Ziva

Jeroen gaat over twee weken bellen zegt hij. Omdat er gezegd werd dat je tussen de 2-4 weken dient te wachten alvorens te 'inquiren'... hoop dat het oranje kaartje dan terug keert, is in ieder geval iets.
Je hebt wel geluk dat jij blijkbaar wel al kon informeren. Misschien kwam samen met onze post de grootste hoeveelheid binnen of zo, en was jij net de grote massa voor... Of toch iets met het verschil in case number. Ja, ik vind dit niet zo fijn. Wat Elke zei: je wilt toch dat alles vlotjes gaat...
Misschien dat ik toch ga bellen als ik twee weken niet uithoud. :roll:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zet voor jezelf een datum en beslis heel erg flink/sterk/moedig/geduldig (en allerlei andere lovenswaardige dingen;-) ) te zijn en niet te bellen voor die datum. En fixeer je daar op! Geduld is een schone deugd. En die datum die Jeroen voorstelt, dat lijkt me een goed idee.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sten

Bericht door Sten »

@ Elke

Goed idee, we wachten met bellen tot woensdag 23 juni, want dan is het vier weken geleden dat we het opstuurden.

Dat wordt dan figuurlijk nagelbijten, want echt nagelbijten heb ik nooit gedaan, maar reken maar dat er in mijn hoofd gekloven wordt. :-?
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Hoi Sten, maak je geen zorgen, alles komt goed :) :) :)
en als (worse case) de brief niet is aangekomen, dan kun je deze makkelijk nog een keer sturen (er zijn mensen wereldwijd die hun 1st NL pas retoursturen in februari, die raken dan in paniek omdat hun nummer dan current is en ze nog niets horen, dat zal in NL/BE wel minder zo gaan, die sturen alles ruim voor 1 oktober-begin jaar 2011) terug. Ik kreeg oranje kaartje na een week en stuurde alsnog een mail weer iets later zodat je zeker bent dat alles ook werkelijk in de computer staat...dat s waarom je even wacht :wink: )

Waarom stuur je niet gewoon een email, daarop heb je na een paar dagen netjes antwoord, zo heb ik dat ook gedaan en verder laat je niet gek maken.
Als de winnaar zijn onderwijs oké is en de rest van de papieren ook (dus inclusief background in alle landen waar je, meer dan 6 maanden, gewoond heb, en t medisch onderzoekje--ook dat wordt groter en enger gemaakt dan het is) dan is alles oké.. vooral papieren afhandelen (en natuurlijk betalen voor dat stickertje dat zich visa noemt...veel vaker hier gezegd maar je verwacht een visa met een gouden stempel of van perkament ofzo... dat is het niet)
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja5

Dank voor je geruststelling.

Ik wil best hopen en beseffen dat alles wel los loopt, maar dat kan alleen maar als ze onze formulieren ook daadwerkelijk terug ontvangen hebben, anders lijkt het net of we niet gereageerd hebben.
En we hadden ze dus ge-e-maild, precies twee weken na het posten van die formulieren, en daarop kwam dus de mail van Kentucky dat ze op dit tijdstip nog niet kunnen nakijken of het binnen is, wegens een grote hoeveelheid post die zij nu ontvangen.
We zouden het volgens hen kunnen vragen twee tot vier weken na het versturen. Nou die twee weken waren dus op het moment dat zij dit mailden al om, dus nu wordt het dan maar vragen na vier weken. Jeroen zal over twee weken gaan bellen.
Eerder heeft mogelijk geen zin, omdat we ze ten eerste dan meteen nog een keer 'lastig vallen' en ten tweede omdat ze het misschien echt nog niet genoteerd hebben. Ziva had geluk en mogelijk omdat haar brief een paar weken eerder aankwam, ook wegens haar veel lagere case number...

Ik ben wel een mevrouwtje ongeduld, maar dat is puur omdat ik zo graag wil, heel onzeker ben en niets fout wil doen...
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

hihi, nou het komt echt wel goed hoor vrouwtje ongeduld!

heb je mn verhaal al gelezen? daar haal je vast veel uit, lees ook die van DC2010 die had het zo gedetailleerd gedaan en op basis van haar heb ik dat ook gedaan (toen ik eindelijk tijd had). Bij ons ging alles opeens zo snel, ik denk omdat er zoveel mensen wereldwijd zijn die nu niet terugsturen. Ik heb achteraf echt het idee dat wij alles super nestjes en compleet sturen en er zat bv een spelfout in de 2e naam van mn schoonmoeder nou dat heeft niemand ooit nog gewizjgd--vast wel als het in mijn 2e naam was :shock: :)

Hoe laag is je nummer? Ik had 22xxx en moest in maart naar het interview
Sten

Bericht door Sten »

@ Jaja5

Ja, bedankt... we hebben nummer 25000 en nog wat... Ik heb veel gelezen op dit forum, zal jouw verhaal er ook nog eens (nog een keer?) op na slaan... Ik heb er nu al heel veel aan gehad, echt super hier.
Misschien maar goed dat wij niet nummer 7000 of 9000 of zo hebben, want dan is het wel erg snel, dat hadden we misschien niet gered wegens het huis en allerlei dingen die in orde gebracht moeten worden...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer